De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Gods kinderen en orgaandonatie

ForumChristelijk leven

26 – 34 van 34    Ga naar pagina:  Vorige  1  2Plaats reactie

• 8 juli

Na anderhalf jaar is orgaan donatie weer een hot item. De overheid wil middels een "als je niet reageert ben je dus donor" campagne nog steeds organen scoren. Dus dacht ik: deze topic haal ik uit de ouwe doos. En daarbij mijn advies: lees hem eens door en bekijk de filmpjes die hiervoor geplaatst zijn. Deze filmpjes hebben mij destijds mijn besluit doen nemen. En daaraan de consequentie verbonden: niet doneren dus ook niet ontvangen. Hoop hiermee jullie een stuk info te geven om een wijs besluit te nemen.

• 8 juli

Nou als ik tijd heb zal ik dat rustig doen ,was er al wel uit na mijn dood wil ik best doneren en tijdens mijn leven ook ontvangen ..indien nodig ! Maar ga het nog eens goed bestuderen!

• TABITHA434

8 juli

Ik lees nooit alle reacties.

Ik heb me een aantal jaren geleden direct al afgemeld hiervoor.

Ben tegen deze wet omdat ik, als God het wilt, een normale fatsoenlijke begrafenis wil.

Daarbij alleen al het feit dat dan je lichaam eigendom is van de staat vind ik meer dan verschrikkelijk.

Bijbels gezien staan er teksten over een nieuw lichaam. (geestelijk lichaam) dus ik denk dat bij de wederopstanding van christenen er een ander geestelijk lichaam komt.

Het is en blijft dubbel. Want stel dat het een eigen kind is die een donor nodig heeft? Dan zouden we er opeens heel anders tegen aan kijken.

Leg dit in Gods handen en Hij antwoord.

8 juli gewijzigd door TABITHA434

• 8 juli

Weet echt of ik wel of geen donor zou willen zijn of worden..maar een fatsoenlijke begrafenis kan prima lijkt me als je toch besluit donor te willen zijn , bij mijn weten word je in kleding begraven ...dus wie ziet nu wat ? Dat kan en mag geen reden zijn , we krijgen een nieuw lichaam ...ook dat kan geen reden zijn ,lijkt me...

En geen donor willen zijn prima, met alle respect ,maar dan inderdaad ook geen organen van een ander accepteren ! Moeilijk is dit wel hoor vind ik!

• 8 juli

Ik ben er nog niet echt uit, want inderdaad als het je kinderen betreft wil je graag dat ze weer gezond verder zullen leven al is dat met een orgaan van een ander, maar ik zal hierover de Bijbel eerst eens moeten raadplegen hoor!

• 9 juli

Kan jullie alleen maar aanraden: bekijk die 2 filmpjes die op de vorige pagina staan. Ben zelden zo geschokt geweest als toen ik dit zag.

9 juli gewijzigd door PETRA740

• 9 juli

Ik ben geen orgaan donor meer. Was net als Petra zeer geschokt door de filmpjes die op de vorige pagina staan, echt vreselijk wat er allemaal  gebeurd.

• RICHARD157

9 juli

Er zijn verhalen van mensen die een donor van een dode hebben, waarvan hun interesses veranderde.
    Bv een persoon had niks met vissen maar nadat hij een donor had gekregen hield hij in ene van vissen want de overleden persoon waar hij een donor van had van vissen hield .
    Hij heeft een stukje genen/dna overgenomen van die persoon.

De Jehova's gaan nog verder hierin.
    Ik zag een programma op tv betreft een trauma afdeling in een Amerikaanse ziekenhuis waarin een Jehova echtpaar werden binnengebracht die een zware auto ongeluk hadden gehad.
    De man had veel bloed verloren en hij had bloed transfusie nodig maar zijn vrouw die naast hem lag die riep "nee" geen bloedtransfusie, en de man stierf.
    Hoe zit het überhaupt met bloedtransfusie? Door de gehele Bijbel heen, en ja ook in het Nieuwe Testament (Handelingen) staat geschreven dat een mens geen bloed mag eten want in het bloed zit het leven/de ziel van het dier.

• 9 juli

Komt tijd komt raad...luid het welbekende spreekwoord. Denk dat je dit in héél je wandel met God óók zo mag leren beoefenen.

Ook in deze!

Want hoogstwaarschijnlijk komt dit bij de meesten van ons niet eens ter sprake. En komt het wel voor, dan denk ik dat je d.m.v.gebed écht wel antwoorden krijgt. Zo zie ik dat eigenlijk hoor. Een wandel in de Heere is zó anders dan een wandel van nature.

26 – 34 van 34    Ga naar pagina:  Vorige  1  2Plaats reactie