De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Van Goede Vrijdag t/m Pinksteren

ForumBijbel

101 – 125 van 136    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 4  5  6  Volgende Plaats reactie

• BOUKJE461

21 februari

Deze bedoel ik Piet.

Vrij in het begin staat een serie van Wilkin van der Kamp over de 7 wonderen van het kruis en op deze laatste blz kan je boekje over 40 dagen tijd bestellen.

Mooie onderwerpen zo niet ver van Pasen en lijdens tijd......

Wellicht is dit iets wat je bedoelde.....??

• 4 maart

Goedemorgen lieverds,

Hebben jullie allemaal het boekje ontvangen?

FRANCISCA289 schreef:

Ook dit jaar (2019) weer iets moois.

40 dagen | 40 vragen
    Op weg naar Pasen

Het gratis boek voor de veertigdagentijd
    Op 6 maart start de veertigdagentijd. Wilt u bewust toeleven naar Pasen?

Vraag dan het gratis leesplan aan met overdenkingen, bezinningsvragen en leuke doe-opdrachten. U leest in 40 dagen het hele Johannes-evangelie en staat elke dag even stil bij vragen als Wie is hij? Wie ben ik? Wat betekent het geloof voor mij?

Verzending alleen binnen Nederland. Eén bestelling per persoon. Op=op

formulier.bijbelgenootschap.nl/veertigdagentijd

Ook voor zondagschool/kinder werkers is er iets...
    www.bijbelgenootschap.nl/met-k ... weg-naar-pasen/

• 4 maart

Ik heb em van TEAR

• 4 maart

Ontvangen! Ga er mee aan de slag. Fijn!

• 4 maart

@ Ilse
    Ik heb op de site van TEAR gekeken, en dat is idd ook een mooie bijdrage, de 7 tips die ze geven, bedoelde je die?

• 4 maart

Binnen!

Ga woensdag starten

• 5 maart

<3

• BOUKJE461

5 maart

ik heb het boekje aan een vriend gegeven die nog weinig met lijden en sterven en op standing op hoogte was. Hij was er blij mee en is zelfs een dag eerder al begonnen ( honger).

Ja zei hij ik mag altijd bijbel lezen dus begin maar, ........ het doet wat met hem. Yes.

• 5 maart

Mooi is dat he.....een ziel die hongert naar zijn Schepper.
    En iemand die op de achtergrond bidt voor hem :-D

Slaap lekker allemaal :-)

• BOUKJE461

5 maart

;).

• 6 maart

40-DAGENTIJD
    Bekijk hier de overdenkingen (uit de prachtig vormgegeven glossy ‘De zeven wonderen’)
    op weg naar Pasen. Als je op de siten bent, dan hoef je alleen op het nummer te klikken  (1-40)
    www.vrijzijn.nl/40-dagen-alle- ... XYYKqLZFNKZaKrM

• BOUKJE461

6 maart

Dank, ga zeker kijken !

• 7 maart

het Brood des levens (Johannes 6:35)
    het Licht der wereld (Johannes 8:12)
    de Deur voor de schapen (Johannes 10:7, 9)
    de goede Herder (Johannes 10:11, 14)
    de Opstanding en het Leven (Johannes 11:25)
    de Weg, de Waarheid en het Leven (Johannes 14:6)
    de ware Wijnstok (Johannes 15:1)

Brood: Hij onderhoudt de mensen
    Licht: Hij verlicht hun levensweg
    Deur: Hij verleent hen toegang
    Herder: Hij draagt zorg voor hen
    Opstanding: Hij schenkt hen leven
    Weg/waarheid/leven: Hij leidt hen in de juiste richting
    Wijnstok: Hij maakt hen productief

www.mupload.nl/img/g66df6br6.jpg

• 13 april

In de tijd van de bijbel was het gebruikelijk om de voeten te wassen want er waren geen wegen zoals wij die nu hebben. Doordat men sandalen droeg werden de voeten stoffig en vuil.
    De discipelen zullen vast en zeker blij zijn geweest om Jezus “voeten te wassen” maar ze konden zich niet voorstellen dat ze elkaars voeten wasten. In die tijd was voetwassing gereserveerd voor de minst bedeelde dienstknechten. Men waste elkaars voeten niet, hooguit een enkele keer als een teken van grote liefde. De discipelen hadden ruzie over wie de grootste onder hen was, ze hadden niet de bereidheid om zich te bukken om voeten te wassen. Toen Jezus zich bukte om hun voeten te wassen waren ze geschokt. Zijn handeling diende ook als symbool voor geestelijke reiniging en een voorbeeld van christelijke nederigheid . Door de voeten van zijn discipelen te wassen, leerde Jezus hen (ons) de les van onzelfzuchtige dienstbaarheid die het hoogst werd geïllustreerd door Zijn dood aan het kruis. Weigeren om het voorbeeld van Jezus te volgen, is jezelf boven Hem verheffen en in trots leven. "Een dienaar is niet meer dan zijn heer"
    Johannes 13:1-17.

www.mupload.nl/img/3p5fxb0x6dv4.jpg

• NATASCHA934

13 april

Mooi stukje wat je geplaatst hebt, Francis.<3

• 13 april

:up:<3

• 13 april

Amen,  toon de liefde aan de ander! Prachtig Francisca

FRANCISCA289 schreef:

In de tijd van de bijbel was het gebruikelijk om de voeten te wassen want er waren geen wegen zoals wij die nu hebben. Doordat men sandalen droeg werden de voeten stoffig en vuil.

De discipelen zullen vast en zeker blij zijn geweest om Jezus “voeten te wassen” maar ze konden zich niet voorstellen dat ze elkaars voeten wasten. In die tijd was voetwassing gereserveerd voor de minst bedeelde dienstknechten. Men waste elkaars voeten niet, hooguit een enkele keer als een teken van grote liefde. De discipelen hadden ruzie over wie de grootste onder hen was, ze hadden niet de bereidheid om zich te bukken om voeten te wassen. Toen Jezus zich bukte om hun voeten te wassen waren ze geschokt. Zijn handeling diende ook als symbool voor geestelijke reiniging en een voorbeeld van christelijke nederigheid . Door de voeten van zijn discipelen te wassen, leerde Jezus hen (ons) de les van onzelfzuchtige dienstbaarheid die het hoogst werd geïllustreerd door Zijn dood aan het kruis. Weigeren om het voorbeeld van Jezus te volgen, is jezelf boven Hem verheffen en in trots leven. "Een dienaar is niet meer dan zijn heer"

Johannes 13:1-17.

www.mupload.nl/img/3p5fxb0x6dv4.jpg

• 15 april

Chronologie laatste week van Jezus.

Ik wilde dit onderwerp weer onder de aandacht brengen.
    Het lijkt mij goed om elke dag de bijbelteksten bij de gebeurtenissen van die dag door te nemen.
    De teksten overdenken,  jezelf inleven in de gebeurtenis, verplaatsen in de schoenen van betrokkenen en hoe jij zelf zou reageren.

www.verhoevenmarc.be/PDF/LaatsteWeekJezus.pdf

• 18 april

Dank je wel voor het delen@

Een ieder die dit leest...gezegende dagen@

• 18 april

LINDA978 schreef:

Mooi dat je het even onder de aandacht brengt, dank je:up:

Wilkin van de kamp, ik heb ook een prachtig boek van hem, en die hoop ik volgende week ook weer even te lezen. "Het wonder van het kruis"<3<3<3

Morgen ga ik naar een conferentie met Wilkin van de Kamp, n.a.v. dit prachtige boek. Benieuwd!

• 18 april

Dat lijkt me heel bijzonder , fijne dag morgen Anne

• 18 april

ESLI861 schreef:

Dat lijkt me heel bijzonder , fijne dag morgen Anne

Dank je!

• 19 april

@Anne gezegende dienst :-)

• 19 april

www.mupload.nl/img/8qqm7d2xq.jpg

De kruisiging
    33. Toen zij op de plaats kwamen die Schedel genoemd werd, kruisigden ze Hem daar, met de misdadigers, de één aan de rechter- en de ander aan de linkerzijde.
    34. En Jezus zei: Vader, vergeef het hun, want zij weten niet wat zij doen. En ze verdeelden Zijn kleren en wierpen het lot.
    35. En het volk stond toe te kijken. En met hen beschimpten ook hun leiders Hem. Zij zeiden: Anderen heeft Hij verlost, laat Hij nu Zichzelf verlossen als Hij de Christus is, de Uitverkorene van God.
    36. En ook de soldaten kwamen Hem bespotten en brachten Hem zure wijn.
    37. En zij zeiden: Als U de Koning van de Joden bent, verlos dan Uzelf.
    38. En er was ook een opschrift boven Hem geschreven in Griekse, Romeinse en Hebreeuwse letters: DIT IS DE KONING VAN DE JODEN.
    39. En een van de misdadigers die daar hingen, lasterde Hem en zei: Als U de Christus bent, verlos dan Uzelf en ons.
    40. Maar de andere antwoordde en bestrafte hem: Vreest zelfs u God niet, nu u hetzelfde vonnis ondergaat?
    41. En wij toch rechtvaardig, want wij ontvangen straf overeenkomstig wat wij gedaan hebben, maar Deze heeft niets onbehoorlijks gedaan.
    42. En hij zei tegen Jezus: Heere, denk aan mij, als U in Uw Koninkrijk gekomen bent.
    43. En Jezus zei tegen hem: Voorwaar, zeg Ik u, heden zult u met Mij in het paradijs zijn.

Jezus' dood
    44. En het was ongeveer het zesde uur en er kwam duisternis over heel de aarde tot het negende uur toe.
    45. En de zon werd verduisterd en het voorhangsel van de tempel scheurde middendoor.
    46. En Jezus riep met luide stem en zei: Vader, in Uw handen beveel Ik Mijn geest. En toen Hij dat gezegd had, gaf Hij de geest.
    47. Toen de hoofdman over honderd zag wat er gebeurd was, verheerlijkte hij God en zei: Werkelijk, deze Mens was rechtvaardig.
    48. En al de menigten die samengekomen waren om dit te zien, zagen wat er gebeurd was en keerden terug, terwijl ze zich op de borst sloegen.

• 19 april

FRANCISCA289 schreef:

@Anne gezegende dienst :-)

Dank je! Het zijn meerdere diensten, wel 7 in 2 dagen...maar ik volg niet alles😊

101 – 125 van 136    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 4  5  6  Volgende Plaats reactie