De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Wat is het verschil tussen en evangelisch en traditionele kerk?

ForumChristelijk leven

76 – 100 van 155    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 3  4  5 ... 7  Volgende Plaats reactie

• SARI439

7 augustus

maar ik ben zo weer vertrokken :-).  tja .wat wil je daar mee toch zeggen dan??

• 7 augustus

Uiteindelijk is het iets tussen jou en God
    en nooit tussen jou en andere mensen  .

Moeder Teresa

• CARLIEN256

7 augustus

Amen.

• 7 augustus

Zo kom je geheel niet over.. Ieder kan best zijn mening geven in hoe je in het geloof staat. We verschillen nu eenmaal allemaal wel wat en in iets.. De bijbel leert dat niemand van ons de volle Waarheid hier op aarde zal bezitten en daarom kunnen we alleen maar leren van elkander..

Vaak heb ikzelf een bepaalde visie, en juist door anderen hun reacties te lezen ga ik vaak wat dieper zoeken en graven in onderwerpen.. maw.. elke bijdrage kan nuttig zijn  

JOOP410 schreef:

Dat is ook nimmer mijn bedoeling hoor. Als ik zo overkom mijn excuses. En nee niet jouw schuld, maar ik ben zo weer vertrokken :-).

• JOOP410

7 augustus

Dank je Lien

Dit is nu precies waarom die predikant waar ik het over had beweerde dat een derde van zijn onderwijs niet klopt. Hij weet dat ook hij de volle Waarheid niet bezit. Topgozer. Ik waardeer het altijd wanneer mensen eerlijk zijn en hun tekortkomingen durven toe te geven.  

Ik ben geblokkeerd door [dergelijke scheldwoorden tolereren we hier niet] die ik nooit gesproken heb. Moet dan haast wel met mijn forumbijdrage te maken hebben. Zegt meer over haar dan over mij :-).

7 augustus gewijzigd door SAMENCHRISTEN

• CARLIEN256

7 augustus

Wat een taal Joop. Dat kun je niet zo zeggen.

Maar idd wat Lien zegt. Zo kom je niet over!

7 augustus gewijzigd door CARLIEN256

• 7 augustus

lieve mensen, laten wij ons al volwassenen gedragen en niet als kleine kinderen.
    Wij zijn een voorbeeld voor de wereld. De hele wereld kan hier meelezen.
    Als iemand die Jezus nog niet kent, dit forum leest, dan acht ik de kans heel hoog dat die persoon het voor gezien houdt! Wij zijn allemaal verantwoordelijk voor ons eigen gedrag.
    Hoe oneens we het ook mogen zijn over de gang van zaken, Gij geheel anders!
    Zo heeft Jezus ons niet geleerd om met elkaar om te gaan.

Dus aub, wees wat verdraagzamer naar elkaar toe. <3

• JOOP410

7 augustus

[Mensen het gaat weer offtopic]

7 augustus gewijzigd door SAMENCHRISTEN

• SARI439

8 augustus

nog even dit,het was gister erg warm..en denk je allemaal niet zo goed meer na,,had beter moeten lezen,,,,excuus voor mijn heftige uitval.....

• 8 augustus

@Sari

:up:

• 13 augustus

Tja ....What's in the name ?
    en ondertussen ( nu zo'n 2000 jaar later) zijn er een paar honderd soorten van Christelijke kerken terwijl Jezus en zijn apostelen destijds al opriepen tot éénheid ...

Beide namen van kerken : (evangelisch of traditionele kerk) zijn door mensen bedacht ...
    Romeinen 16:16 :
    "Groet elkander met de heilige kus. U groeten al de gemeenten van Christus."

• SARI439

13 augustus

dus hiermee wil je zeggen,,,geen enkele kerk deugt??

• LEJO464

13 augustus

Er is in ieder geval 1 kerk die deugt Sari, dat is het lichaam van Jezus Christus waartoe wij als christenen allemaal behoren !!!

13 augustus gewijzigd door LEJO464

• LEJO464

13 augustus

Zijn kerk is niet Katholiek of Reformatorisch, Zijn kerk is Zijn Lichaam !!!

Zijn Kerk is Zijn Bruid.

Zijn Bruid mogen wij zijn !!!

13 augustus gewijzigd door LEJO464

• CARLIEN256

13 augustus

Amen!!

• 13 augustus

Juist Lejo!

• LEJO464

13 augustus

AMEN !!!

AMEN !!!

AMEN !!!

• 13 augustus

Amen Lejo !

• DIRKJE017

13 augustus

Ik vind de stelling een beetje vreemd, naar de kerk gaan maakt je geen (goed) christen. Net als niet naar de kerk gaan.

marcus 3:31-35 daarvoor aan willen halen.

En zijn moeder en zijn broeders kwamen, en buiten staande zonden zij iemand tot Hem om Hem te roepen. En een schare zat rondom Hem en zij zeiden tot Hem: Zie, uw moeder en uw broeders en uw zusters staan buiten en zoeken U. En Hij antwoordde en zeide tot hen: Wie zijn mijn moeder en broeders? En rondziende over degenen, die in een kring rondom Hem zaten, zeide Hij: Zie, mijn moeder en mijn broeders. Al wie de wil Gods doet, die is mijn broeder en zuster en moeder.

Volgens mij is definitie van "goed" christen niet naar waar je naar toe gaat of niet..maar of je leeft in Zijn wil....

Als je wil leven naar Zijn wil uit liefde dan krijg je zelf de behoefte om dit met (gelijkgestemden) te delen en bemoedigend te worden....en dat kan overal zijn....waar 2 of 3 in Mijn Naam vergaderd zijn daar ben IK in hun midden.

Verplichtingen om naar kerk te moeten gaan is bijna een vorm van wettisisme

• PIET361

13 augustus

Ik ken je niet Dirkje, ik heb je hier nog nooit eerder ontmoet. Bij mijn weten. Maar... Ik ben het wel met je eens!

• CARLIEN256

13 augustus

Is dat niet precies wat Lejo bedoelt in andere bewoordingen?

• LEJO464

13 augustus

Heb je je hart aan Jezus gegeven dan ben je in Zijn kerk (ben je Zijn bruid) 24/7 !!!
    Dan bén je aan het leven volgens Zijn wil, dan doe je wat Hij van je verlangt !!!

Of je nou thuis zit of aan het boodschappen doen bent of stille tijd houd aan het meertje in het bos.

Zijn kerk is niet het gebouw waar je 1 of meerdere malen per maand, per week of zelfs per dag naartoe gaat.

DIRKJE017 schreef:

Ik vind de stelling een beetje vreemd, naar de kerk gaan maakt je geen (goed) christen. Net als niet naar de kerk gaan.

marcus 3:31-35 daarvoor aan willen halen.

En zijn moeder en zijn broeders kwamen, en buiten staande zonden zij iemand tot Hem om Hem te roepen. En een schare zat rondom Hem en zij zeiden tot Hem: Zie, uw moeder en uw broeders en uw zusters staan buiten en zoeken U. En Hij antwoordde en zeide tot hen: Wie zijn mijn moeder en broeders? En rondziende over degenen, die in een kring rondom Hem zaten, zeide Hij: Zie, mijn moeder en mijn broeders. Al wie de wil Gods doet, die is mijn broeder en zuster en moeder.

Volgens mij is definitie van "goed" christen niet naar waar je naar toe gaat of niet..maar of je leeft in Zijn wil....

Als je wil leven naar Zijn wil uit liefde dan krijg je zelf de behoefte om dit met (gelijkgestemden) te delen en bemoedigend te worden....en dat kan overal zijn....waar 2 of 3 in Mijn Naam vergaderd zijn daar ben IK in hun midden.

Verplichtingen om naar kerk te moeten gaan is bijna een vorm van wettisisme

• RICHARD157

13 augustus

Ik las dit in een boek en vond het wel een mooie beeltenis en wou het ff delen, niet om te vertellen dat je naar de Kerk "moet" gaan maar ik vond deze gewoon leuk om te delen.

Een man, die regelmatig naar de kerk ging, bleef plotseling thuis. Na een paar weken besloot de predikant bij hem langs te gaan. Het was een gure avond.
    De dominee trof de man thuis aan voor een knapperend haardvuur. De man, die wel raden kon, waarom de predikant langs kwam, heette hem welkom, wees hem een stoel aan bij de open haard en wachtte.
    De dominee ging zitten, vlak bij het warme vuur, maar zei niets.
    Tijdens de stilte sloeg hij de vlammen gade, die rond de brandende houtblokken speelden. Na een paar minuten nam de dominee de tang, pakte voorzichtig een stukje gloeiend hout en legde het aan de kant van de haard, waar geen vuur was.
    Daarna ging hij weer zwijgend zitten.
    De gastheer keek geboeid toe.
    Het eenzame stukje hout brandde steeds zwakker, gloeide even op, en doofde toen. Al snel was het helemaal koud.
    Sinds de begroeting was er geen woord meer gesproken. Vlak voordat de dominee weg ging, pakte hij het koude stukje hout en legde het weer midden in het vuur.
    Door het licht en de warmte van de blokken eromheen, begon het direct weer te gloeien.
    Toen de dominee de deur wilde opendoen, zei de gastheer : “Heel erg bedankt voor uw bezoek, en met name voor de vurige preek. Zondag ben ik weer in de kerk.”

www.mupload.nl/img/x9amvp9.jpg

• ORBELINDA632

13 augustus

😍😍😍😍 geweldig!

• 13 augustus

<3Ja mooi !!

76 – 100 van 155    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 3  4  5 ... 7  Volgende Plaats reactie