De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Wat is het verschil tussen en evangelisch en traditionele kerk?

ForumChristelijk leven

101 – 125 van 155    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 4  5  6  7  Volgende Plaats reactie

• DIRKJE017

13 augustus

Ik ben hier nog niet zo lang  niemand kent mij dus nog   ja   had ook niet alles gelezen dus vandaar   mooi verhaal hierboven.. naar de kerk gaan is ook goed maar dat is ieder voor zich

13 augustus gewijzigd door DIRKJE017

• 13 augustus

Mooi Richard ❤

• LEJO464

13 augustus

Wat een gesprek in stilte al niet te weeg kan brengen Richard...

Stille tijd ?

<3

• SARI439

14 augustus

ja , mooi voorbeeld.....:-) maar het ging over verschil tussen evangelisch en traditionele kerk ...dus om ontopic te blijven,,,,,

waarom moet er soms zoveel drukte gemaakt worden in een evangelische kerk waar dat in een traditionele kerk heel ander is?

niet dat ik oordeel .....maar die tegenstelling.....

14 augustus gewijzigd door SARI439

• 14 augustus

Misschien wel omdat onze God een levende God is , die het leven brengt en het fijn vind als we Hem aanbidden met lofzang en praise etc.

Hem aambidden met zang en dans en muziek !

14 augustus gewijzigd door PETRA266

• RICHARD157

14 augustus

PETRA266 schreef:

Misschien wel omdat onze God een levende God is , die het leven brengt en het fijn vind als we Hem aanbidden met lofzang en praise etc.

Hem aambidden met zang en dans en muziek !

Sari..In het oude testemant ging het loven van God altijd gepaard met dans, zang, muziek en veel vreugde.
    Bij de terugkeer van de ark van God, ging David zo uit zijn dak dat hij bijna naakt dansde, en als je dat nu in de Kerk zou doen zou men je voor gek verklaren en je de deur wijzen haha.
    Ik weet dat in de traditionele kerk deze dingen niet gebeuren en de diensten lijken soms wel somber en vaak kijkt men ook somber, wat ik best wel triest vind.
    We kunnen blij zijn en vreugdevol voor wat Jezus voor ons heb gedaan, dsu het is geen drukte maken Sari, maar het is vreugdevol zijn voor Zijn aangezicht<3

14 augustus gewijzigd door RICHARD157

• 14 augustus

@Sari

Het is maar waar je je thuis voelt, wat je meer aanspreekt. Bij de èèn wat meer ingetogen en bij de ander meer uitbundig.

En wat bedoel je met drukte? Is dat de muziek wat je drukte noemt?

• 14 augustus

Ik kijk niet somber hoor😂😂😂😂

• SARI439

14 augustus

ik vind het eigenlijk wel fijn om niets te hoeven zeggen..het is maar net wat bij je past...voor kinderen kan het idd soms wel te lang zijn...in een trad kerk

• LEJO464

14 augustus

Daarom is er in veel kerken ook een kindernevendienst Sari.
    Sorry, ik bedoelde natuurlijk in veel gemeentes.

De kerk blijft natuurlijk het lichaam van Jezus... Zijn bruid ...

14 augustus gewijzigd door LEJO464

• 14 augustus

Ach.. ik zie het als de schepping. We zijn allemaal verschillend. Net als de vogels. Is de Ekster minder of meer dan de Ara? Ik denk het niet. Sommige mensen voelen zich lekker als ze als ernstige zwarte vogels leven en in een kerk zitten. Anderen fladderen als kleurige vogeltjes rond. Veel kabaal misschien. Maar allemaal gemaakt door Vader God. Ik voel me blij en fijn als ik Hem kan aanbidden met al wat in mij is. Heerlijk zingen, klappen en op die manier dicht bij Hem zijn. Vind jij het fijn om heel ernstig met deze dingen om te gaan: is toch prima? Maar geen oordeel graag als ik deze dingen doe uit liefde en aanbidding voor mijn God.

Natuurlijk, dit zijn slechts uiterlijke verschillen. Ik heb in beide werelden geleefd en weet heel goed waarom ik de keuze gemaakt heb voor het evangelisch gebeuren. Nooit 1 seconde spijt van gehad. In de traditionele kerk heb ik geleerd dat God een ontzagwekkend en heilig God is. En in de evangelische wereld heb ik geleerd dat God heel dicht bij me is. Dat Hij naast me staat, me door en door kent. Tsja.. ik zou echt nooit meer terug willen. Maar dat is gewoon zoals ik het voor mijzelf beleef.

• RICHARD157

14 augustus

Mooi gezegd Petra.
    Hieronder is een video van een groep christenen die op straat samen zingen, dansen en God loven en prijzen..Persoonlijk vind ik dit geweldig om te zien hoe men God  loven en  prijzen zo midden op straat, maar tegelijkertijd weet ik dat er mensen zijn uit de traditionele gemeentes die dit schandalig vinden.
    En dan kom je weer terug op de andere topic genaamd "Wat vinden jullie van al de verschillende denominaties" waar mensen verschillende meningen hebben want zoals ik zeg vind ik persoonlijk dit hieronder prachtig maar het is echt waar dat er ook stromingen zijn die dit schandalig vinden al weet ik niet waarom.

• 14 augustus

💚

• SARI439

14 augustus

het is mooi zo n juichstemming ,,,,maar je kan toch niet altijd feest vieren?soms sterfgevallen in een kerk enz .....ingetogen zijn is ook goed ,,,,

heb er niks op tegen maar zou er zelf niet aan kunnen wennen....

• RICHARD157

14 augustus

SARI439 schreef:

het is mooi zo n juichstemming ,,,,maar je kan toch niet altijd feest vieren?soms sterfgevallen in een kerk enz .....ingetogen zijn is ook goed ,,,,

heb er niks op tegen maar zou er zelf niet aan kunnen wennen....

Als ik door alle topics heen, en tussen al jou regeltjes van jou reacties door lees dan geef jij mij zeker wel het idee dat je er zeker wel moeite mee hebt, en je niet kan voorstellen waarom mensen blij en uitbundig zijn in de Kerk, en dat geeft niet, ieder zijn ding en mening.
    Maar kom op zeg, je neemt nu toch geen sterfgeval als voorbeeld? Beetje apart hoor dit.. Er is toch niet elke week in de dienst een sterfgeval? 8-o

• 14 augustus

In de tempel waren zo'n 4000 muzikanten aanwezig.

Dus vallen de combo's van tegenwoordig nog heel erg mee!

14 augustus gewijzigd door SANDRA421

• 14 augustus

Dat klopt Sandra !

• SARI439

14 augustus

Er gebeuren genoeg dingen in de wereld om bij stil te staan......ben zelf weleens in een dienst geweest ,,,,vond het niet prettig de een wil zich nog meer laten horen als de ander......maar als een ander zich er prettig bij voelt vind moeten ze dat zelf weten ........... maar het is haast een zonde als je het niet prettig vindt....8-o heb zelfs meegemaakt van heel dichtbij dat men bij een sterfgeval uitbundig moet zijn.......dit gaat mij echt te ver sorry!!misschien daarom ook wel een beetje ergernis..JE HOEFT NIET altijd in een grafstemming te zijn/verkeren maar ook niet altijd in een juichstemming.....de een slaat een beetje teveel door naar het ene en de ander naar het andere misschien.

RICHARD157 schreef:

Als ik door alle topics heen, en tussen al jou regeltjes van jou reacties door lees dan geef jij mij zeker wel het idee dat je er zeker wel moeite mee hebt, en je niet kan voorstellen waarom mensen blij en uitbundig zijn in de Kerk, en dat geeft niet, ieder zijn ding en mening.
    Maar kom op zeg, je neemt nu toch geen sterfgeval als voorbeeld? Beetje apart hoor dit.. Er is toch niet elke week in de dienst een sterfgeval? 8-o

• RICHARD157

14 augustus

Ik weet niet zo goed meer wat ik nog moet zeggen Sari..

• SARI439

14 augustus

O, hoezo,,,,,??je mag toch je eigen mening hebben zoals jij ook je eigen mening hebt.......je kan iemand toch niet verplichten om luide muziek  prettig te vinden??dat begrijp ik niet, ieder vogeltje zingt zoals het gebekt.is het zou maar saaI worden als iedereen eender was..en ben nu helemaal niet in juichstemming......

een sterfgeval is niet niks zeker niet als het dicht bij staat,,,,,daar wordt nog weleens te makkelijk over gedacht..

ER wordt toch ook lacherig gedaan over als je een beetje stemmig wilt zijn en bent.en dat kan wel??

15 augustus gewijzigd door SARI439

• 14 augustus

SANDRA421 schreef:

In de tempel waren zo'n 4000 muzikanten aanwezig.

Dus vallen de combo's van tegenwoordig nog heel erg mee!

Amen!! Dat 'sHeeren huis van vreugde druisten en mensen dan niet ineens weg gaan lopen omdat het niet meer in het plaatje past. Psalm 150 liegt er ook niet om. Hij wil tronen op de lofzangen van Zijn volk en juicht over ons, als wij op onze plek zijn.

• RICHARD157

15 augustus

Sari, je mag zeker je mening hebben zoals iedereen dat hebt..Ik zeg toch helemaal niet dat je niet je mening mag hebben?
    Ik weet alleen niet zo goed wat ik nog moet zeggen, dat is alles.:-)

• 15 augustus

@Sari: als het zover is dat ik sterf en begraven wordt wil ik een feestelijke dienst. Met volop getuigenis van een grote en goede God. De God die niets liever wil dan dat elk mens vóór Hem kiest. Een dienst die bol staat van de uitnodiging om (net als ik ooit gedaan heb) tot Jezus te komen. En het feit dat ik op dat moment bij Vader God ben is reden tot feest! Immers: dat is het doel waarvoor wij geschapen zijn: bij God komen. Dit leven, of het een week is of 105 jaar is slechts een deur naar de eeuwigheid. Toen mijn vader stierf zijn we elkaar in de armen gevlogen en vol vreugde "vierden" we dat onze papa die altijd had getwijfeld op het laatst kon zeggen dat hij naar de hemel ging. We hebben elkaar gefeliciteerd! Immers: papa is bij Jezus. En ik weet dat dit in traditionele kerken vaak niet zo beleefd wotdt. Het zij zo. Bij mijn begrafenis graag groot feest. Bevorderd tot heerlijkheid.... hoe gaaf!

• SARI439

15 augustus

ja als je dat zo voelt is dat alleen maar heel fijn..

ik voel dat helemaal niet zo....daarin zijn we verschillend, maar dat magtoch ook.?

ik wilde nog zeggen in de kloosters wordt er helemaal niets gezegd. spaarzaam om dichter te komen bij God ...dat is weer de andere kant.

15 augustus gewijzigd door SARI439

• 15 augustus

Denk ook niet dat we daar persé een standpunt in moeten kunnen nemen wat nu de "juiste" manier is van loven en prijzen... god aanschouwt je hart en weet wat er in  je leeft... ik geloof ook dat Hij een God is van "alle" emoties. of je nu introvert bent of extravert. Dat bepaalt je verbondenheid niet. We hebben nogal snel de neiging om God in een bepaald doosje te steken in hoe we zelf onze visie hebben over wie Hij is en mag zijn... en dat terwijl het juist andersom is.. Hij heeft ons gevormd en gemaakt en kende ons al voor we bestonden.. ook onze belevingen en emoties horen daar bij..

Ik vond het juist een bijzonder kenmerk voor het christelijk geloof.. dat juist die zovelen denominaties niet het punt zijn, maar juist dat Hij ruimte geeft voor elke beleving... zolang Jezus maar in het centrum aanwezig is en zoalng we maar geen populariteit nastreven..

Je hebt zelfs mensen die de ene dag zeer uitbundig feestend door het leven gaan en de andere dag graag alle rust en stilte om zich heen willen... (ik ben er ook zo 1 :-)

Ik hoorde eens een preek op basis van de 16 persoonlijkheden.. Jezus heeft deze alle 16 in balans en is de invulling voor ieder van die 16 soorten waarin wij in een bepaald deel te kort schieten..

om bij de topic te blijven... dat bepaald vaak ook de keuze in welke gemeente we zitten.. Evangeliische gemeente heeft ook al een bepaalde traditie en in Belgie lijkt ze niet veel anders dan een traditionele.. Hier zitten ze net zo onbeweeglijk serieus wanneer het lied gezongen wordt van 'Juich voor de Heer en allen wees blij" ;-)

15 augustus gewijzigd door LIEN423

101 – 125 van 155    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 4  5  6  7  Volgende Plaats reactie