De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Wat is het verschil tussen en evangelisch en traditionele kerk?

ForumChristelijk leven

126 – 150 van 155    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 5  6  7  Volgende Plaats reactie

• 15 augustus

@lien... heel mooi gezegd

• RICHARD157

15 augustus

Zoals vaak..Wijze woorden van Lien:-)

• ORBELINDA632

15 augustus

Ja ik leer veel van Lien.

• 15 augustus

Ik kan mijzelf bijna overal wel thuisvoelen. Ben ook een aantal keren in een klooster geweest en vond het heel fijn daar, elke dag naar de diensten bij de nonnen, in alle stilte want je mag daar niet praten tijdens de dienst.

En in een uitbundige gemeente vind ik het ook fijn, kan ik me ook thuisvoelen.

Op een rustige plek voel ik mij ook weer thuis, vind orgelmuziek ook mooi en kan mij ook raken.

Als er bij ons jeugddienst is dan denk ik:  oh leuk vandaag met een band.

Ik kan het allemaal waarderen als het maar tot eer van God is !!

• RICHARD157

15 augustus

Jane..ik heb er zelfs serieus aan gedacht om een tijdje in een klooster te gaan wonen..ik had opgezocht of dat kan en dat is gewoon mogelijk..Het zit nog steeds in mijn gedachten haha.

• SARI439

15 augustus

zou er ook geen moeite mee hebben hoor, denk ik...

• 15 augustus

Oh meen je dat Richard? Gewoon doen lijkt mij en als de stilte je aanvliegt kan je toch weer vertrekken.

Ik ging wel altijd in juli dan waren er veel gasten, dat vond ik wel gezellig.

Kan je dan zomaar voor een half jaar komen? of voor een paar weken?

De zusters-nonen zijn altijd zulke lieve vrouwen, echte moedertjes zeg maar.

Waar Piet woont is ook een klooster, kun je bij hem op de koffie gaan

Is dit oof-topic? het gaat wel over een geloofsgemeenschap.

15 augustus gewijzigd door JANE993

• RICHARD157

15 augustus

Nou ik tikte de vraag op google in.."kan ik in een klooster wonen?" En toen kwam ik er achter dat meer mensen dat wel wilde.
    Iemand die de vraag stelde wou ff een half jaartje tot rust komen en iemand gaf hem een tip betreft een klooster in Belgie..(Dan word het geen Piet waar ik op de koffie zou gaan maar bij Lien haha.)
    Maar ik heb een hypotheek en een vaste baan en kan dus niet zomaar mijn woning ff opzeggen en mijn baas zou mij ook niet zomaar doorbetaald een jaartje weg laten gaan haha.
    En als ik niet doorbetaald krijg kan ik mijn hyptheek niet betalen en er komt bij dat ik nog een zoontje heb..Al met al, heel lastig haha

• ORBELINDA632

15 augustus

@ ik heb dat ook gewild. Was er mee bezig om het helemaal uit te zoeken.

Uiteindelijk Is het okè zo.

• CARLIEN256

15 augustus

Bij de diaconessen in Amerongen kan het volgens mij ook...ook voor kortere tijd.

• 4 december

Het grootste verschil is de doop en genade.

Strengere kerken richten zich op zonde en blijven hangen bij genade. Evangelische gemeentes gaan verder na genade. Anderzijds wordt het woord wel beter gegeven in de oudere kerken.

De doop is voor mij de belangrijkste keuze om niet voor een hervormde of strenge kerk te gaan. Kinderdoop is heen doop. Het gezin van stefsnus waar wellicht kinderen bij waren, waren dan ook gewoon volwassen gedoopt.

De doop die Jezus ons leert is

- doop is een handeling na je bekering

- doop is onderdompeling

Kinderdoop is geen van beide en zeker geen verbond waar God het over heeft.

Dwaling komt in vele kerken voor. Op elk gebied, onderwerp en bijzaak. Het jammere van pkn of hervormde kerken is dat het woord wel onderwezen wordt maar dat de doop een grote dwaling is en dat er niet wordt verder gegaan dan genade.

Bij evangelische kerken is het jammer dat het woord minder onderwezen wordt en waarin soms te veel wordt doorgeslagen in genade.

Er is een grote verdeeldheid. Zelfs de bijbel spreekt hier al over. De bijbel zegt dat er vertellers zijn, dominee’s, etc etc.

Een gemeente kies je op basis van vruchten die het voortbrengt en waar je je thuis voelt.

Ik hoop dat alle gemeente zich ooit samenvoegen als 1 lichaam van Christus. Want als Jezus zijn bruid haalt komt hij niet voor 1 bepaalde kerk maar voor zijn bruid.

• 4 december

Jammer dat op grond van kinderdoop of volwassendoop zoveel scheiding word gemaakt! Ik zou het haast het oude woord "verketteren" willen noemen!

Ik ben als baby gedoopt en ik ben een Kind van de Vader! Een schaapje van Zijn kudde!

Dat water wat op mij gesprenkt SYMBOLISEERT  dat zelfde BLOED VAN CHRISTUS !!

Het gaat om her teken en zegel ! God was de eerste in mijn leven! Hij reikte mij Zijn uitgestoken Hand uit! Al toen ik geboren was en reeds ervoor! Voor mijn ontvangenis zelfs!!

En ik heb toen ik tot wasdom kwam Amen gezegd op die doop! Gods uitgestoken Hand aangepakt! Waarbij Hij mij nimmer meer zal loslaten! Want Hij laat niet varen het werk dat Zijn Hand is begonnen!!

Laten we niet over deze uiterlijke zaken blijven discussiëren maar een ieder van ons zich afvragen : Waar wandel ik? Ben ik op de weg ten leven ( de smalle) of ben ik op de weg naar de eeuwige ondergang ( de brede) ? Dat is cruciaal ! En Jezus zelf zegt" " Wie niet voor Mij is die is tegen Mij!"

4 december gewijzigd door BERT970

• 5 december

Samen het dak op .

Soms lekt het dak van onze kerk  . We vinden dat maar naar , We gaan dan al gauw denken dat het dak niet deugt . Maar in feite liggen er duizenden pannen op het dak  , die goed zijn . Ze liggen schouder aan schouder . De een steunt op de ander .
    Ieder zorgt dat op zijn plekje het hemelwater wordt opgevangen  en doorgeschoven naar beneden . En die duizenden pannen samen houden het dak dicht .
    Maar als één pan is , die  'scheef ' of 'dwars '' ligt , dan is het al mis .Dan zeggen we niet : 'Die pán lekt ', maar zeggen we : 'Het dak lekt '.
    Dan krijgen dus die duizenden goede pannen de schuld , omdat één pan niet deugt .

Zo gaat het ook vaak in het leven , Als onze voetbalclub verloren heeft  , dan "deugen de scheidsrechters niet '. Als we een bekeuring krijgen , dan 'deugt de politie niet '.
    Als we het niet eens zijn met een priester  , dan 'deugt de kerk niet '.

Zo gauw staan we klaar met ons oordeel . Zozeer zijn we geneigd de fouten van anderen breed uit te smeren . Het is een nare gewoonte . Op die manier zijn wij zelf de - de - pan - die - scheef - ligt .
    En inplaats van dit te erkennen , zeggen we liever : 'Het dak lekt '.

Zijn we niet samen de samen - leving ? Zijn we niet SAMEN de KERK ?
    Pan - naast-  pan , steunend op elkaar ?
    Daarom : samen het dak op , ja gezellig !

Cor Goorts

• 5 december

Je kan het dak op van mij!! ( in positieve zin!!)

En dat op deze Sinterklaasdag!!

😃

5 december gewijzigd door BERT970

• 5 december

@Margriet

Amen !! op weg naar èènheid.

Verschillen zijn er maar we kunnen beter kijken naar wat ons bindt

5 december gewijzigd door JANE993

• 5 december

Zo is het @ Jane :-*:up:

• 5 december

Prachtig stukje Margriet ! Ik kan het er helemaal mee eens zijn ...samen op weg naar wat ons bindt...geen oordeel vellen of anderen veroordelen!

• 5 december

JANE993 schreef:

@Margriet

Amen !! op weg naar èènheid.

Verschillen zijn er maar we kunnen beter kijken naar wat ons bindt

Amen

• 5 december

Ja mooi toepasselijk lied @Bert

• Zaterdag om 9:53 uur

SANDRA421 schreef:

Denk dat geloven, ervaren en belijden juist een vrijheid is.

Of dat nu hervormd, gereformeerd, pinkster of baptist is. Plekken waar je regels voelt als een keurslijf, is wellicht niet de gemeente waar jij als persoon past.

Een gemeente moet zijn als je 2e huis, aanvoelen als thuiskomen.

Amen!

• Zaterdag om 12:42 uur

Amen!

• Zondag om 12:21 uur

Volgende week zondag hebben we een prachtig voorbeeld zoals het tussen gemeentes zou moeten zijn.

We hebben  met 5 kerken samen een dienst in een groot sportgebouw.

5 Kerken, allen anders maar samen 1 in geloof en belijden samen onze God als onze Verlosser en Heer. Kijk er al helemaal naar uit!

M'n eigen dominee mag tijdens de preek voorgaan.

Zondag om 12:23 uur gewijzigd door SANDRA421

• Zondag om 12:26 uur

wat geweldig Sandra :-)

• Zondag om 12:32 uur

Evangelisch en traditioneel bij elkaar!

Ja dat klinkt goed!

Ik denk wel eens en zeg het ook wel:

Bij "ons" in die traditionele kerken zou wel wat meer "vreugde" en "uitstalling/ beleving van het geloof mogen zijn! En wat de evangelische kerken betreft; zij zouden wel wat meer "ingetogenheid" en "leer(stelligheid)" mogen betrachten!! Dat zou de ideale mix zijn!

Maar ooit is er een voedingsbodem van onvrede geweest waardoor al die kerken onstaan zijn! Dat is vaak het probleem; Jantje ziet het zo, en Pietje net weer wat anders!

Maar wat moet preveleren is 1 Korinthe 13 en de lijfspreuk die Paulus ons verkondigt: "Ik predik u Jezus Christus en die gekruisigd!

Hij voor ons omdat wij anders de eeuwige dood hadden/zouden moeten sterven!

Wat een Borg en Middelaar is Hij!! Daar moet en mag een Kerk omheen zijn gebouwd!!

• Zondag om 12:39 uur

Geweldig Sandra ! Trouwens Bert ...het is niet evangelisch hoor!

Hier in Enschede  wordt al veel samnengewerkt met andere stromingen, kerken ...ben er een voorstander van ...we dienen onze Heiland,onze verlosser ....ieder op z n eigen wijze ..en toch zijn we 1...hoe mooi kan het zijn!

Zondag om 12:42 uur gewijzigd door LOUISE648

126 – 150 van 155    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 5  6  7  Volgende Plaats reactie