De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Wat is het verschil tussen en evangelisch en traditionele kerk?

ForumChristelijk leven

176 – 200 van 206    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 7  8  9  Volgende Plaats reactie

  • ZOMAAR337

    16 januari

    Zelf geloof ik dat er hier op aarde nooit een volmaakte kerk zal zijn, we leven in een gebroken wereld en dat trekt ook in de kerk door, tot welk kerkverband men ook hoort. Voor mezelf geloof ik in 3 stukken die je behoort te kennen en dat is, ellende, verlossing en dankbaarheid. En dat niet een keer beleven en dan is het goed, nee elke dag opnieuw en daarin de grootheid en genade van God te ervaren, maar vooral ook Zijn liefde. Bekering hebben we elke dag opnieuw nodig, want we blijven mensen.

  • PAULA777

    16 januari

    MARGRIET124 schreef:

    Het gaat niet om of /of  maar om en /en :-)

    Lees in Openbaring wat Jezus zegt  over de gemeenten  en in byzonder over die van Efeze .

    Kijk eens naar de lof die Jezus toezegt : "Ik ken uw werken , inspanning , volharding , oprechtheid  , het kwaad dat je niet kunt verdragen , je scherp inzicht en onderscheidings vermogen tussen vals en echt  en dat u ondanks alle tegenstand  onvermoeibaar blijft !!!

    Stuk voor stuk eigenschappen die iemand  nodig heeft als hij wil winnen , eigenschappen van toewijding en volharding .

    Maar [ anti - climax ] Ik  [ zegt jezus ] heb tegen u dat gij uw eerste liefde hebt verzaakt !!!

    Opmerkelijk genoeg zien we bij de Efeziërs  dezelfde gezindheid als bij de oudste zoon  in de gelijkenis van de Verloren zoon :

    Hard werken , té hard en ten koste van de relatie [ herken je het ook in je huwelijk  , je persoonlijke relaties ?]
    Want ze werden niet langer door de eerste liefde gedreven voor hun Heer. De Gemeente in Efeziërs niet ,[  in ons huwelijk niet in onze relaties niet ]

    Was het prestatiedrang  , bewijsdrang , competitie ? Waren  ze méér van het wérk van de Heer gaan houden dán van de Heer  , die hun dit werk had opgedragen ?
    Dit laatste lijkt wel het geval én dat is niet wat  God wil .

    Hij zoekt geen werkers , huishoudsters  of dienstmeisjes  , máár een Bruid
    Hij zoekt geen personeel  maar een levenspartner , een geliefde !!!

    Is dit geen wijze les voor zowel de kerk als ons persoonlijk leven ?

    De eerste liefde moet altijd de eerste plaats blijven innemen  , anders ben je volgens Jezus van enorme hoogte naar beneden gevallen .

    Zie je ?

    Raak! had ik ook even nodig!!

  • 16 januari

    :up:<3

  • MARGRIET124

    16 januari

    @ Zomaar , persoonlijk kun je die volmaaktheid wel bereiken , in de kerk voegen  zich echter steeds weer pas wedergeboren christenen aan :-)  
    Vergelijkend met een gezin met meerdere kinderen , is de een pasgeboren  en heeft andere zorg nodig  dan vergelijkend een tiener of een jong volwassene [ en dit is niet zoals in de seculiere wereld vergeleken  op leeftijd .]

    Maar de groei naar Geestelijke volwassenheid in Hem .

  • ZOMAAR337

    16 januari

    Beste Margriet. Zelf geloof ik niet dat je persoonlijk hier die volmaaktheid kan bereiken. Volgens mij kan dat pas in het leven hierna als je in de hemel mag komen. Dan zal alles volmaakt zijn.

  • BERT970

    16 januari

    Ik hoor bij ons in de kerk wel eens zeggen:

    In het geloof heb je vaders (en moeders), jongelingen en zuigelingen!

    Ik denk, en weet wel zeker dat daar inderdaad veel mee gezegd is/wordt!

    En volmaaktheid bereiken we hier nooit! Wel ernaar leven en streven!!

  • MARGRIET124

    16 januari

    Het kan , 1 Kor 13  zegt ons dat . En in de brieven van Petrus  en op nog veel meer plaatsen wordt het aan gegeven . :-)

  • PAULA777

    16 januari

    MARGRIET124 schreef:

    Het kan , 1 Kor 13  zegt ons dat . En in de brieven van Petrus  en op nog veel meer plaatsen wordt het aan gegeven . :-)

    Ja,moest eraan denken....de Here Jezus komt in je hart en je leven.En Zijn doel....is je zonder vlek en rimpel te kunnen presenteren aan de Vader...als het werk van Zijn Geest in jou/mij af is.

    16 januari gewijzigd door PAULA777

  • BERT970

    16 januari

    PAULA777 schreef:

    Ja,moest eraan denken....de Here Jezus komt in je hart en je leven.En Zijn doel....is je zonder vlek en rimpel te kunnen presenteren aan de Vader...als het werk van Zijn Geest in jou/mij af is.

    Blijft toch staan dat je nu nog geen verheerlijkt lichaam hebt! Dat is in Christus wel zo! Hij zal ons kleden met de mantel der gerechtigheid en zullen we als een reine bruid tegenover Hem, de Bruidegom mogen staan! Hooglied zegt het zo: " Ik ben zwart doch liefelijk!!

    Nu is het leven nog een tranendal en hebben we te maken met een geestelijke strijd! De strijd tegen een driekoppige vijand! Eigen vlees, de Satan en de wereld!! Christus is reeds de Overwinnaar maar wij krijgen hier op aarde ook met de aanvallen te maken van deze vijanden!

    " In de wereld zult gij verdrukking hebben, maar hebt goede moed, Ik heb de wereld overwonnen!!! En dan mag het juichen in ons hart: "Weg wereld, weg schatten! Gij kunt niet bevatten hoe rijk ik wel ben! Ik heb alles verloren doch Jezus verkoren, Wiens eigen(,dom) ik ben!! Niet meer ik maar Jezus leeft in mij!! We zijn hier de strijdende kerk en eens in de eeuwigheid als het sterven word mogen we ingaan in de Triomferende Kerk !!9

    16 januari gewijzigd door BERT970

  • PAULA777

    16 januari

    BERT970 schreef:

    Blijft toch staan dat je nu nog geen verheerlijkt lichaam hebt! Dat is in Christus wel zo! Hij zal ons kleden met de mantel der gerechtigheid en zullen we als een reine bruid tegenover Hem, de Bruidegom mogen staan! Hooglied zegt het zo: " Ik ben zwart doch liefelijk!!

    Nu is het leven nog een tranendal en hebben we te maken met een geestelijke strijd! De strijd tegen een driekoppige vijand! Eigen vlees, de Satan en de wereld!! Christus is reeds de Overwinnaar maar wij krijgen hier op aarde ook met de aanvallen te maken van deze vijanden!

    " In de wereld zult gij verdrukking hebben, maar hebt goede moed, Ik heb de wereld overwonnen!!! En dan mag het juichen in ons hart: "Weg wereld, weg schatten! Gij kunt niet bevatten hoe rijk ik wel ben! Ik heb alles verloren doch Jezus verkoren, Wiens eigen(,dom) ik ben!! Niet meer ik maar Jezus leeft in mij!! We zijn hier de strijdende kerk en eens in de eeuwigheid als het sterven word mogen we ingaan in de Triomferende Kerk !!9

    Mijn lichaamis een tempel van de Heilige Geest. Gekocht en betaalddoor het bloed van jezus Christus,Verder wil ik liever niet mee doe metdeze discussie en liever ook niet meer geciteerd worden. Het verheerlijkte lichaam krijgen we alsJezus Christus terugkomt en wie weet hoe snel dat al kan zijn.

    16 januari gewijzigd door PAULA777

  • BERT970

    17 januari

    🤝13  ( geluksgetal! Er zijn er die weten waarom!)

    17 januari gewijzigd door BERT970

  • PAULA777

    17 januari

    Het was niet mijn bedoeling om viandig te reageren of zo over te komen. Het is verdrietig als het leven als een tranendal wordt ervaren, die discussie wil ik liever niet op een openbaar forum aan gaan....that's all.  Mijn excuses, dat had ik duidelijker kunnen formuleren.

  • BERT970

    17 januari

    Ik schrap mijn hiervoor geplaatste stuk! We moeten niet zo de veschillen uitpluizen maar veeleer de overeenkomsten benadrukken!!

  • 19 februari

    Het verschil tussen traditionele Kerk en Evangelisch is, volgens mij,    Wet en Genade

  • NATASCHA934

    19 februari

    Dat vind ik knap en bondig samengevat, Piet.

  • BERT970

    19 februari

    Een ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd! Dat is wat ik er over wil zeggen!

    Wet en genade heffen elkaar niet op ! Maar zijn beide nodig!! Net als hemel en hel!

    19 februari gewijzigd door BERT970

  • BOUKJE461

    19 februari

    Jaaa dat was een beetje kort door de bocht.

    Laten we concluderen dat een ieder helaas zondigd..... en enekel Jezus die zonde richting God weg kan nemen....

    dus zonder die genade kunnen wij nooit vrij voor God verschijnen.

    geloof is geen eigen verdienste.. maar enkel geloof in de zoon van God die die zonden droeg.

  • 19 februari

    Ik heb nooit gezegd dat ik tegen de WET ben, dat maken jullie ervan! Ik heb gezegd dat ik baal van dat wettistische gedoe! Niet van God, maar van mensen!

    Een goed verstaander, heeft aan een half woord genoeg!

  • 19 februari

    En die goede verstaander heette in dit geval, NATASHA

  • 7 juli

    SARI439 schreef:

    soms vraag ik mij weleens af,,,,,,,,waarom mensen die eerst traditioneel kerkelijk waren overgestapt zijn naar een evangelische kerk ,, wat is het wezenlijke verschil??

    Voor mensen, alles,  van de manier van aanbidden tot andere doctrines (kinderdoop)

    Liturgie, zang...

    Voor God,  helemaal niks.

    7 juli gewijzigd door PATRICK233

  • 8 juli

    Inderdaad voor God maakt het geen verschil als we voor de doodsrivier staan vallen alle vlaggetjes weg en heeft het geen enkele zeggingskracht. Om te zeggen ik ben van die of behoor tot die.traks zijn alle vlaggetjes echt weg.Je leeft of nog onder de wet (wettische christenen) of vanuit Genade door het bloed van Christus.  We kunnen onder elke kerk of kring God's boodschap horen wanneer de dienstknecht die de boodschap brengt ons de weg tot Jezus wijst. Wat de individuele kleingeestigheid betreft, die is zowel tussen de christenen als de wereld gelijkvormigen en een punt voor gebed en dat vraagt en heeft altijd "VEEL verdraagzaamheid en Goddelijke Liefde" nodig gehad.Als kind van God behoren wij als open kanaal te dienen "voor ieder" aan verstopte kanalen heeft niemand in de hele wereld iets. Verstoppingen of isolatie werkt niet!!!  

  • 8 juli

    Prachtig verwoord Bettie.... dankjewel!!

  • 8 juli

    Wat mooi en oprecht geschreven.  

    ZOMAAR337 schreef:

    Zelf geloof ik dat er hier op aarde nooit een volmaakte kerk zal zijn, we leven in een gebroken wereld en dat trekt ook in de kerk door, tot welk kerkverband men ook hoort. Voor mezelf geloof ik in 3 stukken die je behoort te kennen en dat is, ellende, verlossing en dankbaarheid. En dat niet een keer beleven en dan is het goed, nee elke dag opnieuw en daarin de grootheid en genade van God te ervaren, maar vooral ook Zijn liefde. Bekering hebben we elke dag opnieuw nodig, want we blijven mensen.

  • 8 juli

    Heel mooi inzicht, en kan me er helemaal in vinden. Het gaat om ons hart en niet in welk gebouw we zitten.  

    PATRICK233 schreef:

    Voor mensen, alles,  van de manier van aanbidden tot andere doctrines (kinderdoop)

    Liturgie, zang...

    Voor God,  helemaal niks.

  • 8 juli

    En zo is het maar net. amen!

176 – 200 van 206    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 7  8  9  Volgende Plaats reactie