De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Wat is het verschil tussen en evangelisch en traditionele kerk?

ForumChristelijk leven

201 – 206 van 206    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 7  8  9Plaats reactie

• 8 juli

PATRICK233 schreef:

Voor mensen, alles,  van de manier van aanbidden tot andere doctrines (kinderdoop)

Liturgie, zang...

Voor God,  helemaal niks.

Precies!

Het gaat erom dat we één zijn in Christus.

8 juli gewijzigd door ANNE402

• Dinsdag om 13:29 uur

ANNE402 schreef:

Precies!

Het gaat erom dat we één zijn in Christus.

Misschien wat nader toegelicht.. Ik ben laat gedoopt, om precies te zijn op mijn 38e.

Dat heeft echter niets te maken met pas toen gaan geloven, dat deed ik als kind al.

Uit mezelf want bij ons thuis werd er echt niks aan gedaan.

Wel werd ik altijd voorgehouden dat ik zelf mocht weten wat ik deed.

Altijd al uit mijzelf God gezocht en op latere leeftijd de Bijbel gaan lezen, omdat ik daaruit opmaakte dat de Heere Jezus van ons vroeg heb ik die doop dus ondergaan bij de PKN.

Waarom PKN? Omdat het protestantse uitgangspunt van de Bijbel als hoogste bron van gezag me meer aansprak dan de Katholieke leer.

Voor de rest ben ik voor die tijd echt alle denominaties afgestruint om te zien hoe of wat het er daar aan toe ging en kwam heel veel verschillende manieren en tradities tegen, ik zag veel verschil maar niks wat voor mij doorslaggevend was.

Het is uiteindelijk de PKN geworden omdat dat zo'n beetje de "familiekerk" was

(tussen aanhalingstekens omdat er al generaties niks mee werd gedaan. )

En mijn echte "Godsbeleving", of hoe je de manier waarop je God ervaart ook wil noemen, komt voor mij toch nog altijd het sterkst voort uit gebed en bijbellezen.

Net als in mijn kindertijd voor mijn doop.

Ik wil niet zeggen dat "mijn"  weg de "beste" is,

Ik geloof dat God met iedereen anders gaat maar de bestemming uiteindelijk altijd hetzelfde is, dat je bij Hem uit komt.

Dat is het belangrijkste, de rest is behang.

Dinsdag om 13:46 uur gewijzigd door PATRICK233

• Dinsdag om 19:38 uur

Mooi gezegd Patrick en ja welke weg is de beste....Jezus volgen, Bijbel lezen, gebed, de samenkomsten, de gesteldheid van je hart, omzien naar elkaar enz.

En inderdaad gaat God met iedereen een andere weg.

En de rest is behang, vind ik wel een leuke uitspraak hoor:-D

• Dinsdag om 23:45 uur

Elk individu heeft zijn eigen manier van bekijken en verschillen zijn net zo divers tussen elk individu

als woordverkondiging in kerken ook kan zijn. Levend geloof in Christus bind ieder kind van God samen. Ware eucomene is die van ons hart de besnijdenis van ons hart is crusiaal..

• Dinsdag om 23:51 uur

BETTIE628 schreef:

Elk individu heeft zijn eigen manier van bekijken en verschillen zijn net zo divers tussen elk individu

Bekijk het maar als met bomen.

Elk een andere stam, blad en vrucht.

Maar ze groeien allen naar de hemel toe.

• Vrijdag om 19:49 uur

Ook een goed voorbeeld. Het is wel met de takken van een boom zo ze waaieren naar alle kanten uit zowel noord, oost, zuid en west. Ook een manier van bekijken en inderdaad ze groeien allen naar de hemel toe. Zondermeer een mooi vergelijk Patrick!  :up:  

201 – 206 van 206    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 7  8  9Plaats reactie