De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Christenen die verloren gaan (de Dag des Oordeels)

ForumBijbel

51 – 75 van 172    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3  4 ... 7  Volgende Plaats reactie

  • MEREL372

    27 mei

    Heej Piet, ik heb je getuigenis gelezen. Indrukwekkend en prachtig! Maar net zoals hoe ik het zo mooi vind, hoe jij Gods bescherming zo hoog acht en weet. Dat God je beschermt waar je gaat of staat.

    Ik vind het zo mooi wanneer God zo duidelijk in iemands leven verschijnd., Hij stuurde je een engel, of was het de Here Jezus?! Zo krachtig, zo liefdevol. Maar ik kan me ook voorstellen, dat er dingen in je leven zijn veranderd na je bekering. Ik kan me voorstellen dat je bepaalde dingen nalaat, en bepaalde dingen in je doen en laten juist wel doet. Of zoveel mogeloijk probeert te doen. Wandelen in Gods liefde en moraal? Want eerst ging je je eigen weg.. En daarna? Wie Zijn weg wil je no lopen?Dan wil jij toch ook Gods wil doen, net zoals ik?

    Zou je knielen voor een budha beeld? En waarom wel of niet? Ik denk dat we daar wel hetzelfde over denken.. ? Dit doe je niet om daarmee je rechtvaardigheid zelf te verdienen zegmaar. Je doet het niet omdat knielen voor een budahbeeld zondig is, het is liefdeloos naar God toe, Je maakt God daar jaloers mee, en je deelt God in een eer, die Hij niet wilt delen. De Heilige Geest vertelde mij dat ik geen dingen meer met budahs mocht doen. Wat de Heilige Geest zei, was hetzelfde wat Jezus zegt, is hetzelfde wat in Gods geboden staat. Ik had toen op dat moment geen bijbel meer.

    En hi, hi, ik geloof dat ik niet rechtvaardig kan worden door mijn eigen werken hoor. ik geloof dat ik daarin afhankelijk ben van Jezus bloed, Zijn heerlijke genade. Alleen ben ik daarbij ook van mening dat ik niet bewust wil en mag zondigen, en me zoveel mogelijk aan de wet/Gods liefde probeer te houden. De wet, Gods gebruiksaanwijzing, Zijn liefdes moraal. Ik zeg dat liegen, echtbreken, vloeken, begeren (behalve begeren naar God) nog steeds zonde is en daarom doe ik echt mijn zoveel mogelijk mijn best om de waarheid te spreken. etc. En zo doe ik dat met al de geboden/woorden van God. En daarbij, zonder de Heilige Geest, waar ben je dan? Zijn leiding is zo nodig..

    Ik hou netzoveel van Gods wet als van Gods genade. ik ben God zo dankbaar, dat Hij de vloek van de wet, die rechtvaardige vloek waar je niet in wilt belanden, dat Hij die weg gedaan heeft.  Niet de wet/Gods moraal is weg, maar de vloek is weg. Lieg ik, dan doe ik een zonde. Dat mag niet. De wet van God zegt, waarheid is rechtvaardig en liefde. Nou, dat is toch een heel mooie wet? Dat is toch heel mooi en goed? Alleen, ik kan dat niet voor 100 procent. Dus, is het rechtvaardig dat ik dan ook onder de gevolgen, straf kom van de leugen. Ook dat is rechtvaardig. Maar ik wil daar niet echt zijn. Maar omdat God die vloek, die straf weg gehaald heeft, daarom is liegen nog steeds verkeerd, en de waarheid goed. En is het nog steeds goed dat ik me daarop richt om de waarheid  te doen.

    28 mei gewijzigd door MEREL372

  • PIET361

    28 mei

    Merel, een vraag.

    Hoe ben jij gedoopt?

    Kinderdoop dus besprenkeling   of

    volwassendoop dus onderdompeling ???

  • PIET361

    28 mei

    Ik vroeg iets aan Merel!

    Heet jij ook Merel?

    [Piet, een beetje aardiger alsjeblieft.]

    28 mei gewijzigd door SAMENCHRISTEN

  • SARI439

    28 mei

    bent u nou boos??

  • PIET361

    28 mei

    Nee hoor Sari.

    En je hebt volkomen gelijk. De Wet is er nog.

    Voor jou!

    Maar niet voor mij. Want ik ben gedoopt in het Bloed van het Lam! Al mijn zonden zijn weggewassen en ik ben Witter dan Sneeuw!

    Wie Geloofd en zich laat Dopen! Zal behouden worden!

  • SARI439

    28 mei

    isgoed verschillende meningen,,,,,ik respecteer uw mening maar u moet ook de mening van anderen respecteren,,,,,,,heb overigens de tekst maar weggehaald..........en even goede vrienden voor mijn part.....

    28 mei gewijzigd door SARI439

  • PIET361

    28 mei

    Goed hoor leef jij maar onder de Wet, als je dat graag wil.

    Voor mij was er Genade en sindsdien, al 43 jaar, leef ik onder de Genade en ben ik Vrij gekocht door het Bloed van het Lam! Jezus is Zijn Naam!

  • 28 mei

    Ik heb eens zitten na te denken over de titel van deze blog.

    De titel is een beetje vreemd. Een christen kan niet verloren gaan. Een christen zal proberen te leven zoals God dat van ons vraagt.

    Iemand die zegt christen te zijn en er niks mee doet of geen wil heeft om christus daadwerkelijk te volgen, is geen christen. God zelf is heel duidelijk over warme/lauw/koude christen.

  • PIET361

    28 mei

    Mee eens Sandra. Dat was de eerste vraag al die ik stelde aan Jessy. Overigens heeft ze nooit antwoord gegeven. Ze opende een topic met een belachelijke titel, en vervolgens zegt ze niks meer.

  • SARI439

    28 mei

    en @piet       als je het er niet mee eens bent ,,,dan is dat niet erg,,,ik geef alleen maar mening u toch ook??en ben zelf blij dat de wet er nog is ......

    Dus het bezwaar van Ischa, dat de wet van Israël is en niet van de kerk is niet terecht. Maar hoe staat het met het bezwaar van Sven. Heeft die oudtestamentische wet zijn tijd niet gehad? In Efeze 2 lazen we dat Christus de wet met zijn geboden en voorschriften buiten werking gesteld heeft. Gaat daarmee niet heel het oude testament dicht? Je komt wel meer van dit soort teksten tegen.
    Maar ook wat we in de bergrede lazen, dat Jezus niet gekomen is om de wet af te schaffen. Geen punt of komma. En we hoorden Jezus verschillende geboden met instemming noemen. Dat heeft hij vaker gedaan. Paulus doet dat. Johannes zegt ergens: Liefhebben houdt in dat we leven volgens Gods geboden… (2 Johannes vers 6) Ook in de eerste christelijke kerk werd met een zekere vanzelfsprekendheid over de tien geboden gesproken. Dat die speciaal voor Israël waren en over de rustdag op zaterdag spreken werd kennelijk niet als een probleem beschouwd. Heel onbevangen kon je zeggen, dat is onze wet en dat zou eigenlijk de leefregel van alle mensen moeten zijn.
    Maar hoe kon Paulus dan in Efeze 2 zeggen dat Christus de wet met zijn geboden en voorschriften buiten werking gesteld heeft? (Efeze 2:14,15) Je moet dat soort uitspraken wel in hun verband lezen. Paulus heeft het hier over de scheiding tussen joden en niet-joden. Er waren allerlei geboden en voorschriften die scheiding maakten. Bij voorbeeld de spijswetten. Joden aten geen varkensvlees of andere onreine dieren. Dat heeft Jezus afgeschaft. Matteüs 15: Wat je mond ingaat maakt je niet onrein. Zo verklaarde hij alle spijzen rein (Marcus 7:19). Over dat soort wetten heeft Paulus het in Efeze 2. En die heeft Christus allemaal buiten werking gesteld. Er is geen verschil meer tussen joden en niet-joden. Maar wetten als de tien geboden, die in het verleden aan Israël gegeven zijn gelden ook voor iedereen die vandaag uit de andere volken bij Israël gekomen is.
    En eigenlijk spreekt dat ook voor zich. In die geboden laat God zien hoe hij is. Ik heb het er vaak over gehad dat in de geboden iets door-straalt van hoe het in de hemel is. Van God die het als enige voor het zeggen heeft. Van God die niet verdraagt dat mensen een afwijkende voorstelling van hem maken. Die met zijn naam geprezen wil worden. Dat en nog veel meer, dat verandert niet na goede vrijdag en pinksteren. Dat blijft Gods verlangen, ook als hij vergeeft dat wij daarin te kort schieten. Ook als hij uit de hele wereld zijn volk bijeen brengt.

    28 mei gewijzigd door SARI439

  • SARI439

    28 mei

    Maar hoe kon Paulus dan in Efeze 2 zeggen dat Christus de wet met zijn geboden en voorschriften buiten werking gesteld heeft? (Efeze 2:14,15) Je moet dat soort uitspraken wel in hun verband lezen. Paulus heeft het hier over de scheiding tussen joden en niet-joden. Er waren allerlei geboden en voorschriften die scheiding maakten. Bij voorbeeld de spijswetten. Joden aten geen varkensvlees of andere onreine dieren. Dat heeft Jezus afgeschaft. Matteüs 15: Wat je mond ingaat maakt je niet onrein. Zo verklaarde hij alle spijzen rein (Marcus 7:19). Over dat soort wetten heeft Paulus het in EfezeEn die heeft Christus allemaal buiten werking gesteld

  • 28 mei

    Piet, het blijkt dus dat er wettische christenen zijn en vrije christenen. Maar wat zou de Here Jezus hier nou toch van vinden? Zegt Hij dat Hij is gekomen om de wet te vervullen. En... Zijn volgelingen blijven de wet houden. Het lijkt bijna alsof de mens het beter wil weten dan de Heer. En als de mens de wet denkt te moeten houden dan moet dat perfect gebeuren. Zie boven... Gebeurd dat niet dan wordt het bijgeschreven op het lijstje. Het is mij een raadsel waarom dat cadeau: vrij van de wet, door sommige christenen niet wordt aanvaard. Is het omdat men denkt zelf te moeten bijdragen aan zijn/haar behoud? Niet een zo groot cadeau om niet te willen aanvaarden? Ik kan er gewoon niet bij. Tuurlijk ben ook ik opgevoed met de wet. Weet nog heel goed dat ik als kind zat te luisteren naar de dominee. En bij de zin: gedenk de sabbatdag dat gij dien heilige.... steevast dacht: die dominee toch! Hij weet vast niet dat dat gisteren was. Vandaag is het zondag,  de eerste dag van de week.... Een jong kind wat al beseft dat de wet helemaal niet wordt gehouden.

  • 28 mei

    @Petra

    Ah dat had jij al jong door dat de predikant zich niet aan de Joodse wet kon of wilde houden:-)

  • 28 mei

    Ik las net in Gal 4 vanaf vs 21-27

    Wij zijn vrije mensen

    Wij horen bij het Hemelse Jeruzalem. En net als Sara zijn wij geen slaven meer. Wij zijn vrij!

    Interessant stukje over de vrijheid die wj nu hebben in Christus Jezus

  • 28 mei

    Ja Jane, in mijn herinnering was ik een jaar of acht. En natuurlijk was het in die kerk zo dat er verteld werd dat de zondag iin plaats van de zaterdag was gekomen etc. Maar ik wist gewoon: dit klopt niet... domme dominee..En als je op dit punt mank gaat aan de wet, ga je aan de gehele wet mank. Het heeft geen zin om hem een beetje te houden. Terwijl als je hem volgt zoals m.n. de nieuw-testamentische gelovigen mogen doen, dan volg je uit liefde wijze adviezen op. En natuurlijk mogen we niet moorden, stelen en ga zo maar door. Hi hi, maar daarmee volg je heel gewoon de Nederlandse wet...

    28 mei gewijzigd door PETRA740

  • LEJO464

    28 mei

    Ik wil nog even terug komen op de preek die ik gister hoorde.

    De wet die vervuld is aan het kruis, vertelde de spreker is de wet die voor de Joden in de boeken van Mozes staat en die geld niet voor ons als Christen. Zo heb ik het althans begrepen.

    De tien geboden echter die gelden nog wel voor ons maar gelden m.i. als voorschriften om fatsoenlijk met je medemens om te gaan door ze lief te hebben zoals God ons liefheeft.

    Ik heb mijn gedachten er over laten gaan en kwam tot de volgende conclusie:                                  Als ik een rood vekeerslicht zie en ik rijd door, word geflitst en krijg een bekeuring dan moet ik die betalen. Zo is de wet zoals die in het Wetboek van strafrecht staat. Als ik sta te wachten voor een rood verkeerslicht en zie in mijn spiegels blauwe lampen zwaaien en ik hoor de toetrs en bellen dan rijd ik op en maak ruimte voor de hulpverleners die grote haast hebben. Daar mee houd ik mij aan een voorschrift om ruim baan te maken voor optische en geluids singnalen. Ik word geflitst en de ambulance, politie- of brandweerauto ook. . Ik krijg een bekeuring maar vraag om kwijtschelding omdat ik kan aantonen dat het overmacht was.

    Als ik, bewust 1 van 10 geboden overtreed en ik krijg er oprecht spijt van dan kan vragen om vergeving en ik zal het krijgen.                                                                                                            Als ik iets meemaak wat mij boos maakt en er komen minder mooie gedachten in mij naar boven, dan gebeurt mij dat als mens en dat gebeurt mij onbewust en op dat moment ben ik mij bewust van wat mij overkomt. Ik heb de gewoonte om dan direkt te vergeven en om vergeving te vragen.            Ik ben vrijgekocht maar weet van mijzelf dat ik dagelijks moet vergeven en om vergeving mag vragen, daarin ligt mijn vrijheid in Jezus.

  • 28 mei

    @lejo, hoe ga je dan het 4de gebod invulling geven?

  • 28 mei

    @Petra

    Inderdaad aan de Nederlandse wet probeer ik mij ook te houden, ik steel niet, moord niet enz.

    Ik sanp best dat het lastig is om het aan te nemen voor veel christenen, als ik niet zoveel onderwijs had gehad naast de kerkdiensten zeg maar, dan zou ik het waarschijnlijk ook nog zo zien dat we ons aan de wet moeten houden....wat niet zal lukken

    Moest even denken aan de moordenaar aan het kruis....had een moord begaan, had zich niet aan de tien geboden gehouden.

    Op het nippertje werd hij gered door Jezus. Waarom? omdat hij in Jezus Christus geloofde.

    Zijn geloof heeft hem gered, aan de wet kon hij zich niet houden.

  • 28 mei

    Hoe lief heb ik Uw wet! Het is mijn doel,

    Den gansen dag! haar ijverig te betrachten.

    Hoe listig ook mijn snode vijand woel ' ,

    'k Heb wijzer geest en edeler gedachten.

    Door Uw geboon, wier kracht ik staag gevoel,

    Die ' k eeuwig zal met heil' gen eerbied achten!

    Dit is Psalm 119 vers 49 berijmd!

    En zoals ik al eerder zei staat deze lange, ja de langste psalm vol met verzen over Gods geboden die

    "heilzaam zijn en zoet " !

    Ik zou zeggen : Lees ze nog maar eens aandachtig door en laat die woorden doordringen!

    Zowel berijmd als ook onberijmd.

    Of ben ik nu van kinds af aan misleid geweest en heb ik " oubollige liederen " gezongen al die tijd!

    Zit ik in een "valse kerk " ?

    Ik vind dat wel een reële vraag!

    Kan dan het hele O.T. overboord!! Zoals Sari ook al zei??!

  • 28 mei

    Ehh... de psalmen zijn oud-testamentisch. Dus geschreven vóór de Here Jezus op aarde kwam. In Gods woord moet je altijd lezen in welke periode werd iets geschreven. Aan wie is het gericht. Is het misschien profetisch? Nou ja, dat soort dingen. En het oude testament is dus niet 1 op 1 voor de gemeente Gods. Want dan krijg je een spraakverwarring. Altijd in de contetekst lezen. Geen 3 woorden uit een zin grijpen. En de wet is heilzaam en goed voor het Joodse volk. Nog steeds. Dat heeft de Heer hen bevolen. Maar ik ben geen Jood, ik ben een heiden uit de volken. Het is toch ook gewoon zo dat als ik mijn oom een brief schrijf deze niet volautomatisch bedoeld is voor de hele mensheid? Zo ook met Gods woord...

  • 28 mei

    @Bert

    In principe houden wij ons wel aan de wet, maar dan anders zeg maar...in Jezus Christus gaat het vanuit je hart, ik weet niet precies hoe het uit te leggen.

    Hoe lees jij dan de Galaten brief, die het eigenlijk zo goed uitlegt? en Rom 7 en 8?

    Oh.. zie net hoe Petra het heeft verwoord:up:

    28 mei gewijzigd door JANE993

  • LEJO464

    28 mei

    @Bert, het woordje "betrachten" pakte mij. Een ouderwets woord voor "proberen" toch?                         Betracht dan alle dagen het goede te doen.

  • 28 mei

    Nee, het oude testament moet zeker niet over boord. Maar dient op de juiste wijze gelezen en gebruikt te worden.

  • 28 mei

    Dus David kletste maar wat toen hij zijn psalmen dichtte??

    En gelden die levenservaringen van hem nu niet meer voor ons?

    Ik bedoel: Zijn dat geen levenslessen en wijsheden die ook voor ons zijn bedoeld?

  • 28 mei

    Juist Lejo betrachten is zoveel als pogen/ proberen!

51 – 75 van 172    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3  4 ... 7  Volgende Plaats reactie