De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Christenen die verloren gaan (de Dag des Oordeels)

ForumBijbel

101 – 125 van 172    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 4  5  6  7  Volgende Plaats reactie

• SARI439

28 mei

waaruit kent  gij uw ellende?

uit de wet Gods..

• 28 mei

Welk bijbelgedeelte is dat? Het komt me niet bekend voor. Maar ik weet ook niet alles hoor.

• 28 mei

Uit Dankbaarheid Petra!

En we hebben Hem lief omdat Hij ons eerst heeft liefgehad!

• 28 mei

Ja zeker weten dat Hij ons eerst heeft liefgehad. Zijn zoenoffer was immers dik 2000 jaar geleden. Maar terugbetalen: dat is toch onmogelijk?

• SARI439

28 mei

als de wet er nou niet was,,,,,,,,wat dan??

• 28 mei

Als dank

Ik voor u omdat gij anders de eeuwige dood zou moeten sterven......Heilig Avondmaal!!!!

• 28 mei

En dat hoef ik ook niet terug te betalen maar de Liefde van Christus dringt mij daartoe .

Niet dwingt dus maar dringt!!!

• 28 mei

BERT970 schreef:

Ja Jane vrij van de wet! Welke wet?

Maar juist omdat Hijj mij heeft vrijgekocht ga ik die vrijheid ahw terugbetalen als dank daarvoor!

Dus je houd / doet graag Zijn geboden uit liefde tot Hem!!

Uit dankbaarheid!!

Dat staat ook zo in de 3 stukken van de Ellende, de Verlossing en de Dankbaarheid!!

Die zijn daar heel helder en duidelijk in!!

En geen van die zaken kunnen in het leven van een Christen weggepoetst worden!!

Het 1 hoort onlosmakelijk bij het ander!

Was er geen Ellende dan was er geen Verlossing. Was er geen Verlossing dan was er geen Dankbaarheid!!

Zo duidelijk is het volgens mij!

Geen tittel of jota eraf of erbij!

In welk bijbelboek staan dan die stukken ellende verlossing en danbaarheid?

• 28 mei

SARI439 schreef:

als de wet er nou niet was,,,,,,,,wat dan??

De wet leert zonde kennen. En is aan het Joodse volk gegeven. Zo heeft ook het Nederlandse volk wetten. En die dienen de Nederlanders na te leven. Immers iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen. Doe je iets wat niet oke is, dan kunnen daar sacties op staan.

• SARI439

28 mei

nou, datis nou het preciese antwoord....en waarom alleen voor de joden dan??

• 28 mei

Die zijn ooit opgesteld bij de Dordtse Synode van 1618/1618 en die worden nog steeds gebruikt als uitleg van de Bijbel in diverse kerken! Met name de behoudendere!

Nu niet gelijk zeggen dat dat mensenwerk is want die mensen waren wel degelijk bezet met een krachtig geloof en de Heilige Geest!

En die geschriften houden tot op de jongste dag hun kracht!

Trouwens wat te denken van een Luther???

• 28 mei

Ehh.. omdat dit een boek is van/voor/over de joden misschien?

• LEJO464

28 mei

Als wij toch allemaal eens Hebreeuws, Grieks en Aramees zouden kunnen lezen en verstaan ...

Zouden wij dan God de Vader, God de Zoon én God de Heilige Gesst kunnen verstaan?

• 28 mei

Maar Petra trek nu toch die lijnen is door!

Abortus !?

Op welke wet bepalen WIJ wat daarbij geoorloofd is en wat niet!!

Gij zult niet doden toch!!!

• PIET361

28 mei

Bert weet je wat jij doet, laat het een tijd rusten. Als Jezus wil dat je gedachten veranderen, dan komt dat vanzelf. Dat was ook de reden dat ik jullie aanrade om mijn getuigenis te lezen. Voordat Jezus mij een halt toe riep, begreep ik niets van dat nieuw testament. Ik was opgevoed met het oude testament. Wat mijn vader heel streng dicteerde. Er staat o.a. in "als gij uw kinderen liefhebt, kastijdt hen dan!" Dat heeft mijn vader letterlijk gedaan! Pas nadat Jezus in mijn leven gekomen was en Hij mij had Vrijgekocht, kon ik mijn vader dat vergeven. De rest van mijn familie kon dat niet, want die leven nog steeds onder de Wet! Maar die hebben nu wel een Trauma en ik niet! Wacht tot de Heer het je duidelijk maakt en bid dat Hij ook jou Vrij maakt!

• SARI439

28 mei

ja bert@ wist het ook niet precies......ook  de geloofsbelijdenis valt daaronder??

o, de bijbel is alleen voor de joden.......niet voor de andere mensen..die geen jood zijn......

ja daar heb je iets,,,,,abortus.......

28 mei gewijzigd door SARI439

• 28 mei

Oke, de Dordse leerregels. Nee, ik hoef niet te zeggen dat dat mensenwerk is, want dat geef je zelf al aan. En natuurlijk zijn er toen en ook nu mensen die vol zijn van de Heilige Geest. Gelukkig wel. Maar het gaat toch niet aan om deze geschriften gelijk te stellen met het door God geinspireerde woord, de Bijbel.

BERT970 schreef:

Die zijn ooit opgesteld bij de Dordtse Synode van 1618/1618 en die worden nog steeds gebruikt als uitleg van de Bijbel in diverse kerken! Met name de behoudendere!

Nu niet gelijk zeggen dat dat mensenwerk is want die mensen waren wel degelijk bezet met een krachtig geloof en de Heilige Geest!

En die geschriften houden tot op de jongste dag hun kracht!

Trouwens wat te denken van een Luther???

• 28 mei

Nee Lejo we moeten de Bijbel geholpen door Gods Goede Geest leren verstaan!!

Niet te moeilijk gaan doen denk ik hoewel het als we het naadje van de kous willen weten wel eens handig kan zijn om de grondtekst erbij te halen!!👍

• LEJO464

28 mei

@Piet, weer een geweldige getuigenis broertje ...

• SARI439

28 mei

maar de bijbel is toch alleen voor de joden??

• 28 mei

Als je gelezen hebt wat ik in een andere topic over abortus schrijf, dan weet je hoe pro life ik ben. Maar ook dat aan mij niet het oordeel is. Ik ben slechts geroepen om lief te hebben. En ook al mag er vlg de Nederlandse wet geaborteert worden tot 24 weken: vanaf de conceptie is een mens een mens. Niet eerder en daarna voor altijd. Dit mag dan in de Nederlandse wet staan. Er staat niet: elke zwangerschap dient te worden afgebroken voor de 24ste week. Dus houd ik me helemaal aan de Nederlandse wet.

BERT970 schreef:

Maar Petra trek nu toch die lijnen is door!

Abortus !?

Op welke wet bepalen WIJ wat daarbij geoorloofd is en wat niet!!

Gij zult niet doden toch!!!

• SARI439

28 mei

maar de bijbelis toch alleen voor de joden??

PETRA740 schreef:

Ehh.. omdat dit een boek is van/voor/over de joden misschien?

• 28 mei

Ik stel die geschriften ook niet gelijk aan de Bijbel maar ik zie ze als een nadere verklaring en uitleg van de Bijbel!

Zo is de Cathechismus ook opgesteld in een handige en leerzame vraag en antwoord opzet!

En niets kwaads over die mensen die met Gods Geest begiftigd waren!  God kent degene die de Zijnen zijn!

Ik ben er heilig van overtuigd dat die wijze en gelovige mannen bij God zijn en Hem eeuwig loven en prijzen!!

28 mei gewijzigd door BERT970

• 28 mei

Maar Petra!

Gods wet gaat daar toch boven en die luidt: Gij zult niet doden!

Of geeft het niet omdat het leven toch nog geen leven is wanneer het kindje zich net ontwikkeld

Dat zijn de " maatschappelijke maatstaven!"

Maar : Gij geheel anders " toch!!

• 28 mei

Ik ga de "strijdbijl" maar begraven denk Ik!

Wij hoeven uiteindelijk niet te strijden!

Dat doet Christus!

" Ik zal voor u strijden en gij zult stil zijn!"

101 – 125 van 172    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 4  5  6  7  Volgende Plaats reactie