De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Christenen die verloren gaan (de Dag des Oordeels)

ForumBijbel

126 – 150 van 172    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 5  6  7  Volgende Plaats reactie

• LEJO464

28 mei

Komt een lerling bij zijn Rabbi en zegt:

Rabbi, ik heb de bijbel 5 x gelezen en ik heb nu helemaal in mijn hoofd.

Vraagt de Rabbi:

Wanner zakt ie af naar je <3 jongen?

• LEJO464

28 mei

En dan doel ik vooral op het Niuwe Verbond, het verbond dat de Naaam van Jezus draagt !!!

• PIET361

28 mei

@Sari

Ik wil jou wel even antwoorden. Jij vraagt of de Bijbel alleen voor de Joden is.

Nee dat is niet zo.

Het oude Testament is voor de Joden

Het nieuwe Testament is voor de heidenen die Christen worden.

Hoop dat je het nu begrepen hebt.

• LEJO464

28 mei

@Piet, AMEN !!!

• 28 mei

Ik hoop dat je gelezen hebt wat ik daarnet schreef. Echt, ik ben heel erg pro life. Heb niet voor niets 15 jaar voor de VBOK gewerkt. Dus weet ik heel goed hoe beschermwaardig het leven is. Maar ik wil in liefde met de mensen om mij heen omgaan. Dus geen oordeel maar naast hen staan. Ik zal het je nog sterker vertellen: had een poos geleden een contact met een man. Die vertelde in een mail dat hij veel deed voor de NVVE. Ik heel argeloos: o, wat leuk. Dacht later: toch eens kijken waar die letters voor staan. Kwam niet verder dan de vereniging voor vrijwillige euthanasie. Zucht.... uiteraard daarover gesproken. Maar als je over zulke essentiele dingen zo anders denkt moet je er niet mee verder gaan. En dat contact heb ik dan ook verbroken. Want ik wil in mijn laatste fase veilig zijn bij mijn man. En ik wil niet dat ik in zijn laatste fase wordt gedwongen tot het zetten van stappen waar ik niet achter sta.

BERT970 schreef:

Maar Petra!

Gods wet gaat daar toch boven en die luidt: Gij zult niet doden!

Of geeft het niet omdat het leven toch nog geen leven is wanneer het kindje zich net ontwikkeld

Dat zijn de " maatschappelijke maatstaven!"

Maar : Gij geheel anders " toch!!

28 mei gewijzigd door PETRA740

• 28 mei

Zeker als jezelf kinderloos bent gebleven zoals wij doet abortus extra zeer!

Ik heb heel vaak gedacht :

Laat die kinderen toch geboren worden en schenk ze dan aan mensen die geen kinderen(kunnen) krijgen!!

Humaan toch!?

Dan hadden er nu nog een flink aantal kinderen rondgelopen die nu zijn Vermoord!!

• 28 mei

Of mag ik zo niet denken!!??

• 28 mei

@Bert, en naast mijn gezin van 7 kinderen ben ik pleegouder geweest voor 65 pleegkinderen....

Het is heel erg verdrietig dat je nooit de vreugde van nieuw leven hebt mogen smaken. Maar ik hoop dat je me begrijpt: ik wil liefde geven. Geen veroordeling. Want aan mij is niet het oordeel. Wel weet ik dat mede door mijn toedoen er kinderen geboren zijn die zonder mijn hulp waren geaborteert.

• 28 mei

Deze discussie vind ik heel naar. Ik kan wel huilen van verdriet om het verontachtzamen van mijn Heer en Heiland en wie Hij is en wat Hij voor ons heeft gedaan. We zijn aan het polariseren en kruipen in patstellingen. Nu is het onderwerp ook zeer onzorgvuldig gekozen en evenmin goed uitgelegd.

Waar het hoe dan ook om gaat is dat wij Christus aannemen als Verlosser en Heer. Hij zal dan Zijn wet in ons hart schrijven en wij zullen deze ( in alle onvolmaaktheid) houden vanuit liefde voor mijn Heer en Heiland.

En dan, heb ik al eerder gezegd, is het niet meer belangrijk bij welke , was denominatie niet het woord Sari?,  gemeente we horen, want wij zullen één in Hem zijn. En ook dan kan ik wel huilen, maar dan van vreugde en dankbaarheid omdat Hij ons zo lief heeft.

de genade van God is mij genoeg......

• 28 mei

Was het probleen van abortus maar zo simpel op te lossen. Ik heb zo veel gesprekken gevoerd... en er komt zoveel meer bij kijken dan: ik wil het niet, heb er geen zin aan. Nee, het is een megacomplex verhaal. En het enige wat ik kon doen was adviseren en pleiten voor het kindje. Dat als het ware een mond geven. En daar heeft de Heer me vaak op bijzondere wijze mee geholpen

28 mei gewijzigd door PETRA740

• LEJO464

28 mei

@Petra, jij bent een geloofsheld en die lof geef ik jou hier.

• LEJO464

28 mei

Ik ben in tranen maar dat zijn tranen van blijdschap.

• PIET361

28 mei

@ Bert

Mag ik nog even terugkomen op je uitspraak van Terugbetalen?

Kijk, Dat is natuurlijk onmogelijk. Jezus heeft de zonde van de hele wereld op Zijn schouders genomen.

Als jij daar een  stukje van terug wilt betalen, dan beledig je Jezus!

En ik hoop dat dat het allerlaatste is wat jij wil.

Doe voorzichtig met je uitspraken, denk eerst goed na voor je wat zegt.

• LEJO464

28 mei

We krijgen het om niet, dat betekend dat het gratis word gegeven. Het enige dat Hij terug verwacht is een levenshouding.

In het leven met Hem !!!

• 28 mei

Eens op de radio gehoord:

Waarom laat u een abortus uitvoeren bij uw kindje?:

Omdat het REGENT !!

Wie huilt er harder :

God of wij??

• 28 mei

Piet lees ook de context!!

• 28 mei

Licht van de wereld, U scheen in mijn duisternis. Nu mag ik zien wie U bent.

Liefde die maakt dat ik U wil kennen Heer, bij U wil zijn elk moment.

Voor U wil ik mij buigen, U wil ik aanbidden, U wil ik erkennen als mijn Heer.

Want u alleen bent waardig, heilig en rechtvaardig. U bent zo geweldig goed voor mij!

Op dat moment zag ik U aan het kruis waar U leed. En werd mijn hart verbroken door wat U voor mij deed. Op dat moment van vreugde gaf ik mij opnieuw...

Want Zijn liefde zocht mij en zijn bloed dat kocht mij. Door genade.... alleen genade... niets anders dan genade... genadige genadevolle God: Hem alle eer! Nooit zal ik me die zegekroon laten ontstelen. Hij is mijn al! Mijn Heer, Mijn God, mijn Vriend, mijn Vader.

Slechts in dank mag ik aanvaarden wat hij voor mij deed.

• 28 mei

Dankjewel Lejo, Maar alle eer aan Hem!!

LEJO464 schreef:

@Petra, jij bent een geloofsheld en die lof geef ik jou hier.

• LEJO464

28 mei

Vraagt de Rabbi:

• 28 mei

Kennen jullie het lied:

'k Wil U o God mijn dank betalen!!??....

Dat is wat er in mij opkomt!

We hebben allemaal wat we zijn allemaal raar en   toch zijn we broertjes en zusjes!!

Elly en Rikkert!

Wie kent ze niet??

28 mei gewijzigd door BERT970

• LEJO464

28 mei

• 28 mei

Juist Lejo:up:

LEJO464 schreef:

Vraagt de Rabbi:

• SARI439

28 mei

nog 1 ding het oude testament voor de Joden?? genesis,,,, de psalmen enz enz .....sorry dat is een misvatting......

• 28 mei

Ja dat weet ik wel zeker!!

O.T. en N.T. zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden!!

Het gehele Woord van God!!

28 mei gewijzigd door BERT970

• SARI439

28 mei

@dorcas ,, het is niet de bedoeling om iemand pijn te doen.........

als je dat zo voelt ,,,,,,niet persoonlijk bedoeld..?? .......

28 mei gewijzigd door SARI439

126 – 150 van 172    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 5  6  7  Volgende Plaats reactie