De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Christenen die verloren gaan (de Dag des Oordeels)

ForumBijbel

151 – 172 van 172    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 5  6  7Plaats reactie

• 28 mei

@Sari,  akkoord

het gaat niet om ons en onze regels en ideeën, maar om Hem en dat mis ik wat

• REENA990

30 mei

Waar staat dit dat d oude testament voor d Joden is en de nieuwe voor de heidenen?

Als iemand dit zo neerzet hier wil ik dit graag zelf lezen hoe dit zit?!

En het OT staat niet los van het NT,  beiden zijn van kracht.

• MEREL372

30 mei

SARI439 schreef:

als de wet er nou niet was,,,,,,,,wat dan??

Ja natuurlijk is het zo. Paulus zegt dat toch ook 😉. En zo staat het ook in de bijbel. De tora/richtlijnen/gebruiksaanwijzing van God is volmaakt. Wanneer we de torah van God doen, doen we heiligheid, rechtvaardigheid en liefde.Wanneer we de tora niet doen bijv liegen, dan doen we zonde, ongerechtigheid. En wanneer je Gods geboden doet, is Gods liefde volmaakt in jou geworden. En, de wet is ook het werk van de Heilige Geest. "Gods tora=liefde!!"  Als je Gods richtlijnen doet, doe je liefde 😉.

• 30 mei

Jij omschrijft het hier zo mooi Dorcas, dat wij de wet in ons hart hebben gekregen en daardoor in Liefde de geboden houden.

Ik zeg er verder niets meer over, want het is best pijnlijk dat men denkt dat wij ons er niet aan houden zoals Jezus het ons voorhoud!

DORCAS485 schreef:

Deze discussie vind ik heel naar. Ik kan wel huilen van verdriet om het verontachtzamen van mijn Heer en Heiland en wie Hij is en wat Hij voor ons heeft gedaan. We zijn aan het polariseren en kruipen in patstellingen. Nu is het onderwerp ook zeer onzorgvuldig gekozen en evenmin goed uitgelegd.

Waar het hoe dan ook om gaat is dat wij Christus aannemen als Verlosser en Heer. Hij zal dan Zijn wet in ons hart schrijven en wij zullen deze ( in alle onvolmaaktheid) houden vanuit liefde voor mijn Heer en Heiland.

En dan, heb ik al eerder gezegd, is het niet meer belangrijk bij welke , was denominatie niet het woord Sari?,  gemeente we horen, want wij zullen één in Hem zijn. En ook dan kan ik wel huilen, maar dan van vreugde en dankbaarheid omdat Hij ons zo lief heeft.

de genade van God is mij genoeg......

• MEREL372

30 mei

LEJO464 schreef:

Komt een lerling bij zijn Rabbi en zegt:

Rabbi, ik heb de bijbel 5 x gelezen en ik heb nu helemaal in mijn hoofd.

Vraagt de Rabbi:

Wanner zakt ie af naar je <3 jongen?

Hi ja.. maar... daar zit de bijbel toch al?

Ik denk niet dat de rabbi dat zal zeggen. Want de rabbi heeft waarschijnlijk jeremia 31:33 en psalm 37:30 ook gelezen 😉. Want.. de bijbel/Gods liefde/wet zit idd al in je hart 😉.

En God heeft hem daar zelf bij jou en mij geschreven 😉.

Jeremia 31: 33 Voorzeker, dit is het verbond dat Ik na die dagen met het huis van Israël sluiten zal, spreekt de HEERE: Ik zal Mijn wet in hun binnenste geven en zal die in hun hart schrijven. Ik zal hun  tot een God zijn en zíj zullen Mij tot een volk zijn.

Psalm 37: 30 De mond van de rechtvaardige brengt wijsheid tot uiting, zijn tong spreekt het recht. 31 De wet van zijn God is in zijn hart; zijn schreden wankelen niet

Hebreeën 10:16 Want na eerst gezegd te hebben:  Dit is het verbond, dat Ik met hen na die dagen zal sluiten, zegt de Heere: Ik zal Mijn wetten in hun hart geven en Ik zal die in hun verstand schrijven

2 korinthiërs 3:3Het is immers openbaar geworden dat u een brief van Christus bent, door onze bediening opgesteld, geschreven niet met inkt, maar door de Geest van de levende God, niet  op stenen tafelen,  maar op tafelen van vlees, van de harten.

Moet je nagaan, eerst was de wet buiten onzelf, op stenen tafelen. Maar nu, zit deze in ons hart! Het is ook het werk van de Heilige Geest. Daarom is Gods prachtig mooie wet, niet een regel, maar begrijpen we nu de liefde waar het gebod/verbod voor staat. Doen we niet de regel, maar we doen de liefde waar dat gebod/verbod voor staat. Of soms wordt liefde in bescherming genomen door dat gebod/verbod. Verbod/regel: Gij zult niet doodslaan. En wat betekend dit, dit is pure liefde, God beschermd het leven. En dat moeten wij ook doen. Je doet liefde, je zorgt dat een ander in leven blijft. Maar ook ga je voor iemands levenskwaliteit, ook emotioneel, en fysiek iemand laten leven. En zo is het met al de geboden. Het zijn geen regels. Het is liefde 😉.

• MEREL372

30 mei

BERT970 schreef:

Maar David had wel degelijk zicht op Zijn Verlosser, de Christus!

Zo zie ik het ook hoor 😉, David schreef in psalm 51, vergeef mij, God, omdat u genadig chesed/goedertieren) bent. En: was mij met hysop, dan ben ik witter dan sneeuw. Met hysop, werdt het bloed van het Lam aan de deurposten gesmeerd 😉. David begreep het, dat het bloed van het Lam de zonde vergaf. Zo mooi! God veranderd niet ❤.

In het oude testament was het ook dat je in God en zijn genade geloofde. God is altijd al een genadig God geweest toch? Hallelujah 😊. Ook toen wist men dat de offers die men toen bracht, symbolisch waren en dat God in de eerste instantie  je hart vroeg ❤. Ik vind dat zelf echt mooi om te lezen.

• SARI439

30 mei

:-)

• MEREL372

30 mei

JANE993 schreef:

Jij omschrijft het hier zo mooi Dorcas, dat wij de wet in ons hart hebben gekregen en daardoor in Liefde de geboden houden.

Ik zeg er verder niets meer over, want het is best pijnlijk dat men denkt dat wij ons er niet aan houden zoals Jezus het ons voorhoud!

Hoi Jane,

Sorry als je denkt dat dat ik mss denk of zeg dat anderen hier op het forum niet leven naar hoe Jezus/ God het van ons vraagt. Want ik denk dat we wel hetzelfde doen! Ookal ben ik van mening dat het moraal van God/wet/liefde nog steeds bestaat, en anderen daar anders over denken, we leven er toch naar? Zo zie ik dat hoor. Want we proberen toch allemaal zo eerlijk en liefdevol te zijn naar God toe en elkaar? En wanneer ik verwoordt dat ik van mening ben dat Gods wet/liefde nog bestaat om te doen, dan bedoel ik daar helemaal niet mee dat een ander die daar anders over denkt, God minder liefheeft, ofzo. Dat wil ik nog wel heel graag even zeggen hoor ❤.

Alleen heb ik ook Gods wet gewoon zo lief, ik vind hem zo mooi. Er gaat zoveel liefde vanuit 😉.En doe ik hem graag. Niet om perfect te zijn, nee, dat lukt mij niet. Maar om te gehoorzamen. Omdat wat er in die tien geboden staat, zo een mooie levenswijze is die God ons geeft. 😉.Gods woorden zijn prachtig en mooi.

• MEREL372

30 mei

JANE993 schreef:

Ik ben eerlijk gezegd al mank gegaan. Ik heb mij niet aan de wet gehouden....ik ben gescheiden, ik heb dus 1 gebod overtreden en vast wel meer dan dit.

Zou ik nu dan veroordeeld worden, geen kind van God meer zijn? niet het eeuwige leven ontvangen dat God mij beloofd in Zijn woord. Is er geen vergeving voor mij? Zeg het maar....

Lieve Jane en ieder die het leest 😉.

ha nou, ik heb ze alle 10 gebroken. Maar omdat ik de wet gebroken heb, is daarom Gods wet niet meer liefdevol? Omdat ik heb gelogen, mag ik daarom me niet meer te houden aan het spreken van de waarheid? Deze tien geboden zijn naar mijn idee niet aan het kruis genageld 😉. Alleen, wanneer je ze overtreed, dan staat er een vloek op. Jouw en mijn veroordeling. Die veroordeling is heel rechtvaardig, maar niet echt leuk om te ondergaan 😉.

Die vloek, die je krijgt op het overtreden van Gods wet, , heet ook wel: "de wet van zonde en dood".Het is een wetmatigheid dat ieder die zondigt, zal sterven. En God huilt daar net zo om als jou of mij dat zou overkomen. Nu is naar mijn idee niet de tien geboden aan het kruis genageld, dat prachtige en liefdevolle moraal. Maar de wet van zonde en dood is aan het kruis genagelt. De vloek die op het overtreden van Gods liefde staat. Die veroordeling is van ons afgenomen 😉. Naar mijn idee.

Je rijdt door het rode stoplicht. Je krijgt een boete. Die boete is heel terecht, want je hebt een ander als jezelf in gevaar gebracht. De bekeuring komt. Wat is er weg gehaald? De bekeuring, verscheurd en weg gedaan.. En omdat je weet dat het stoppen voor het rode stiplicht zo een goede en veilige regel is, doe je je best, ookal krijg je geen bekeuring meer, toch je best om dan ook te stoppen. Iedere keer dat het je niet lukt, en je toch je best deed, heb je het vertrouwen en de rust, dat er geen bekeuring zal komen.

Mss als ik het zo verwoord, komt het wat begrijpelijker over?

Niet om wie dan ook te overtuigen hoor 😉. Dat is niet mijn bedoeling 😉. Maar mss komt mn standpunt wat begrijpelijker over, ookal ben je het niet in alles met me eens. ❤.

• MEREL372

30 mei

Voor degene die het interessant vind, zowel in het o.t als n.t. was get geloven.. Rechtvaardig wordt je door geloof, want geen enkel mens kan rechtvaardig worden door eigen werken 😉

30 mei gewijzigd door MEREL372

• MEREL372

30 mei

En nog eentje voor de liefhebber 😉,

De geboden doe je niet om jezelf daarmee te rechtvaardigen, maar uit liefde en gehoorzaamheid. 😉. Met je handel en wandel kan je wel laten zien dat je een kind van God bent.

• SARI439

31 mei

oude testament en nieuwe testament is 1 geheel,,,,kun je niet uitelkaar trekken!

mooi stukje.......

• 31 mei

O.T. = de BELOFTE

N.T.= de VERVULLING (van die Belofte)!

• SARI439

31 mei

ja idd, precies.......:-)

• SARI439

31 mei

zat ook nog te denken het moet toch ook niet gaan of we naar de hemel gaan of naar hel?? het gaat erom dat je God liefhebt...en je naaste als jezelf....en niet de beloning die erop volgt.....

.niet dat ik daar aan kan voldoen hoor......

31 mei gewijzigd door SARI439

• MEREL372

31 mei

Integer dat je dat zegt @Sari ❤. Ben ik ook mee eens!

Maar wanneer we op de nieuwe aarde wonen, dan zijn alle tranen afgewist en de zonde is weg gedaan. En, maar zo denk ik er dan over, en dan woont God ook bij ons op aarde, en kunnen we Zijn gelaat zien. Er is geen zon meer nodig omdat God zoveel licht geeft. Maar ik denk dat het leven in die eenheid met God. En ook met elkaar. Leven in die nabije relatie dat er geen zonde meer tussen elkaar inzit, dat dat God zo voor ons bedoeld heeft. In die belofte leven we nu ook nog. Toch? De nieuwe aarde is nog niet klaar, de zonde en tranen nog niet weg gedaan. We zien Gods gezicht nog niet. En... Jezus zal Zijn bruid trouwen.. (allemaal openbaringen). De beloftes en profetiën zijn nog niet (allemaal) vervuld.

• SARI439

31 mei

ik denk ook je moet God nodig krijgen.......je moet voelen dat je het niet meer op eigen kracht kan...

Maar wanneer we op de nieuwe aarde wonen, dan zijn alle tranen afgewist en de zonde is weg gedaan.:-)

• SARI439

31 mei

zo mooi weer gegeven in dit lied.........

• MEREL372

31 mei

Oh ja mooi Sari!

En weet je... en dan kan je ook tot de conclusie komen, dat het op Gods manier helender, krachtiger en voller is. En dan wil je afhankelijk zijn van Hem. ❤

• MEREL372

31 mei

Een heel gaaf filmpje (wel in het engels). Aan Joodse mensen wordt adh van het oude testament uitgelegd, wie de Messias is, wat hij doet, in welke plaats Hij geboren wordt,  en dat Hij voor de vernietiging van de tweede tempel geboren zal worden.. Mooi!

• 4 december

cip.nl/62536-henk-binnendijk-j ... xaUlMQktMcRUUGQ

Even flink ver in de "oude doos gekropen"!

Maar ik vind dit toch wel een pakkende maar ook vervreemdende titel van deze topic!

Maar als je de brieven aan de 7 gemeenten goed leest zijn ze wel actueel! Hoeveel lauwheid is er onder ons Christenen? En Christenen die verloren gaan? Kan dat? Henk Binnendijk zegt er ook het een en ander behartenswaardigs over!

Deze topic heeft ook raakvlakken met de door mij geplaatste topic; " Waar en hoe wandelen wij?" Het leven is iedere dag keuzes maken! Kiezen tussen zwart of wit, leven of dood! Voor Jezus of tegen Jezus!! Christen zijn vraagt radicaliteit!!

4 december gewijzigd door BERT970

• 4 december

zooo Bert jij hebt ver moeten graven om deze topic terug te vinden. ;)

maar idd het heeft erg veel raak vlak met jouw topic over hoe en waar wandelen wij....... gezien ik ( zo je weet) aan het schrijven ben over dit onderwerp zal ik het blijven volgen...

En nu eerst lezen wat Henk Binnendijk er over te vertellen heeft, ben benieuwd. Vind altijd erg fijn wat hij verteld en schrijft dus zal dit ook fijn zijn hoop ik.

151 – 172 van 172    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 5  6  7Plaats reactie