De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Muzikale Fruitmand... Als het maar met muziek te maken heeft

ForumRatjetoe

26 – 50 van 337    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3 ... 14  Volgende Plaats reactie

• BERT970

26 juli 2018

Ja @Sari klopt! Daarom is het ook zo'n gevoelig liedje! Rustig en indringend!

• BERT970

26 juli 2018

Dit is wel een hele aparte! Hij is nog vrij recent gebruikt in een reclamespotje!

• BERT970

26 juli 2018

• BERT970

26 juli 2018

Mr Blue Skye!!: persoonlijk één  van mijn favorieten! Vooral dat laatste gedeelte!

• FRANCISCA289

26 juli 2018

Goedemorgen lieberds (fijne dag :-) )

Wat ik mij afvraag......
    Waarom wereldse muziek willen plaatsen op een christelijke site?

• BERT970

26 juli 2018

LEJO464 schreef:

Om je hart te luchten, herinneringen te delen of of gewoon iemand blij te maken ...

Hoeft geen gospel of opwekking te zijn maar hou het wel netjes !!!

Dit schreef Lejo! En mijn insteek is dat ik veel jeugdsentiment en gevoelens bij bepaalde muziek heb leggen! Meer om de melodie dan om de inhoud! Want inhoud is op uitzonderingen na meestal niet zo mooi laat staan opbouwend/Opwekkend!!!😉 !!!!

• BERT970

26 juli 2018

• MARGRIET124

26 juli 2018

@ Bert , als het dan niet opbouwend / opwekkend is , waarom zou je je daar dan in omwentelen ?

Dan zit je mijnsinziens achterste voren op de fiets , en raak je van de weg  in de sloot :-)

Houd het stuur recht en fiets vóóruit en kijk niet achterom .

• BERT970

26 juli 2018

Oei Margriet!! Moet ik deze opvatten als een vermaning/ lichte verwijjting?

Ik heb zelf niet het idee dat ik mij er in omwentel maar dat het een stuk is van mijn leven wat mij ook gebracht heeft tot waar en zoals ik er nu in sta! Heb er in die zin ook afstand van genomen, alleen kunnen die melodieën mij nog wel bekoren! Ik zal op de hiernavolgende reactie laten zien/horen dat sommige popliedjes als melodie ook gebruikt worden in de Christelijke muziek!!!!

• 26 juli 2018

Vroeg ik me ook al af...  

FRANCISCA289 schreef:

Wat ik mij afvraag......

• ORBELINDA632

26 juli 2018

Dat vraag ik me dus ook af het waarom naar dit soort muziek luisteren.

MARGRIET124 schreef:

@ Bert , als het dan niet opbouwend / opwekkend is , waarom zou je je daar dan in omwentelen ?

Dan zit je mijnsinziens achterste voren op de fiets , en raak je van de weg  in de sloot :-)

Houd het stuur recht en fiets vóóruit en kijk niet achterom .

26 juli 2018 gewijzigd door ORBELINDA632

• ORBELINDA632

26 juli 2018

En ook dit vraag ik me af.

FRANCISCA289 schreef:

Wat ik mij afvraag......

• BERT970

26 juli 2018

Kan hem helaas niet vinden  op internet! Maar ik weet wel dat het op de wijs is van Art Garfunkels Sound of Silence! En dan de woorden van Psalm 139 ! : Heer, die mij ziet zoals ik ben! Dieper dan ik mijzelf ooit ken! ... enz.

• BERT970

26 juli 2018

Wat mij dan nu verbaast is dat we ineens allemaal roomser  dan de paus denken te zijn!

Luisteren jullie nu ook nooit naar naar de huidige naar mijn inzien nog meer verwerpelijke popmuziek die nog meer beïnvloed is van allerlei anti Christelijke invloeden! En die toch ook gretig aftrek vind! Wat te denken van een band als Je Broer!??

• 26 juli 2018

Ja hoor Bert ...ik luister ook nu wel naar wereldse muziek.....en de muziek van vroeger daar zit echt wel wat goeds tussen...

• 26 juli 2018

We zijn toch niet wereldvreemd ?

• MARGRIET124

26 juli 2018

Het is idd een te - recht - wijzing Bert ,  een wijzen  op de rechte weg !!! De weg ligt vóór je , niet achter je .

Heb je je wel eens afgevraagd waarom er zielige liedjes zijn en waarom geestelijke liedjes  , dat heeft niet zozeer te maken met de melodie maar met de inhoud , n.l de woorden .

Als  deze liedjes dus niet , [ naar je eigen zeggen ] opbouwend zijn  , dan doen ze dus het tegenovergestelde : ze breken af !!!

Door je doop  ben je afgesneden van je verleden , je oude mens , beschouw die  dan net als Paulus ons leert : als dood zijnde .

Je bent een nieuwe mens , met een hoopvolle toekomst !!!

• MARGRIET124

26 juli 2018

Echt wel @Louise  , we zijn wel wereld vreemd ,  wij zijn n.l hemelburgers  en zijn Als vreemden en pelgrims in deze wereld .:-)

• BERT970

26 juli 2018

Ja@ Louise  En nu zit er volgens mij ook nog wel verschil in naar die muziek luisteren en/ of er je leven naar stellen! Ik bedoel laten we het ons beinvloeden/ meeslepen of hanteren we nog maatstaven waaraan het moet voldoen? En kunnen we dan zeggen betreffende bepaalde muziek: die is  puur duivels! Vraag is dan wel welke maatstaven je gebruikt! En dat kan soms best wel eens een grijs gebied zijn! Maar dan is mijn mening: als je het grijs vindt dan moet he het "wegdoen " !

• BERT970

26 juli 2018

Zo heb ik ook ooit eens gehoord dat er omkeermuzuek bestaat! Bijv bij een liedje van  The Beatles was er ééntje bij die achterstevoren gedraaid oproept tot volgen van de duivel!!

26 juli 2018 gewijzigd door BERT970

• ORBELINDA632

26 juli 2018

👌

MARGRIET124 schreef:

Echt wel @Louise  , we zijn wel wereld vreemd ,  wij zijn n.l hemelburgers  en zijn Als vreemden en pelgrims in deze wereld .:-)

• MARGRIET124

26 juli 2018

God leert ons dat woorden scheppings kracht hebben , ze zijn als zaad .
    En wat je zaait zul je oogsten .

Wat zaai je dan in je binnenste ?? Geloven is door het horen !!! Waar luister je naar ??

Wat schep je ???

• BERT970

26 juli 2018

Kun jij je dsn altijd afsluiten @Margriet als je in een winkelstraat loopt of in een winkel waar het soms echt keihard aan staat! En daarbij overal wordt je geconfronteerd met meestal wereldse muziek! Ook als je moet wachten bij telefoneren bv.! Bijna overal is het wel! Stompt dat niet af?

En/ of worden we er stiekem niet allen in mindere of meerdere mate door beïnvloed?

Misschien helpt het als we als tegenhanger Christelijke muziek zingen ? Hard of zacht of in gedachten!!

26 juli 2018 gewijzigd door BERT970

• 26 juli 2018

Grijs gebied muziek...daar ga ik met een boog omheen...maar er zijn liederen waar ik naar kan luisteren...ook hebben ze niet echte en christelijke inhoud..en ik laat mijn leven er niet door leiden ..en ik ben zeker niet wereld vreemd

26 juli 2018 gewijzigd door LOUISE648

• 26 juli 2018

Ben het wel met de dames eens eigenlijk, heb wel een mooi nummer geplaatst van de cats, althans wat ik vroeger heel mooi vond, een beetje jeugd sentiment.

Maar hier houd ik het dan ook bij, omdat het toch een bepaalde invloed kan hebben.

26 – 50 van 337    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3 ... 14  Volgende Plaats reactie