De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Wat betekent het woordje eeuwig??

ForumChristelijk leven

51 – 75 van 151    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3  4 ... 7  Volgende Plaats reactie

• SARI439

5 april

ik weet niet meer waarom ik die vraag stelde..eindeloos lijkt mij onmogelijk..want dan stopt toch de tijd?misschien is het iets wat wij niet kunnen bevatten dan God alleen

leven wij nog in de tijd als wij overleden zijn?? ik begrijp er zelf ook helemaal niks meer van .....kan idd met tijdperken te maken hebben maar aan een tijdperk komt ook weer een eind..

tijdperkverdurend..steeds weer verlengend??moet je dat zo zien?

Toen Adam geschapen is was hij ten eerste toch onsterfelijk??maar werd wel geschapen in de tijd,,,

5 april gewijzigd door SARI439

• SARI439

5 april

mooi ! Laurent.!  en Bert!

LAURENT014 schreef: youtu.be/Bg_3IP0_VXY

5 april gewijzigd door SARI439

• 5 april

Hoe het precies zal zijn weet ik niet, maar er zal geen zon en maan meer zijn. Die maken onze tijd en dag en nacht. God zelf zal ons verlichten.

Als er geen tijd is, is er alleen het nu.

Is dat niet de eeuwigheid?

Maar dit te begrijpen en te bevatten gaat mijn verstand echt te boven. Dit laat ik los en zie/merk ik later wel.

• BERT970

5 april

DORCAS485 schreef:

Hoe het precies zal zijn weet ik niet, maar er zal geen zon en maan meer zijn. Die maken onze tijd en dag en nacht. God zelf zal ons verlichten.

Als er geen tijd is, is er alleen het nu.

Is dat niet de eeuwigheid?

Maar dit te begrijpen en te bevatten gaat mijn verstand echt te boven. Dit laat ik los en zie/merk ik later wel.

Mee eens Dorcas!

Het gaat ons verstand ver te boven

Psal. 52 vers 7 berijmd:

"Mijn God U zal ik eeuwig! loven, Omdat Gij 't hebt gedaan....en verder...🙏💚

• PIET361

5 april

Och ja, waarom zou je er druk over maken. Jezus krijgt toch een duizendjarig Rijk? Daarna zien we wel weer.😉😇

• 5 april

Goede opmerking Sari,

Er wordt toch ook wel gezegd van eeuwigheid tot eeuwigheid? God was er gewoon en er komt weer IETS (en niet zomaar iets) terug. Dorcas, ja, het gaat ons verstand te boven. Gods wegen/manieren zijn ondoorgrondelijk.

Geen punt bij karwei zeg ik dan nog wel is. (bij het mens zijn).

Goeie Piet :up:

Bedankt allen!

Tobias

• SARI439

5 april

Duizendjarig vrederijk??nooit in verdiept eigelnlijk.is dat zo,,,,,dus de tijd houdt nog een poosje aan dan.....mis eerst wat meer over lezen,,, om ontopic te lbjven ,,,,,we komen niet direct in de eeuwigheid,,

• BERT970

5 april

SARI439 schreef:

Duizendjarig vrederijk??nooit in verdiept eigelnlijk.is dat zo,,,,,dus de tijd houdt nog een poosje aan dan.....mis eerst wat meer over lezen,,, om ontopic te lbjven ,,,,,we komen niet direct in de eeuwigheid,,

Eeuwigheid is eeuwigheid!!

Als je sterft kom je in de eeuwigheid...Dat is of de eeuwige zaligheid of de eeuwige rampzaligheid!  Zoals de boom valt zo blijft die liggen! Geborgen in Christus of vervloekt! ( "Ga weg van mij want Ik heb u nooit gekend...Of....Kom binnen gij gezegenden !!!)  Twee wegen....een tussenweg is er niet.....Duizendjarig rijk..... met alle mensen of alleen zij die Christus toebehoren??  In ieder geval als we sterven...dan is daar de eeuwigheid! Eeuwig wel of eeuwig wee!  De Bruidegom roept nodigt nog uit tot de Bruiloft!🙏🙏🙏

• NEEL074

5 april

Het duizendjarig vrederijk staat beschreven in Opembaringen. Het beschrijft de toekomst zoals die zal zijn nadat Jezus terug is gekomen op aarde.

• NEEL074

5 april

Sorry, Openbaringen (typefoutje🤗)

• NEEL074

5 april

Mijn overtuiging is dat wij zodra onze levensadem (de adem van God, lees Genesis) stopt, wij direct voor God moeten verschijnen.

Ben het helemaal eens met Bert

• LAURENT014

5 april

Neel, hoe zit dat met de opname ? Pas bij de opname worden eerst de doden door Jezus op de wolken gehaald. Doel jij op een een direct na de dood naar de Hemel gaan van jouw ziel ? En vindt dan bij de opname een lichamelijke opstanding plaats, waarbij jouw lichaam(inmiddels onvergankelijk) meegaat op de wolken naar de Hemel en in de Hemel met jouw ziel wordt verenigd ? Dus dan krijg je een lichamelijke opstanding die omdat je tot de Gemeente van Christus behoort, vooruitloopt op de lichamelijke opstanding als bedoeld in 1 Korinthe 15? Ik zit een beetje met deze vraag !

5 april gewijzigd door LAURENT014

• NEEL074

5 april

Als Jezus terug komt oordeelt Hij de levenden en de doden. Dat is voor mij voldoende om te weten. God heeft de regie over het hoe en wat.

• LAURENT014

5 april

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

• LAURENT014

5 april

Weet iemand anders misschien mijn vraag te beantwoorden ?

LAURENT014 schreef:

Neel, hoe zit dat met de opname ? Pas bij de opname worden eerst de doden door Jezus op de wolken gehaald. Doel jij op een een direct na de dood naar de Hemel gaan van jouw ziel ? En vindt dan bij de opname een lichamelijke opstanding plaats, waarbij jouw lichaam(inmiddels onvergankelijk) meegaat op de wolken naar de Hemel en in de Hemel met jouw ziel wordt verenigd ? Dus dan krijg je een lichamelijke opstanding die omdat je tot de Gemeente van Christus behoort, vooruitloopt op de lichamelijke opstanding als bedoeld in 1 Korinthe 15? Ik zit een beetje met deze vraag !

• NEEL074

5 april

LAURENT014 schreef:

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

In de Bijbel kun je lezen dat Jezus in een oogwenk iedereen die bij Hem hoort verzamelt.

Zowel de doden als de levenden zullen worden geoordeeld aan de hand van het verzegelde boek.

Over de opname zijn zoveel verschillende meningen. Dat is misschien wat veel voor deze topic. En vaak beland je met dat soort discussies in welles-nietes.

• SARI439

5 april

-overgankelijk -en- eeuwig ,, altijd eindeloos -zijn dat geen 2 verschillende dingen?

• BERT970

5 april

SARI439 schreef:

-overgankelijk -en- eeuwig ,, altijd eindeloos -zijn dat geen 2 verschillende dingen?

Naar mijn idee niet Sari! Maar wie ben ik? Als ik eindeloos mag leven dan ben ik ook onvergankelijk! Zo simpel zie ik dat!

• NEEL074

5 april

On vergankelijk staat voor iets dat altijd zal bestaan. Dat kan bijvoorbeeld ook duiden op een belofte of een woord van God.

Eeuwig staat voor zonder begin en zonder einde.

• PIET361

5 april

NEEL074 schreef:

Als Jezus terug komt oordeelt Hij de levenden en de doden. Dat is voor mij voldoende om te weten. God heeft de regie over het hoe en wat.

Dit heeft niets met het onderwerp van doen. Als ik dit geschreven had, had ik allang rood gestaan. Ik wil er wel op ingaan, maar niet hier!

• LAURENT014

5 april

Ik heb de vraag ook gesteld op het topic van de opname en wat uitgebreider in dat kader. Misschien dat er dan wel een duidelijk antwooord komt. Voor mijn Geloof vind ik het antwoord wel relevant en is het antwoord  van Neel voor mij niet voldoende.

• PIET361

5 april

Kijk maar bij wedergeboren!

• NEEL074

5 april

LAURENT014 schreef:

Ik heb de vraag ook gesteld op het topic van de opname en wat uitgebreider in dat kader. Misschien dat er dan wel een duidelijk antwooord komt. Voor mijn Geloof vind ik het antwoord wel relevant en is het antwoord  van Neel voor mij niet voldoende.

Dat snap ik, mooi dat er nu een aparte topic voor is. En hopenlijk wordt het dan helderder voor je.

• LAURENT014

5 april

Mijn vraag is daar reeds beantwoord !

• 6 april

Naar de kennis die ik ervan denk te hebben staat er geschreven dat Hij bij Zijn terugkomst eerst de doden zal wekken en dan zij die nog leven. Wat eeuwig betekent? geen begin en geen einde, maar leven in God's nabijheid en als je niet in Hem hebt gelooft in de afwezigheid van Hem.

6 april gewijzigd door BETTIE628

51 – 75 van 151    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3  4 ... 7  Volgende Plaats reactie