De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Wat betekent het woordje eeuwig??

ForumChristelijk leven

101 – 125 van 151    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 4  5  6  7  Volgende Plaats reactie

• 13 april

Geloof, hoop en liefde :-)

• 13 april

Fijn, Francisca dat je zo allert reageert, want dat hoort inderdaad wel bij elkaar.

• 13 april

Of het voor altijd of een aion. Is het écht interessant? Kunnen wij dit niet overlaten aan onze Vader. Het zal ons vanzelf duidelijk worden als we bij Hem zijn.

• FROUKJE674

13 april

Amen!

Het zal goed zijn en dat mag voldoende zijn, dit heeft ook weer met vertrouwen te maken.

13 april gewijzigd door FROUKJE674

• BERT970

13 april

Amen!!

• 13 april

God heeft de mens een eigen wil gegeven.

En Hij heeft gezegd: Zoekt en gij zult vinden!

Maar...

Wie niet zoekt, zal ook niet vinden.

Dus ben ik, en velen met mij, op zoek gegaan.

En hebben gevonden, dat er woorden in de bijbel staan die vanuit de Grondtekst verkeerd vertaald zijn. Dat proberen Happy en ik jullie uit te leggen. Al een paar jaar, weet u dat? En wat hebben we ermee bereikt? Niets! Want men wil het gewoon niet weten.

Dus voel ik me hier als een roepende in de woestijn.

Ik heb in 1992 een manuscript opgesteld over dit onderwerp en het aan veel mensen uitgegeven. Ik heb daar geweldige reacties op gekregen van Christenen die het een eye opener vonden.

Toen ik op deze site kwam dacht ik, laat ik het hier ook uitgeven.

Maar dat was onmogelijk, want niemand wilde een adres geven waar ik het naartoe kon sturen. Vertel het maar hier! Zeiden velen van u. Dat heb ik dus geprobeerd. Eindeloos geprobeerd.

Maar nu is de maat vol.

Zoekt en ge zult vinden, maar wie niet zoekt, zal ook niet vinden.

13 april gewijzigd door PIET361

• RICHARD157

13 april

Piet en Happy...Ja ik geloof  zeker wel wat jullie zeggen.
    Ik heb vaker vernomen dat onze vertaling niet altijd accuraat is, en vaak hebben mensen een hoge pet op van de Statenvertaling maar daarin schijnt juist veel vertaal fouten in te zitten.

Zelf ken ik geen Grieks, Armees, Latijns of Herbreeuws maar ik lees zo nu en dan van bv Bijbelleraren die de talen wel goed beheersen dat er cruciale fouten in zitten.
    In de NBV vertaling zijn zelf vele versen geschrapt of verwijderd dus ja ik geloof jullie zeker, maar ik geloof ook de tekst hieronder die zegt dat we altijd bij de Heere zullen zijn als Hij terug komt.

1 Thessalonicenzen 4:17 (HSV)
    Daarna zullen wij, de levenden die overgebleven zijn, samen met hen opgenomen worden in de wolken, naar een ontmoeting met de Heere in de lucht. En zo zullen wij altijd bij de Heere zijn.

13 april gewijzigd door RICHARD157

• FROUKJE674

13 april

Wat wil men eigenlijk niet weten, de bijbel waarschuwt ons niet in eindeloze discussies te komen.

Maar om elkaar te bemoedigen.

We zullen het nooit allemaal voor de volle honderd procent met elkaar eens zijn.

Dat vraagt Hij ook niet van ons.

Hij vraagt alleen, heb God lief boven alles en je naaste als jezelf.

Het lijkt mij belangrijk dat een ieder zijn oog op Jezus houd, ondanks de verschillen.

En elkaar niet te veroordelen over wat de 1 gelooft en wat de ander gelooft.

Het is goed om te sparren ( vragen zoals hoe sta jij hierin of hoe ga jij hier mee om) met elkaar over Gods Woord en bid ervoor want alleen de Heilige Geest kan de mens overtuigen zegt Zijn Woord.

• FROUKJE674

13 april

Mooi verwoord Richard👍

• 13 april

Ja Richard, ben ik volkomen met je eens!

Fijn dat jij het ook zo ziet.

• 13 april

We praten vaak over God, Heilige Geest, Jezus Christus. Afzonderlijk.

Maar laten we niet vergeten dat het een drie eenheid is!

• HAPPY664

13 april

JANE993 schreef:

@Happy

Er hebben toch vier mensen gereageerd op jou schrijven?

@ Jane en ook Natascha: wat ik verwacht is een inhoudellijke reactie.

Dus ingaan op de argumenten die ik noem en zeggen waarom je het daar wel of niet mee eens bent.

• HAPPY664

13 april

BETTIE628 schreef:

Ach wat zonde Happy, dat jij je hierdoor zo ontmoedigd voelt. Ontmoedigingen e/o teleurstellingen ontstaan meestal toch door te hoge verwachtingen heb ik ervaren. Opgepast hierdoor krijgt de macht van de duisternis kansen om zich in "je binnenste" te gaan nestelen. Voeg je in het eenvoudige en het zal je geworden is een oud gezegde, wat tot op de dag van vandaag geldt. God's Zegen geld voor ieder ook  Zijn Erbarming en Eindeloze Liefde, daar mogen we als christenen deze Paastijd weer bij stilstaan.

Alleen geloof is nodig!

Maak je om mij niet druk, als er zich vanwege teleurstellende forumreacties al allerlei duistere machten in mijn binnenste gaan nestelen dan had ik nu al hele andere problemen gehad ;-).

• HAPPY664

13 april

FROUKJE674 schreef:

Wat wil men eigenlijk niet weten, de bijbel waarschuwt ons niet in eindeloze discussies te komen.

Maar om elkaar te bemoedigen.

We zullen het nooit allemaal voor de volle honderd procent met elkaar eens zijn.

Dat vraagt Hij ook niet van ons.

Hij vraagt alleen, heb God lief boven alles en je naaste als jezelf.

Het lijkt mij belangrijk dat een ieder zijn oog op Jezus houd, ondanks de verschillen.

En elkaar niet te veroordelen over wat de 1 gelooft en wat de ander gelooft.

Het is goed om te sparren ( vragen zoals hoe sta jij hierin of hoe ga jij hier mee om) met elkaar over Gods Woord en bid ervoor want alleen de Heilige Geest kan de mens overtuigen zegt Zijn Woord.

De Schrift zelf zegt: onderzoekt de Schriften. Kijken wat er werkelijk staat zou niet een hobby van theologen moeten zijn maar is de opdracht voor iedere christen.

• 13 april

Amen.

• NATASCHA934

13 april

Duidelijk, Happy.

HAPPY664 schreef:

@ Jane en ook Natascha: wat ik verwacht is een inhoudellijke reactie.

Dus ingaan op de argumenten die ik noem en zeggen waarom je het daar wel of niet mee eens bent.

• NATASCHA934

13 april

Eens. En er staat ook: onderzoek alles en behoud het goede. Ik vind het ook heel interessant allemaal, maar soms wel jammer dat er van die discussies ontstaan dat mensen alleen maar hun gelijk proberen te halen, want dan denk ik: waar gaat het nou om? Dus óm het te doen is goed, maar met de juiste redenen en gelukkig zie ik dat bij jou en Piet wel.

HAPPY664 schreef:

De Schrift zelf zegt: onderzoekt de Schriften. Kijken wat er werkelijk staat zou niet een hobby van theologen moeten zijn maar is de opdracht voor iedere christen.

• NATASCHA934

13 april

Ik snap je frustraties Piet. Goed dat je het aangeeft.

PIET361 schreef:

God heeft de mens een eigen wil gegeven.

En Hij heeft gezegd: Zoekt en gij zult vinden!

Maar...

Wie niet zoekt, zal ook niet vinden.

Dus ben ik, en velen met mij, op zoek gegaan.

En hebben gevonden, dat er woorden in de bijbel staan die vanuit de Grondtekst verkeerd vertaald zijn. Dat proberen Happy en ik jullie uit te leggen. Al een paar jaar, weet u dat? En wat hebben we ermee bereikt? Niets! Want men wil het gewoon niet weten.

Dus voel ik me hier als een roepende in de woestijn.

Ik heb in 1992 een manuscript opgesteld over dit onderwerp en het aan veel mensen uitgegeven. Ik heb daar geweldige reacties op gekregen van Christenen die het een eye opener vonden.

Toen ik op deze site kwam dacht ik, laat ik het hier ook uitgeven.

Maar dat was onmogelijk, want niemand wilde een adres geven waar ik het naartoe kon sturen. Vertel het maar hier! Zeiden velen van u. Dat heb ik dus geprobeerd. Eindeloos geprobeerd.

Maar nu is de maat vol.

Zoekt en ge zult vinden, maar wie niet zoekt, zal ook niet vinden.

• FROUKJE674

13 april

NATASCHA934 schreef:

Eens. En er staat ook: onderzoek alles en behoud het goede. Ik vind het ook heel interessant allemaal, maar soms wel jammer dat er van die discussies ontstaan dat mensen alleen maar hun gelijk proberen te halen, want dan denk ik: waar gaat het nou om? Dus óm het te doen is goed, maar met de juiste redenen en gelukkig zie ik dat bij jou en Piet wel.

Mooi verwoord, zo bedoel ik het ook☺

Zeker onderzoeken!

• RICHARD157

13 april

NATASCHA934 schreef:

Ja maar Happy  heeft kennis van de Griekse taal en Piet waarschijnlijk ook, en juist degene die geen Grieks kunnen zeggen dat wat hij zegt niet waar is.
    Hoe kan je zeggen dat het niet waar is als je de grondtekst zelf niet kent? En juist die mensen die de grondekst niet kennen willen gelijk hebben, en hoe apart is dat?
    Bv de statenvertaling was voor eeuwen de enigste vertaling die er was in Nederland.
    Door internet heeft nu iedereen toegang tot de grondtekst en iedereen kan studeren en door de laatste jaren heen heeft men veel  meer kennis over de grondtekst dan de tijd toen de Statenvertaling werd vertaald, dat trouwens ook vertaald is door een mens met gebreken zoals iedereen.
    Maar omdat men voor eeuwen de statenvertaling gewend is die nog steeds gebruikt word in de Gereformeerde/Hervormde Kerk is men daaraan zo gewend dat men een andere nieuwere vertaling soms als ketters zien en geen ruimte is voor andere inzichten want de Statenvertaling is hoe het is en punt uit.
    Maar dat is zeker niet zo want alle vertalingen hebben hun gebreken aangezien je vele woorden niet eens 1 op 1 letterlijk kan vertalen.
    Als iemand die de grondtekst wel kent en zegt dat het niet helemaal klopt wat er staat, dan begrijp ik niet dat mensen zeggen  dat hij ongelijk heeft tewijl  ze het zelf  niet eens weten of dat zo is.
    Zelf vind ik het iig wel leerzaam.

13 april gewijzigd door RICHARD157

• BERT970

13 april

[Offtopic]

15 april gewijzigd door SAMENCHRISTEN

• RICHARD157

13 april

[Offtopic]

• 13 april

Richard gaf aan dat hij geen Grieks of Hebreeuws kent, maar als je een goeie zuivere Griekse concordante vertaling hebt, van het Nieuw testament, kun je de goeie betekenis ook wel vinden.

Het probleem is hiermee, dat de Nederlandse concordanties, niet altijd de woorden goed weergeven. Zelf heb ik een Duitse Concordante vertaling. Die is wel goed. Maar er zijn ook Engelse die goed zijn.

Overigens ben ik het met Richard eens, dat als iemand commentaar geeft op wat ik schrijf, dat diegene wel inhoudelijk moet weten waar hij/zij het over heeft. En niet zomaar klakkeloos moet gaan bazuinen het er niet mee eens te zijn.

• BERT970

13 april

[Offtopic]

• NATASCHA934

14 april

Bedankt, Froukje en fijn dat je me begrijpt. :)

FROUKJE674 schreef:

Mooi verwoord, zo bedoel ik het ook☺

Zeker onderzoeken!

101 – 125 van 151    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 4  5  6  7  Volgende Plaats reactie