De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Wanneer mag je aan de ander vragen of ze met je willen daten?

ForumSingles en relaties

26 – 50 van 59    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3  Volgende Plaats reactie

• NATASCHA934

2 maart

Ben het helemaal met je eens, Anne. Ik denk dat het per man verschillend is. Sommige mannen zijn idd zo zoals jij beschrijft, maar je hebt er ook tussen die dan aangeven dat niet te kunnen, met meerdere vrouwen tegelijk contact hebben.
    Volgens mij zijn vrouwen hierin niet veel anders. Misschien zijn we wel wat romantischer dan de doorsnee man.

Als een man dat bij mij doet, dan vind ik dat iig niet leuk (understatement).
    Ik heb geleerd het gewoon te vragen, in het begin al, hoe hij hier tegenover staat: met meerdere vrouwen tegelijk, of al snel 1 op 1.

De meeste mannen willen doorgaans een stuk sneller is mijn ervaring. Ik vind het niet verkeerd om eerst een tijdje te mailen/chatten/ bellen.

2 maart gewijzigd door NATASCHA934

• 2 maart

Veel staat of valt met het feit of een man (of vrouw) een levende relatie heeft met Jezus Christus.

• NATASCHA934

2 maart

Ja, dat is 1 ding wat zeker is.

PAULA777 schreef:

Veel staat of valt met het feit of een man (of vrouw) een levende relatie heeft met Jezus Christus.

• 2 maart

PAULA777 schreef:

Amen!

En Natascha, jouw reactie is duidelijk!

• BERT970

2 maart

PAULA777 schreef:

Moet je ook zeker bespreken met elkaar! Dit is dé basis! De enige gezonde basis!! Waarbij wel moet worden aangetekend dat alleen God het hart aanziet en we zelfs als man en vrouw die getrouwd zijn nooit van de ander mogen zeggen dat hij of zij geen Kind van God is! God alleen is onze Oordeler!! Hij kent en doorgrondt ons!! Dat geeft wel, als het goed is, een diepe, steile afhankelijke houding naar God toe!! Met telkens de vraag":"Heere, wat wilt Gij dat ik, dat wij doe(n) zal/zullen!?🙏

• PIET361

2 maart

Ik ben het hier niet helemaal mee eens, mag dat?

Voorbeeld.

Toen ik mijn vrouw leerde kennen, was ik kerkchristen Nederlands Hervormd. Mijn vrouw was niets. Heiden dus. Ik keerde mij volledig af van het Christendom. Zo leefden wij.

Toen greep God in en kwam op wonderlijke wijze in mijn leven. En ik kwam tot bekering. Mijn vrouw zag dat en God legde ook in haar hart het geloof, waarop zij ook tot bekering kwam. Naderhand zijn we samen gedoopt door onderdompeling!

Ook zo kan het gaan in een mensen leven. Als er ooit nog een vrouw op mijn pad komt die geen christen is, moet ik haar dan afwijzen? Ik denk het niet.

• BOUKJE461

2 maart

Kijk Piet. Voor op staat dat ik jouw verhaal begrijp en vooral super blij ben dat zowel jij als je vrouw God in jullie hart hebben genomen en zelfs gedoopt zijn.

Maar als ik even vanuit mijn eigen perspectief kijk; Jezus/ God is mij alles. Ik heb bv ook in mijn profiel staan dat ik God op de eerste plek wil zetten , en ook hoop dat mijn evt aanstaande man dat doet.

Zonder God zou ik niet meer willlen leven, zonder man liever ook niet maar dat kan evt nog. ;).

Ik denk dan wel;  Stel ik heb kennis aan een niet gelovige man .... dan kan het ook dat de relatie mij weer verder van God afbrengt. Dat zou ik echt niet meer willen. En het mooiste in mijn leven ( God/ Jezus) wil ik ook graag delen met iemand die mij zo dierbaar is......

Snap je ook mijn/ deze beweegredenen??

Maar een ieder moet het uit eindelijk zelf beslissen, maar vind het wel fijn je dit zo uit te kunnen leggen. ;).

• PIET361

2 maart

@ Boukje

Natuurlijk mag ieder dat voor zich uitmaken. Ik zet God ook op de eerste plaats. Ik wil alleen maar aangeven dat God ons twee ongelovige mensen to geloof bracht en dat Hij dat m i ook wel zal doen als ik überhaupt opnieuw een lieve ongelovige vrouw zou treffen. Ik denk dat ik niet op voorhand kan zeggen dat ik geen vrouw wil die geen Christen is. En daar ging die discussie over.

Als je even terug leest kun je dat zien.

• BOUKJE461

2 maart

Piet ik weet waar discussie over ging..... Maar wellicht is het meer dat ik in mijn verhaal het zekere voor het onzekere neem. En jij er op vertrouwd dat God elke keer ingrijpt en weer iemand bekeerd, zoals in jouw relatie....

• PIET361

3 maart

Nou, het is niet mijn opzet om een ongelovige vrouw te zoeken. Ik heb mijn leven in Gods hand overgegeven. Wat Hij op mijn pad brengt is goed. Ook als dat een ongelovige vrouw zal zijn. Want dan heeft God daar vast een bedoeling mee. Zijn wil geschiedde, niet de mijne.

• 3 maart

PIET361 schreef:

Nou, het is niet mijn opzet om een ongelovige vrouw te zoeken. Ik heb mijn leven in Gods hand overgegeven. Wat Hij op mijn pad brengt is goed. Ook als dat een ongelovige vrouw zal zijn. Want dan heeft God daar vast een bedoeling mee. Zijn wil geschiedde, niet de mijne.

Toch kies je wel voor een christelijke datingsite, toch? Wat overigens niet zegt dat dat een garantie is

• 3 maart

PIET361 schreef:

Ik heb al 9 jaar contact met een lieve man, die meer wil met mij.

Hij is atheist.

Bidden, vasten, huilen, geloof hebben, getuigen...niets helpt. Hij is nog steeds overtuigd dat God hem niet wil.

Dus...ik kijk wel uit voor ik weer contact leg met een man, die niet in God gelooft.

• BERT970

3 maart

www.refoweb.nl/vragenrubriek/19769/ongelijk-juk/

Misschien een mooi stukje voor sommigen onder ons!! Hopelijk geeft het wat licht en/of kracht/moed!!🙏🙏💚

• NATASCHA934

3 maart

Ik ken iemand die 20 jaar heeft moeten bidden voor haar man; pas toen gaf hij zijn hart aan De Heer. Toen ik haar vroeg of ze het weer zou doen, zei ze meteen van niet, want het was toch wel heel zwaar en eenzaam geweest.
    Maar ik denk dat een ieder het voor zich moet uitmaken.

• NATASCHA934

3 maart

En als je zeker weet dat God het wil van jou, dan is de keuze m.i. zo gemaakt.

• 3 maart

NATASCHA934 schreef:

En als je zeker weet dat God het wil van jou, dan is de keuze m.i. zo gemaakt.

tsja...wil God dat...

Als die man mijn waarde niet ziet, is de keuze door God ook gauw gemaakt....God doet mij niet in de uitverkoop!!

3 maart gewijzigd door PAULA777

• 3 maart

Dit topic gaat over daten. Als iemand een persoonlijke relatie met God heeft, dan zou je dit moeten kunnen zien aan de stijl van daten/contacten.

• 3 maart

Dan mogen wij bidden voor hem,dat Gods Geest hem wil overtuigen dat Jezus van hem houdt en ook voor hem aan het kruis is gegaan :-) (wel offtopic maar oke ;-) )

PAULA777 schreef:

Ik heb al 9 jaar contact met een lieve man, die meer wil met mij.

Hij is atheist.

Bidden, vasten, huilen, geloof hebben, getuigen...niets helpt. Hij is nog steeds overtuigd dat God hem niet wil.

Dus...ik kijk wel uit voor ik weer contact leg met een man, die niet in God gelooft.

3 maart gewijzigd door FRANCISCA289

• NATASCHA934

3 maart

Helemaal eens, Paula. Als je er voor jezelf geen diepe vrede over ervaart, dan is het sws niet van God.

PAULA777 schreef:

tsja...wil God dat...

Als die man mijn waarde niet ziet, is de keuze door God ook gauw gemaakt....God doet mij niet in de uitverkoop!!

• NATASCHA934

3 maart

Anne heeft net de topic geplaatst die hier over gaat. Zullen we daar verder gaan?

• 3 maart

Persoonlijk vind ik het woord "daten"zo een beladen woord.
    Wanneer je contact hebt met iemand via internet lijkt het mij dat je gerust een bak koffie met elkaar kunt gaan drinken of iets anders samen kunt ondernemen. Elke relatie is gefundeerd op vriendschap, en waar 2 of drie in Zijn Naam samen zijn, daar is Hij in hun midden.
    Soms lijkt het alsof het woord daten staat voor...hey...zullen we kijken of we kunnen trouwen ;-)

Ik zelf vind dat je gewoon alles in gebed moet doen, wanneer je een relatie met God hebt, dan laat Hij echt wel weten wat Zijn bedoeling is ;-)

• 3 maart

Mooi wat je zegt Francisca! Vooral je laatste stukje. 🙏

• 3 maart

Jazeker het laatste stukje .

Amen Francisca ,🙏❤

3 maart gewijzigd door LOUISE127

• BERT970

3 maart

Amen Francisca!!🙏💚👍

• SANDER489

3 maart

Ik denk dat het antwoord op de vraagstelling van dit topic is: na een week mag je wat kontaktgegevens uitwisselen voor een direkter kontakt waarbij we natuurlijk niet over een relatie of trouwen hoeven te praten 😃

26 – 50 van 59    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3  Volgende Plaats reactie