De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Wanneer mag je aan de ander vragen of ze met je willen daten?

ForumSingles en relaties

51 – 63 van 63    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3Plaats reactie

• BOUKJE461

3 maart

contact moet toch groeien, ook na een belcontact of ontmoeting toch om te ontdekken of de klik er echt is en blijft en je meer en meer na elkaar toe komt.

En met mailen alleen krijg je toch nooit echt een goed beeld van de ander dus ja Sander na een week een volgende stap....

• PIET361

3 maart

Ik heb ook een echtpaar gekend waarvan de vrouw een gelovige Pinksterzuster was en haar man was totaal ongelovig. Maar ze zaten daar beiden niet over in. Want zei zij, in de bijbel staat dat als een partner van een echtpaar ongelovig is, deze geheiligd is in de gelovige partner. Waar het staat weet ik niet, maar misschien is er iemand onder jullie die zo in de bijbel thuis is, dat ie weet waar het staat?

• BOUKJE461

3 maart

Piet we zijn met dit onderwerp ( ongelovige partner) over gegaan naar de topic die daar al over was: gelovige/ ongelovige partner. Anders zijn we te veel off topic. ;).

• PIET361

3 maart

Is dit dan een ander onderwerp? Ik kan het niet meer bijhouden hoor! Ik hou d'r wel weer mee op.

• BOUKJE461

3 maart

Nee Piet dit gaat over wanner je iemand voor date mag vragen, maar daar ging de discussie verder op gelovig en ongelovige partner...... deze is naar juiste topic verplaatst ( die al bestond). Topic gelovige/ ongelovige partner.....

• 15 maart

Initiatief nemen is goed of dit nu door de man of de vrouw op de rails wordt gezet  "mits er ruimte blijft" voor de andere partij "om ook daadwerkelijk te kunnen/mogen mee participeren (cq keuze vrijheid is), zodat het hele ontmoetingsgebeuren naar behoren .en. "met alle respect voor elkaars gedachtegoed e/o inzichten" daadwerkelijk goed kan verlopen.

• NATASCHA934

15 maart

Mooi gezegd, Bettie. <3

• ARJAN710

28 maart

Ik weet niet wat Anne hier eerder bedoelde met 'mailen'. Bedoelt ze dat ze met een man is gaan mailen buiten deze site om, dus dat ze privé elkaars mailadres hebben uitgewisseld? Dat maakt dan wel enig verschil, denk ik.

Maar zolang je op deze site staat, kan je natuurlijk ook nog andere berichtjes krijgen van mensen die in jou geinteresseerd zijn. Dat is nu eenmaal inherent aan een datingsite. Vóór het internettijdperk had je dat niet en werd je dus ook niet afgeleid door nog tientallen anderen mannen of vrouwen die jou (of jij hen) leuk vindt.

Vandaar ook mijn nieuwe vraag elders op dit forum: of datingsites als deze ons langer single houdt, door het grote aanbod van kandidaten en we dus steeds weer afgeleid worden. En dit dan tot een keuzestress leidt.

28 maart gewijzigd door ARJAN710

• ANNE402

28 maart

Precies! Dat is dus mijn reden om alternatieven te zoeken, ik ben hier helemaal klaar mee. Ik ben hier vooral voor de gezelligheid nog, heb niet de verwachting dat ik op SC een partner vind.

Ik heb overigens wel een paar waardevolle contacten met vrouwen hier, dat is een goede reden om nog te blijven!

28 maart gewijzigd door ANNE402

• 6 juli

PETER212 schreef:

Ik heb met meerdere personen hier op samenchristen.nl leuke, ontroerende, diepgaande en ook grappige chats gehad. Regelmatig betrap ik mezelf op het feit dat de gedachte:”zou ze dit kunnen zijn?”, door mijn hoofd speelt.

Maar dan komt er zo’n moment dat een onderwerp waarover je met elkander over en weer aan het schrijven bent afgerond is. En dan word het inenen doodstil, en het blijft doodstil.

Kan iemand hier tips over geven? Hoe weet ik dat ik gelijktijdig respectvol met de ander om kan blijven gaan, hoor ik als man de initiatiefnemer te zijn als het gaat om te vragen voor een date?

Ik wil een ander graag niet tot last zijn maar merk wel dat ik er zelf wel last van heb.

En ben ik de enige die hier tegen aan loopt?

Wat wil je nu eigenlijk?

Dat je je foto plaatst en de dag erna je mailbox vol zit met gewillige dames die je willen leren kennen?

Je zal toch echt wat moeite moeten doen.

Maaruh.... Wat is volgens jou dan de insteek van een site als deze?

Uitgebreid babbelen over het weer om elkaar daarna het beste te wensen of zoiets?

6 juli gewijzigd door PATRICK233

• ANNE402

6 juli

Patrick, misschien kun je beter een eigen topic openen met tips om te daten. Jij weet het allemaal perfect, is mijn indruk.

Dat lijkt mij beter, dan allemaal mensen af te zitten katten. Komt mij nogal betweterig over.

• 6 juli

ANNE402 schreef:

Patrick, misschien kun je beter een eigen topic openen met tips om te daten. Jij weet het allemaal perfect, is mijn indruk.

Dat lijkt mij beter, dan allemaal mensen af te zitten katten. Komt mij nogal betweterig over.

Als ik het allemaal zo goed zou weten zou ik hier zelf ook niet zitten, laten we daar eerlijk in zijn.

Maar de werking van een datingsite als deze lijkt me toch vrij duidelijk.

Men zal toch wat initiatief moeten nemen toch?

Ik kom misschien wat cru over maar ik bedoel het constructief.

Ik wil niet katten maar coachen zal ik maar zeggen, als mannen onder elkaar.

• ANNE402

6 juli

PATRICK233 schreef:

Als ik het allemaal zo goed zou weten zou ik hier zelf ook niet zitten, laten we daar eerlijk in zijn.

Dat is wat ik dacht ja, maar fijn dat je eerlijk bent.

51 – 63 van 63    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3Plaats reactie