De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Volharden in het geloof

ForumChristelijk leven

26 – 50 van 60    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3  Volgende Plaats reactie

• 26 december

Mooi om naar deze sterke/krachtige vrouw te luisteren....<3

FRANCISCA289 schreef:

Ik neem aan dat je deze bedoeld Boukje :-) Dit is nog veel mooier dan alleen lezen.
    Hier vertelt Corrie ten Boom het persoonlijk. Het is Nederlands ondertitelt. :-)youtu.be/H9pT-H2-SjE

• 29 januari

Ik heb soms van die dagen dat ik mij absoluut geen raad weet met mijzelf. Wanneer ik kijk en denk aan de situaties in mijn leven, de keuzes die ik moet maken, dingen die mij overkomen waar ik geen grip op heb, mijn gevoelens, mijn gedachten.... dan maakt het mij rusteloos.
    Maar ipv mijn ogen en hart op die dingen te richten, richt ik mijn hart en gedachten op Jezus, ik bid en lees Zijn Woord (de bijbel) en denk aan mijn leven dat achter mij ligt en wat Hij allemaal voor mij gedaan heeft (en nog steeds doet) Hoe Hij mij in alle dingen de wijsheid en kracht gegeven heeft.
    Dan word ik weer vrolijk en gaan mijn zorgen weg want ik mag weten in Wie mijn leven rust. Alles is in Zijn almachtige hand .

www.mupload.nl/img/ofcyyfn.jpg

• MARGRIET124

29 januari

That's the way of the Lord <3:-D

• 29 januari

Francisca

:up:<3:up:

• 29 januari

Francisca

♥️

• PETRA266

29 januari

<3 mooi bescgreven fransisca

• BERT970

10 februari

I.p.v. op de kletsverhalentopuc dacht ik deze indringende film maar hier te plaatsen! Wie volharden zal tot het einde die zal zalig word3n!!!

• 19 februari

Soms kunnen er stormen in ons leven komen (problemen, ziekten, angst, twijfels, verdriet) en wanneer wij onze aandacht daarop blijven richten, dan zinken we langzamerhand. Jezus wil ons leren met deze stormen om te gaan, Hij roept ons in alle liefde, strekt Zijn hand naar ons uit. Wanneer wij gehoor geven en alleen op Hem zien en van Hem leren, dan leren wij te lopen op het water, dan hebben de stormen geen invloed meer op ons leven, dan worden wij niet meer meegesleurt met de wind en de hoge golven  maar blijven wij kalm omdat we weten dat Hij alles onder controle heeft.
    Je kunt dit lezen in Mattheus 14: 22-33. In ons leven krijgen we vaker te maken met allerlei stormen (windrkracht 8, tornado's, orkanen enz) en Jezus leert ons met elke storm omgaan. Dat gaat niet in 1 dag maar het is een proces. Blijf op Jezus zien en niet op je storm 🙏

www.mupload.nl/img/5fszvr3k.jpg

19 februari gewijzigd door FRANCISCA289

• NATHALIE158

19 februari

Zo waar Francisca. We moeten onszelf voortdurend herinneren dat we gered zijn uit genade en niet om wat we kunnen of zelfs om wie we zijn. Ons Here had ons eerst lief opdat wij ook kunnen liefhebben. Al spreken omstandigheden anders, lijkt het een puinhoop of een hoge berg, Jezus heeft deze overwonnen, is opgestaan uit de dood en wij mogen in zijn overwinning delen. Wat geweldig toch?! Dood waar is uw prikkel?! Wij zijn Gods kinderen en overwinnaars in Jezus. En wij hoeven niets dan Hem te volgen want Hij heeft het 2000 jaren geleden al volbracht en onze weg voorbereid. Zing en dank de Heer! Dan vliedt de boze en kunnen we weer focussen op Jezus en onze liefhebbende Vader❤️💞💗

• 16 april

Als iets heel waardevol voor je is dan verberg je het niet maar kan iedereen het zien.
    Hecht je veel waarde aan rijkdom en materialistische dingen, dan zal je hard werken om alles te kunnen kopen wat je hart begeert en ziet men de luxe en rijkdom in je leven. Hecht je veel waarde aan je uiterlijk, dan zal je er alles aan doen om er zo mooi mogelijk uit te zien. En zo zijn er nog veel meer dingen die waardevol kunnen zijn voor je. Maar ooit komt er een dag dat je bewust wordt dat deze dingen vergankelijk zijn en uiteindelijk de liefde het enige is dat waarlijk telt. Liefde is niet te koop, het is een weloverwogen keuze die je maakt. Je kunt nog zo veel luxe hebben, er nog zo mooi uitzien, en toch eenzaam voelen in je hart want al die dingen zijn een tijdelijk genot. Ik heb deze dingen zelf mogen ondervinden. In mijn verleden kende ik tijden van rijkdom maar ook tijden dat ik helemaal niets had (toen leefde ik op straat) en tijden waarin het net voldoende was.

Vanaf God in mijn leven is ken ik alleen nog maar overvloed, al had ik niets, toch had ik omdat God ervoor zorgde (en nog steeds). In Hem ben ik rijk en kom ik niets tekort. Mijn schat is Gods Woord.
    Want Zijn Woord veranderd mij elke dag opnieuw en vult mij met Zijn liefde. Hij is mijn treasure.
    Het doet mij denken aan de volgende teksten in de bijbel:

Mattheüs 6:
    19.Vergadert u geen schatten op de aarde, waar ze de mot en de roest verderft, en waar de dieven doorgraven en stelen;
    20.Maar vergadert u schatten in den hemel, waar ze noch mot noch roest verderft, en waar de dieven niet doorgraven noch stelen;
    21.Want waar uw schat is, daar zal ook uw hart zijn.

www.mupload.nl/img/tav29hmnxv.jpg

• NATASCHA934

16 april

Mooi en waar Francisca<3 en daar heb ik gisteren toevallig (ik geloof niet in toeval, wel dat het je toevalt) een programma over gezien bij Fam.7, dat ging ook over de afgoden in je leven. Heel goed en leerzaam was het.

• 16 april

Apart :-) Niet gezien, nu ik terug kan kijken via de site, kijk ik andere dingen :-)

• NATASCHA934

16 april

Hoezo apart dan? :)
    Ik vind het soms lastig kiezen, zoveel goede programma's.:up:

• 17 april

Lucas 18:27
    Jezus zei: 'Wat bij de mensen onmogelijk is, is mogelijk bij God.'

www.mupload.nl/img/gum8s3zpeq57.jpg

• 17 april

@Francisca

Amen🙏

• 8 mei

Hoi lieverds,

Ik kreeg een mooi stukje in de mail en het eerste wat in mij op kwam was om het hier te delen.
    Misschien vind je het een lange lap tekst maar het is zeker bemoedigend voor "die ene" :-)

Compost.
    Welke pijn(en) en/of leegte(s) ervaar jij / heb jij ervaren in je leven? Wat voor onrecht is jou aangedaan?

Een bosbrand. Een vernietigend vuur dat jouw vertrouwde omgeving heeft verwoest.
    Na een bosbrand lijkt het aangetaste stuk bos verloren te zijn, maar niets is minder waar. De as en andere resten zijn enorm vruchtbaar. De natuur heeft alleen behoorlijk wat tijd nodig om te herstellen. Na verloop van tijd groeien er allerlei bijzondere soorten planten en bomen, die er daarvoor niet konden groeien.
    Corrie ten Boom werd net zoals vele andere tijdens de Tweede Wereldoorlog enorm veel onrecht aangedaan. Zelf overleefde ze de oorlog maar ter nauwer nood en verloor haar vader en zus.

Onrecht.
    Christine Caine werd als kind seksueel misbruikt en enorm gepest op school. Daar kwam bij dat ze pas op 33 jarige leeftijd ontdekte dat ze werd geadopteerd omdat haar biologische ouders haar hadden verlaten.

Onrecht.
    Ik vertel deze verhalen van onrecht niet om te laten zien dat het misschien nog wel erger kan dan datgene wat jij hebt meegemaakt. Nee. Ik vertel deze verhalen omdat de levens van deze twee vrouwen er op een zeker moment ongeveer net zo uitzagen als het verkoolde stuk bos waar ik in liep.

We hebben geen invloed op de dingen die ons overkomen, maar wel op hoe we daarmee omgaan.

Corrie ten Boom bleef in de concentratiekampen de verantwoording nemen over haar leven. Ze kon in grote lijnen niet zelf bepalen wat ze op een dag deed, maar wel hoe ze hier zelf mee omging. Tijdens de oorlog en tot op de dag van vandaag is ze een bron van inspiratie voor velen en heeft ze vele mensen bij Jezus mogen brengen.

Christine Caine heeft jaren geworsteld met de schaamte en de schuld die werden veroorzaakt door het misbruik. Ze startte (onder andere) een organisatie met de naam A21 die inmiddels wereldwijd al duizenden slachtoffers van mensenhandel heeft bevrijd.

In één van haar boeken schrijft ze over een keuze die je dagelijks moet maken. Namelijk de keuze tussen de pijn van de wond en de pijn van herstel. De eerste keuze doet minder zeer, maar brengt je uiteindelijk niet uit het verkoolde bos.

We zijn geneigd (ook ik) om in de slachtoffer rol te kruipen. Om voor het vertrouwde maar verkoolde bos te kiezen en met ons geloof de pijn van de wond te verzachten. Geslagen door het leven te gaan. Maar God wil meer. Hij heeft jou en mij bestemd voor meer.

Er is tijd nodig om een wond te helen, maar je hebt zelf de verantwoording om elke dag opnieuw samen met Hem de pijn van het herstel te omarmen.

De sabbat na de kruisiging gingen de Maria's naar het graf (hun verkoolde bos), maar de Engel van de Heer die verscheen zei tegen hen: "Hij is niet hier, Hij is immers opgestaan. Vertel tegen zijn discipelen dat Hij jullie voor gaat naar Galilea, daar zul je hem zien." Galilea betekend: district der heidenen (vruchtbare grond).

De Maria's gaan gelijk op pad en komen in de tuin Jezus tegen, Johannes schrijft over deze ontmoeting met Jezus (die volgens hem overigens in het graf was) dat ze Hem eerst herkende als de tuinman. Ze grepen Hem bij Zijn voeten en bewezen Hem eer. Vervolgens kregen ze van Jezus de opdracht om tegen de discipelen te zeggen dat ze naar Galilea moesten gaan, omdat ze Hem daar zullen zien.

Zodra de Maria's zich bewegen in de richting van de vruchtbare grond is Jezus daar. Op het moment dat de discipelen Jezus in Galilea ontmoeten krijgen ze een opdracht: "Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen" en een belofte:
    Ik ben met jullie alle dagen, tot aan de voltooiing van deze wereld. Matteüs 28:20.

De Tuinman is altijd met je. Zoals Johannes schrijft is Hij met je in het graf, op weg naar Galilea maar ook in Galilea. Hij vraagt of je het onrecht wat je is aangedaan en wat je nog aangedaan zal worden aan Hem wil geven. Zodat Hij er compost van kan maken. Compost waarin unieke soorten planten en bomen kunnen groeien.

Een verkoold bos of vruchtbare grond? Het is aan jou! God wil jou oprichten en laten groeien. Zodat de wereld zal weten dat Hij is opgestaan en dat Hij leeft in jou. Niet alleen voor jezelf, ook voor de mensen in Galilea, maar bovenal voor Hem. Voor de eer en glorie van Zijn Naam. Jouw grootste pijn, zou wel eens de grootste zegen voor een ander kunnen zijn.

Mooie week gewenst!

Bram Markus
    DagelijkeBroodkruimels

• 8 mei

Ik kreeg dezelfde mail

Echt de moeite waard om te lezen

• 8 mei

🙂

• 8 mei

Elke dag wanneer wij onze ogen weer mogen openen geeft Onze Heer  ons opnieuw een taak hoe onze situatie ook is "al liggen we ziek op bed of zijn we nog zo beperkt" dan nog kunnen we getuigen van Hem die leeft. Het schuilt ook niet in de uitwendige of grootste zaken het kleinste heeft waarde voor Hem. Bedankt voor zovele mooie getuigenissen!  

• ANNE402

9 mei

Dank je voor het delen, Francisca! Wat mooi.

Kun je je inschrijven voor deze mails?

• 9 mei

Goedemorgen Anne, ja dat kan hier:
    www.dagelijksebroodkruimels.nl/

En dan helemaal naar beneden scrollen, daar kun je aangeven of je dagelijks of wekelijks een tekst wilt ontvangen. :-)

• ANNE402

9 mei

FRANCISCA289 schreef:

Goedemorgen Anne, ja dat kan hier:

www.dagelijksebroodkruimels.nl/

En dan helemaal naar beneden scrollen, daar kun je aangeven of je dagelijks of wekelijks een tekst wilt ontvangen. :-)

Bedankt! Geregeld.👍😊

• AALT168

9 mei

Turbulente tijden zijn of gebruikt God om ons dichter naar Hem toe te trekken en ons geloof op te bouwen, Hij word meer en ik word minder (vernieuwing van denken, reiniging en heiliging), door te zien en te steunen op Jezus. Dit is wat de wereld overwint, uw geloof (in de Zoon van God)

Zo leren we vervuld te zijn met de Heilige Geest,  zodat we leren leven vanuit Zijn wijsheid, heiliging, rechtvaardigheid..

Jezus zegt. Blijft in Mij gelijk ik in u, zonder Mij kun je niks doen.

Hoe heerlijk is het Woord van God en Zijn Geest

9 mei gewijzigd door AALT168

• 10 mei

Inderdaad Aalt dat is ook mijn ervaring Hij moet wassen en ik minder worden, dat is wel een heel proces wat een leven lang kan gaan duren. Wij zijn van nature niet zo geneigd om te doen wat God van ons vraagt het aardse leven trekt dagelijks aan ons en wij krijgen allemaal onze strijd te voeren, maar zonder strijd ook geen overwinning! Wij mogen ervan overtuigd zijn dat Jezus voor ons de overwining heeft behaald en kunnen daaruit kracht putten,  wanneer wij in Zijn spoor lopen gaan wij in Zijn Kracht voorwaarts totdat Hij komt!!

• 11 mei

Mooi gezegd Bettie, Amen

26 – 50 van 60    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3  Volgende Plaats reactie