De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Een (niet) gelovige partner?

ForumSingles en relaties

26 – 47 van 47    Ga naar pagina:  Vorige  1  2Plaats reactie

  • ANNE402

    3 maart

    NATASCHA934 schreef:

    Ja, we moeten dus eigenlijk hier verder gaan.

    Als het over een relatie gaat wel.

  • BOUKJE461

    3 maart

    Mooi Anne dat je ons op de juiste topic wijst. ;).

    Ik ben eens in de bijbel gaan zoeken wat die ( Jezus) zegt over dit onderwerp. Juist omdat een christen zich toch door de bijbel en wat Jezus er over zegt wil laten lijden?

    Deze tekst kwam ik tegen:

    Ook de Bijbel spreekt duidelijk met dit welbekende vers: 'Vormt geen ongelijk span met ongelovigen, want wat heeft gerechtigheid gemeen met wetteloosheid, of welke gemeenschap heeft het licht met de duisternis?' (2 Corinthiërs 6:14).

    Zelf bleef ik ook maar in mijn hoofd lopen met de gedachten: Trouwen is toch dat twee samen één worden. Dat betekend ook geestelijk. Hoe kunnen geestelijk nu "God lief hebben en de andere kant ( duivel) liefhebben geestelijk één worden? Begint daar niet juist een geestelijke strijd? Waar de duivel alles zal proberen de gene die God lief heeft te overtuigen van zijn gelijk? Ik ben daar bang dat de christen in dit geval God stapje bij beetje kwijt zal raken.

    Of zoals ooit eens in de kerk gezegt werd: Twee "geloven"op één kussen, daar slaapt de duivel tussen.

    Wellicht kom ik wat zwaar denkend en somber over maar dat is niet de bedoeling. Vond het ook erg lastig om dit ( goed) te schrijven hier. Maar voelde wel de behoefte ( voor soort waarschuwing).

    Juist door dat ik afgelopen jaar steeds meer oog ben gaan krijgen voor hoe de geestelijke strijd in zijn werk gaat en veel al heel sluimerend en zo on opmerkelijk mogelijk.

    Zo wie vanochtend de preek gemist heeft, die heeft hem bij deze weer dubbel en dwars ingehaald. ;).

  • PAULA777

    3 maart

    Een christen meot wel oppassen met ongelovige vrienden.

    Soms kan God een christen op je weg brengen, die Hij aanraakt. Soms is het niet van God en kan een ongelovige man je in een negatieve spiraal trekken. daarin wordt je dan ook toch nog beschermd door God. Dat is mezelf overkomen, toen ik biddend bezig was met een date met en ongelovige man, Tot 3 x maal toe stopte God de date...accu stuk, ruitenwisser kapot etc.

    3 maart gewijzigd door PAULA777

  • BOUKJE461

    3 maart

    Paula, Een mooie aanvulling ( in de praktijk een voorbeeld) van wat ik verstandelijk probeerde te vertellen.

    Heel mooi dat God jou beschermd heeft !! Gelukkig maar. ;).

  • BERT970

    3 maart

    BOUKJE461 schreef:

    Mooi Anne dat je ons op de juiste topic wijst. ;).

    Ik ben eens in de bijbel gaan zoeken wat die ( Jezus) zegt over dit onderwerp. Juist omdat een christen zich toch door de bijbel en wat Jezus er over zegt wil laten lijden?

    Deze tekst kwam ik tegen:

    Ook de Bijbel spreekt duidelijk met dit welbekende vers: 'Vormt geen ongelijk span met ongelovigen, want wat heeft gerechtigheid gemeen met wetteloosheid, of welke gemeenschap heeft het licht met de duisternis?' (2 Corinthiërs 6:14).

    Zelf bleef ik ook maar in mijn hoofd lopen met de gedachten: Trouwen is toch dat twee samen één worden. Dat betekend ook geestelijk. Hoe kunnen geestelijk nu "God lief hebben en de andere kant ( duivel) liefhebben geestelijk één worden? Begint daar niet juist een geestelijke strijd? Waar de duivel alles zal proberen de gene die God lief heeft te overtuigen van zijn gelijk? Ik ben daar bang dat de christen in dit geval God stapje bij beetje kwijt zal raken.

    Of zoals ooit eens in de kerk gezegt werd: Twee "geloven"op één kussen, daar slaapt de duivel tussen.

    Wellicht kom ik wat zwaar denkend en somber over maar dat is niet de bedoeling. Vond het ook erg lastig om dit ( goed) te schrijven hier. Maar voelde wel de behoefte ( voor soort waarschuwing).

    Juist door dat ik afgelopen jaar steeds meer oog ben gaan krijgen voor hoe de geestelijke strijd in zijn werk gaat en veel al heel sluimerend en zo on opmerkelijk mogelijk.

    Zo wie vanochtend de preek gemist heeft, die heeft hem bij deze weer dubbel en dwars ingehaald. ;).

    Mooi Boukje! Ik kan mij hier heel goed in vinden! Die uitspraak: 2 geloven op 1 kussen daar slaapt de duivel tussen is heel bekend maar m.i.ook zo waar!!

    En wat Paula schrijft laat dat ook zien! De duuvel wordt ook wel Diabolis genoemd en dat vetekent zoveel als Wigdrijver/Uiteendrijver! Zegt genoeg!!

    3 maart gewijzigd door BERT970

  • LIEN423

    4 maart

    Denk dat men de regels van Zijn Woord ook vooral moet opnemen als "goed advies". Ieders weg na een bekering loopt niet paralel.. de één heeft jaren nodig om een goed advies te kunnen plaatsen terwijl de ander de logica er meteen van ziet.

    Wanneer je uit "de wereld" komt kan het begrip "ongelijke span" nog best vaag zijn. je kan allerlei plannen en mogelijkheden er op los laten zonder men in feite weet welk plan God zelf er mee voorheeft. God laat toe dat men "eigen keuzes" maakt en daarvoor zitten we later vaak op de blaren.

    Uit ondervinding merk ik dat hoe langer je met God wandelt hoe sterker men aanvoelt waar de grens van een ongelijk span ligt. Gij geheel anders wordt steeds intenser waardoor je zelfs in je werkomgeving anders gaat voelen. God wil niet dat je je steeds ongemakkelijk voelt, in eender welke relatie. Waarin je steeds moet letten wanneer je spontaan je wilt uiten vanuit je gelovig leven.

    In ieder geval heb je geestelijk een behoorlijk dilemma wanneer je moet "leven" met een ongelovige. En dat is nu net waarin God je wil behoeden. Het zou wel kunnen dat de ongelovige zich gaat bekeren, maar er zijn evenveel voorbeelden waar de gelovige zelf water bij de wijn gaat doen en zijn weg met God gaat minimaliseren of zelfs afhaken omwille voor hun ongelovige partner

    4 maart gewijzigd door LIEN423

  • NATASCHA934

    4 maart

    Mooi stukje, Lien.

  • 5 maart

    Zou God je ook wel eens beschermen tegen gelovige vrouwen?

  • BOUKJE461

    5 maart

    ????? vast wel als omstandigheden of karakter niet passen bv.....

    Je zou je of kunnen vragen hoe je hier bij komt Piet???

  • 5 maart

    Nou ja, dat kwam zomaar bij me op. Misschien ook wel een hint?

  • BOUKJE461

    5 maart

    spreek maar lekker verder in raadsels....

    God beschermd als iets Zijn plan niet is of als iets/ iemand schadelijk is voor .....(beide kanten op).

  • 5 maart

    O. Nou weer wat geleerd.

  • BOUKJE461

    5 maart

    flauw zeg

  • 5 maart

    Ja is het ook Boukje. Ik wil het wel uitleggen, maar dan op Kletsverhalemn. Anders ga ik weer Offtopic.

  • ANNE402

    13 juni

    Tijdens Opwekking heb ik een seminar gevolgd over 'single zijn in het koninkrijk van God'.

    Daar werd gezegd dat meer gelovige vrouwen een gelovige man zoeken, dan andersom. Er zijn dus meer chr. vrouwen op zoek naar een chr. partner, dan chr. mannen. Zouden mannen sneller tevreden zijn met een niet gelovige/chr. partner? Zouden chr. mannen zich eerder in laten schrijven op een seculiere datingsite?

    Zomaar wat vragen die in me opborrelen, het zou voor vrouwen moeilijker kunnen zijn om iemand te vinden. Van een chr. relatiebureau heb ik ook weleens gehoord, dat er meer vrouwen (van 30+) dan mannen in hun bestand zitten.

  • 6 juli

    ANNE402 schreef:

    Zouden jullie een relatie aan kunnen gaan met iemand die niet gelovig is? Je hoort weleens mensen zeggen, dat het hun niet uitmaakt.

    Mij wel.

    Ik heb geen zin om aan een partner uit te leggen waarom ik bid en tegen wie.

    Ten eerste is het niet uit te leggen en ten tweede komt je relatie volgens mij dan geen meter vooruit.

    Ik zou me eenzaam en onbegrepen voelen in zo'n ''relatie''

  • EDWIN846

    6 juli

    Het gaat gewoon niet werken en het heeft geen zin om alles uit te leggen omdat de betreffende partner er toch niks van begrijpt.

    mijn vorige relatie was dan ook voor een groot deel stuk gelopen om die reden, en ik voelde me inderdaad onbegrepen en alleen in mijn geloof tijdens die relatie.

    Ze probeerde dan wel rekening met me te houden, maar vloekte dan ook nog eens vrij veel; vooral uit gewoonte wat het voor mij nog erger maakte.

    ik kon gewoon niet met haar doorgaan en heb de relatie beeindigd.

    6 juli gewijzigd door EDWIN846

  • 6 juli

    2 korr.6;14 zegt het duidelijk geen gelijk span te vormen met de ongelovige, dus duidelijker kan het toch niet zijn.

  • EDWIN846

    7 juli

    Dat klopt en dat wist ik natuurlijk ook wel,  maar liefde maakt blind . 8-o

    Ik ben weer een ervaring rijker en heb mijn lesje wel geleerd.

  • Dinsdag om 19:15 uur

    Voor mij absoluut niet! Want dan zit je niet op 1 lijn met elkaar. Vooral de opvoeding van de kinderen wordt lastig. Daar raken ze alleen maar door in de waar. Stel bijvoorbeeld: als christen wil ik absoluut niks te maken hebben met demonische halloween en stel ik mijn kinderen niet aan bloot. Maar mijn partner is niet gelovig en vindt halloween geweldig! Welke boodschap krijgen de kinderen?

    Maar ook voor het huwelijk zelf wordt dit een groot issue. Omdat je partner niet gelovig is, vind hij het wel prima om bepaalde zonden in jullie huis toe te laten. terwijl jij rein wilt leven voor God en je motto luidt: "ik en mijn huis dienen onze Heer". Nou, ......NIET dus!!

  • Donderdag om 13:26 uur

    Mijn ervaring is wel dat over het algemeen de man er anders over denkt ,ik sta al lang open voor een nieuwe relatie maar tijdens het daten heb ik de meest rare verhalen van mannen mee gemaakt en daar knap ik op af ,ik wil ook graag een partner die gelovig is en een persoonlijke relatie met God heeft ,soms vraag ik mij af wat mannen meer bezig hhoudt ,een mooi gezicht of werkelijk een gelovige partner .

  • Donderdag om 13:37 uur

    Misschien zie ik het verkeet hoor, maar als je nog met kinderen bent achter gebleven is het zelfs van cruciaal belang op een lijn te zitten qua geloof, maar ik vraag mij af wanneer je wat ouder bent en alleen en er dient zich een alleraardigst persoon bij je aan (die respect heeft voor je overtuiging en je de vrije ruimte geeft) zou het je dan ook geestelijk veel schade kunnen berokkenen of zou de persoon in kwestie niet speciaal door de Allerhoogste op je pad gezet zijn? ik vraag het mij weleens af.

    Donderdag om 13:38 uur gewijzigd door BETTIE628

26 – 47 van 47    Ga naar pagina:  Vorige  1  2Plaats reactie