De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Afgewezen om "aardse redenen" op christelijke datingsites

ForumSingles en relaties

51 – 75 van 206    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3  4 ... 9  Volgende Plaats reactie

• SANDER489

17 januari

Hebben we het dan niet veroorzaakt door onze ongehoorzaamheid in het paradijs en moeten we deze zonden niet zoveel mogelijk voorkomen en er begrijpend met God over bidden en vergeving vragen als we anderen kwetsend neerbuigend afserveren omdat men mindere talenten heeft gekregen. Moeten we elke naasten niet lief hebben als onszelf.  Wat zit er in ons hart als we om opleiding iemand afserveren.

Is er niet veel werk te verrichten dan klakkrlois achter de menigten aan te lopen

Ik hoef geen bijbelteksten te verniemen de hele Bijbel staat er vol mee.

LOUISE648 schreef:

Dat klopt ...voor God zijn we gelijk ...maar in het dagelijkse leven spelen er andere zaken ...waarom zou ten koste van alles een relatie aan willen gaan met iemand die een totale andere belevingswereld heeft en niet bij je past ...dat hoeft niet het niveau verschil te zijn maar dat is wel mogelijk ...een beetje gelijkwaardig zijn lijkt me wel wenselijk !

17 januari gewijzigd door SANDER489

• BERT970

17 januari

Nou ik zeg er nog dit over:

Bij mij voelt afwijzen altijd aan alsof ik dan een "stukje" van mijzelf kwijt raak! Het raakt me en geeft vaak best verdriet! Hoort ook niet zo te zijn! Als mensen zijn we geschapen om toenadering en bevestiging te krijgen! En ik weet wel dat dat zich op verschillende manieren kan manifesteren! Maar ik bedoel dat ook de Bijbelse opdracht/oproep dat het niet goed is dat de mens alleen zij ook zijn uitwerking heeft . in het alledaagse leven! Voor mij geld dat in een verlangen om mededeelzaam met andere mensen te zijn. Vandaar ook dat ik mijzelf benoem als een mensenmens! God bedoelt dat ook! Wij moeten begaan zijn met mensrn om ons heen en die ons pad kruisen! Daar msg je m.i. nooit lichtvaardig in zijn!

• BERT970

17 januari

Belangrijk aspect hierbij is ook denk ik: Hoe open ben jezelf! Laat je in je hart kijken?? Wuj kunnen niet in het hart van de ander kijken! Gid wel!! Hij is Dé Hartenkenner!

• SANDER489

17 januari

Hebben we het dan niet veroorzaakt door onze ongehoorzaamheid in het paradijs en moeten we deze zonden niet zoveel mogelijk voorkomen en er begrijpend met God over bidden en vergeving vragen als we anderen kwetsend neerbuigend afserveren omdat men mindere talenten heeft gekregen. Moeten we elke naasten niet lief hebben als onszelf.  Wat zit er in ons hart als we om opleiding iemand afserveren.

Is er niet veel werk te verrichten dan klakkrlois achter de menigten aan te lopen

Ik hoef geen bijbelteksten te verniemen de hele Bijbel staat er vol mee.

En dat doet me veel verdriet dat ik ervaar dat vaak deze wereldse eisen ook onder gelovigen worden toegepast.

LOUISE648 schreef:

Dat klopt ...voor God zijn we gelijk ...maar in het dagelijkse leven spelen er andere zaken ...waarom zou ten koste van alles een relatie aan willen gaan met iemand die een totale andere belevingswereld heeft en niet bij je past ...dat hoeft niet het niveau verschil te zijn maar dat is wel mogelijk ...een beetje gelijkwaardig zijn lijkt me wel wenselijk !

• BERT970

17 januari

En ik weet dat er velen zijn die nu dit alles lezen en hun schouders misschien wel ophalen, alleen al om wie dit schrijft!! Kijk, en daar wringt dan al de schoen!! Dan moet je ook het lef hebben hier te reageren en met goede argumenten komen om het zo te zeggen dat je dan toch "gerechtvaardigd" mensen afserveerd!!

Wie de schoen past trekke hem aan!!

• SANDER489

17 januari

Volgens mij zijn de meester hoogopgeleiden het hier niet mee eens als zo kijk das jammer

• BERT970

17 januari

Nee, maar ook laag/lager opgeleiden niet!! Jammergenoeg!!

• 17 januari

Wat is afserveren ...geen belangstelling hebben mag dat ook?

17 januari gewijzigd door LOUISE648

• 17 januari

Wat bedoel je Sander

• 17 januari

Het gaat hier steeds over opleiding ...niveau zo zou je het ook kunnen noemen ...

• BERT970

17 januari

Ook het "spiegelen" aan een vorige relatie gooit veel roet in het eten! Vooral bij de dames heb ik sterk het idee!!

Durf voor jezelf op te komen! De toekomst ligt niet in het verleden!! ( hoewel ik besef heb dat het verleden er heus wel toe doet, maar mag nier allesbepalend zijn!!)

Ben nu trouwens poosje weg! Kom later weer terug!! Goede, leerzame discussie verder!

• SANDER489

17 januari

Waarom geen belangstelling als het om opleiding gaat....te min ?

In de verhalen en gelijkenissen van Jezus staat heel veel in waar we veel van kunnen leren en ons resetten

Heb al uw naasten lief als u zelf dus afwijzen geen belangstelling ..te lage scholing is niet gepast en valt onder zonden (zondige /foute aard)

LOUISE648 schreef:

Wat is afserveren ...geen belangstelling hebben mag dat ook?

• 17 januari

Sorry ,ik ga geen relatie aan met iemand waar ik geen belangstelling voor heb! Ben dus een zondig mens 😢Dat is iedereen natuurlijk

• ANNE402

17 januari

Als je er niet tegen kunt dat mensen aan de hand van een profiel bepalen of ze wel/geen contact met je willen, moet je niet op een datingsite gaan staan. Dat frustreert alleen maar. Die keus maak je zelf.

Afserveren vind ik een erg groot woord, dat kan ook in je eigen gevoel zitten.

• SANDER489

17 januari

[Niveau is gekoppeld aan opleiding (ik heb het niet verzonnen daar ben ik te dom voor 😄)

Gelukkig is dat bij Jezus geen criterium als ik bij Hem mag komen)

LOUISE648 schreef:

Het gaat hier steeds over opleiding ...niveau zo zou je het ook kunnen noemen ...

• SANDER489

17 januari

[Daarom schreef ik in het begin dat ik er soms er vanaf wil maar dan hedenk ik mij weer.

Maar ik kan wel verdrietig worden wat de wereldse redenen zijn bij het geen kontakt willen.

Vaak word ditekt gevraagt.wat voor werk en opleiding ik heb en dan voel ik al vaak dat het op een sisser uit gaat lopen en voldoe ik niet.

Vandaar dit topic om eens wat meningen aan horen. Je kan het van 2 kanten bekijken de wereldse en vanuit de Bijbel als ware Christen er tussen in bestaat wel maar die weg loopt dood

ANNE402 schreef:

Als je er niet tegen kunt dat mensen aan de hand van een profiel bepalen of ze wel/geen contact met je willen, moet je niet op een datingsite gaan staan. Dat frustreert alleen maar. Die keus maak je zelf.

Afserveren vind ik een erg groot woord, dat kan ook in je eigen gevoel zitten.

• 17 januari

Jammer Sander dan heb je mijn stukje niet gelezen over het onderwijs ...het zit toch anders inelkaar ...met een bepaald niveau word je geboren ...daar kun je wat mee ...welke opleiding laag of hoog dat doet er helemaal niet toe.

Ik zoek ook een man van mijn eigen niveau ,dan heb ik het niet over een opleiding ...en het liefst iemand van mijn eigen leeftijd ....en geen man van 75 jaar of discrimineer ik nu ook ....en moet ik die naaste ook ineens liefhebben als me zelf door er een relatie mee aan te gaan ...

• SANDER489

17 januari

Niveau.is opleiding althams zo word het door velen gedacht

Wat jij bedoeld is karakter en heeft niets met oplriding te maken

LOUISE648 schreef:

Jammer Sander dan heb je mijn stukje niet gelezen over het onderwijs ...het zit toch anders inelkaar ...met een bepaald niveau word je geboren ...daar kun je wat mee ...welke opleiding laag of hoog dat doet er helemaal niet toe.

Ik zoek ook een man van mijn eigen niveau ,dan heb ik het niet over een opleiding ...en het liefst iemand van mijn eigen leeftijd ....en geen man van 75 jaar of discrimineer ik nu ook ....en moet ik die naaste ook ineens liefhebben als me zelf door er een relatie mee aan te gaan ...opl

• 17 januari

Nee Sander dat bedoel ik niet ,karakter is heel wat anders ...de discussie hierover is verwarrend het gaat over totaal verschillende dingen ...

• SANDER489

17 januari

Kortom als je iemand afwijst omdat die degene een lage scholing heeft vind ik dat niet kloppen vanuit Gods Woord

• 17 januari

Heeft niets met elkaar te maken ...als het niet past dan niet ...beetje opdringerig lijkt me.

• ANNE402

17 januari

SANDER489 schreef:

Kortom als je iemand afwijst omdat die degene een lage scholing heeft vind ik dat niet kloppen vanuit Gods Woord

Sander, zou jij willen daten met een vrouw van 70 jaar? Zo niet, dan wijs je ook iemand af.

• 17 januari

Dat doe ik regelmatig 🤣mannen van 75 jaar en ouder 😗

• ANNE402

17 januari

LOUISE648 schreef:

Dat doe ik regelmatig 🤣mannen van 75 jaar en ouder 😗

;-)

• 17 januari

Sander,

In feite zeg je dat iedereen verliefd zou moeten kunnen worden en relaties aangaan met elke man/vrouw.

Persoonlijke voorkeur is zondig en werelds.

Wel.... de site staat vol met mannen en vrouwen. Ik loop echt niet warm voor elke man die hier staat ingeschreven.

Jij loopt ook niet warm voor elke vrouw die hier staat ingeschreven.

Dat staat volledig los van het geloof.

17 januari gewijzigd door SANDRA421

51 – 75 van 206    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3  4 ... 9  Volgende Plaats reactie