De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Afgewezen om "aardse redenen" op christelijke datingsites

ForumSingles en relaties

76 – 100 van 160    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 3  4  5 ... 7  Volgende Plaats reactie

• SANDER489

17 januari

Leeftijd lijlt me wel een goede reden maar niet afkomst, opleiding/niveau.

Onze talenten moeten we niet gebruiken om iemand niet voldoende te achten voor een kontakt of relatie dan zijn we werelds bezig.

Dat is wel moeilijk in drze wereld om totaal andere gedachten te hebben als de doorsnee wereldbewoner maar als gelovige moeten we ook apart durven staan en als een lamp schijnen in deze wereld dat is ook wat onze Lieve Heer van ons verwacht .

Ons onderscheiden op de  manier hoe we onxe keuzes in het leven met God maken.

Dat we elkaar later wel/weer kunnen ontmoeten met de allesziende ogen van God.

Soms is het meer dan alleen afwijzen als je diep nadenkt zit er veel meer aan vast

17 januari gewijzigd door SANDER489

• 17 januari

Zou niet weten waarom niet...nu komt de afkomst bij jou er ook al bij kijken...die hadden we nog niet...ik leef trouwens in deze wereld en moet als ik een relatie mag krijgen er nog een leven lang mee doen

17 januari gewijzigd door LOUISE648

• 17 januari

SANDER489 schreef:

Onze talenten moeten we niet gebruiken om iemand niet voldoende te achten voor een kontakt of relatie dan zijn we werelds bezig

Ik zie het verschil niet. In de Bijbel staan voorbeelden genoeg van stellen met een groot leeftijdsverschil. Ik vind dat dus ook een aardse reden.

17 januari gewijzigd door ANNE402

• 17 januari

😆

• SANDER489

17 januari

JIJ leeft in deze wereld maar ik hoop in Gods wereld hier op aarde te mogen leven en die is toch anders dan deze wereld

LOUISE648 schreef:

Zou niet weten waarom niet...nu komt de afkomst bij jou er ook al bij kijken...die hadden we nog niet...ik leef trouwens in deze wereld en moet als ik een relatie mag krijgen er nog een leven lang mee doen

• 17 januari

SANDER489 schreef:

JIJ leeft in deze wereld maar ik hoop in Gods wereld hier op aarde te mogen leven en die is toch anders dan deze wereld

Jij durft nogal wat te zeggen. Wie zegt dat Louise niet in 'Gods wereld' leeft? Over veroordelen/afwijzen/afserveren gesproken.

• 17 januari

Ja dat is zeker zo...maar daarom wil  ik nog niet met iedereen een relatie hebben 👀

• SANDER489

17 januari

@louise

Je hoeft je niet persoonlijk aangesproken te voelen heb ook geschreven dat het vaak voor komt dus jij niet.  

[Mod edit: Laten we de privé-discussie en de publieke discussie gescheiden houden.]

18 januari gewijzigd door SAMENCHRISTEN

• ANNEMARIE967

17 januari

Sjonge, wat een bitterheid zeg. Je kunt ook omdenken en je realiseren dat er al vast voor jou een schifting is geweest qua vrouwen. Je moet er toch zeker niet aan denken dat álle vrouwen hier voor je in katzwijm vallen😉

• 17 januari

😀

• SANDER489

17 januari

[Is jammer dat sommige de boodschap van  mijn betoog niet snappen/zien en er een hele andere draai aangeven.

Laten we maar weer een spelletje doen dat is het meest onschuldih 😂😃

ANNEMARIE967 schreef:

Sjonge, wat een bitterheid zeg. Je kunt ook omdenken en je realiseren dat er al vast voor jou een schifting is geweest qua vrouwen. Je moet er toch zeker niet aan denken dat álle vrouwen hier voor je in katzwijm vallen😉

• ANNEMARIE967

17 januari

Ik denk dat je dat verkeerd ziet. Ik denk dat jij een probleem ziet dat een heleboel mensen niet als probleem zien?

Waaronder ik...

• 17 januari

Er was geen probleem 😚

• ANNEMARIE967

17 januari

Oh, gelukkig maar😊

• SANDER489

17 januari

Onze talenten moeten we niet gebruiken om iemand niet voldoende te achten voor een kontakt of relatie dan zijn we werelds bezig.

Dat is wel moeilijk in drze wereld om totaal andere gedachten te hebben als de doorsnee wereldbewoner maar als gelovige moeten we ook apart durven staan en als een lamp schijnen in deze wereld dat is ook wat onze Lieve Heer van ons verwacht .

Ons onderscheiden op de  manier hoe we onxe keuzes in het leven met God maken.

Dat we elkaar later wel/weer kunnen ontmoeten met de allesziende ogen van God.

Soms is het meer dan alleen afwijzen als je diep nadenkt zit er veel meer aan vast

ANNEMARIE967 schreef:

Ik denk dat je dat verkeerd ziet. Ik denk dat jij een probleem ziet dat een heleboel mensen niet als probleem zien?

Waaronder ik...

• 17 januari

De standpunten zijn helder, denk dat niemand veranderd is van mening. De discussie kan denk ik gesloten worden. ;-)

17 januari gewijzigd door ANNE402

• BERT970

17 januari

Ben er weer! En wat ik heb geschreven dat heb ik geschreven! En degene die er zich toe aangesproken voelt die doet er wat mee of niet ! Een ieder zij in zijn of haar gemoed ten volle verzekerd! Eens zullen we geoordeeld worden naar hetgeen we gedaan hebben, ook in relatie's, vriendschappen! Hetzij goed, hetzij kwaad! Ik vraag mij wel sterk af of er dan niet velen zullen moeten belijden: Ja Heere, ik ben veel tekortgeschoten in mijn liefde tegenover mijn naaste en helemaal tegenover mijn broeders en zusters!

" Hebt broederlijke/zusterlijke liefde onder elkander"!! .En doe wel aan alle mensen, maar MEEST aan de huisgenoten(broeders en zusters) van God!!

17 januari gewijzigd door BERT970

• BERT970

17 januari

Moet denken aan een lied dat wij vroeger wel eens zongen maar wat ik nu haast nooit meer hoor! Het ging zo:

"Wat God in deze tijd zoekt, dat is een jeugd diie strijd en verder.....meerdere coupletten!

Wat ik nu vaak mis is die saamhorigheid en gebondenheid die we moeten hebben als Christen! Ook dat warme en nodigende wat in in ons moet zijn!

Een dominee heb ik dat wel eens zo horen zeggen: Als Christenen dienen we ook GUNNEND te zijn! Anderen deelgenoot maken van het leven en de blijheid die er mag zijn in onze Verlosser en Zaligmaker, Jezus Christus! Die Zelf de grote GUNNER is!! Hij gunt leven aan elke ziel die tot Hem vlucht!!

• BERT970

17 januari

MARGRIET124 schreef:

8-o misschien nog eens lezen @ Sander want dat staat er niet in dat andere topic .

Als ik iemand uitnodig voor een nadere kennismaking is dat een vraag , Nee heb ik al , en Ja kan ik krijgen

Daarnaast ga ik niet invullen wat die ander mogelijk denkt .

En daar wringt ook de schoen!! Invullen wat die ander mogelijk denkt!! Ja dat heb ik aan de lijve ondervonden!!  En dan manipuleren! Totaal niet Christelijk!! Is zeer verwerpelijk en totaal onchristelijk!! De ander in zijn of haar waarde laten!! Daar gaat het om!! Niet als hij iets onder de leden heeft hem of haar daar continu mee om de oren slaan! Wat hooghartig is dat en het verhaal van de balk en de splinter !! Nee, zoeken naar het goede! Streven naar het beste bij elkaar naar voren te halen!!

• ANNEMARIE967

17 januari

Als ik jouw verhaal lees Bert, zie ik alleen maar belachelijk veel uitroeptekens.

Je hoeft niemand te overtuigen, want je doet duidelijk een poging.

Iedereen heeft een ieders mening gelezen...we denken alleen niet allemaal hetzelfde.😉

• 17 januari

We  dwalen af.Ik stop ermee!

18 januari gewijzigd door LOUISE648

• BERT970

17 januari

Stop hiermee! Duidelijk genoeg zo!!

17 januari gewijzigd door BERT970

• 18 januari

Broeders en zusters

Het is gewoon waar ze kijken wat voor niveau  je heb hoog of laag.

En dan reageren de mensen niet meer.

• 18 januari

T'ja dan zal ik als iemand met een lager niveau

Ook maar eens reageren😃

Niveau verschil bestaat zeker wel,ik kom met mijn werk regelmatig in contact met hoger opgeleide mensen.

Een voorbeeld:

Ik vroeg iemand in de ict wat zijn werk nou eigenlijk inhield, hij legde het me uit en ik kon

Hem redelijk volgen, daarna kwam een vrouwelijke collega met hem overleggen ,

Al na een halve minuut kon ik er geen touw meer aan vastknopen en dat kwam niet omdat ze vakjargon gebruikten

Maar ze begrepen elkaar wel heel goed!

Dat is dus duidelijk niveau verschil!

Mensen hebben hetNODIG om met elkaar op

(Ongeveer) hetzelfde niveau te kunnen praaten

En al helemaal in een relatie

Als ik nu een relatie met die dame zou willen

Dan zou ze bij mij TEKORT komen

Ook al zou ik nog zo attent,vriendelijk,voorkomend behulpzaam enz zijn en een erfenis van een miljoen hebben nog zou ze geen goede match voor mij zijn.

Ook voor mij zou dat niet leuk zijn!

Het is een fundamenteel iets!

We zijn het er denk ik over eens dat je je talenten moet gebruiken,

Als je goed kunt leren ga je dus studeren

Waarschijnlijk krijg je dan een goed betaalde baan

Kun je misschien wel een dikke auto en een mooi huis kopen

Dus mensen met een hoger niveau zitten vaak wat beter in de "slappe was"

Dan is het logisch toch dat ze (onder andere)

Op opleiding selecteren?

Hoeft dus helemaal niets met matrialisme te maken te hebben.

Je moet elkaar begrijpen,aanvoelen er moet herkenning zijn .

Dat is toch de klik?

En we belijden toch dat er geen haar ven ons hoofd valt zonder de wil van GOD ?

Dat geldt ook voor relaties

Hij bestuurd alles en weet beter wat goed voor ons is dan dat wij dat zelf weten.

Toen ik net op SC was werd ik boos als iemand

Niet op een serieus berichtje reageerde.

(Vind ik nog steeds niet netjes)

Maar als je ook daar de hand van GOD in ziet

Is het veel makkelijker ye accepteren

• 18 januari

Zo is dat Jaco

76 – 100 van 160    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 3  4  5 ... 7  Volgende Plaats reactie