De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Afgewezen om "aardse redenen" op christelijke datingsites

ForumSingles en relaties

101 – 125 van 160    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 4  5  6  7  Volgende Plaats reactie

• SANDER489

18 januari

@jaco

Als ik over mijn werk ga praten snappen ook velen het niet zowel mensen met een hoge als lage opleiding maar mijn vrouwelijkeķ collega wel !

Natuurlijk zijn er verschillen maar die creeeren hoofdzalelijk zelf door een eisen pakket te hanteren.

Veel is in Gods hand maar we zijn ook enigsinds los van Hem en.maken we eigen keuzes zonder Hem (ook zondige) anders zouden we ook niet zondige en elke dag weer vergeving moeten vragen  !

Ook in het paradijs hadden we keuzes ook al was het verboden....we deden het toch terwijl we dachten dat het niet erg was en wel op een sisser af zou lopen maar de gevolgen waren heel erg.

We hebben namelijk een zondige aard/natuur wat in ons zit waaruit we ...vaak.. ook verkeerd handelelen en verkeerde keuzes maken ook als gelovige

Het mens zijn na de zondeval !

En dan is mijn vraag is het dan is het wel goed om je hoger te achten zodat je de ander minder acht en geen kontakt wil.zowel om te praten als voor eventueel toekomstig partner..

....( vaak komt daar ook bij dat je niet kunt vertellen dat je partner maar vuilnisman is....terwijl die vuilnisman een heer kan zijn en die hoogopgeleide een.....Mogen we als christen wel zo aards denken en discrimineren)

Terwijl Jezus praat over "het dienen " en de "minste  zijn "

We moeten onze ogen en oren openen (niet blind niet doof)en zo de Heilige Geest in ons hart toelaten en laten werken dan gaat er een heel andere wereld open hier op aarde in plaats van dat we de ongelovigen achterna lopen en het zelfde denken of  doen als zij.

Maar we moeten ons onderscheiden, apart durven staan als we de juiste weg willen volgen en een schijnend licht in deze wereld

Ik hoop niet dat iedereen zich aangevallen voelt dat is niet de bedoeling want het is niet persoonlijk bedoeld maar ik praat over het algemeen !

Prettige dag en Gods zegen

18 januari gewijzigd door SANDER489

• 18 januari

In een relatie gaat het in eerste instantie om een klik je moet gewoon bij elkaar passen en aan kunnen vullen. Opleidingsniveau zeg iets maar niet alles. Kijk maar naar John de Mol die heeft naar huidige maatstaven een gewone havo diploma en toch behoort hij bij de rijkste mensen van ons land hij heeft het zeer ver gebracht. Iemand met een lagere opleiding hoeft niet altijd dommer te zijn.

• 18 januari

Ik heb een verleden achter de rug waarbij ik op allerlei niveau werkzaam ben geweest, van in een fabriek staan tot directie secretaresse en daartussen diverse vacatures.
    Ook ken ik een leven met redelijk wat geld, zonder geld en daar tussenin.
    Ook ben ik opgegroeid tussen allerlei culturen en niveau's.
    Ook met een leven op straat en een leven in weelde en daar tussenin.

Ik heb ooit een partner gehad die totaal niets had, geen inkomsten, geen huis etc. en dan is 7 jaar goed gegaan. waarom? Omdat we gespreksstof te over hadden.

Ik heb de voorkeur aan iemand waarmee ik een geestelijke verzadiging kan hebben.
    En ik denk dat dit is wat men bedoeld, men wil geen relatie waarin men zittend naast elkaar niet veel te bespreken heeft of niet de humor en zelfspot.

Gelukkig zijn wij niet allemaal hetzelfde en geeft God een ieder wat haar/hem aanvult.

Verder wil ik vermelden dat ik het verdrietig vind hoe men elkaar verwijten maakt, laat iedereen in zn waarde. We zijn allemaal anders, we krijgen allemaal de ruimte van God om te leren en te groeien dus vind ik niet dat we elkaar mogen verwijten dat de één het zus doet en de ander zo.

Fijne dag lieverds

• NATHALIE158

18 januari

Mooi, Francisca💗

Laten we Jezus Christus Heer maken omdat Hij ons eerst liefhad opdat wij ook kunnen liefhebben.

• 18 januari

www.mupload.nl/img/jlbuv4j2154y.jpg

• PETRA266

18 januari

Mooi ❤

• 18 januari

Ik heb mijn Vader maar om 1 "ding" gevraagd: de man die Hij voor mij bestemd heeft. Wetende dat Hij weet wat goed voor mij en voor die ander is, is dit een match made in heaven. Vertrouw er op dat ik met mijn nieuwe partner zal kunnen sparren, lachen, bidden, genieten. En ja, dan verwacht ik ook dat we geestelijk "aansluiting" vinden. Dat staat redelijk los van schoolopleiding. Maar deze gedachte wordt wellicht ook gevoed doordat ik nog een beetje uit de generatie stam waarin doorleren soms gewoon niet gebeurde. Dus gewoon het bij Vader neerleggen.... zo simpel. Dan hoef je je niet afgewezen te voelen maar weet je gewoon: deze man/vrouw is het dus niet.

• PETRA266

18 januari

Mooi verwoord Petra740, ik denk ook dat als de Heer iemand voor ons op het oog heeft dit niet uitmaakt, Hij weet wat je nodig hebt.  

• BERT970

18 januari

PETRA740 schreef:

Ik heb mijn Vader maar om 1 "ding" gevraagd: de man die Hij voor mij bestemd heeft. Wetende dat Hij weet wat goed voor mij en voor die ander is, is dit een match made in heaven. Vertrouw er op dat ik met mijn nieuwe partner zal kunnen sparren, lachen, bidden, genieten. En ja, dan verwacht ik ook dat we geestelijk "aansluiting" vinden. Dat staat redelijk los van schoolopleiding. Maar deze gedachte wordt wellicht ook gevoed doordat ik nog een beetje uit de generatie stam waarin doorleren soms gewoon niet gebeurde. Dus gewoon het bij Vader neerleggen.... zo simpel. Dan hoef je je niet afgewezen te voelen maar weet je gewoon: deze man/vrouw is het dus niet.

Amen Petra !!

En als we dan maar een man en vrouw zijn naar Gods Hart!! Dan is dat huwelijk al in de hemel gesloten!!!! Al zullen we daar niet meer getrouwd zijn! Ja , toch wel!! Met ons Hoofd, Jezus Christus, onze Zaligmaker. Dé Bruidegom en wij Zijn Bruid !!

• 18 januari

🙏🏻

• BERT970

18 januari

Schiet mij zojuist een woord te binnen! Het is niet Nederlands maar een jaar of wat geleden werd het wel vaker gebruikt/ gebezigd! En dat is "Cocooning" !!!

Ik moet dan altijd denken aan het Bijbelse woord Herbergzaamheid!! Vraag!: Komen we daar allemaal niet (erg) veel aan te kort???? In direkt verband staat daarmee natuurlijk Liefde!! Niet platonisch maar Bijbels!!! We moeten mijns inziens veel dichter bij de Bron en uit die Bron leven!!! Hij geeft Ware Liefde!! En wij moeten dát Voorbeeld volgen!! Komen wij altijd tekort, en toch blijft het onze Opdracht!!! Als Lichtdragers en Boodschappers van het Heil !!

• MARGRIET124

18 januari

:-) Bij dat woord 'cocooning ' moest ik denken aan hoe zijde gewonnen wordt :-)

Die cocon wordt in een heet bad gedompeld  , en na verloop van tijd , laat de cocon zich dan héél gemakkelijk  Ont - wikkelen / af - wikkelen . En kan de gewonnen zijde in  vanalles  gebruikt en verwerkt  worden .

Wist je dat zelfs bullit - proof  vesten ervan gemaakt worden . En dat kleding , vloer en wandkleden kleurecht en slijtvast zijn ?

<3  

18 januari gewijzigd door MARGRIET124

• 18 januari

JACO007 schreef:

T'ja dan zal ik als iemand met een lager niveau

Ook maar eens reageren😃

Niveau verschil bestaat zeker wel,ik kom met mijn werk regelmatig in contact met hoger opgeleide mensen.

Een voorbeeld:

Ik vroeg iemand in de ict wat zijn werk nou eigenlijk inhield, hij legde het me uit en ik kon

Hem redelijk volgen, daarna kwam een vrouwelijke collega met hem overleggen ,

Al na een halve minuut kon ik er geen touw meer aan vastknopen en dat kwam niet omdat ze vakjargon gebruikten

Maar ze begrepen elkaar wel heel goed!

Dat is dus duidelijk niveau verschil!

Mensen hebben hetNODIG om met elkaar op

(Ongeveer) hetzelfde niveau te kunnen praaten

En al helemaal in een relatie

Als ik nu een relatie met die dame zou willen

Dan zou ze bij mij TEKORT komen

Ook al zou ik nog zo attent,vriendelijk,voorkomend behulpzaam enz zijn en een erfenis van een miljoen hebben nog zou ze geen goede match voor mij zijn.

Ook voor mij zou dat niet leuk zijn!

Het is een fundamenteel iets!

We zijn het er denk ik over eens dat je je talenten moet gebruiken,

Als je goed kunt leren ga je dus studeren

Waarschijnlijk krijg je dan een goed betaalde baan

Kun je misschien wel een dikke auto en een mooi huis kopen

Dus mensen met een hoger niveau zitten vaak wat beter in de "slappe was"

Dan is het logisch toch dat ze (onder andere)

Op opleiding selecteren?

Hoeft dus helemaal niets met matrialisme te maken te hebben.

Je moet elkaar begrijpen,aanvoelen er moet herkenning zijn .

Dat is toch de klik?

En we belijden toch dat er geen haar ven ons hoofd valt zonder de wil van GOD ?

Dat geldt ook voor relaties

Hij bestuurd alles en weet beter wat goed voor ons is dan dat wij dat zelf weten.

Toen ik net op SC was werd ik boos als iemand

Niet op een serieus berichtje reageerde.

(Vind ik nog steeds niet netjes)

Maar als je ook daar de hand van GOD in ziet

Is het veel makkelijker ye accepteren

Mooi hoe je er in staat, Jacco!

Ik heb weleens contact gehad met iemand met een hoger niveau (universiteit), dan ik. Ik werd daar doodmoe van, de onderwerpen gingen me eigenlijk boven de pet. Na onze eerste ontmoeting realiseerde ik me, dat we niet 1× gelachen hadden en alleen maar serieus gepraat hadden. En ik maar mijn best doen hihi. Je moet iemand met een hoger (denk)niveau dus ook niet idealiseren. Gezelligheid is ook wat waard. :-)

Er moet een klik zijn op meerdere gebieden.

18 januari gewijzigd door ANNE402

• SANDER489

18 januari

Mooi hoe je dit ziet Wim

WIM917 schreef:

In een relatie gaat het in eerste instantie om een klik je moet gewoon bij elkaar passen en aan kunnen vullen. Opleidingsniveau zeg iets maar niet alles. Kijk maar naar John de Mol die heeft naar huidige maatstaven een gewone havo diploma en toch behoort hij bij de rijkste mensen van ons land hij heeft het zeer ver gebracht. Iemand met een lagere opleiding hoeft niet altijd dommer te zijn.

18 januari gewijzigd door SANDER489

• CLEJO670

18 januari

Iq. Eq, opleiding, achtergrond, overtuiging, levenservaring, geloof, financiele positie zijn fundamentele dingen die sterk bepalen of iets een match is of niet Heeft niets met meer of minder te maken. De wijze waarop je naar de wereld en anderen kijkt komt door de scope van je opleiding, achtergrond, en heel veel andere dingen. Dat noemt men perceptie. En de manier hoe je door deze elementen bent gevormd. Zo kijken mensen met een verschillende achtergrond anders naar dezelfde dingen. Dat is nou eenmaal een feit. Wat niet wil zeggen dat je geen respect hebt voor anderen. Maar dat het je match moet zijn is natuurlijk niet waar.

18 januari gewijzigd door CLEJO670

• PAULA777

18 januari

Een mooie bijdrage, Clejo.

Maar moest er steeds aan denken vandaag, alles wat je schrijft is waar, maar wat Sander aangeeft ook wel. In het Koninkrijk van God is alles anders. Daar zullen de minsten de meesten zijn, de eersten de laatsen en vice versa. Daar zal Gods Geest aan eenvoudigen openbaren wat hij voor wijzen verborgen hield enz. Sommigen van de apostelen, die een zo belangrijke taak hadden waren 'maar' vissers. Op hun schouders lag de taak de Kerk van Jezus Christus te vestigen in de wereld. God ziet altijd het hart aan. Dat heb ik geleerd van de bijdrage van Sander, dat God me daar toch weer even op wijst.

Laten we dat niet vergeten, we zijn wedergeboren en kunnen het Koninkrijksdenken niet wegschuiven als we een match vragen van de Here God. Het één sluit het ander matuurlijk ook niet uit.

18 januari gewijzigd door PAULA777

• CLEJO670

18 januari

Paula dat klopt in Yerushalayim zijn we straks allemaal gelijk naar zijn beeld geschapen. En trouwens dan zal er van relaties waar we nu over praten geen sprake meer zijn.

• 18 januari

CLEJO670 schreef:

Iq. Eq, opleiding, achtergrond, overtuiging, levenservaring, geloof, financiele positie zijn fundamentele dingen die sterk bepalen of iets een match is of niet Heeft niets met meer of minder te maken. De wijze waarop je naar de wereld en anderen kijkt komt door de scope van je opleiding, achtergrond, en heel veel andere dingen. Dat noemt men perceptie. En de manier hoe je door deze elementen bent gevormd. Zo kijken mensen met een verschillende achtergrond anders naar dezelfde dingen. Dat is nou eenmaal een feit. Wat niet wil zeggen dat je geen respect hebt voor anderen. Maar dat het je match moet zijn is natuurlijk niet waar.

Zo is het inderdaad! Er worden 2 zaken door elkaar gehaald in dit topic. Met iemand geen relatie willen, heeft niets te maken met iemand niet respecteren/afwijzen of afserveren. Helder deze reactie!

• BERT970

18 januari

ANNE402 schreef:

Zo is het inderdaad! Er worden 2 zaken door elkaar gehaald in dit topic. Met iemand geen relatie willen, heeft niets te maken met iemand niet respecteren/afwijzen of afserveren. Helder deze reactie!

Over dat iemand niet respecteren en afwijzen/afserveren heb ik zo nog steeds wel mijn grondige twijfels! Als ik terugkijk naar net "ontluikende" relaties, vriendschappen heb ik toch wel het idee dat er soms erg makkelijk als een olifant door de porseleinkast word gelopen! Maw dat je afgerekend word op bepaalde " afgekeurde" eigenschappen, cq karaktertrekken! Ik zou zeggen; Waar is verkering, opbouwende vriendschap voor? Toch om elkaar dan toch beter te leren kennen? Nee, er word met een zekere vooringenomenheid met je "afgerekend"!!! Zo jammer en eerlijk gezegd kwetsend onchristelijk vind ik dat!!!

• CLEJO670

18 januari

Zou het niet durven iemand af te serveren. Heb respect voor al mijn medemensen. Maar ondanks dat heb ik mijn maatje nog niet gevonden en dat komt door hetgeen ik boven heb beschreven. En dat staat volledig los van disrespect. Ik vind deze hele discussie hier dus ook feitelijk onjuist en uit zijn verband gerukt. Maar zal er verder niets meer over zeggen.

• 18 januari

Ja inderdaad clejo heeft het heel duidelijk

Verwoord

Als hij gisteren gereageerd had had ik

Niks gepost😃😃

• PAULA777

18 januari

JACO007 schreef:

Ja inderdaad clejo heeft het heel duidelijk

Verwoord

Als hij gisteren gereageerd had had ik

Niks gepost😃😃

Ben wel blij, dat je je post met ons gedeeld hebt, Jaco,want die was net zo goed en duidelijk!

• 18 januari

PAULA777 schreef:

Ben wel blij, dat je je post met ons gedeeld hebt, Jaco,want die was net zo goed en duidelijk!

Vind ik ook!!!

• SANDER489

19 januari

In de Bijbel na de wederopstanding van Jezus kunnen we meerdere malen lezen dat we een " Hemel op aarde " dienen/kunnen  (proberen ) te bereiken zodat we zo doorgaan naar de echte Hemel

We kunnen dit niet door anderen uit te sluiten/apart te zetten ook qua opleiding zowel in kerk als relatie.

Al onze broeders en zusters op aarde zijn gelijk dus moeten we geen broeders of zusters in hokjes plaatsen en ergens van uitsluiten qua opleiding of ook andere zaken

Je kunt beter proberen te dienen en de minste te zijn volgens Jezus

We moeten onze zondige aard/natuur afdoen

althans ons best doen om zonden niet weer te doen.

Het is niet vergeving vragen en het gewoon op nieuw doen !

Maar ik ben bang dat we met zijn allen nog teveel met 1 been in de aardsewereld staan, ja ook ik

Ik kom bj velen verschillende mensen over de vloer maar ksn overal goed meepraten dus hoezo niveau.?

Ik  denk dat het meer in ieders hoofd (aards denken/zondige natuur ) zit dan dat het werkelijkheid is.

19 januari gewijzigd door SANDER489

• BERT970

19 januari

SANDER489 schreef:

In de Bijbel na de wederopstanding van Jezus kunnen we meerdere malen lezen dat we een " Hemel op aarde " dienen/kunnen  (proberen ) te bereiken zodat we zo doorgaan naar de echte Hemel

We kunnen dit niet door anderen uit te sluiten/apart te zetten ook qua opleiding zowel in kerk als relatie.

Al onze broeders en zusters op aarde zijn gelijk dus moeten we geen broeders of zusters in hokjes plaatsen en ergens van uitsluiten qua opleiding of ook andere zaken

Je kunt beter proberen te dienen en de minste te zijn volgens Jezus

We moeten onze zondige aard/natuur afdoen

althans ons best doen om zonden niet weer te doen.

Het is niet vergeving vragen en het gewoon op nieuw doen !

Maar ik ben bang dat we met zijn allen nog teveel met 1 been in de wereld en het andere in de hemel staan, ja ook ik

Ik kom bj velen verschillende mensen over de vloer maar ksn overal goed meepraten en denk dat het meer in ieders hoofd (aards denken) zit dan dat het werkelijkheid is.

@ Sander ,

Daar kan ik mij ook goed in vinden! We moeten als "aardse, stoffelijke" mensen wel meer hemelsgericht zijn, of beter Bruidegomsgericht zijn. En dat openbaart zich dan ook zeker in het onderlinge contact! En dan moet een hoogopgeleide net zo makkelijk over geestelijke dingen praten als een laagopgeleide! We zijn Kinderen van één Vader! En dan heb je in het geestelijke wel gradaties, als daar zijn vaders, jongelingen en zuigelingen. Maar geestelijk is er als het goed is een band en verstaan we elkaar! Ik geloof zeker dat dit inderdaad nogal eens word "onderschat" of lichtvaardig over word gedaan! Met 1 been op de wereld en 1 in de hemel! Terwijl er toch de opdracht klinkt vanuit Gods Woord dat we schatten in de Hemel moeten vergaderen en niet op deze aarde!

101 – 125 van 160    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 4  5  6  7  Volgende Plaats reactie