De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Afgewezen om "aardse redenen" op christelijke datingsites

ForumSingles en relaties

126 – 150 van 206    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 5  6  7 ... 9  Volgende Plaats reactie

• SANDER489

19 januari

Mooie toevoeging Bert

BERT970 schreef:

@ Sander ,

Daar kan ik mij ook goed in vinden! We moeten als "aardse, stoffelijke" mensen wel meer hemelsgericht zijn, of beter Bruidegomsgericht zijn. En dat openbaart zich dan ook zeker in het onderlinge contact! En dan moet een hoogopgeleide net zo makkelijk over geestelijke dingen praten als een laagopgeleide! We zijn Kinderen van één Vader! En dan heb je in het geestelijke wel gradaties, als daar zijn vaders, jongelingen en zuigelingen. Maar geestelijk is er als het goed is een band en verstaan we elkaar! Ik geloof zeker dat dit inderdaad nogal eens word "onderschat" of lichtvaardig over word gedaan! Met 1 been op de wereld en 1 in de hemel! Terwijl er toch de opdracht klinkt vanuit Gods Woord dat we schatten in de Hemel moeten vergaderen en niet op deze aarde!

19 januari gewijzigd door SANDER489

• BERT970

19 januari

MARGRIET124 schreef:

:-) Bij dat woord 'cocooning ' moest ik denken aan hoe zijde gewonnen wordt :-)

Die cocon wordt in een heet bad gedompeld  , en na verloop van tijd , laat de cocon zich dan héél gemakkelijk  Ont - wikkelen / af - wikkelen . En kan de gewonnen zijde in  vanalles  gebruikt en verwerkt  worden .

Wist je dat zelfs bullit - proof  vesten ervan gemaakt worden . En dat kleding , vloer en wandkleden kleurecht en slijtvast zijn ?

<3  

Bedankt Margriet voor deze mooie uitleg! Waardevol!!👍🙏

• SANDER489

19 januari

Komt er op neer dat God bij elke keuze aanwezig is.

Hij ziet wat en hoe je denkt , uit welke overwegingen je tot die keuze komt..

• ANNE402

19 januari

SANDER489 schreef:

Komt er op neer dat God bij elke keuze aanwezig is.

Hij ziet wat en hoe je denkt , uit welke gronden je tot die keuze komt..

Dit lijkt mij een mooie afsluiting van deze discussie! Dit is wat ons bindt.

Denk dat de meningen helder zijn nu. We hoeven m.i. niet in herhaling te vallen.

(Maar....ik ben Chris niet hoor ;-) ) Voor mij is het helder zo.

• SANDER489

19 januari

@anne402

Dat is wat ons bindt, zeg je

Dat zou heel mooi zijn geen verschillen (die we creeeren) op alle vlakken, schitterend as broeders en zusters elkaar gelijken en elkaar ook zo accepteren, lijkt wel een Hemel op aarde !

ANNE402 schreef:

Dit lijkt mij een mooie afsluiting van deze discussie! Dit is wat ons bindt.

Denk dat de meningen helder zijn nu. We hoeven m.i. niet in herhaling te vallen.

(Maar....ik ben Chris niet hoor ;-) ) Voor mij is het helder zo.

• ANNE402

19 januari

Je maakt er iets anders van en blijft herhalen, Sander.

Ik wens je (en iedereen) een fijne dag toe. Het belooft een prachtige zonnige dag te worden!

• 19 januari

Het is juist mooi dat we allemaal verschillend zijn. Allemaal dezelfde wezens met zelfde gedachten en ideeen, vreselijk saai!

En ja, dat creeert verschillende gedachten, niveau's en leefstijlen.

Logisch dat veel mensen niet bij elkaar passen omdat we domweg verschillend zijn. Moet er niet aan denken als elke man voor elke vrouw zou vallen en andersom.

Klikt het niet of blokkeert iemand je, gewoon doorgaan en schouders ophalen. Beetje eelt op de ziel creeren hoor.

• 19 januari

Mooi beschreven Anne en Sandra...sluit me er graag bij aan!

• PAULA777

19 januari

Het is net zoals in de natuur. Daar heeft God de paartjes geschapen, soort bij soort.

19 januari gewijzigd door PAULA777

• NATHALIE158

19 januari

Ik sta achter Paula dat God weet wat het beste voor ons is. Èn dat wij dat 'zelf' vaak niet kunnen uitmaken. Sander heeft wel een goed punt als het gaat om gelijkheid in de Geest. Ik denk dat dát zijn punt is. Maar weet je, we hoeven niet te streven naar wie wél of geen gelijk heeft. God ziet ons allen graag en Jezus Christus volgen lijkt mij de hoogste prioriteit in ons leven.  

• CLEJO670

19 januari

[Volledig offtopic.]

19 januari gewijzigd door SAMENCHRISTEN

• SANDER489

19 januari

[Je kunt ook gewoon op 'rapporteer' klikken, Sander.]

• CLEJO670

19 januari

[Offtopic.]

• SANDER489

19 januari

[Offtopic en respectloos. Laatste waarschuwing.]

• CLEJO670

19 januari

[Offtopic.]

• SANDER489

19 januari

[Nogmaals, daar hebben we een rapporteer-functie voor, Sander. En nee, ik zie niet in waarom er een slotje moet komen op deze discussie, als iedereen weer on-topic gaat en op een respectvolle manier met elkaar in gesprek gaat.]

• SANDER489

20 januari

Goedemorgen,

Persoonlijk wil ik deze topic sluiten voor mij is deze discussie klaar  en zal het prettig vinden om er niet nog bij betrokkenn te worden (alvast bedankt)

Een slotje  erop mocht nl. niet maar dat is wel jammer omdat ik vind dat je een topic ook moet kunnen afsluiten na een bepaalde tijd anders blijft het je achtervolgen er is  nl. altijd wel iemand die nog eens reageert met gebruik van je naam terwijl diegene dat dan ook nog vaak  ...offtopic... doet

Ik heb verteld hoe ik erin sta en dat ik het voor mij belangrijk is om bij elke keuze (dus ook partnerkeuze) of vraagstuk God bij te betrekken en daarbij de Bijbel als richtsnoer te gebruiken en niet automatisch de wereldse dagelijkse gewoontes, gebruiken, gedachten, etc. klakkeloos over te nemen behalve natuurlijk als ik de Nederlandse wet overtreedt 😄

(Was laatste reactie in dit topic van mij dus niet schrijven dat ik in herhaling val 😃)

Fijne en gezegende zondag

20 januari gewijzigd door SANDER489

• ANNE402

20 januari

Je punt is helder en zoals je het nu schrijft kan ik het zelfs in grote lijnen met je eens zijn, Sander.

Een fijne zondag allemaal! En kalm aan hier😜, ik ben tot vanavond weg hier. 😉

• 6 juli

SANDER489 schreef:

Ja ik maak het hier regelmatig mee bijv. lagere opleiding en materialisme etc.

Daar word ik erg verdrietig van terwijl je dat hier niet mag verwachten  

Ik knap daar erg op af wil me dan  gelijk weer afmelden maar het net niet doe

Maar ja christenen zijn ook zondige mensen.

Wat maak je je druk?

Als iemand op die dingen afknapt weet je toch ook gelijk dat die persoon niets voor je is?

Ze komen er vanzelf wel achter als de tijd voorbijraast en ze alleen op een appartement zitten met een stel katten en ze zich afvragen waarom...

Toekomstige kattenmensjes (maak geen onderscheid tussen man en vrouw) noem ik ze altijd.

• 6 juli

Wat een wonderlijke reactie ...

• 6 juli

LOUISE648 schreef:

Wat een wonderlijke reactie ...

Als je de mijne bedoeld, maar als mensen elkaar afwijzen op die dingen die door de topicstarter in de openingspost staan.... Dat heeft toch helemaal niks meer met liefde of genegenheid te maken?

Zoiets als belangrijkste basis zien, moet je dan, en zeker als Christen ook niet willen.

• ANNE402

6 juli

PATRICK233 schreef:

Als je de mijne bedoeld, maar als mensen elkaar afwijzen op die dingen die door de topicstarter in de openingspost staan.... Dat heeft toch helemaal niks meer met liefde of genegenheid te maken?

Zoiets als belangrijkste basis zien, moet je dan, en zeker als Christen ook niet willen.

Een verschil in (denk)niveau kan zeker wel een reden zijn, dat er minder klik is. Dat zegt niet dat een ander minder is, maar het kan wel zo zijn dat het niet de ware is. Is voor beide partijen beter! Je mag toch kritisch zijn?

• 6 juli

Mensen wijzen elkaar niet af, alleen is het wel belangrijk om ongeveer hetzelfde denk  en of opleidingsniveau te hebben...met alleen liefde of genegenheid kom je niet zover.

• 6 juli

Spreuken 11;3 De oprechtheid is een betrouwbare gids voor een eerlijk mens, maar trouwelozen gaan te gronde aan hun eigen slechtheid.

• 7 juli

ANNE402 schreef:

Een verschil in (denk)niveau kan zeker wel een reden zijn, dat er minder klik is. Dat zegt niet dat een ander minder is, maar het kan wel zo zijn dat het niet de ware is. Is voor beide partijen beter! Je mag toch kritisch zijn?

Ik kan me zeker voorstellen dat als je met elkaar van golflengte verschilt dat de doorslag geeft om niet verder te gaan.

Maar dat terzijde, over die categorie mensen heb ik het niet.

Er lopen helaas ook te veel mensen rond met oppervlakkige eisenlijsten over de meest triviale dingen. (man en vrouw gelijk)

Dan is de vraag, ben je nu op zoek naar een partner of een accessoire?

126 – 150 van 206    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 5  6  7 ... 9  Volgende Plaats reactie