De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Afgewezen om "aardse redenen" op christelijke datingsites

ForumSingles en relaties

151 – 175 van 206    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 6  7  8  9  Volgende Plaats reactie

• ANNE402

7 juli

Kun je een paar voorbeelden noemen van zulke eisen, @Patrick?

• 7 juli

ANNE402 schreef:

Alleen al de vraag "Hoe zie je jezelf over vijf jaar?" vind ik een vraag voor een sollicitatiegesprek.

Ikzelf ben een keer afgewezen omdat ik zwarte Piet niet racistisch vond (moest er om lachen, ben zelf van gemengde komaf)

En oh ja, ik kreeg een mailtje van een dame die me wel wilde leren kennen maar alleen als ik eigen vervoer had.

Voorbeeld genoeg?

:)

(Even een smiley er bij, weet je dat het laconiek bedoeld is.)

7 juli gewijzigd door PATRICK233

• ANNE402

7 juli

Ik begrijp je, het gaat ten diepste om connectie. Dit zijn randzaken!

• 7 juli

ANNE402 schreef:

P. 's.

Oh ja, ik ook nog eens met iemand gedate die me op alle fronten wel zag zitten en met me verder wilde.. Totdat ik een paar dagen later een apje kreeg (dus niet eens in persoon) dat ik dan wel lid moest worden van haar gemeente en ik katholiek moest worden...anders hoefde het niet meer.. Je verzint het niet...

Echt gebeurd.

7 juli gewijzigd door PATRICK233

• 7 juli

God wil ons richtsnoer zijn "door Hem toe te laten" in ons leven kan Hij in/bij al onze diepte- en hoogtepunten uitkomst en uitredding schenken. Ken Hem op ALLE wegen dan zal HIJ alles doen meewerken ten goede! Koester geen verwachtingen hoger dan je streven, verwachtingen koesteren van mensen blijft vragen om teleurstelling. Moet je alleen gaan oké mag je in tweezaamheid verder gaan oké, HOE JE ER ook voor STAAT "HIJ ZAL VOORZIEN!"

• 8 juli

Afgewezen om "aardse redenen" op christelijke datingsites...

Stel ik zou echt zoekende zijn voor een nieuwe partner, zou ik hem beslist afwijzen als:

Hij de homo vraag anders in gevuld zou hebben...

...hij frikandellen eet😂😂

De reden van scheiding zou ik héél belangrijk vinden...

Zijn profiel (essays) met 1 zinnetje heeft gevuld. (Want als christin hou ik erg van transparant😉)

Zo even een paar dingetjes van deze site.

Maar in mijn hart schrijf ik nooit een mensenkind af. Dat leerde mij de Heer.😀

• 9 juli

LINDA978 schreef:

Hij de homo vraag anders in gevuld zou hebben...

(Geen kritiek op geciteerde, wel algemeen bedoeld.)

Die homovraag altijd een beetje onzin gevonden hier op de site.

Oké, het word in de bijbel veroordeeld maar die mensen zijn er nu eenmaal.

Waarom en hoe moet ik me daarmee bezig houden en wat heeft dat met mij en een potentiële partner maken?

Beetje overbodige en zinloze strijdvraag die op een ander platform  thuishoort maar niet echt iets toevoegd aan de essentie van een datingsite naar mijn zin.

Mij zie je niet in een homobar of de gaypride maar voor de rest laat ik het aan de Heer over aangezien het alleenrecht om te oordelen bij hem ligt.

Geen zin me daar verder in te verdiepen.

Als ik een leuk iemand tegenkom ga ik echt niet meteen als onderwerp bespreken wat andere mensen in hun slaapkamer doen.

Zwaar op de maag en zonde van de tijd.

9 juli gewijzigd door PATRICK233

• 9 juli

Ook niet als kritiek bedoeld hoor, maar ook algemeen bedoeld nl: Wij kunnen er niet omheen mensen met deze geaardheid zijn overal en zoeken ook op deze aarde naar iemand waarmee ze zich .en. verbonden voelen .en. door begrepen worden. 't lijkt mij wat kort door de bocht om te stellen, dat een christen homo niet op een christen side mag staan.Niemand kiest ervoor om te worden geboren zus of zo en GOD is degene die de afwijkingen van ALLE mensen beoordeelt wij hebben in ons eigen  leven punten zat ter verbetering. Erop vertrouwend en ervan uitgaande dat deze personen God's Woord ook proberen handen en voeten te geven kan hun inschrijving moeilijk geweigerd worden. Hoor en wederhoor zoeken we allemaal en op deze side wordt niet alleen maar op een huwelijk aangestuurd men mag trouwens vriendschappen tussen medemensen best wel toejuichen. Argwaan en haat naar elkaar is al veelvuldig aanwezig en is niet wat hier bij S.C. wordt beoogt of bevordert,  maar wel VERBINDINGSKANAAL zijn tussen mensen. W ie de schoen past trekke hem aan! Ook ik hou mij er verder niet mee bezig en heb ook geen zin om mij er verder in te verdiepen hoor!    

• 9 juli

Wij zijn wel de laatsten die mogen oordelen of veroordelen. God heeft ons gemaakt in de moederschoot. Door te veroordelen, veroordeel je God dat Hij een fout heeft gemaakt.

Daarnaast, wie zijn wij dat wij mogen oordelen? Is ons hart, gedachten en geweten altijd zo schoon?

Mijne niet hoor.....

• 9 juli

Oja, nog even een aanvulling op mijn eerste schrijven...

...maar een homo veroordelen zou ik nooit doen hoor.

Er komt geregeld hier iemand bij ons aanschuiven aan tafel, een schat gewoon...maar de uitleving is een heel ander verhaal.

Wij behoren juist in Zijn liefde mensen te wijzen op het toekomend oordeel. En Paulus zegt toch ook dat we rechtvaardig mogen oordelen.

Heel wat anders dat VEROORDELEN!

Echte liefde loopt met zielen mee die lopen te worstelen met van alles en nog wat. Echte Liefde heeft oog juist voor dit oordeel.

• 16 juli

Je hebt hier ook de vraag of men iemand op "te zwaar" gaat afkeuren. Is het zo niet dat elke vrouw denkt dat ze te zwaar is? ;-)

1 van de meest vleselijke vragen die er bij staan naar men mening.

• ANNE402

16 juli

LIEN423 schreef:

Je hebt hier ook de vraag of men iemand op "te zwaar" gaat afkeuren. Is het zo niet dat elke vrouw denkt dat ze te zwaar is? ;-)

1 van de meest vleselijke vragen die er bij staan naar men mening.

Ja, heb ook moeite met die vraag! En er zijn best veel mannen, die daar ja op zeggen. Dan ben ik al klaar met zo iemand, al ben ik denk ik niet te zwaar (voor de meesten)

Zo lees ik ook in een profiel, dat iemand een kortere vrouw wil. Begrijp hier niks van.

16 juli gewijzigd door ANNE402

• RICHARD157

16 juli

ANNE402 schreef:

Ja, heb ook moeite met die vraag! En er zijn best veel mannen, die daar ja op zeggen. Dan ben ik al klaar met zo iemand, al ben ik denk ik niet te zwaar (voor de meesten)

Zo lees ik ook in een profiel, dat iemand een kortere vrouw wil. Begrijp hier niks van.

God heeft ons niet alleen Zijn levensadem ingeblazen maar we zijn ook gemaakt uit stof.
    God heeft ons zo gemaakt dat ons vlees word aangetrokken, en een bepaalde chemie wordt opgewekt tot een bepaald uiterlijk.
    De 1 voelt zich wel aangetrokken tot volle/zware personen en de andere helemaal niet.
    De 1 voelt zich aangetrokken tot een donkere huidskleur, rood haar, klein, een ouder persoon, een jonger persoon etc, en de ander vind het helemaal niks..
    Kort gezegd: Van de 1 word je wel opgewonden en van de ander niet.
    God heeft ons zo gemaakt zodat we een bepaalde chemie hebben naar een ander persoon zodat we ons kunnen voortplanten, want als je geen seksueel verlangen heb naar een ander toe dan gaat voortplanten een beetje lastig, maar ieder voelt zich aangetrokken naar een bepaald persoon toe en wijst de ander af op het vlees, al klinkt afwijzen een beetje hard.
    Iemand die zegt dat hij of zij alleen maar kijkt naar het hart en en innerlijk, en helemaal niet naar het uiterlijk, kan ik niet geloven.
    Sommige zitten al 5 of 6 jaar hier op de site en als hij/zij niet naar het uiterlijk zou kijken, dan zou diegene al lang getrouwd zijn met iemand van hier op de site want er zijn hier genoeg personen.
    Ik geloof niet dat niemand naar het uiterlijk kijkt..
    Al geloof ik wel dat na mate wat ouder word je dat minder belangrijk gaat vinden omdat de sexdrive ook sterk afneemt.
    Ik durf iig wel te zeggen dat ik uiterlijk en dat iemand er verzorgd uitziet best wel belangrijk vind, en dan maar aards hoor:-)

16 juli gewijzigd door RICHARD157

• 16 juli

RICHARD157 schreef:

Sommige zitten al 5 of 6 jaar hier op de site en als hij/zij niet naar het uiterlijk zou kijken, dan zou diegene al lang getrouwd zijn met iemand van hier op de site want er zijn hier genoeg personen.

Denk je dat zij die niet gelijk een relatie krijgen, dit juist vanwege de kieskeurigheid van het uiterlijk teweeg brengen?  

• RICHARD157

16 juli

Lien ik denk persoonlijk dat het idd meespeelt maar ik kan er ook naast zitten maar ik denk dat het meespeelt.
    Natuurlijk zoek je iemand waarmee je op 1 lijn zit en dezelfde interesses heb als jij maar als het uiterlijk er verder niet toe doet dan is de keuze voor die persoon veeeeeel groter..
    Maar dat is mijn idee hoor.
    Verder doel ik ook wat opde reactie van Anne die klaar is met mannen die bv wel keuzes maken naar het uiterlijk, en ze vind het raar als een man graag een vrouw wil die korter is dan hij zelf.
    Maar moet een een man van 1.35 een vrouw nemen nemen van 2.20? Er is niks verkeerds aan dat hij graag een vrouw wil van 1.34 :-) ..Ik overdrijf natuurlijk wat maar dan maakt het wat makkelijker te begrijpen?

• ANNE402

16 juli

Ik vind het raar dat iemand dat op voorhand al uitsluit. @Richard. Ik sta er dus anders in, dan jij. En ik zeg niet dat uiterlijk geen rol speelt, maar als je bijv. al zegt dat je geen 5 cm langere vrouw wilt. Dat vind ik heel kieskeurig.

En zeker, ook ik let wel op uiterlijk hoor. Ik sluit echter niet bij voorbaat iemand uit, die bijv. te dik is. Ik betrek God ook in mijn zoektocht

16 juli gewijzigd door ANNE402

• RICHARD157

16 juli

ANNE402 schreef:

Ik vind het raar dat iemand dat op voorhand al uitsluit. @Richard. Ik sta er dus anders in, dan jij. En ik zeg niet dat uiterlijk geen rol speelt, maar als je bijv. al zegt dat je geen 5 cm langere vrouw wilt. Dan vind ik dat heel kieskeurig.

Ok ja dat kan, zo heeft ieder zijn voorkeur ergens in..Ook jij heb bepaalde voorkeuren wat een ander misschien weer raar vind..Zo zijn wel allemaal verschillende mensen met verschillende gevoelens, voorkeuren, interesses, verlangens etc etc..Wat jij raar vind dat vind een ander niet raar en moet je respecteren vind ik.

16 juli gewijzigd door RICHARD157

• 16 juli

Bijzondere reacties hier op elkaar !

• ANNE402

16 juli

RICHARD157 schreef:

Ok ja dat kan, zo heeft ieder zijn voorkeur ergens in..Ook jij heb bepaalde voorkeuren wat een ander misschien weer raar vind..Zo zijn wel allemaal verschillende mensen met verschillende gevoelens, voorkeuren, interesses, verlangens etc etc..Wat jij raar vind dat vind een ander niet raar en moet je respecteren vind ik.

Volgens mij zeg ik alleen mijn mening, daar is een forum voor. Laten we maar stoppen met deze discussie.

• RICHARD157

16 juli

Jazeker dat begrijp ik Anne, en dat mag ook, en daarom zeg ik ook mijn mening :-)

• 16 juli

Wanneer je qua interesses en manier van naar dingen kijken "in alle gevallen" een klik hebt denk ik toch echt, dat dit zoveel rust en vertrouwen kan schenken, dat uiterlijk op de achtergrond komt en je door eenheid in denken en doen van elkaar kunt leren houden door de waardering die je voor elkaar opbrengt. Waardering voor elkaar hebben kan toch tot liefde groeien en is toch een van de mooiste ervaringen tussen mensen.Een mens kan "in zijn MENSBEELD" WELEENS behoorlijk VERWRONGEN zijn hetgeen door iemand met een zelfde visie of interesse een nieuwe wending kan krijgen. Het leven bestaat toch niet alleen uit sexuele aantrekkings kracht?? zeker als God ons voornaamste Voorbeeld is? Hij voegt door Zijn Geest toch samen, waarom staat er in de Bijbel anders wat God heeft samengevoegd scheidde de mens niet?? Hoe zit dat dan? God voegt toch samen??

• ANNE402

17 juli

Dat bedoel ik ook, Bettie.

17 juli gewijzigd door ANNE402

• RICHARD157

17 juli

BETTIE628 schreef:

Wanneer je qua interesses en manier van naar dingen kijken "in alle gevallen" een klik hebt denk ik toch echt, dat dit zoveel rust en vertrouwen kan schenken, dat uiterlijk op de achtergrond komt en je door eenheid in denken en doen van elkaar kunt leren houden door de waardering die je voor elkaar opbrengt. Waardering voor elkaar hebben kan toch tot liefde groeien en is toch een van de mooiste ervaringen tussen mensen.Een mens kan "in zijn MENSBEELD" WELEENS behoorlijk VERWRONGEN zijn hetgeen door iemand met een zelfde visie of interesse een nieuwe wending kan krijgen. Het leven bestaat toch niet alleen uit sexuele aantrekkings kracht?? zeker als God ons voornaamste Voorbeeld is? Hij voegt door Zijn Geest toch samen, waarom staat er in de Bijbel anders wat God heeft samengevoegd scheidde de mens niet?? Hoe zit dat dan? God voegt toch samen??

Ik zeg ook niet dat het alleen om sexuele aantrekkings kracht draait, dit is wel heel zwart/wit.
    Maar ik geloof ook niet dat niemand naar het uiterlijk kijkt en ik zeg er ook bij dat als men ouder word het misschien minder belangrijk word.
    Ja, en wat God samen brengt scheid men niet? Naar mijn idee is 90% boven de 40 hier gescheiden en God zegt als men scheid alleen te blijven of te verzoenen met de gescheiden persoon ( 1 Korinte 7-10)
    Maar toch is iedereen op zoek naar een nieuwe partner ipv verzoenen of alleen blijven, maar wie wil dat horen? wie trouwt met een gescheiden persoon  pleegt overspel..Mattheüs 19:9  .(Ik spreek ook tot mezelf hoor :-))
    Dus als iemand dan toch wil hertrouwen is dat dan toch ook vleselijk of werelds omdat je 'vlees' zo graag een nieuwe partner wil en tegen Zijn Woord in gaat?
    Maarja dat is een ander onderwerp en al vaak besproken.
    Maar  ik denk dat mensen ook wel naar het uiterlijk kijken.:-)

17 juli gewijzigd door RICHARD157

• 17 juli

Wat de Bijbel bedoeld heeft niet "in eerste instantie" met een huwelijksritueel of de ceremonie te maken, dat hebben wij mensen  gemaakt , maar met datgene wat God IN DE MEDEMENS ons GEVEN WIL, als wij merken dat God aan het werk is willen we dat dan ook uit Zijn Hand accepteren??. Het oog van ons mensen is zo bedrieglijk daar kunnen we niet altijd op afgaan plus dat ONS MENSBEELD erg manipulatief is.

Bovendien God laat ons vrij in onze keuze en vanzelf kiezen we vaak verkeert JUIST VANWEGE ONZE HORMONEN, als wij tot ons volle bewustwording komen tja DAPPER dan te  kiezen voor God's weg  -BETER ALLEEN VERDER, MAAR IN VREDE MET GOD-, dan de medemens e/o partner ook nogeens te belemmeren om de juiste weg e/o bestemming te zoeken.  Weten wij als we jong zijn het dan zo zeker of God het is, die onze verbintenis heeft samengevoegd in ONZE JEUGDIGE en EIGENWIJZE OVERMOEDIGHEID? Verleidingen weerstaan kan alleen wanneer wij God's Geest  de heerschappij geven over ons leven en hebben onze OUDERS daarin de weg KUNNEN wijzen KENDE ZIJ de WEG naar boven? Goed voorbeeld doet goed volgen is een spreekwoord waar enige waarheid toch wel inzit. Hoe moeilijk wordt het als je alles zelf maar moet uitvinden, maar bij HEM is NIETS ONMOGELIJK GELOVEN ALLEEN!

.

• 17 juli

Heel hartelijk mee eens Bettie, dat God het allerbeste weet wat goed voor ons is, en dat wij dat ten diepste niét weten. Ook in deze is het zo wáár dat Gods wegen altijd hoger zijn dan onze wegen. Als we de Bijbel er bij pakken, en b.v de keuze van Jakob volgen...en wat een ongelukkige mensen uiteindelijk overblijven. (Wel gelukkig in de Heer) Bij God vandaan had het gewoon Lea moeten zijn, maar Rachel was een lust voor de ogen. Het resultaat was dat Jakob tóch zijn Lea lief kreeg, en hij werd begraven bij haar! Dan lezen we óók mooi natuurlijk dat God óók weer alles laat medewerken ten goede, al die misstappen en geklungel van mensen! Verder wilde ik nog een keertje aanhalen wat Richard naar voren haalt. Over dat scheiden en weer opnieuw trouwen. Hij heeft gelijk als we om ons heen zien. De cijfers liegen niet. Als we het Bijbels (Geestelijk) willen zien, zie ik een héél andere strekking!

De Overspelige vrouw...kruip even in de huid van deze vrouw. Ze heeft een man, maar ze leeft nog voor zichzelf. Dus van nature! Geen notie hebbende wáár ze mee bezig is. Zo óók nu...hoeveel mensen leven nú ook (nog) zo. En op het kerkelijk erf óók. Enorm véél mensen die scheiden en weer trouwen. Waarom doen ze dit? Omdat ze voor zichzelf leven. Van nature! Onwetendheid...net als ik/ons!

Wat is er nodig om dit anders te doen zien?

Jezus!!!

Deze overspelige vrouw kreeg onverwacht en ongedacht een ontmoeting met Jezus. Gelijk die Samaritaanse vrouw bij de waterput. Dan wordt een ziel stilgezet en ontdekt in zijn of haar goddeloze wandel. Ontdekt, dat ze doemwaardig bezig zijn. Maar dan lezen we dat Jezus hun vergeeft...hun verleden is in een puntje des tijds uitgewist, en ze mogen dan opnieuw in een verse en Levende weg MET HEM verder wandelen. Verlost van verderf en van zichzelf, en hebben een eeuwigheid terug gekregen, om Hem te loven en te prijzen(zie Bijbel...dansende en springende...)En dat geldt niet alleen in overspel, maar sowieso, deze ontmoeting is hoe het ook zij nodig om opnieuw met God verzoend te worden!!! Dat niet iedereen vandaag de dag deze weg zo gegaan is geloof ik óók niet hoor. Maar daar mogen wij elkaar niet mee lastig vallen. Wij weten niet meteen aan wie de Heere deze genade heeft geschonken. Daarvoor moet je gewoon even een tijdje met elkaar mee wandelen om dit te ontdekken. Geduld is een schone zaak, en de Heer geeft... als het recht mag liggen... uitkomsten/Licht! 😁

151 – 175 van 206    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 6  7  8  9  Volgende Plaats reactie