De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Afgewezen om "aardse redenen" op christelijke datingsites

ForumSingles en relaties

176 – 200 van 229    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 7  8  9  10  Volgende Plaats reactie

• 17 juli

Natuurlijk kijk je ook naar het uiterlijk. We kunnen met Gods woord komen en streven ernaar te leven. Maar wees ook een beetje nuchter...

We hebben een stel  ogen gekregen om mee te kijken. Natuurlijk draait het niet alleen om seksuele aantrekkingskracht. Dat is zo kort door de bocht genomen.....

Bij bepaald uiterlijk heb of krijg je een gevoel dat je de ander wel of niet wil leren kennen. Dan gaat het helemaal niet om het vinden van de knapste de mooiste of de meest slanke persoon.

De twinkeling in iemand zijn of haar ogen. De uistraling van wat iemand heeft.

En als je niks met bepaalde omvang hebt of kleur haar of lengte, dat zij gewoon zo. Als iemand mijn kleur ogen niet aanstaat, loopt hij maar mooi door dan is er domweg geen match.

17 juli gewijzigd door SANDRA421

• 17 juli

Ik lees in de reacites dat God weet wat goed voor je is en eigenlijk zeggen ze het zelf al.
    God weet wat goed voor je is en weet waar jij behoefte aan heb en zal dus iemand op je pad brengen die op 'alle vlakken' bij je past dus ook het vleselijke aantrekkingskracht, tenminste dat denk ik.
    Ik weet bijna zeker dat Izaak en Rebkka gelijk ook vleselijk verliefd waren op het eerste gezicht toen ze elkaar zagen..God wist van te voren al dat ze voor elkaar bestemd waren.
    Onze God is niet als de afgod van de islam waarbij iemand met tegenzin word uitgehuwelijkt en ongelukkig is omdat hun afgod dat wil.

• LINDA978

17 juli

Ja, dat zei ik óók al eerder...dat als God iemand voor jou heeft voorbestemd, dan zal het echt op alle vlakken goed zitten. Karakterverschillen blijven er dan óók wel. Maar in Christus een drievoudig snoer wat nooit zal falen. Dat geloof ik😁

17 juli gewijzigd door LINDA978

• 17 juli

GOD speelt niet in op onze behoeften HIJ laat wel dingen toe, HIJ wil ons alle dingen schenken. HIJ kan alles laten meewerken ten goede als wij onze kennis, behoeften en ALLES WAT MENSELIJK  IS, NIET op de EERSTE PLAATS zetten, maar al deze zaken wat zich IN ONS HOOFD ook afspeeld LATEN ZAKKEN NAAR ons HART Geven wij daar geen gevolg aan blijven wij rondjes draaien (net als een kat achter zijn staart aan) en komen geen steek verder. GOD is VADER en wil zijn kind gelukkig zien (in welke omstandigheid dan ook)of met een partner of soms ook zonder partner HIJ geeft KRACHT naar KRUIS wij zullen -met- HEM de eindstreep in deze aardse wedloop zeker halen. VERTROUW ZIJN WOORD.  Met welke partner dun, dik, lang of kort wij ons leven ook eens zullen delen op deze aardbol. Het een fijne wetenschap dat HIJ en HIJ alleen ons nooit zal afwijzen.  

• 17 juli

BETTIE628 schreef:

GOD speelt niet in op onze behoeften HIJ laat wel dingen toe, HIJ wil ons alle dingen schenken. HIJ kan alles laten meewerken ten goede als wij onze kennis, behoeften en ALLES WAT MENSELIJK  IS, NIET op de EERSTE PLAATS zetten, maar al deze zaken wat zich IN ONS HOOFD ook afspeeld LATEN ZAKKEN NAAR ons HART Geven wij daar geen gevolg aan blijven wij rondjes draaien (net als een kat achter zijn staart aan) en komen geen steek verder. GOD is VADER en wil zijn kind gelukkig zien (in welke omstandigheid dan ook)of met een partner of soms ook zonder partner HIJ geeft KRACHT naar KRUIS wij zullen -met- HEM de eindstreep in deze aardse wedloop zeker halen. VERTROUW ZIJN WOORD.  Met welke partner dun, dik, lang of kort wij ons leven ook eens zullen delen op deze aardbol. Het een fijne wetenschap dat HIJ en HIJ alleen ons nooit zal afwijzen.  

Het gaat er niet om of Hij ons wel of niet afwijst  en  of dat we de eindstreep halen of niet, de topic ging erover of je iemand kan afwijzen om aardse redenen...
    Kan je iemand afwijzen als je je niet aangtokken voelt tot die persoon of niet, en ik begrijp ook wel dat God niet in speelt op al onze behoefte maar als ik mij niet aangtrokken voel tot iemand dan ga ik niet noodgedwongen een huwelijk aan voor de rest van mijn leven waar ik aan vast zit.
    Dan blijf ik wel alleen en rondejes draaien:-) maar een ander misschien niet, en zo zijn we allemaal anders met verschillende behoeftes en verlangens:-)

• 17 juli

Als kind van GOD mag je niemand om aardse redenen afwijzen en dat hoeft ook niet we hebben onze van GOD gegeven talenten niet voor niets ontvangen we mogen die in de liefde van de HEER inzetten indien ons mensen niet welgevallig zijn en kunnen dergelijks best op een liefdevolle manier duidelijk maken. Dat woord afwijzen past een christen niet.

• 17 juli

Het is geen afwijzen...maar je voelt je gewoon niet aangetrokken tot iemand om allerlei redenen ,dat kan uiterlijk zijn ,maar ook karakter ....vul maar in....dat zie ik niet als afwijzen...

• 17 juli

BETTIE628 schreef:

Als kind van GOD mag je niemand om aardse redenen afwijzen en dat hoeft ook niet we hebben onze van GOD gegeven talenten niet voor niets ontvangen we mogen die in de liefde van de HEER inzetten indien ons mensen niet welgevallig zijn en kunnen dergelijks best op een liefdevolle manier duidelijk maken. Dat woord afwijzen past een christen niet.

Bettie ik heb het niet over afwijzen op een broederlijke of zusterlijke manier dat snap ik wel, al ben ik daar ook niet altijd even christelijk in, en dat zeg ik eerlijk.
    Maar eigenlijk zeg je dat iedereen die met je wil afspreken voor een date je verplicht bent om af te spreken ook al is het je type niet, omdat christenen elkaar niet afwijzen, want dat is wat je zegt?
    Ohh wacht ff een aanvulling, want ik lees het niet goed, je zegt idd dat je het op een liefdevolle  manier duidelijk mag maken..Ok dan snap ik het :-)

17 juli gewijzigd door RICHARD157

• 17 juli

Als je in deze topic helemaal terug leest tot ...aan het begin...lees je dat het vooral ging om het afwijzen van mannen met als reden ...o.a. een niveau  verschil tussen twee mensen ...de een vindt dat niet kunnen ,de ander wel...we dwalen nu wel erg af denk ik!

17 juli gewijzigd door LOUISE648

• 17 juli

Richard even nog aan jou opmerking referend

Nee zo bedoel ik dat helemaal niet hoor! Dat vat je verkeert op echt waar!  VERPLICHT??Je hoeft niets af te spreken of je verplicht te voelen, want DAN HUIGEL JE.. nou is dat dan christelijk?? dacht het niet. Als je toch al bij voorbaat weet dat het je ergernissen gaat opleveren kun je dat best ook wel op een nette manier formuleren. Je laat je toch niet manipuleren? dat is duivels!!

17 juli gewijzigd door BETTIE628

• 17 juli

Bettie ik las het idd niet goed wat je schreef excuses, Louise excuses voor het afdwalen.

• 17 juli

Dat is je vergeven hoor! praten we nooit meer over oké?

• 17 juli

Is goed Bettie:-)<3

• 17 juli

Richard...afdwalen is niet erg hoor...maar ik dacht ..de bedoeling van deze topic was iets anders 😀

• ANNE402

17 juli

LOUISE648 schreef:

Richard...afdwalen is niet erg hoor...maar ik dacht ..de bedoeling van deze topic was iets anders 😀

Ik heb het idee dat we het best wel eens zijn, alleen geeft een ieder er zijn eigen woorden aan. 😄

• 17 juli

Ja dat denk ik ook😀

• 17 juli

In de cultuur van het OT was uithuwelijken heel gewoon :-) Had het uiterlijk en inhoud in principe al helemaal geen belang..

Wat betreft de opstelling van dit topic vind ik afwijzing wat betreft niveau (of inhoud) veel logischer dan wat betreft blond, slank en blauwe ogen (desondanks bruine ree ogen ook best in de prijzen vallen :-D

Ik vind het alleen maar vreemd dat dit in de matchvragen aandacht verdient??

• 17 juli

Daar kan ik mij in vinden aandacht verdient zoiets in principe ook niet, toch "als vrouw sprekend uiteraard" letten mannen helaas vaak eerder op uiterlijk, niveau e/o inhoud daar letten eerder vrouwen op. In o.a. de cultuur van Turkije komt dit uithuwelijken NU NOG STEEDS voor hoor! al wordt het wel minder. Dat het weer aandacht krijgt ontstaat ook door nieuwe leden, die deze topic weer opgediept hebben en dit toch de moeite waard vinden kijk maar terug!  

• ANNE402

17 juli

LIEN423 schreef:

In de cultuur van het OT was uithuwelijken heel gewoon :-) Had het uiterlijk en inhoud in principe al helemaal geen belang..

Wat betreft de opstelling van dit topic vind ik afwijzing wat betreft niveau (of inhoud) veel logischer dan wat betreft blond, slank en blauwe ogen (desondanks bruine ree ogen ook best in de prijzen vallen :-D

Ik vind het alleen maar vreemd dat dit in de matchvragen aandacht verdient??

Ik begrijp je helemaal!

• 17 juli

Ik ook!

• LINDA978

18 juli

Ik niet😁

Want b.v. Jakob en Simson kozen zelf, Jakob noemde ik al...met alle gevolgen van dien. (Zie vorige pagina)

(* Lea en Rachel waren wél nichtjes van Jakob, uit dezelfde familie)

Maar dit even terzijde.hoor😉

18 juli gewijzigd door LINDA978

• 18 juli

Ik begrijp de reactie van Lien best, toch is het de moeite waard om elkaar hier en hierover te bevragen, aangezien er op dit punt verschillen tussen vrouwen en mannen bestaan, die geuit moeten kunnen worden.

18 juli gewijzigd door BETTIE628

• PATRICK233

18 juli

Alles wat niet van God komt moet je weg doen.

• 18 juli

Wat bedoel je Patrick ?

• 19 juli

Mee eens Patrick  "al is voor ons mensen niet altijd de grens zo helder, zo schuurt liefde en haat ook tegen elkaar, waardoor de aardse zaken met de hemselse zaken - in ons hart- elkaar blijven beconcureren.    

19 juli gewijzigd door BETTIE628

176 – 200 van 229    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 7  8  9  10  Volgende Plaats reactie