De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Afgewezen om "aardse redenen" op christelijke datingsites

ForumSingles en relaties

201 – 225 van 229    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 8  9  10  Volgende Plaats reactie

• LINDA978

19 juli

Denk dat Patrick Rom. 14:23 bedoelt

Maar die twijfelt, indien hij eet, is veroordeeld, omdat hij niet uit het geloof eet. En al wat uit het geloof niet is, dat is zonde.

Mooi Bettie, vandaar dat er strijd is in het geestelijk leven. Dat is altijd met elkaar in conflict, de ene keer minder, de andere keer wat méér. Vandaar de uitdrukking ook wel eens:

Geen kalme reis, wél een behouden aankomst.

"Trekt aan de gehele wapenrusting Gods"

😅😁

• 19 juli

AMEN @Linda

• 19 juli

Het is onze eigen wijsheid, die er dikwijls oorzaak van is dat wij halfgebakken tegenover tegenslagen komen te staan en dan zal een menselijke afwijzing heel hard kunnen aankomen.

• ANNE402

20 juli

• 20 juli

@Anne

Heb jij het geschreven😁 er staat Anne Vader bij het artikel (grappig)🙂

• ANNE402

20 juli

JANE993 schreef:

@Anne

Heb jij het geschreven😁 er staat Anne Vader bij het artikel (grappig)🙂

Haha, nee....dat niet. Enne....Anne is mijn nickname hier.😚

• 9 november

Het is niet discriminerend. Ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat het frustrerend is als je partner met heel veel dingen niet mee kan praten. De frustratie is van beide kanten. Een man die zijn mannelijke trots hoog heeft staan vindt het vaak niet fijn dat de vrouw meer, beter kan dan hijzelf. Ik heb situaties gehad waarin ik bijvoorbeeld blij vertelde hoe goed het ging met funtioneringsgesprek op het werk, om dan een gefrustreerde reactie te krijgen dat ik alleen maar onder zijn neus wil wrijven dat hij ongeschoold is. En nog meer van soortgelijke situaties. Ik kon bijvoorbeeld ook veel beter klussen. Daar kwamen ook de nodige ruzies uit voort. Want zijn mannelijke trots en eer werd ermee aangetast.

En mijn frustratie was dus dat hij sowieso met veel dingen niet mee kon praten. En dan raakte hij zelf ook weer geirriteerd omdat hij maar niet kan snappen wat ik bedoel. En zo ging die viscieuze cirkel maar door en door. Je wilt niet weten voor hoeveel ruzies en discussies dat zorgde.

Dus geloof me maar, zo'n relatie ga ik sowieso niet meer aan. Voor mij geen mannen meer die veel lager geschoold zijn dan mij. Spijt me zeer!

En het tweede punt wat ik wil aankaarten is: je zei dat het vaak zo is dat de vrouwen kijken naar mannen met hoger opleiding en de dat mannen het niet erg vinden dat de vrouw wel laagopgeleid is. Ik denk dat dit veel te maken heeft met de bijbelse principe dat de man het hoofd is van het gezin. En als hoofd van het gezin word de man geacht de hoofdkostverdiener te zijn. Tegenwoordig is daar veel in veranderd; de vrouw werkt alsnog zelf ook keihard mee. Maar bijbels gezien is het de verantwoordelijkheid van de man.

9 november gewijzigd door LIES621

• 10 november

ik denk dat het zoeken naar een gelijkwaardige partner het beste is..het moet goed in balans zijn, dat heeft niet altijd met scholing / opleiding te maken..

• 11 november

Dat is zo ,het gaat er ook om of je interesse  hebt voor de dingen die je partner doet ,ik was anders dan mijn man maar we hadden oog voor elkaars dingen ,en soms moest hij dingen bij stellen en soms ik zelf . Hij was een denker en ik ben een doener .

• 11 november

Dat bedoel ik ook hoor..je vulde elkaar aan..

• 12 november

Ja zo is het ,we zijn allemaal verschillend ,maar samen kun je sterk zijn .

• PIET361

19 november

Het hoeft niet altijd een probleem te zijn. Mijn vrouw was 6 jaar ouder dan ik en had een hogere opleiding genoten. Door omstandigheden, vooral ziekte, ben ik ver achter gebleven. Toch hadden wij een prima band samen. Met mijn zoon is dat ook zo. Hij heeft een hoge opleiding gehad, maar ziet echt niet neer op zijn minder ontwikkelde Pa. Wij hebben een prima band samen!

19 november gewijzigd door PIET361

• 19 november

?????

• 19 november

Wat schrijf je nu Piet ??

• 19 november

Is in ieder geval aangepast......net stond er alleen  ho.....

• 19 november

Ja

19 november gewijzigd door LOUISE648

• 19 november

God heeft voor iedereen een plan en als die afwijzingen, in welke aard dan ook, daar bij horen, dan moeten we hem daar in vertrouwen. Wanneer je het niet meer weet, kan je tot hem bidden en alles bij hem kwijt. Wanneer je de juiste vind, zal God dat kenbaar maken.

Het klinkt misschien erg simpel, maar zo zie en geloof ik dat!

• 20 november

Er is niets zo ondoorgrondelijk als "het hart" van ieder mens. Afwijzing van een medemens "om aardse redenen" zijn ook onder christenen te verwachten. Vergeven en aan God teruggeven is wat dan rest.

• PIET361

21 november

LIES621 schreef:

Het is niet discriminerend. Ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat het frustrerend is als je partner met heel veel dingen niet mee kan praten. De frustratie is van beide kanten. Een man die zijn mannelijke trots hoog heeft staan vindt het vaak niet fijn dat de vrouw meer, beter kan dan hijzelf. Ik heb situaties gehad waarin ik bijvoorbeeld blij vertelde hoe goed het ging met funtioneringsgesprek op het werk, om dan een gefrustreerde reactie te krijgen dat ik alleen maar onder zijn neus wil wrijven dat hij ongeschoold is. En nog meer van soortgelijke situaties. Ik kon bijvoorbeeld ook veel beter klussen. Daar kwamen ook de nodige ruzies uit voort. Want zijn mannelijke trots en eer werd ermee aangetast.

En mijn frustratie was dus dat hij sowieso met veel dingen niet mee kon praten. En dan raakte hij zelf ook weer geirriteerd omdat hij maar niet kan snappen wat ik bedoel. En zo ging die viscieuze cirkel maar door en door. Je wilt niet weten voor hoeveel ruzies en discussies dat zorgde.

Dus geloof me maar, zo'n relatie ga ik sowieso niet meer aan. Voor mij geen mannen meer die veel lager geschoold zijn dan mij. Spijt me zeer!

En het tweede punt wat ik wil aankaarten is: je zei dat het vaak zo is dat de vrouwen kijken naar mannen met hoger opleiding en de dat mannen het niet erg vinden dat de vrouw wel laagopgeleid is. Ik denk dat dit veel te maken heeft met de bijbelse principe dat de man het hoofd is van het gezin. En als hoofd van het gezin word de man geacht de hoofdkostverdiener te zijn. Tegenwoordig is daar veel in veranderd; de vrouw werkt alsnog zelf ook keihard mee. Maar bijbels gezien is het de verantwoordelijkheid van de man.

Hier heb ik op gereageerd. Is dat zo gek?

• 22 november

Nee hoor Piet!.......hoewel ik wel denk dat een relatie met 1 van je kinderen anders werkt als die hoger geschoold is dan jij....dan als t om partners gaat......daar zit toch wel eennuance in.

• 22 november

Piet ik vond het ook een hard stuk , ik heb het gevoel dus zet hem aan de kant en voor jou iemand anders die beter geschoold is ,dit is niet de liefd die er moet zijn .

Ik kijk en luister elke morgen naar Joys Meijer daar  leer ik een andere kant die ik zelf ook toe gepast heb in mijn huwelijk . Een huwelijk is ook bid en werk aan je relatie het gaat niet vanzelf ,vooral als aardse dingen belangrijker zijn .

• 22 november

Goed verwoordt Jane!

• 22 november

Wie een ander afwijst, doet zichzelf tekort. Zegt veel over de persoon die afwijst en is een les aan hen die het overkomt. Levenslessen leren wij tot HIJ ons thuis haalt ,als wij dan onze lessen weten in te bouwen in ons verdere leven zijn die lessen een rijkdom, die niet te evenaren is.

• 22 november

LAETITIA515 schreef:

Goed verwoordt Jane!

Je bedoeld Alie denk ik Laetitia

• 22 november

Haha...ja idd...sorry

201 – 225 van 229    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 8  9  10  Volgende Plaats reactie