De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Wanneer mag je toegeven aan een nieuw intiem fysiek contact?

ForumSingles en relaties

26 – 50 van 63    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3  Volgende Plaats reactie

• NEEL074

27 maart

Het klinkt allemaal goed en vroom. Maar ook heel zwart-wit. En als er iemand niet zwart-wit was over de liefde en ook over intiem contact was het Jezus wel.

• BERT970

27 maart

Hoe bedoel je dat nu Neel?? Ik snap je niet! Jezus wond er ook geen doekjes om! Als H8j bijvoorbeeld zegt tegen de overspelige vrouw" "Ga heen, en zondig niet meer!"

• ANNE402

27 maart

NEEL074 schreef:

Het klinkt allemaal goed en vroom. Maar ook heel zwart-wit. En als er iemand niet zwart-wit was over de liefde en ook over intiem contact was het Jezus wel.

Wat zegt Jezus dan over intiem contact?

• PETRA740

28 maart

Hum, ik lees allemaal mooie principes, lofwaardige strevens. Alleen is de praktijk weerbarstiger. Door ervaring ben ik weer terug in de realiteit van het hier en nu. Gewoon omdat ik weet dat juist dit aspect na een ( zeer) lang huwelijk niiet haalbaar is. En ik denk dat dat in alle eerlijkheid genoemd mag worden. In de gebrokenheid van het leven hebben de meesten van ons al ervaren dat het huwelijk dat we voor de rest van ons leven gesloten hadden toch gestrand is. En of dat nou jou keuze was, die van je partner of gezamelijk: we hebben laten zien dat het huwelijk niet is volgehouden totdat de dood scheiding bracht of Jezus' ons kwam halen. En zo ook met het intieme onderdeel daarvan. Het zal bij jullie allen zo zijn geweest dat de laatste fase van het huwelijk juist in dat aspect de klad kwam. Juist op dat punt is er zo'n gemis en ook schade. Laten we elkaar niet de maat nemen door hier zo stevig over te spreken. Wie staat zie toe dat hij niet valle...

Ik weet dat God mij kent van haver tot gort. Dat Hij mijn lek en gebrek beter kent dan ikzelf. Hij heeft mij gemaakt en Hem behoor ik toe. Daarom vertrouw ik dat Hij ook in deze dingen een lieve goede Vader voor me is. Hij heeft mij gemaakt met mijn grote hart, mijn verlangen naar liefde. Zou Hij dan zeggen: tsja, zo heb Ik jou gemaakt. Maar zet dat stuk nou maar in de koelkast totdat je weer getrouwd bent? Overigens: zou dat dan wel kunnen? Een nieuw huwelijk...? M.i. is als je zo toch wel zwart-wit over deze dingen denkt een nieuw huwelijk ook iets wat nadenken behoeft. Uiteraard is die voor de weduwen en weduwnaren alsmede de nog nooit eerder gehuwden volstrekt anders. Ik zeg dit over mijn collega-gescheidenen.

• NEEL074

28 maart

@bert, overspel mag niet volgens de Bijbel. Maar dat is niet van toepassing op deze topic. Hier gaat het over lichamelijke intimiteit in een (neem ik aan monogame) liefdesrelatie

• NEEL074

28 maart

@jane dat is precies zoals ik het ook ervaar en overdenk. Normaliter loopt de passie er na een bepaald aantal huwelijksjaren wel wat uit en daar kunnen beide partners tevreden over zijn. Maar als je een nieuwe relatie start, heb je geen verleden samen

• BERT970

28 maart

NEEL074 schreef:

@bert, overspel mag niet volgens de Bijbel. Maar dat is niet van toepassing op deze topic. Hier gaat het over lichamelijke intimiteit in een (neem ik aan monogame) liefdesrelatie

Blijft staan dat je dan ook zeker samen je grenzen afspreekt en je "goed voorbereid" op een (nieuw) huwelijk! Ook en juist op het intieme gebied niet vooruitgrijpen op het huwelijk! En wat ik met dat vooruitgrijpen bedoel moge duidelijk zijn! Ik lees in de Bijbel toch duidelijke aanwijzingen daaromtrent! Nou ja, misschien niet met zoveel woorden maar uit bepaalde geschiedenissen word dat wel duidelijk! Bijvoorbeeld Jozef en Maria!!

• NATASCHA934

28 maart

Allereerst: welkom hier, Arjan.
    Ik bedoelde niet dat je dat maar had moeten weten hoor.;-) Maar dat er dus eerder over geschreven is en meerdere keren zelfs. Dan was het handig geweest als we er daar meer over konden lezen/ het erbij pakken.

Jij vat het op als aanmatigend, maar gelukkig ziet God het <3 aan.

Ik veroordeel ook niemand, je begon alleen een topic en ik heb daar mijn mening over gegeven.

ARJAN710 schreef:

Ik ben hier nieuw Natascha, dus dat dit onderwerp er al eerder was, wist ik echt niet, Ik ben het niet tegengekomen.

Bettie, Natascha en Bert refereren nogal streng aan Gods Woord in dezen. Maar ja, dat wordt door menig christen verschillend geïnterpreteerd. Dus dat is me eerlijk gezegd te absract van jullie en staat zo te ver af van de dagelijkse realiteit.

Heel wat serieuze christenen die hun geloof belijden, zijn of gescheiden of leven ongehuwd samen. Ik oordeel niet over deze christenen en ga ze ook niet de maat nemen. Dat is ons niet gegegeven. Namens God praten vind ik ook nogal aanmatigend.

• NATASCHA934

28 maart

Mooi gezegd.:up:
    Helemaal eens.

DERSKA817 schreef:

God's wetten zijn niet gemaakt om ons te straffen maar om ons te  beschermen.

Het belangrijk doel van een christen is om de heilige geest te bezitten.

Als je de heilige geest in je hebt wonen leef je in de geest en niet in de behoeftes van het vlees.

Je lichaam beschouw je als een tempel van de heilige geest.

Eenmaal de heilige geest in je hebt wonen leef je dan geheel in overeenstemming met God's wil.

Dus seksuele contacten voor het huwelijk is dan je lichaam waar de heilige geest in woont een verstoring.

• NATASCHA934

28 maart

En ja, de praktijk is weerbarstig, maar dat wil niet zeggen dat God ook hierin kan helpen. Ik ben er echt van overtuigd dat dit Zijn principe is, zal Hij je dan niet helpen?

En ik spreek uit ervaring en wil het gewoon niet meer op de manier waarop ik het fout heb gedaan en dat dus ook niet werd gezegend.

28 maart gewijzigd door NATASCHA934

• BERT970

28 maart

Mooie en eerlijke, heldere reaktie Natascha! Amen!! We moeten alles biddend brengen en telkens God om raad vragen! "Heere, wat wilt Gij dat ik, dat wij doen zullen?" "Ken Hem in al uw wegen en Hij zal uw paden recht maken!"

• NATASCHA934

28 maart

Amen, Bertus.🙏

• LIES621

5 november

Hier ben ik heel kort en bondig in. voor mij alles ná het huwelijk. Zelfs de eerte kus. Tijden kunnen wel veranderd zijn, maar God niet!!!

• LIES621

5 november

Amen Bertus. God heeft alleen het huwelijk gecreëerd. Al de andere soorten samenlevingsvorm  zijn door de zondige mens verzonnen. Dáárom zegt de bijbel niks hierover!

BERT970 schreef:

Blijft volgens mijn principe, die ik toch puur ontleen uit de Bijbel, dat het huwelijk de enige door God ingestelde manier is van samenleven! Het huwelijk wordt ook wel de nog overgebleven paradijsbloem genoemd! God heeft dit duidelijk aan ons als opdracht en invulling van ons leven gegeven! Allerlei andere samenlevingsvormen doen meer of minder afbreuk aan dit gegeven! En leiden tot meer "afglijden" van het ene nodige!!

• Woensdag om 17:36 uur

De eerste kus pas in een huwelijk? Dat is heel bijzonder lijkt me..

• Woensdag om 17:57 uur

Ook niet realistisch denk ik, zeker als je al een huwelijkse relatie achter de rug hebt. Wel belangrijk denk ik om dit soort dingen goed bespreekbaar te maken om teleurstellingen van een verwachtings patroon te voorkomen.

• Woensdag om 23:42 uur

Dat vergt ook uithoudingsvermogen...lijkt mij Louise...zeker...als je tot over je oren verliefd bent...moet je er steeds"goed"bij nadenken dat er nog voor het huwelijk niet gezoend mag gaan worden...💋💋💋

Mooi verwoord Laetitia...👍

• Woensdag om 23:43 uur

Hahaha...😀

• Donderdag om 9:01 uur

LIES621 schreef:

Hier ben ik heel kort en bondig in. voor mij alles ná het huwelijk. Zelfs de eerte kus. Tijden kunnen wel veranderd zijn, maar God niet!!!

Als je het Bijbels bekijkt, versta ik wél wat je zegt🌼

B.v. Izak en Rebekka ...die zagen elkaar voor het eerst, en meteen was het goed. Door God zo begeleid. Zij zag Izak, viel van haar kameel, en even later staat er dat Izak getroost werd enz.

Onze cultuur kent dat niet meer...maar mensen die weten hoe zwak vlees is, begrijpen dat het meestal met zoenen véél verder gáát!!

Vroeger was het doorgaans:

"Eerst bekering en dan verkering"...en dat zou idd erg mooi zijn als dit in de praktijk zo geleerd/gekend mag worden.

Ook ná een vorig huwelijk!

Donderdag om 9:07 uur gewijzigd door LINDA978

• Donderdag om 13:15 uur

Wat er  gezegd wordt  heb ik nog nooit in de bijbel gelezen, dat je niet mag zoenen ,ik weet dat jonge mensen dat in sommige kringen niet doen . Toe ik de eerste keer ging trouwen was ik nog maagd al hadden we elkaar wel gezoend ,dus het kan wel op de goede manier al zoen je elkaar ,ik vind dat iedereen voor zich maar moet weten .

Linda jij zegt we leven in een andere tijd ,dat maakt het ook moeilijker denk ik vooral als je jonger bent .

• Donderdag om 13:55 uur

We leven inderdaad in een andere tijd namelijk "de wegwerp tijd zo van voor jou een ander" voor gelovige jongemensen die nog geen huwelijk cq scheiding hebben meegemaakt, is het niet gemakkelijk geworden, daarin hun plek te vinden. Ik vind het wel bemoedigend zoveel jonge mensen op deze side tegen te komen (al heb ik al eens een idee geoppert hen een aparte side te gunnen juist i.v.m. deze totaal andere manier van tegen allerlei soorten van zaken aankijken, maar helaas was dat idee voor de prullemand) oké hoor kan ik best mee leven. Laat ze dan maar lekker "zo tussen de wat oudere jongere met een scheiding erop en of verlies door de dood "hun ding doen! Wellicht ook leerzaam voor ze!

• Donderdag om 14:03 uur

Denk dat jongeren en ouderen juist van elkaar leren.

Ouderen hebben niet per definitie wijsheid in pacht. Het is juist fijn dat een site als dit alle leeftijden bevat. Iedereen mag op zijn of haar manier waardevolle bijdragen leveren en dat met elkaar delen.

Ik vind het fijn dat ik hier een aantal lieve mensen heb mogen vinden en vriendschap delen. Je horizon verbreden en andere manieren van denken mag delen.

• Donderdag om 14:10 uur

Zoals ik al vermeldde (zie hierboven) zou dat best een mogelijkheid kunnen zijn. Mensen in het algemeen zijn immers niet te kaderen leert de praktijk..

• Donderdag om 14:55 uur

ALIE892 schreef:

Wat er  gezegd wordt  heb ik nog nooit in de bijbel gelezen, dat je niet mag zoenen ,ik weet dat jonge mensen dat in sommige kringen niet doen . Toe ik de eerste keer ging trouwen was ik nog maagd al hadden we elkaar wel gezoend ,dus het kan wel op de goede manier al zoen je elkaar ,ik vind dat iedereen voor zich maar moet weten .

Linda jij zegt we leven in een andere tijd ,dat maakt het ook moeilijker denk ik vooral als je jonger bent .

Mee eens hoor Alie, uitzonderingen daargelaten vanzelf. En zeker, het is echt niet makkelijker geworden voor de jongeren.

Over het algemeen gesproken zien we losbandigheid....óók in déze, dat kan niemand van ons ontkennen, toch?

Vooral ná de tweede wereldoorlog kwam er een massale kerkverlating, omdat men geen geestelijk onderwijs  meer verlangde!

Gods Woord moest wijken voor van alles en nog wat ....met alle gevolgen van dien.

Geen ware kennis meer van hoe God het heeft bedoelt, het werd niet echt meer doorgegeven (ook nú uitzonderingen daargelaten) en we zien het dagelijks om ons heen.

Daarom is het goed om het goede vóór te houden, óók op dit forum, en dóór alles heen op Gods Woord wijzen.

Ik ben er van overtuigd dat Gods Woord IN alles een juiste levenshouding/antwoorden heeft!

Terug naar Zijn Woord.

En daarbij gebruik makende van uitleggers of gemeenteleden enz.

🌼

• Donderdag om 14:58 uur

Zou het echt zo anders zijn dan vroeger?

Ik denk het niet. Vroeger was er veel meer het vermanende vingertje dan nu. Maar hoeveel ouderen hebben vroeger binnen 9 maanden huwelijk een baby gekregen?

Het gebeurde vroeger veel meer stiekem.

Denk dat het belangrijk is te blijven praten en praten.

Donderdag om 14:59 uur gewijzigd door SANDRA421

26 – 50 van 63    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3  Volgende Plaats reactie