De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Wanneer mag je toegeven aan een nieuw intiem fysiek contact?

ForumSingles en relaties

51 – 63 van 63    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3Plaats reactie

• Donderdag om 15:09 uur

O, wilde nog wat toevoegen aan mijn stukje, hihi...Maar dan maar hier🤭

Maar het klopt dat in de diepste wortel van ons hart niks nieuws is onder de zon. Helemaal mee eens!

Maar het blijft wél staan dat het onderwijs uit Gods Woord door de jaren heen op een héél laag pitje is komen te staan, en dat zien we!

Denk dat ik duidelijk was over praten praten...

...en dat dit op hetzelfde neerkomt wat ik zei over om het goede vóór te houden, óók op dit forum, en dóór alles heen op Gods Woord wijzen.

• Donderdag om 15:54 uur

LINDA978 schreef:

Maar het klopt dat in de diepste wortel van ons hart niks nieuws is onder de zon.

Deze vind ik wel heel grappig verwoord.

• Donderdag om 16:03 uur

Ja, hihi..het staat er wat "verdraaid" idd, maar hoop dat je het wél mag verstaan waar ik heen wilde!

Even off-topic dan...Maar deze link legt je óók wel wat uit!

www.digibron.nl/search/detail/ ... -van-alle-kwaad

• Donderdag om 16:08 uur

🥕🥕🥕

• Donderdag om 16:10 uur

Sorry, ik open geen linkjes.

Om terug te komen op het onderwerp.

Denk dat Laetitia en Begripvol het heel goed verwoord hebben.

• Donderdag om 16:13 uur

👍😁

• Donderdag om 18:22 uur

De topic vraagsteller Arjan heeft geschreven wanneer mag je  WEER "dus OPNIEUW!!" toegeven aan fysiek lichamelijk contact. Op zich mooi dat deze broeder deze vraag NOG stelt. Dit is uniek aan het worden. De huidige jeugd krijgt in de pubertijd soms een waarschuwing en  meisjes gaan vaak zelf of met moeders bij de dokter de pil aanvragen. Hiermee moeten voorbehoedsmiddelen ervoor zorgen een zwangerschap te voorkomen, waardoor dus de drempel tot sex voor het huwelijk mogelijk is gemaakt. Vroeger werd het zeker stiekum gedaan, maar toen kon een jongen op het matje worden geroepen om zijn verantwoordelijkheid te nemen voor de ontstane zwangerschap en de schande voor de familie en werd er getrouwd. Daar kleefde uiteraard ook onvolkomenheden aan.  De uitvinder van de pil had achteraf spijt over het ontwikkelen van DE PIL. Nu heeft  de JEUGD ZELF voor deze MOEILIJKE ..en.. ZWARE taak de verantwoording, dat zijn de nare gevolgen van deze ontwikkeling en zo zijn er nog wel meer ontwikkeleningen en facetten van deze (vrije?) sexuele revolutie. Eén ding mag helder zijn de CHRISTEN JONGEREN (die toch het rechte pad willen houden) hebben veel zware verantwoordelijkheden op hun bordje. 10  x  nadenken en een toegewijd leven is een PERSOONLIJKE KEUZE geworden .en tja als je met een vriend(in) een klik hebt? " en de hormonen opspelen"??. Er valt voor een ouders (of wie dan ook) NIET of NAUWELIJKS in te bemiddelen of raad te geven(boek van Wilkin vd Kamp is een aanrader wellicht willen ze het lezen?) Deze vraagstelling van Arjan heeft zodoende een open einde, omdat in de huidige maatschappij  ieder doet wat hem goed dunkt .

Vrijdag om 9:08 uur gewijzigd door BETTIE628

• LIES621

Zaterdag om 10:03 uur

Ik wil niet dat een man me kust als ik niet de zekerheid heb dat hij degene is met wie ik ga trouwen. Hoe meer lichamelijk contact (beginnend met een kus) hoe meer je emotioneel verbonden raakt met iemand. Wij vrouwen die van nature emotioneler zijn dan de man,kunnen dat het meest voelen. Als het dan uit gaat omdat je toch niet echt bij elkaar past, dan is het moeilijker om je emotioneel los te maken. Dan is het gevoel van teleurstelling ook groter. Ik wil die fout niet (weer) maken. Niet iedereen heeft hier moeite mee natuurlijk.

Ik houd het liever bij handkus en kussen op de wang, arm om elkaar heen, hand in hand lopen, aai op de rug, etc. Dat doen "gewone" vrienden ook wel. Pas als ik weet dat het de serieuze kant op gaat en er een verloving komt, dan neem ik de stap "kussen". En dan bedoel ik vlinderkus op de lippen, hahahaha. Het kleffe gezoen wat voorbode kan zijn voor veel meer, die laat ik toch echt voor de trouwdag zelf. Niet omdat ik kuis ben, niet omdat ik vroom speel. Maar gewoon om mezelf te beschermen en mijn hart te bewaken. Want zelfs tijdens een verloving kan het uit gaan. En er is voor mij niks romantischer waarop ik fantaseer dan dat alles pas op het huwelijksnacht gebeurt. Die opbouwende spanning gedurende het huwelijksinzegening, wetend wat er komen gaat. Hahahaha. Dan heb ik al knikkende knieën van (positieve) spanning...hahahahha! :-p:-p8+)8+)

Juist toen ik deze principes een beetje los liet, ging het fout. Dus mij niet meer gezien!

Om teleurstelling waar jij het over hebt te voorkomen:

dan ben ik gewoon vanaf het begin duidelijk. dan heeft hij vanaf dat moment de keus: take it or leave it. Aangezien ik op dat punt nog geen verbondenheid heb met hem, kan ik makkelijk het stof van mijn voeten vegen en verder gaan als hij besluit het maar te laten, omdat hij het lichamelijk contact belangrijker vindt...........No Problem!

LAETITIA515 schreef:

Ook niet realistisch denk ik, zeker als je al een huwelijkse relatie achter de rug hebt. Wel belangrijk denk ik om dit soort dingen goed bespreekbaar te maken om teleurstellingen van een verwachtings patroon te voorkomen.

Zaterdag om 10:26 uur gewijzigd door LIES621

• LIES621

Zaterdag om 10:22 uur

Precies Linda. Velen vinden het onrealistisch, maar geloof me, ik heb het eerder wel gedaan. Als je gewoon "gevaarlijke" situaties vermijd zoals regelmatig alleen met z'n tweeën onder  een dak te zijn in het donker na 23:00. Vooral als het een studio of kamer betreft waar het bed sowieso uitnodigend in het oog staat. Door de ander niet te proberen te verleiden. En zo zijn talloze dingen wat je kunt doen en rekening mee kunt houden. Ik heb dat in eerdere verkeringen gedaan en we ervaarden het beiden als prettig. Verkeringen gingen uit nadat we erachter kwamen dat we toch niet bij elkaar pasten. Verkering was uit zonder gedoe, zonder poespas, want er was nog geen emotionele verbondenheid. We bleven hele goede vrienden en hadden beide later andere verkering in dezelfde kerk. Zonder poespas en gedoe. Vooral als je je lichaam niet hebt gegeven, is dat helemaal geen punt. Dus voor degenen die het onrealistisch vinden, het is zeker wél realistisch, het ligt eraan wát je samen eraan doet om het realistisch te maken.

LINDA978 schreef:

Als je het Bijbels bekijkt, versta ik wél wat je zegt🌼

B.v. Izak en Rebekka ...die zagen elkaar voor het eerst, en meteen was het goed. Door God zo begeleid. Zij zag Izak, viel van haar kameel, en even later staat er dat Izak getroost werd enz.

Onze cultuur kent dat niet meer...maar mensen die weten hoe zwak vlees is, begrijpen dat het meestal met zoenen véél verder gáát!!

Vroeger was het doorgaans:

"Eerst bekering en dan verkering"...en dat zou idd erg mooi zijn als dit in de praktijk zo geleerd/gekend mag worden.

Ook ná een vorig huwelijk!

• Zaterdag om 10:39 uur

Goed, dat jij open bent en uitleg geeft hoe je in dit onderwerp staat. Dit is duidelijke en klare taal waarmee (althans ik) mij  kan conformeren. Dank je voor jouw openheid! God's Zegen!  

Zaterdag om 11:22 uur gewijzigd door BETTIE628

• Zaterdag om 11:08 uur

Heel duidelijk ! Helemaal mee eens hoor😊

LIES621 schreef:

Ik wil niet dat een man me kust als ik niet de zekerheid heb dat hij degene is met wie ik ga trouwen. Hoe meer lichamelijk contact (beginnend met een kus) hoe meer je emotioneel verbonden raakt met iemand. Wij vrouwen die van nature emotioneler zijn dan de man,kunnen dat het meest voelen. Als het dan uit gaat omdat je toch niet echt bij elkaar past, dan is het moeilijker om je emotioneel los te maken. Dan is het gevoel van teleurstelling ook groter. Ik wil die fout niet (weer) maken. Niet iedereen heeft hier moeite mee natuurlijk.

Ik houd het liever bij handkus en kussen op de wang, arm om elkaar heen, hand in hand lopen, aai op de rug, etc. Dat doen "gewone" vrienden ook wel. Pas als ik weet dat het de serieuze kant op gaat en er een verloving komt, dan neem ik de stap "kussen". En dan bedoel ik vlinderkus op de lippen, hahahaha. Het kleffe gezoen wat voorbode kan zijn voor veel meer, die laat ik toch echt voor de trouwdag zelf. Niet omdat ik kuis ben, niet omdat ik vroom speel. Maar gewoon om mezelf te beschermen en mijn hart te bewaken. Want zelfs tijdens een verloving kan het uit gaan. En er is voor mij niks romantischer waarop ik fantaseer dan dat alles pas op het huwelijksnacht gebeurt. Die opbouwende spanning gedurende het huwelijksinzegening, wetend wat er komen gaat. Hahahaha. Dan heb ik al knikkende knieën van (positieve) spanning...hahahahha! :-p:-p8+)8+)

Juist toen ik deze principes een beetje los liet, ging het fout. Dus mij niet meer gezien!

Om teleurstelling waar jij het over hebt te voorkomen:

dan ben ik gewoon vanaf het begin duidelijk. dan heeft hij vanaf dat moment de keus: take it or leave it. Aangezien ik op dat punt nog geen verbondenheid heb met hem, kan ik makkelijk het stof van mijn voeten vegen en verder gaan als hij besluit het maar te laten, omdat hij het lichamelijk contact belangrijker vindt...........No Problem!

• Zaterdag om 12:47 uur

Mooi Lies, kan mij óók helemaal vinden in jouw uitleg/bevindingen.

Dank je wél voor het delen🌼

• LIES621

Zaterdag om 19:17 uur

Graag gedaan dames ;-)

51 – 63 van 63    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3Plaats reactie