De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Wat maakt jou een echte volgeling van Jezus?

ForumChristelijk leven

51 – 75 van 92    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3  4  Volgende Plaats reactie

• 17 april

MARINA366 schreef:

Herkenbaar de irritatie van mensen Richard, darom begin ik ook nooit zomaar over God. Ik bid voor openingen. En wacht of er een moment komt, nu is dat voor mij heel makkelijk. Ik werk met zieke mensen, die staan meer open voor God denk ik en mensen beginnen mij meestal vragen te stellen over mij, wie ik ben, wat ik doe. Vervolgens begin ik wat te vertellen over mijn leven, laat. Ik zelf nu een levende getuige zijn dat God van mensen houd en mensen helpt. Omdat God heel veel in mijn leven voor me gadaan heeft. En zo gaat het bij mij vanzelf.

Waarschijnlijk ga ik dit binnenkort óók doen. Buiten die paar uurtjes in de week werken, heb ik iets gevonden in mijn omgeving,  waar mensen ernstig tot zéér ernstig ziek zijn. Ik geloof idd dat mensen dan méér open staan "over de zin van het leven", en dat we als christenen absoluut een instrumentje mogen en kunnen zijn in Gods hand. Voor die of gene@

• 17 april

Dat is zo zo Linda, vaak willen mensen niks van God weten totdat ze bv heel erg ziek worden en misschien bang worden om te sterven, en zich op dat moment afvragen of er een God is.
    Zo heb ik eens een oudere evagelist gehoord die 10tallen jaren over Jezus sprak tegen zijn broers, maar zij er niks van moesten hebben.
    Maar 1 van de broers werd jaren later ernstig ziek en belde zijn broer de evangelist zelf op en ze hadden samen gebeden.

• 17 april

@Linda

Wat fijn dat je dat gaat doen, een luisterend oor en een instrumentje zijn is heel dankbaar werk !

• 17 april

Ja Richard,  mooi voorbeeld! Dan is al dat praat niet tevergeefs geweest hé?🔊

God maakte het dan dat ze al die woorden mochten bewaren in hun hart, net als Maria!

Mooi gezegd Jane😊

• MARINA366

17 april

Wat leuk Linda dat je dat gaat doen. Heel veel succes, het is dankbaar werk en mijn ervaring is dat je er zelf ook veel positieve energie door krijgt.

• PIET361

19 april

In alles op Hem vertrouwen!

• 19 april

Dank je Marina.

Zeker, dat geloof ik zeker, dat het positieve energie geeft...een voldoening💕

• 21 april

Zie onder😉

21 april gewijzigd door LINDA978

• 21 april

LINDA978 schreef:

Wat maakt je een volgeling van Jezus...

...ook (denk ik), dat je allert, indachtig gemaakt wordt door omstandigheden om ons heen.

Voorbeeld:

Anne kwam in een andere topic met het schokkende bericht uit Sri Lanka.

138 doden tot nu toe, waaronder óók Nederlanders.

De Heere bepaalde mij bij een kort stukje van Henk binnendijk, waar hij helder uitlegd dat we ons bevinden in de eindtijd.

Denk iedere christen, die met Jezus mag wandelen, wel indachtig wordt gemaakt als er weer iets vrezelijks gebeurt.

Zéér bemoedigd en getroost word ik dan door zulke uitleg😉.

• 21 april

LINDA978 schreef: youtu.be/4wCeDV17BCg

Dank je wel Linda, wat een bemoediging. Amen!🙏

• 21 april

mooi Linda..ook antoine bodar had  het na de pausdienst over de eindtijd.. ook een mooie uitleg en ware woorden..

21 april gewijzigd door SARI439

• 21 april

@Linda

Mooi uitgelegd, Bid en waakt, Amen

• HAPPY664

21 april

RICHARD157 schreef:

Wat ik mijzelf soms afvraag is wat jou nu een echte volgeling van Jezus maakt.

Richard, weleens overwogen dat Paulus zegt: wordt mijn navolger? Zoals Paulus Christus, de Opgewekte navolgde. Niet Jezus op aarde. Het verschil? Je bent in één keer verlost van de vragen of je wel een goede navolger van Jezus bent, want geen mens is dat. Paulus, de apostel van de heidenen, roept dan ook niet op om Jezus op aarde na te volgen maar Paulus zelf en via Paulus Christus in de hemel.

• 21 april

Happy zou je zo goed willen zijn mij uit te leggen 1. welke Bijbel je hanteert? 2.Uit welk gedeelte jij deze kennis uit de Bijbel vandaan haalt? Het is prettig als wij het ook aan de hand van de Bijbel kunnen staven.

• 22 april

Bettie@ ik denk dat Happy dit bedoelt.

Paulus zegt in de versen hieronder dat hij niet perfect is maar elke dag jaagt naar een doel en dat doel is Christus die boven is.

Fillippenzen 3 (HSV)
    12 Niet dat ik het al verkregen heb of al volmaakt ben, maar ik jaag ernaar om het ook te grijpen. Daartoe ben ik ook door Christus Jezus gegrepen.
    13 Broeders, ikzelf denk niet dat ik het gegrepen heb,
    14 maar één ding doe ik: vergetend wat achter is, mij uitstrekkend naar wat voor is, jaag ik naar het doel: de prijs van de roeping van God, die van boven is, in Christus Jezus.

Daarna zegt Paulus in vers 17 dat iedereen ook  zo moet doen als hij, en hem moet volgen om dat doel (Christus) Die boven is na te jagen.

17 Wees met elkaar mijn navolgers, broeders, en houd het oog gericht op hen die zó wandelen, zoals u ons tot een voorbeeld hebt.

Verder wil ik iedereen bedanken voor de reacties op deze topic.

• 22 april

en deze teksten dan?www.statenvertaling.net/concor ... /v/13895-2.html

HAPPY664 schreef:

Richard, weleens overwogen dat Paulus zegt: wordt mijn navolger? Zoals Paulus Christus, de Opgewekte navolgde. Niet Jezus op aarde. Het verschil? Je bent in één keer verlost van de vragen of je wel een goede navolger van Jezus bent, want geen mens is dat. Paulus, de apostel van de heidenen, roept dan ook niet op om Jezus op aarde na te volgen maar Paulus zelf en via Paulus Christus in de hemel.

• 22 april

Dank je Richard voor deze uitleg het zou mooi zijn, wanneer Happy zelf deze aangehaalde verzen uit Filippenzen zou bevestigen, daarom wil ik hem toch vragen hierover "zelf" zijn uitleg te geven. Ook broeder Piet bedankt voor zijn advies op Christus in alles te vertrouwen, want dat is essentieel.

Bedankt vervolgens voor dit onderwerp ik vond het leerzaam om deze topic te volgen.

• 22 april

Maar Jezus roept toch vele malen op om Hem te volgen.. niet alleen op aarde maar ook geestelijk bedoeld..al is het een onmogelijke taak..het staat toch diverse keren in de bijbel..en denk ook dat we er veel troost uit kunnen ervaren,, of zie ik het verkeerd?

22 april gewijzigd door SARI439

• 22 april

@ Sari.

Paulus wilde ook Jezus volgen en leven zoals Hem. Maar als ik het goed lees, was het een karwei en ging hij regelmatig de mist in. Máár hij bleef doorgaan ondanks alles omdat hij Jezus als doel voor ogen had.

Daarin moeten wij navolgers van Paulus worden.

Zo leg ik het tenminste uit aan mijzelf.

Klopt dat Richard en Happy?

• 22 april

begrijp het al.. we zullen nooit geen goede navolgers van Chrstus zijn want dat was de vraag.. maar denk wel dat we navolgers van Jezus moeten blijven,,of we het goed doen .....dat kunnen we nooit

zo schrijft Paulus...

wordt het zo bedoeld?

• 22 april

Zo ongeveer. Hier op aarde zullen we nooit Christus kunnen evenaren, maar we moeten er naar blijven streven.

• 22 april

Ik vind dit wel een beetje gevaarlijke uitspraken. Dat men Paulus moet volgen.
    Paulus stelde zichzelf als voorbeeld, want hij volgde Jezus en wil dat wij ook zo Jezus volgen.

Johannes 8:12
    Jezus dan sprak opnieuw tot hen en zei: Ik ben het Licht der wereld; wie Mij volgt, zal beslist niet in de duisternis wandelen, maar zal het licht van het leven hebben.

Galaten 5:25
    Als wij door de Geest leven, laten wij dan ook door de Geest wandelen.

Johannes 12:26
    Als iemand Mij dient, laat hij Mij volgen, en waar Ik ben, daar zal ook Mijn dienaar zijn. En als iemand Mij dient, zal de Vader hem eren.

1 Petrus 2:21
    Want hiertoe bent u geroepen, omdat ook Christus voor ons geleden heeft; Hij laat ons zo een voorbeeld na, opdat u Zijn voetsporen zou navolgen;

en zo zijn er nog veel meer teksten in Gods Woord.

HAPPY664 schreef:

• 22 april

DORCAS485 schreef:

@ Sari.

Paulus wilde ook Jezus volgen en leven zoals Hem. Maar als ik het goed lees, was het een karwei en ging hij regelmatig de mist in. Máár hij bleef doorgaan ondanks alles omdat hij Jezus als doel voor ogen had.

Daarin moeten wij navolgers van Paulus worden.

Zo leg ik het tenminste uit aan mijzelf.

Klopt dat Richard en Happy?

Ik weet het niet Dorcas...Maar idd denk ik dat Happy dat ongeveer bedoeld.

• 22 april

FRANCISCA289 schreef:

@@@@ Ik vind dit wel een beetje gevaarlijke uitspraken. Dat men Paulus moet volgen.@@@

...

Ja, ben het wel eens wat je zegt. Zo kende ik het óók nog niet. De strekking snap ik wel van Happy, en ben het verder wel met hem eens in deze.

Verder wilde ik óók Hand.1 vers 8b, waar de Heere Jezus Zijn laatste woorden sprak.

"En gij zult Mijn getuigen zijn, zowel te Jeruzalem,  als in héél Judea en Samaria, en tot aan het uiterste van de aarde".

Zo was óók Paulus een getuige van Jezus. Door het geloof zien we dan op een gegeven moment over Paulus heen, en zien we nog maar Eén,  Jezus Christus en Dien gekruisigd, onze Verlosser en opgestane Heiland. Amen☺

22 april gewijzigd door LINDA978

• 22 april

Paulus heeft vaker uitspraken die je laat nadenken en waarvan je zoiets hebt van huh hoe zit dit nu?:-)

51 – 75 van 92    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3  4  Volgende Plaats reactie