De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Bijbelquiz

ForumRatjetoe

251 – 275 van 283    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 10  11  12  Volgende Plaats reactie

• LAURENT014

16 juni

Het is een beetje een moeilijke vraag. Je moet eigenlijk video 11 van de Opname van de gemeente hebben beluisterd. Het is de gemeente van Efeze. Zij deden alles goed, maar waren overijverig.

Ze waren meer met de werken voor Jezus bezig, dan met Jezus zelf.

Jaap Dieleman typeerde het alsvolgt: de bruidegom zoekt een bruid en geen werkster.

16 juni gewijzigd door LAURENT014

• SARI439

16 juni

o heb nog wat huiswerk:-)

welk  visioen zag ezechiel over de gemeente van babel of israelieten is mij even niet duidelijk!

16 juni gewijzigd door SARI439

• LAURENT014

16 juni

Dank je Linda, weer wat geleerd ! :-)

• LAURENT014

16 juni

het visioen van de vier wezens uit Ezechiël 1.

16 juni gewijzigd door LAURENT014

• SARI439

16 juni

bedoelde een visioen beschreven in ezichiel 37.. maar er zullen vast meer visoenen geweest zijn.

• LAURENT014

16 juni

Ja dat is ook een visioen over de Israëlieten. Dat gaat over het dal van de dorre doodsbeenderen, waarbij de Israëlieten weer tot leven kwamen.

• SARI439

16 juni

:up:

• SARI439

17 juni

waar duidde de slang op van mozes.. waar ze naar op moesten zien nadat er allemaal slangen waren die hun doodden nadat ze ondankbaar waren en klaagden over de manna?

17 juni gewijzigd door SARI439

• LAURENT014

17 juni

De koperen slang diende om de Israëlieten die gebeten waren door de slangen te laten opkijken naar de koperen slang om ze van de slangenbeet te doen genezen.

• SARI439

18 juni

:up:het duidt ook op het kruis van de gekruisigde jezus...

• BOUKJE461

30 juni

nieuwe vraag..?

• SARI439

30 juni

wat waren de 10 plagen in Egypte? omdat de farao de israelieten niet liet gaan?

• 30 juni

1 Water dat in bloed veranderde.

2 Overal kikkers

3 Luizen

4 insecten

5 ziek vee

6 Zweren

7 Hagel

8 sprinkhanen

9 Duisternis

10 dood eerstgeborenen

• SARI439

1 juli

:up::-)

• 1 juli

Wat betekent Jezus

• 1 juli

Redding

• 1 juli

Jezus: verlosser zaligmaker,

• 2 juli

Aan welke kant hing de moordenaar die op dezelfde dag met Jezus in het Paradijs mocht komen?

• SARI439

2 juli

rechts

nooit bij stilgestaan eigenlijk// over nagedacht..

2 juli gewijzigd door SARI439

• 3 juli

Welke Psalm verwijst héél duidelijk naar het volbrachte werk van de Heere Jezus?

• LAURENT014

3 juli

Psalm 40

• 4 juli

Zou óók wel kunnen idd, maar ik doelde eigenlijk op Psalm 22:32

" Zij zullen aankomen, en Zijn gerechtigheid verkondigen den volke, dat geboren wordt, omdat Hij het gedaan heeft".

Eigenlijk dan helemaal lezen, om het in de juiste  context te lezen☺

4 juli gewijzigd door LINDA978

• 8 juli

Wáár lezen we voor het eerst in de Bijbel specifiek over de Heere Jezus?

• LAURENT014

10 juli

Linda ik heb lang nagedacht over deze vraag en wat je met  "specifiek"  bedoelt ?

Als je bedoelt dat de Bijbel voor het eerst over Jezus spreekt als priester en koning dan kom ik via de brief aan de Hebreeën uit  bij Melchisedek als priester en als koning in Genesis 14 waar Abraham gezegend wordt door Melchisedek, de koning van Salem.

• 11 juli

Ook mooi Laurent, maar dit bedoelde ik niet hoor.

In Gen. 1 lezen we:

"Laat ons mensen maken" ons ziet op twee of meerdere Personen. Maar niet "specifiek " de Heere Jezus.

Dat komt duidelijk naar voren nét ná de zondeval, en wel in Gen. 3

Gen:3:15

" En Ik zal vijandschap zetten tussen u en tussen deze vrouw, en tussen uw zaad en tussen haar zaad; datzelve zal u den kop vermorzelen, en gij zult het de verzenen vermorzelen".

Christus zal de satan,s kop vermorzelen.  Wie kan dat anders dan Jezus Alléén?

251 – 275 van 283    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 10  11  12  Volgende Plaats reactie