De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Bijbelquiz

ForumRatjetoe

276 – 283 van 283    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 10  11  12Plaats reactie

• LAURENT014

11 juli

Dat Christus de kop van satan zal vermorzelen staat niet in de NBV vertaling. Ik neem aan dat jij de Herziene Statenvertaling hanteert ? Ik zal de HSV een keer aanschaffen. Die is toch beter en duidelijker.

• 11 juli

Ja hoor, ik heb de herziene Statenvertaling, en héél veel Bijbels in de gewone statenvertaling.

Ik plak even een link hier met de luisterbijbel van de statenvertaling die ik bedoel. Deze Bijbel is geheel ingesproken en gelezen door een echtpaar. Je kan én een héél boek achtereenvolgens beluisteren en hoofdstuk voor hoofdstuk beluisteren. Meestal als ik niet goed slapen kan, zoek ik een bijbelgedeelte op...en luister die dan😁

statenvertalingluisterbijbel.wordpress.com/

Dank je wel voor je reactie Laurent. En in kringloopwinkels liggen deze Bijbels héél vaak. Even een tip😄

• LAURENT014

11 juli

Dank voor de tip, Linda.:up:

• 14 juli

Even een vraag over Mattheüs 1

Daar lezen we meteen het geslachtsregister van de Heere Jezus.

Weten jullie ook waarom juist b.v. vrouwen als Rachab en Ruth in Zijn geslachtsregister voorkomen?

• 14 juli

Zou het niet als symbool kunnen dienen en een vergelijk zijn met ons als  heidenen  ge ent op de stam Israels? Beide waren niet uit God's uitverkoren volk immers?

• 14 juli

Ja, precies...Hij heeft Zichzelf willen vernederen om uit een goddeloos geslacht geboren te worden. De goddelozen gelijk geworden, uitgenomen de zonde.

Wat moesten we toch zonder Hém hé?

• 22 juli

20 En God zeide: Dat de wateren overvloediglijk voortbrengen een gewemel van levende zielen; en het gevogelte vliege boven de aarde, in het uitspansel des hemels!

21 En God schiep de grote walvissen, en alle levende wremelende ziel, welke de wateren overvloediglijk voortbrachten, naar haar aard; en alle gevleugeld gevogelte naar zijn aard. En God zag, dat het goed was.

22 En God zegende ze, zeggende: Zijt vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de wateren in de zeeën; en het gevogelte vermenigvuldige op de aarde!

23 Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de...dag!

De hoeveelste dag is dit?😁

• LAURENT014

22 juli

dag 5

276 – 283 van 283    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 10  11  12Plaats reactie