De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Hoe groot mag het leeftijdsverschil bij jou zijn?

ForumSingles en relaties

26 – 41 van 41    Ga naar pagina:  Vorige  1  2Plaats reactie

• Woensdag om 13:29 uur

Wanneer je ouder mag worden zijn MEERDERE verschillen "niet alleen leeftijdsverschillen" wat minder interesant oké daar heb je een punt. Voor serieuze partner keuzes is het (zoals je nu zelf al aangeeft) idealer wanneer het leeftijdsverschil toch niet al te groot is om de alreeds vermelde reden. ( zie vorige pagina)

Woensdag om 13:39 uur gewijzigd door BETTIE628

• Woensdag om 21:13 uur

Johan het speelt wel een rol ,ik weet dat iedereen iets kan krijgen op elke leeftijd ,als je 75 bent zoals ik en je heb een partner gehad die gezondheidsproblemen had is een  7 jaar oudere partner te veel leeftijdverschil ,ik denk dan dat wordt weer verzorgen je hebt toch de zorg dan voor elkaar .

Ik krijg genoeg reacties maar de mannen zijn al over de 80 en daar voel ik mij te jong voor Ha Ha ,

ik merk ook dat ze vaak vastgeroest zitten in tradities ,en ik wil geen slavenjuk weer ,ik ben Vrij in Jezus Christus en hij weet wat het beste voor mij is

• Woensdag om 21:25 uur

Kan me helemaal vinden in jouw opmerking over leeftijd Alie.

Ook op oudere leeftijd is 7 jaar wel groot verschil. Jij wil en kan nog uit maar je partner dan niet meer en zit je weer vast in je huis. Daarnaast wat je aangeeft de vastgeroeste patronen en tradities. Veel oudere mensen staan hier niet bij stil.

Ik kreeg laatst een opmerking van; Wie niet waagt wie niet wint..... Daar gaan m'n nekharen van overeind staan.....

• Woensdag om 22:06 uur

Heb jij gelijk wie niet waagt wie niet wind. Nee zo ga je niet met elkaar om.

SANDRA421 schreef:

Kan me helemaal vinden in jouw opmerking over leeftijd Alie.

Ook op oudere leeftijd is 7 jaar wel groot verschil. Jij wil en kan nog uit maar je partner dan niet meer en zit je weer vast in je huis. Daarnaast wat je aangeeft de vastgeroeste patronen en tradities. Veel oudere mensen staan hier niet bij stil.

Ik kreeg laatst een opmerking van; Wie niet waagt wie niet wint..... Daar gaan m'n nekharen van overeind staan.....

• Woensdag om 22:29 uur

Het ene verhaal is niet altijd met het andere te vergelijken. Mijn vriendin scheelde 8 jaar met haar man zij was altijd erg actief op allerlei terrein, maar plotseling bleek ze op haar 60ste jaar kanker te hebben en overleed. Haar man is nu 79 jaar en nog fit helpt nu zelfs zijn dochter met inrichten van haar huis. Zo kan het ook weleens verlopen. Over het gemis na overlijden van een dierbare echtgeno(o)te waar jij je in liefde veel offers voor hebt getroost. Dat kun je niet nog eens op oudere leeftijd iemand toewensen. In God's Raadsbesluit kunnen wij niet kijken wel bidden om ons te helpen en te vragen  om kracht en hoe Hij wil dat wij verder zullen gaan.  

• Donderdag om 10:28 uur

Het hangt helemaal van de persoon en zijn of haar situatie en gezondheid af.

Mijn opa is op zijn 75e getrouwd met een vrouw van 65. Ze hebben het nog 21 jaar goed gehad samen.

• Donderdag om 12:02 uur

Dat bedoel ik nu ook Coby! Het is ook weleens (niet altijd) per persoon verschillend (al kan ziekte zoals kanker, alzheimer, parkinson ineens maar roet in het eten gooien) en als je de 50 nog niet gepasseerd bent is het verstandiger het meer bij je eigen leeftijd te zoeken. Als je ouder bent kijk je met meer nuances naar zaken als leeftijd. Indien je er echter een goed huwelijk op heb zitten, maar op een gegeven moment toch mantelzorg taken op je bordje krijgt "door bijv. bovenvermelde zaken"  is dat zwaar en confronterend en zul je niet zo snel meer kiezen voor een persoon, "die qua leeftijd" vele malen ouder is, want zelf wordt je ook ouder ..en.. de keuze voor vele malen oudere personen blijft toch een onvoorspelbaar risico "wat bij plotselinge lichamelijke verslechtering" van jezelf .of. je nieuwe partner bijzondere nare situaties creëerd. Hoe ouder je wordt des te meer behoefte er ook vaak is te kunnen praten over vroeger en dat kan met een persoon van eigen leeftijd en uit jouw tijd toch wel erg prettig zijn. Wanneer een vorm van lichte dementie bij een van de 2 ontstaat is dat helemaal van crusiaal belang. We leven nu eenmaal nog niet in een ideale wereld, maar eentje waarin veel gebrokenheid en ellende zich dagelijks aandient, wanneer wij ons dit realiseren mogen we als christenen dankbaar zijn dat God onze koers bepaald en ons leiden wil en we ook weten, dat elk individu een andere levenstaak heeft en wij beter niet kunnen bepalen voor elkaar wat het beste is. Goed bedoelde adviezen kunnen soms leiden tot pijnlijke situaties. Elkaars adviezen zijn slechts mooie kennisgevingen. Jezus is de hoop van ons mensen en Hij wil ons leiden in onze persoonlijke situatie ieder naar zijn aard Hij weet wat voor ons het beste is. Hem centraal blijven stellen in alle keuzen, die wij maken  is het beste wat we kunnen doen!

Donderdag om 12:37 uur gewijzigd door BETTIE628

• Donderdag om 12:45 uur

Ik hoop Dinsdag naar mijn vrienden in Portugal te gaan ,mijn vriendin haar man is 20 jaar jonger en zij is bijna 88 jaar weet je het is wel een voordeel dat de man jonger is als hij gezond is dat zie ik ook bij hun .Door hem gaan ze nog genieten en kunnen ze overal heen gaan , ze dienen samen de Heer ,zo kan het ook .Bettie wat jij zegt dat bedoel ik ook ,je hebt het heel goed verwoord ,als ik een man van een paar jaar ouder zou ontmoeten en hij is nog fit is het Oke .Mits ik weet dat het ook de goede keuze is en God daar Zijn amen op zegt .Komt het niet op mijn weg is het ook goed .:-):-)

• Donderdag om 13:35 uur

Wel fantastisch Alie super! dat je dat kunt doen.Een hele fijne tijd zo samen met hen geniet ervan! Ook fijn te lezen dat je bereid bent God's weg te bewandelen ook al kan dat een andere zijn dan wij liever zien. (Bij mijn ouders werd vroeger vaak gezegd liever koekjes bestaan niet) en zo bekijk ik het dan ook maar. Als mensen hebben we altijd wel wat te wensen en lopen daardoor meer dan eens tegen de grensen van het betamelijke aan, terwijl wij nota bene het voorbeeld van Jezus hebben die sprak: Niet mijn wil maar Uw wil geschiede, wat staan onze wensen en verlangens vaak haaks op God's plan met ons. Het blijft desondanks wel mooi dat Hij ons in de Vrijheid heeft geplaatst voor het maken van keuzen of die nu goed of fout zijn immers aan Hem moeten wij ons eens verantwoorden en niet aan mensen. Moge Hij in alles maar onze Leidsman zijn, dan hebben wij een heerlijke toekomst voor ogen.

• Donderdag om 16:38 uur

Bettie dat doe  ik al vanaf mijn tienertijd ,toen ik 15 jaar was heb ik mij al laten dopen ,maar het is wel een tijd van leren elke dag weer opnieuw ,en door de ervaring wordt je wijzer dat mag je ook gebruiken ,ik bid elke dag om wijsheid en dat is  ook als ik nog een partner zou tegen komen dan moet hij wel een relatie met God hebben .Fijne avond Gr

• Donderdag om 17:44 uur

Het verbaast mij wel eerlijk gezegd dat verschillende mensen hier alleen een partner willen die nog fit is.

Bij het ouder worden krijgen we toch allemaal wel wat gebreken? Vanaf welke leeftijd mag hij wat gaan mankeren denk ik dan.

Je weet ook niet of die fitte partner na een paar jaar nog wel zo fit is.

En zelf kan je toch ook opeens ziek worden? en dan moet die partner het ook met jou doen.

Sorry, maar ik lees dit echt met verbazing.

• Donderdag om 19:09 uur

Je hebt wel een beetje gelijk hoor , bij het ouder worden kan je zomaar iets overkomen ...daar hoef je geen 80  jaar voor te zijn...maar het is zo lastig om te zeggen wat wel of niet bij je leeftijd past...

Donderdag om 19:13 uur gewijzigd door LOUISE648

• Donderdag om 19:39 uur

Nee mijn vriendin is slechts 60 jaar geworden. Niets menselijks is mij  meer vreemd. God weet wat goed voor ons is, wanneer wij Hem de eerste plaats geven in ons leven zal Hij voorzien. Hij geeft geen groter last dan op onze schouders past op allerlei terreinen van ons leven.

• Donderdag om 20:50 uur

Jane als je het voorgaande leest heb ik ook gezegd dat we allemaal iets kunen krijgen en dat je dan in een relatie ook de zorg voor elkaar hebt .Dus d,w,z als de partner waar je dan mee samen woont ziek wordt,Ik ben met mijn overleden man getrouwd in 1982 ondanks dat hij toen al 2 hartoperaties achter de rug had ,ik was 65 jaar toen hij overleed in Wenen en daarom weet ik wat het is .mijn gehuwde leven heeft altijd met de zorg van  mijn man te maken gehad .

• Vrijdag om 9:50 uur

@Alie

Ik las het ook bij andere, het viel mij gewoon op, ook het liefs maar een paar jaar verschil in leeftijd. Wel moeilijk wat jij achter de rug hebt, dat snap ik wel. Maar toch loop je het risico als je op oudere leeftijd nog een relatie wilt dat er verzorging bij kan komen.

Ik zie het genoeg in mijn omgeving, je bent weer een poosje gelukkig en dan overlijd de partner of krijgt een ernstige ziekte.

Een jongere partner zegt niets die kan ook ziek worden.

Na mijn scheiding ben ik verliefd geworden op een man die leukemie had, dat vind je dan heel naar, maar die ziekte hoort er dan bij.  

• Vrijdag om 17:30 uur

Jane niets is mij vreemd in wat jij schrijft en ik denk dat iedereen gewoon moet doen wat hij of zij het beste vindt ,ik bid al heel lang voor een geschikte partner ,en is het niet Gods bedoeling is het ook goed..

26 – 41 van 41    Ga naar pagina:  Vorige  1  2Plaats reactie