De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Relatie aangaan zonder verliefdheid?

ForumSingles en relaties

76 – 96 van 96    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3  4Plaats reactie

• 26 oktober 2016

@Margo,

Hartelijke groeten terug. We hebben toen een leuke ontmoeting gehad hè, met mooi weer en lekker eten en gezelligheid. Nou ik hoop voor jullie dat er een blijvende relatie van gaat komen.

Wens jullie Gods Zegen hierbij

Jane

• 29 oktober 2016

Het onderwerp van dit topic en andere van dezelfde strekking leiden steeds naar veel discussie , verschil van meningen , denkwijzen over dit thema , zou het niet beter zijn  om geen appels met peren te vergelijken ?Het veroorzaakt veel leed .Gewoon de verschillen tussen mannen en vrouwen te accepteren .Dat is nu juist waarin ieder uniek is . God heeft ons zo gemaakt , en juist daarom passen we goed bij elkaar .Ieder in de door God bedoelde taak .Man en mannin .Man en vrouw schiep Hij hen.
    Mens naar Ons beeld zei God , laten we daar dankbaar voor zijn .

Appels en Peren

Denk niet dat jij het zwaarder hebt dan ik :
    je kunt mijn leed niet met het jouwe vergelijken ;
    het jouwe ken je immers door en door ,
    maar bij een ander kun je niet naar binnen kijken .

Denk niet dat ik het zwaarder heb dan jij :
    wie weet heb ik meer draagkracht , meer reserve ;
    misschien blijf ik nog prima op de been
    wanneer de meerderheid het zou besterven.

Zo'n vergelijking heeft maar weinig zin
    en doet haast altijd wel iemand pijn ;
    we doen er beter aan elkaar te horen
    en er gewoon voor elkaar te zijn .

29 oktober 2016 gewijzigd door MARGRIET124

• EVA529

30 oktober 2016

als je er allebei hetzelfde in staat kan dat misschien werken, maar als een van beiden wél verliefd is wordt het een heel moeilijk verhaal.

dus ik zeg: als je verliefd bent op iemand en diegene is niet verliefd op jou: NIET AAN BEGINNEN, wát de ander je ook wil laten geloven. ("het komt nog wel" , "ik ben niet zo snel verliefd", etc.).

het geeft onnodig veel pijn, frustratie en verdriet.

beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald!!!!!!!!!

• 3 november 2016

ja ,ik kom er ook achter  wat Eva schrijft.

4 november 2016 gewijzigd door WILHELMINA104

• ORBELINDA632

7 november 2016

Ik ben het met Eva eens

• LIA654

11 november 2016

Ik heb wel dates gehad maar ik denk als er geen gevoel in ieder geval van CHemie is stop ik er mee,ik vind van vrienden kun je ook houden en goed mee opschieten maar een partner is toch anders ,met een partner moet je ook weten hij is mijn type en ik kan van hem gaan houden . Er komt meer ineen relatie kijken dan iemand leuk vinden ,en misschjien ook nog dingen gemeen hebben . Zo ervaar ik dat .Gr Lia

• PIET361

11 november 2016

Ik vind het een mooi en waar gedicht Margriet en ik sta volledig achter je. Ieder mens is uniek!

11 november 2016 gewijzigd door PIET361

• PIET361

11 november 2016

Mijn vrouw en ik waren bijna 50 jaar getrouwd toen de Heer haar thuis haalde. Dacht je dat er in ons huwelijk nooit strubbelingen zijn geweest?  Natuurlijk wel! Maar als je met elkaar praat en bid, kun je er altijd uit komen. Ruzie maken en weglopen is geen optie. Dat is laf!

• LINDA978

11 november 2016

In lief en leed, zeggen we wel eens;-)

• PIET361

11 november 2016

Ja dat is zo Linda.

• 11 november 2016

Ik denk niet dat je er altijd uit kan komen. In relatie`s is er niet eens altijd ruzie. Het kan ook zo zijn dat je niet eens meer met elkaar praat. Zwijgen is misschien nog wel erger dan ruzie maken.

Het kan ook zijn dat je te verschillend bent en zo ver uit elkaar gegroeid bent zodat er geen weg meer terug is.

Maar we gaan ontopic...........relatie aangaan zonder verliefdheid, Tja ik ben best verliefd geweest in de verkeringstijd maar na 23 jaar toch gescheiden

• ANNE402

20 juli

Boeiend topic! Wat is de volgorde? 1 verliefd zijn 😍 2 houden van ❤  Of andersom? Of tegelijk? Of is....houden van ❤ voldoende? Vond een mooi artikel, voor wie tijd en interesse heeft...

www.gotquestions.org/Nederland ... -herkennen.html

• 20 juli

KEES154 schreef:

Vraag:

Kun je een relatie met iemand aangaan als je niet verliefd bent op die persoon?

Ben benieuwd naar reacties en ervaringen.

Mvg Kees

In het kort: Nee.

Daar moet ik wel achteraan zeggen dat verliefdheid verschillende vormen aan kan nemen.

Van liefde op het eerste gezicht tot langzame ontwikkeling van vriendschap tot relatie.

Maar voor mij persoonlijk is het beginnen van een relatie louter en alleen voor het hebben van een relatie pertinent uitgesloten.

20 juli gewijzigd door PATRICK233

• ANNE402

6 augustus

PATRICK233 schreef:

In het kort: Nee.

Daar moet ik wel achteraan zeggen dat verliefdheid verschillende vormen aan kan nemen.

Van liefde op het eerste gezicht tot langzame ontwikkeling van vriendschap tot relatie.

Maar voor mij persoonlijk is het beginnen van een relatie louter en alleen voor het hebben van een relatie pertinent uitgesloten.

Vind ik ook!

• 7 augustus

Bij de aanvang van een liefdes relatie is er meestal een bepaalde aantrekkingskracht of gelijkwaardige behoeften e/o prikkels en ALS die er niet zijn en ook niet na een tijd "via gezamenlijke interesses of waardering"  kan er wellicht een leuke e/o fijne vriendschap ontstaan, wat zeker mooi kan zijn.Voor een huwelijk is het dan "naar mijn bescheiden mening" geen match

• 7 augustus

Zo denk ik er ook over Bettie

• LINDA978

9 augustus

Ja, wel mooi verwoord van Bettie🎯

• 12 augustus

Wanneer wij leren kijken met de bril van GOD's LIEFDE zullen we ontdekken dat ZIJN LIEFDE in vele aspecten te bewonderen valt. De KLIK tussen man en vrouw, waarbij het gezamenlijk FUNDAMENT nl. het geloof in JEZUS CHRISTUS ONTBREEKT is ONVOLLEDIG.

Ook GEEST, ZIEL en LICHAAM  KAN NIET GESCHEIDEN worden het FUNCTIONEERT NIET. Zo ook bij een relatie. Wie zijn lichamelijke verlangens leert beheersen heeft reeds een mooie overwinnig behaalt. Een bemoediging is wel: Wij mogen planten HIJ geeft de wasdom ook op het terrein van de menselijke liefde. Soms vraagt het tijd, maar wat heeft onze tijd voor waarde, wanneer die niet in GOD's Handen is??

• 17 augustus

Je kan een relatie aan gaan zonder verliefdheid,maar of dat de manier is... ,verliefdheid gaat altijd over dat zoiezo.., en dan blijft houden van over , je kan ook wel heel veel van iemand houden en er na zelfs nog verliefd worden ,terwijl je dat eerst niet was...  ,en je eerst soort maatjes was ... , elkaar leuk vinden en elkaar graag zien is denk ik het belangrijkste...

• 17 augustus

Dat..Jurr is een goede en lieve reactie van jou...👍

• 19 augustus

Er zal toch een bepaalde aantrekkings kracht e/o prikkels moeten zijn naar elkaar en dat heet toch verliefdheid. Hierover heb ik reeds mijn verhaal eerder al gedaan. Ernaast is vriendsschap een zeer waardevol contact. Wat tussen zo'n soort vriendschap kan komen in te staan is het FEIT, dat er voor een van de 2 WEL een ander persoon op toneel kan komen (onuitgesproken gevoelens zorgen voor veel pijn als blijkt dat je toch verwachtingen of diepere gevoelens hebt). Veel verstandiger om "zonder echte verliefdheid" respect en ruimte voor jezelf en betreffende persoon in te bouwen, zodat BEIDEN de vrijheid behouden (zonder in tweestrijd te geraken) verder te gaan met zijn/haar leven.

76 – 96 van 96    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3  4Plaats reactie