De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Mannen, waarom geen berichtje terug?

ForumOver SamenChristen

101 – 125 van 143    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 4  5  6  Volgende Plaats reactie

• RON724

13 november 2015

Ja dat had ik (vroeger) al begrepen, Nimre, ik had zoveel jaar terug al van dat boek gehoord.

• JOOP410

1 december 2015

Leuk topic, ik ben het forum nog aan het ontdekken. Ik vind het een kwestie van fatsoen gewoon even te reageren. Altijd. Wat dat betreft heeft SC ons geholpen door mede te delen hoe vaak iemand zijn mail beantwoord. Is dat lager dan vaak dan geen tijd in steken, natuurlijke selectie :-).

• NIMRE580

1 december 2015

Het kan ook anders zijn Joop. Bijvoorbeeld... als iemand je alsmaar blijft mailen, terwijl je al hebt aangegeven geen contact meer te willen... Dan antwoord je niet meer op een gegeven moment, en staat er dus in je profiel dat je maar soms je mail beantwoordt.

Het kan dus een vertekend plaatje opleveren.:-)

• SANDRA781

1 december 2015

Dat wilde ik dus ook zeggen Nimre. Het kan dat je mails krijgt van mensen die je niet hoeft te beantwoorden. Bijvoorbeeld een laatste groet of een bepaalde informatie waar je om hebt gevraagd of een bedankje. Dat geeft een heel vertekend beeld op je profiel

• JOOP410

1 december 2015

Ik had geen rekening gehouden met stalkers idd. Jullie hebben gelijk :-).

• RON724

5 december 2015

Refererend naar de topic zelf:

~~'t Is moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed bent als ik.
    Zo stoer zo charmant en zo aardig, dat zie je in een ogenblik.
    Ik denk als ik kijk in de spiegel, daar staat een geweldige vent.
    't Is moeilijk bescheiden te blijven, voor een kerel met zoveel talent.~~

www.songteksten.nl/songteksten ... -te-blijven.htm

5 december 2015 gewijzigd door RON724

• NIMRE580

5 december 2015

Klopt Sandra, dat ook. Helemaal kloppen doet het dus nooit.

• SIMEON334

5 december 2015

Hallo allemaal,

Reageren is wel zo beleefd. Ik probeer het meestal wel te doen, ook als ik geen interesse heb in contact. Toch wil ik even toevoegen dat ik regelmatig mailtjes krijg die totaal niet uitnodigen tot een reactie. Er staat dan zoiets als: "Leuk profiel, ik studeer puntje, puntje." Bij zo'n mailtje reageer ik niet. Probeer dus ook actief te zorgen voor een reactie. Bijvoorbeeld door leuke vragen te stellen en complimenten te geven. Een mailtje waarin bij wijze van spreken alleen een mededeling staat, laat niet zien dat je veel moeite hebt gedaan.

PS Ik zeg natuurlijk niet dat jullie zulke mails sturen. Ik zeg alleen dat dit een situatie is, waarin ik zelf niet zou reageren.

• KLIPPER619

5 december 2015

Ik geef bijna alijd antwoord terug.

Eenmaal is dat niet gebeurd, misschien wel, eigenlijk weet ik niet precies waarom.

Mijn exuus aan die dame en ik zal haar persoonlijk schrijven, dan is dat weer rechtgezet. En het aardige is dat zij niet gemopperd heeft naar mij.

En ik was eerder op een site, en ook vrouwen kunnen er wat van. Dus mannen die echt eerlijk zijn, ook opgelet. Op TV zag ik bij Dr Phil dat een vrouw zich uitgaf voor een man. Zeven vrouwen gelijkertijd. Zij was lesbisch. Dat is niet te voorkomen.

Ik ga altijd van het goede uit. Maar ik sta dan ook wel mijn mannetje.

Ikwens allen Gods Zegen

Marten Dek

• NIMRE580

5 december 2015

Simeon: Klopt, soms schrijft iemand heel kort iets, zonder iets te vragen of belangstelling te tonen. Daar kan ik ook niets mee.....

• 29 december

Zo, ik heb deze oude topic maar eens even uit het stof gehaald. We zijn 3 jaar verder en...geen steek veranderd. Natuurlijk: veruit de meesten die hier nu lid zijn waren dat niet in 2015. Maar dezelfde ergernis is er nog steeds: waarom?Waarom hebben velen niet het fatsoen om een reactie terug te geven. Besef dat die ander jou dus de moeite waard vond om je een berichtje te doen. Gewoon een vriendelijk antwoord is dan toch wel het minste. In het gewone dagelijkse leven geef je toch ook antwoord op een vraag. Of heb je ook dan bananen in je oren? Het lijkt me dat je je werk moeilijk kan uitvoeren als je je daar zo opstelt als dat je dat hier doet. En... gelukkig zijn er zeker ook mensen die keurig reageren. Hi hi... en echt hoor: een reactie terug geven betekend niet dat je volgende week in ondertrouw gaat...;-).

En het is helaas een fenomeen wat zich op alle (chr.) sites voordoet. Nou ja, en dat vind ik misschien nog wel het ergste. We beleiden dat we allen deel zijn van die universele gemeente, het huisgezin van God. Zou het juist daar niet anders moeten zijn? Gij geheel anders, gij hebt Christus leren kennen...  Het lijkt me dat juist hierin ook de geur van Christus zich zou moeten verspreiden.

Dus lieve broers en zussen: wees hierin anders dan de wereld en geef gewoon antwoord.

• 29 december

Blijft toch iets wat voor velen lastig lijkt en dan bv de oudere mannen bij mij , als ik vriendelijk vraag waarom bv iemand van 72 naar mij knipoogt en daar dan geen antwoord op geeft , of als je  een  vraag terug steld op iemands antwoord  men ineens niet meer schrijft , ik begrijp dat  echt niet  , zoveel moeite zou het toch niet  moeten zijn . Maar dat is mijn mening!

• 29 december

PETRA740 schreef:

Zo, ik heb deze oude topic maar eens even uit het stof gehaald. We zijn 3 jaar verder en...geen steek veranderd. Natuurlijk: veruit de meesten die hier nu lid zijn waren dat niet in 2015. Maar dezelfde ergernis is er nog steeds: waarom?Waarom hebben velen niet het fatsoen om een reactie terug te geven. Besef dat die ander jou dus de moeite waard vond om je een berichtje te doen. Gewoon een vriendelijk antwoord is dan toch wel het minste. In het gewone dagelijkse leven geef je toch ook antwoord op een vraag. Of heb je ook dan bananen in je oren? Het lijkt me dat je je werk moeilijk kan uitvoeren als je je daar zo opstelt als dat je dat hier doet. En... gelukkig zijn er zeker ook mensen die keurig reageren. Hi hi... en echt hoor: een reactie terug geven betekend niet dat je volgende week in ondertrouw gaat...;-).

En het is helaas een fenomeen wat zich op alle (chr.) sites voordoet. Nou ja, en dat vind ik misschien nog wel het ergste. We beleiden dat we allen deel zijn van die universele gemeente, het huisgezin van God. Zou het juist daar niet anders moeten zijn? Gij geheel anders, gij hebt Christus leren kennen...  Het lijkt me dat juist hierin ook de geur van Christus zich zou moeten verspreiden.

Dus lieve broers en zussen: wees hierin anders dan de wereld en geef gewoon antwoord.

Van harte mee eens @Petra!!

Wees sociaal en niet banaal!! Het is niet meer dan normaal als je gewoon antwoord teruggeeft! Desnoods dan met de toevoeging dat je verder contact niet (meer) wenselijk vind! Op goede, te rechtvaardigen gronden!! Maar altijd de Liefde de boventoon laten voeren, achtende de ander uitnemender dan jezelf! Wel vaak een moeilijke opgave! Maar om Christus wil wel de beste weg!

• 31 december

Ja helemaal eens!

• 31 december

Treur niet wees jezelf niet iedereen kan dat waarderen. Maar je bent eerlijk authentiek en komt uit voor je mening dat is toch het het belangrijkste ! Mijn eigen waarde ontleen ik niet uit wat anderen vinden. Maar uit mijn principe's en mijn eigen waarde.

• 31 december

Ehhh... @Clejo... ik snap je niet. Het gaat niet over een mening geven. Ook niet over eigenwaarde. Het gaat in deze topic over dat je een berichtje naar iemand stuurt. Je ziet dat het gelezen is en er komt geen enkele respons. Dat wordt door velen als onprettig, zelfs onfatsoenlijk ervaren. Gewoon omdat het normaal is om als iemand iets zegt of je iets vraagt je gewoon een reactie geeft.

• 31 december

Petra dat zijn we dus niet met elkaar eens. Jij verwacht iets van een anders als jij iets doet. Ik verwacht niets van een ander. Dat is zijn of haar verantwoordelijkheid en ik heb daar geen waarde oordeel over. Het werkt nou eenmaal niet zo in deze wereld zoals jij denkt dat het is. Geef. Zonder iets terug te verwachten. Des te mooier is het als je iets krijgt !

31 december gewijzigd door CLEJO670

• 31 december

Het is gewoon zo dat dit een datingsite is, al zijn er die hier zijn voor de gezelligheid (waaronder ik).

Het bespaart je een hoop frustratie als je accepteert, dat het hier er soms 'anders'aan ttoe gaat.

K heb geleerd om mijn gevoel van eigenwaarde niet te laten bepalen door het feit of iemand anders al dan net reageert op een berichtje. Het is maar een mailtje aan iemand die je soms helemaal niet kent. Fatsoenlijk is het wel om even te reageren, degene die mailt heeft er soms veel moeite voor gedaan.  maar het gebeurd gewoon niet....voilá.

1 januari gewijzigd door PAULA777

• 31 december

De ene man doet dat makkelijker als de ander ze moeten soms een drempel over maar ik denk dat dat ook voor de dames geldt!!

• 31 december

Klopt, de titel van de topic dekt niet de lading. Daarom spreek ik ook beide seksen aan. Al is het natuurlijk wel zo dat mijn ervaring de mannen betreft. De contacten met de dames zijn natuurlijk anders gericht. En ik snap dat zeker in het begin het ff wennen is om te reageren. Maar verplaats je in die ander: die neemt de moeite, heeft het lef om je een berichtje te sturen. En dan... gebeurd er niets. Zelfs geen simpel bedankje. Zo hoort dat toch niet? Ik vind het echt onfatsoenlijk. Enne... ieder is uit vrije wil op deze contactsite. Dus de consequentie is dat je zomaar pardoes een berichtje kan krijgen.

Hoop zo dat mensen die dit lezen en er ook een handje van hebben om maar niets te zeggen hierover met zichzelf in gesprek gaan en hier verandering in brengen.

31 december gewijzigd door PETRA740

• 2 januari

Als ik een berichtje krijg schrijf ik altijd vriendelijk terug. Daar kunnen wat zusters hier op SC helaas een voorbeeld aannemen 😊

2 januari gewijzigd door HERMAN648

• LIEN423

2 januari

Blijkbaar heeft niet ieder communicatie vaardigheden ... Heb ook de indruk dat de fatsoensregels in Nederland ook totaal verschillen met de onze (Belgische)

Buiten dat, zelf vind ik het inderdaad van fatsoen getuigen wanneer je een mailtje beantwoordt. Maar degene die dat niet doen, zegt meer over hen als over mij. het haalt je eigenwaarde in principe niet omlaag.

• 2 januari

Mee eens Lien. Het is bar en. Boos ook in Christelijk Nederland. Mensen. Smijten je om de oren. Met mooie bijbelteksten. Maar vervolgens blokkeren ze je. Of ze schrijven niet terug. Omdat je beleefd en vriendelijk bent. Nee daar kan ik geen God is Liefde in terug vinden 😭😭😭😭

LIEN423 schreef:

Blijkbaar heeft niet ieder communicatie vaardigheden ... Heb ook de indruk dat de fatsoensregels in Nederland ook totaal verschillen met de onze (Belgische)

Buiten dat, zelf vind ik het inderdaad van fatsoen getuigen wanneer je een mailtje beantwoordt. Maar degene die dat niet doen, zegt meer over hen als over mij. het haalt je eigenwaarde in principe niet omlaag.

2 januari gewijzigd door HERMAN648

• 2 januari

HERMAN648 schreef:

Mee eens Lien. Het is bar en. Boos ook in Christelijk Nederland. Mensen. Smijten je om de oren. Met mooie bijbelteksten. Maar vervolgens blokkeren ze je. Of ze schrijven niet terug. Omdat je beleefd en vriendelijk bent. Nee daar kan ik geen God is Liefde in terug vinden 😭😭😭😭

Ja, denk aan Jezus!! Zoals Hij mensen benaderde en behandelde! Ook wel soms met teksten hoor! Want we hebben het profetisch Woord en dat dient tot onderwijs! Maar niet altijd is dat van toepassing! Word te pas en te onpas gebruikt al krijg ik nog wel eens de indruk dat ook onder christenen er kregeligheid ontstaat als iemand je met één of meerdere Bijbelteksten vermaand! En niet alleen vermanen maar ook een hart onder de riem steken! Of opbouwen in het geloof! Dat heeft ook alles te maken met het onderdeel uitmaken van het Lichaam van Christus!!

En stel Jezus op deze site, wat natuurlijk niet nodig is voor wat betreft relatie zoeken! Maar wel om vrienden te zoeken! Hoe zou Jezus dan met de mails die Hij zou krijgen omgaan?? Zou Hij er onbeantwoord laten?????

• 2 januari

Ik denk dat Jezus wel op een of andere manier ons andwoord geeft. Geloof is ook een manier van leven en naleven. En het geloof is zeker geen theoretisch gebeuren. Maar een praktisch gebeuren.

BERT970 schreef:

Ja, denk aan Jezus!! Zoals Hij mensen benaderde en behandelde! Ook wel soms met teksten hoor! Want we hebben het profetisch Woord en dat dient tot onderwijs! Maar niet altijd is dat van toepassing! Word te pas en te onpas gebruikt al krijg ik nog wel eens de indruk dat ook onder christenen er kregeligheid ontstaat als iemand je met één of meerdere Bijbelteksten vermaand! En niet alleen vermanen maar ook een hart onder de riem steken! Of opbouwen in het geloof! Dat heeft ook alles te maken met het onderdeel uitmaken van het Lichaam van Christus!!

En stel Jezus op deze site, wat natuurlijk niet nodig is voor wat betreft relatie zoeken! Maar wel om vrienden te zoeken! Hoe zou Jezus dan met de mails die Hij zou krijgen omgaan?? Zou Hij er onbeantwoord laten?????

101 – 125 van 143    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 4  5  6  Volgende Plaats reactie