De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Mannen, waarom geen berichtje terug?

ForumOver SamenChristen

126 – 143 van 143    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 4  5  6Plaats reactie

• 2 januari

Denk dat mensen die niks terugsturen, zelf niet beseffen dat het vervelend is.

Blijkbaar worden hun berichtjes wel netjes beantwoord.

Christen of geen christen, het is een gebrek aan fatsoen om niks van je te laten horen. Een afwijzing is ook gewoon een antwoord.

• 2 januari

Ook vrouwen sturen geen berichten terug

• 3 januari

Ja Peeth! We zijn allemaal van dezelfde lap gescheurd! Een uitdrukking die jij wel kent denk ik!?

Je kunt ook zeggen: we zijn allemaal gevallen Adamskinderen en evengoed/evenzeer Evaskinderen!! Daarom gebeurt dit ook bij zowel mannen als vrouwen!!

Maar de een achte de ander uitnemender dan zichzelf en die staat, ziet toe dat hij niet valle!!

• 6 januari

Hoi, hier herken ik me niet in. Het valt mij juist op dat vrouwen practisch niet reageren. Ook niet wanneer je ze alleen maar een compliment maakt.

Dan is alleen al een 'dankjewel' genoeg en min of meer als Christen zijnde en handelend een reactie die hoort.

Nu steekt iedereen anders in mekaar,zowel de mannen als vrouwen,wanneer deze een mail,knipoog of lofuiting krijgt. Maar ik vind dat je hier op samenchristen min of meer verplicht bent om in iedergeval een reactie te geven. Anders kan je net zo goed op de datingsites van de wereld verbljven waar ze precies hetzelfde reageren en handelen.

Als Christen hoor je je anders te gedragen en te handelen.

En wat dates betreft, wanneer degene die jou benaderd niet de juiste is.......dan houdt God het wel tegen. Zo simpel werkt het gewoon. Alleen met de match die God voor ogen heeft zal het contact of de date in een relatie uitmonden. Dus waar zijn mensen bang voor door niet of nauwelijks te reageren ???

Dus ja,Berberis, de rest wat je schrijft is ook zo. Een gewoon praatje maken,waar wellicht ook wel een normaal contact uit kan onstaan.........of je wordt op iemands pad gebracht waar jij in het contact een bemoediging voor mag zijn. God brengt mensen nooit zonder reden op je pad.

BERBERIS853 schreef:

Ja ik trek stoute schoenen aan , als teminste dit erop

blijft staan. Met een paar , in dit geval dames,  hadden we het er over

dat die mannen zo weinig of niet REAGEREN.

Er worden je een mail of lof gegeven of knipoog die niet altijd  fleurt betekend.

Maar zelde reageren de mannen er niet op.

Ik kreeg eens een boos mailtje dat hij al iemand had en niet lastig gevallen wil worden .Ik heb wat uit gelegd en werd het sorry.

Maar waarom reageren die mannen niet , een praatje kan toch altijd wel gewoon als vrienden kun je toch ook mailen. Als je alleen je krampachtig een schoonheid vanbuiten zoeket die kleur  ogen haren enz. kan leuk zijn die gevonden te hebben en niemand toelaten. Maar als je haar/hem dan echt ziet dan is de binnenkant niet zo mooi als de buiten kant.

Maak hiet plezier , oprecht, eerlijk. Gewoon vrienden van daaruit kun je de ware misschien tegen komen.

Wie weet.:-*

• 6 januari

Dit klopt helemaal wat je hier beschrijft, Sandra.

En zeker als Christen zijnde op een Christelijke datingsite ben je min of meer VERPLICHT te reageren. En dan moeten ze maar eens gaan denken van 'Wat zou Jezus doen wanneer hij een bericht,lofuiting of knipoog krijgt?'

SANDRA421 schreef:

Denk dat mensen die niks terugsturen, zelf niet beseffen dat het vervelend is.

Blijkbaar worden hun berichtjes wel netjes beantwoord.

Christen of geen christen, het is een gebrek aan fatsoen om niks van je te laten horen. Een afwijzing is ook gewoon een antwoord.

• 6 januari

BOKITO045 schreef:

En zeker als Christen zijnde op een Christelijke datingsite ben je min of meer VERPLICHT te reageren. En dan moeten ze maar eens gaan denken van 'Wat zou Jezus doen wanneer hij een bericht,lofuiting of knipoog krijgt?'

Zo is dat! Mooi gezegd! Wellicht zijn sommigen mensen bang dat een knipoog een huwelijksaanzoek is? 😉

6 januari gewijzigd door ANNE402

• 6 januari

Ja ja @Anne, @Bokito.... een simpele reactie is veelal teveel. gevraagd. Zou men echt denken dat door te regeren er vlg week een bruiloft is?? De respectoosheid ten top soms. Nee, een knipoogje of een vriendelijk berichtje is slechts een signaal: jij trok mijn aandacht, lees mijn profiel eens en wie weet.... Zelfs al heb je op dit moment een hoopvol contact, dan kan je ook dat toch gewoon zeggen? En n als je denkt: vast een aardig mens maar ik heb niet het idee dat... nou dan zeg je dat toch gewoon? Zo moeilijk is het niet hoor.  Pfff, ik word soms zo moedeloos van sommige mensen... Wat doen ze in vredesnaam hier??

• 6 januari

Inderdaad,Anne. Zo jammer,maar waar.

@Petra Het lijkt idd vaak helemaal nergens op. Tuurlijk wil je een ander niet kwetsen bij het afwijzen...........maar helemaal niet reageren.................

ANNE402 schreef:

Zo is dat! Mooi gezegd! Wellicht zijn sommigen mensen bang dat een knipoog een huwelijksaanzoek is? 😉

• 6 januari

BOKITO045 schreef:

Inderdaad,Anne. Zo jammer,maar waar.

Maar....haha...ik kan jou geen ;-) en mail sturen. Ik voldoe niet aan je contacteisen. :-(

• MARGRIET124

6 januari

:-D Ik weet wel wat jezus zou doen .................

• 6 januari

Er wordt nu verwezen naar het christen zijn  en terecht. Het kan ook nog op een andere manier. Behandel mensen zo als jij ook graag behandeld wilt worden! Wat je geeft op welke wijze dan ook zal je eens terug ontvangen.

• 6 januari

Deze regel komt voor in Mattheus 7:12 Alle [dingen] dan, die gij wilt, dat u de mensen zouden doen, doet gij hun ook alzo; en Lukas 6:31 En gelijk gij wilt, dat u de mensen doen zullen, doet gij hun ook desgelijks.

Oftewel...wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

• 6 januari

Amen Anne! En ook Met Jou en Petra en Bokito!

En anderen die het niet meer dan "normaal en fatsoenlijk vinden te reageren en reactie terug te krijgen!!

6 januari gewijzigd door BERT970

• 8 januari

Zo is dat Bert

Als je nare opmerking krijgt reageer ik niet.!

• 8 januari

Waarom geen berichtje terug. Als iemand je in de kerk of ergens anders wat zegt. Dan zeg je ook wat terug lijkt mij

8 januari gewijzigd door HERMAN648

• 8 januari

HERMAN648 schreef:

Waarom geen berichtje terug. Als iemand je in de kerk of ergens anders wat zegt. Dan zeg je ook wat terug lijkt mij

Dat bedoel ik!!

Helemaal mee eens Herman!!👍🤝🙏

• 8 januari

In de kerk kom je elkaar tegen en je maakt een praatje en je groet elkaar.

Hier op forum gaat heel anders aan toe.

• 8 januari

Hum Peet, ik vind daar niet zoveel verschil in. Tuurlijk heb je hier de gesprekken niet face to face. Maar ik heb hier minstens zulke mooie en intense contacten als in de kerk of zo. En de fatsoensnormen zijn toch overal het zelde? Waarom praten mensen wel terug als iermand hen in de supermarkt wat vraagt maar hier, juist met broers en zussen, niet? Het blijft mij een raadsel. Natuurlijk gebeurd het ook mij wel dat een gesprek hier doodbloed, afloopt. Maar wat mij betreft altijd pas nadat ik een woordje of soms heel veel mails heb terug geschreven.

126 – 143 van 143    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 4  5  6Plaats reactie