De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Mannen, waarom geen berichtje terug?

ForumOver SamenChristen

176 – 200 van 201    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 7  8  9  Volgende Plaats reactie

• Dinsdag om 18:13 uur

Wat had Jezus gedaan? Heb geen idee  stel zo'n vraag helemaal niet ..

• Dinsdag om 18:39 uur

Als iemand een mailtje of een lofje stuurt is het toch wel op z'n minst aardig om daarop te reageren en het is ook wel beleefd om zo te reageren. Zelf reageer ik niet op knipogen maar wel op een lofje of een mail. Het is ook een vorm van beleefdheid om iemand die zijn best doet jou een mailtje te sturen daarop vriendelijk te antwoorden. Degene die geen antwoord krijgt heeft in eens ook een wat minder aardige indruk gekregen van de geadresseerde persoon. In zoverre geldt dan een bijbels spreekwoord: "wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet". Ik wil alleen maar  zeggen: probeer zo vriendelijk en hoffelijk mogelijk naar elkaar toe te zijn - dat is ook wel zo christelijk - , behalve uiteraard als iemand jou, terwijl hij of zij weet dat je er niet op gesteld bent, toch blijft benaderen door op jouw profiel te komen, ongewenste knipogen te geven of ongewenste mails te sturen en in dat geval zou blokkeren te overwegen zijn.

Dinsdag om 18:43 uur gewijzigd door LAURENT014

• Dinsdag om 19:16 uur

Gij geheel anders wand gij hebt christus leren kennen zegt de bijbel Gods woord. Als wij gelijkvormig zijn aan de wereld. Hoe kan de wereld dan zien dat we in Gods liefde geloven

LOUISE648 schreef:

Toch heeft het niets te maken met christen zijn . Anders op een andere site gaan,ik zie het nut er niet van in ..als ik soms gewoon geen zin heb om te reageren..dan is dat aan mij..

Dinsdag om 19:18 uur gewijzigd door HERMAN648

• Dinsdag om 20:01 uur

Zo denk ik er ook over, Laurent

LAURENT014 schreef:

Als iemand een mailtje of een lofje stuurt is het toch wel op z'n minst aardig om daarop te reageren en het is ook wel beleefd om zo te reageren. Zelf reageer ik niet op knipogen maar wel op een lofje of een mail. Het is ook een vorm van beleefdheid om iemand die zijn best doet jou een mailtje te sturen daarop vriendelijk te antwoorden. Degene die geen antwoord krijgt heeft in eens ook een wat minder aardige indruk gekregen van de geadresseerde persoon. In zoverre geldt dan een bijbels spreekwoord: "wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet". Ik wil alleen maar  zeggen: probeer zo vriendelijk en hoffelijk mogelijk naar elkaar toe te zijn - dat is ook wel zo christelijk - , behalve uiteraard als iemand jou, terwijl hij of zij weet dat je er niet op gesteld bent, toch blijft benaderen door op jouw profiel te komen, ongewenste knipogen te geven of ongewenste mails te sturen en in dat geval zou blokkeren te overwegen zijn.

• Woensdag om 13:11 uur

en anders ik wel!

• Woensdag om 19:04 uur

Tja, ik krijg ook wel eens berichtjes of kniipogen of zo...maar ik stuur wel een reactie terug. Minstens een bedankje. Dat is netjes en Christelijk tegelijk.

Anders zou het zijn als iemand maar de hele tijd berichten blijft sturen en je duidelijk hebt gezegd dat je geen contact wilt.

Maar nu stoppen met dit gekissebis...dat is ook niet Christelijk haha, vrede op aarde!

• Woensdag om 19:27 uur

Ha,ha,ha groot gelijk er zijn best nog wel andere zaken waarover we ons druk kunnen maken.

Wij zelf kunnen de mens uiteindelijk niet veranderen.(Zou een mooie boel worden)

• Donderdag om 6:40 uur

Ik denk dat je je gedrag op een datingsite niet anders dient te zijn dan in de "echte" wereld.

Als iemand je "offline" op een nette manier aanspreekt, zeg je toch ook niet helemaal niets terug. Als iemand je offline een knipoog geeft en lacht met de intentie om contact met je te maken - en jij vind de persoon niet onaardig - kan ik me voorstellen dat je daar iets mee doet. Als je diverse keren met iemand offline gesproken hebt, ga je toch ook niet opeens niet meer reageren op een opmerking, radiostilte betrachten en naar iemand staren?  En dat zijn allemaal dingen die wel op een datingsite gebeuren. Omdat het anoniem is. Christelijk of niet christelijk, het is in ieder geval gewoon geen goed burgermans fatsoen.

• Donderdag om 7:52 uur

Helemaal mee eens hoor. Mooi verwoord

AXEL298 schreef:

Ik denk dat je je gedrag op een datingsite niet anders dient te zijn dan in de "echte" wereld.

Als iemand je "offline" op een nette manier aanspreekt, zeg je toch ook niet helemaal niets terug. Als iemand je offline een knipoog geeft en lacht met de intentie om contact met je te maken - en jij vind de persoon niet onaardig - kan ik me voorstellen dat je daar iets mee doet. Als je diverse keren met iemand offline gesproken hebt, ga je toch ook niet opeens niet meer reageren op een opmerking, radiostilte betrachten en naar iemand staren?  En dat zijn allemaal dingen die wel op een datingsite gebeuren. Omdat het anoniem is. Christelijk of niet christelijk, het is in ieder geval gewoon geen goed burgermans fatsoen.

• Donderdag om 13:22 uur

Ondanks mijn vorige gemeende uitspraak kan ik niets anders dan het met Axel gewoon eens te zijn over dit voortkabbelende gespreksonderwerp.

• Donderdag om 14:17 uur

Ik vraag me in dit verband wel eens af of datingsites verkeerde gewoonten aanleren. Ik denk dat veel mensen dit gedrag niet vertonen als ze voor de eerste keer op een datingsite bivakkeren. Maar zodra ze dit een aantal keren hebben meegemaakt (anderen doen dit met hen), volgt er kopieergedrag. Men gaat er dan gemakkelijker over denken. En dat is jammer.

Donderdag om 14:26 uur gewijzigd door AXEL298

• Donderdag om 16:30 uur

Dus laten wij die ons daar een beetje over opwinden, vooral het goede voorbeeld blijven geven door wel de moeite te nemen om even een reactie geven!!!!!

• Donderdag om 17:18 uur

Zeker een noodzaak!

• Donderdag om 17:34 uur

Inderdaad Lauren, Ik reageer altijd.Maar goed, geen raectie geeft nu een heel ander beeld van sommige deelnemers.   :-(

• Zaterdag om 23:48 uur

Of je krijgt antwoord die niet zo vriendelijk is... 🙃 Ook echt zo jammer.  Dan heb je weinig zin om nog iets te sturen... Althans ik wel.

Zaterdag om 23:52 uur gewijzigd door BERNARDINA840

• Gisteren om 1:59 uur

Begrijp jullie reacties volkomen. Ga niet op iedereen persoonlijk reageren. Ik denk zelf dat wij minder krampachtig moeten omgaan met wel/of niet berichtje terug sturen of berichtje terug willen ontvangen. Uiteraard zegt het iets over de ander zijn gevoel en onderliggende behoefte. Stuur soms spontaan een berichtje, maar de ander is altijd vrij om wel of niet te reageren vind ik persoonlijk.

Wij mensen zijn snel geneigd om te oordelen waarom de ander geen of wel berichtje terugstuurd. Vanuit eigen normen en waarden die wij hanteren. Mijn motto in het leven is, wil alleen contact met mensen die mij positieve energie geven. Staat los van christelijk of niet christelijk. Geef elkaar de ruimte en accepteer dat iedereen anders is en denkt.

• 15 uur geleden

Hier kan ik me helemaal in vinden waterbloem

• 15 uur geleden

Inderdaad Waterbloem!

Het is zo krampachtig allemaal. En sommigen trekken het zich zo persoonlijk aan.

Het is helemaal niet persoonlijk naar degene bedoeld.

• 14 uur geleden

Zoals ik al eerder schreef, dat wij "de mens" niet kunnen veranderen dat doet God en wij als mens geven teveel aandacht aan dergelijke onderwerpen inderdaad komt zeer krampchtig over.

• 12 uur geleden

Krampachtig proberen met iemand in contact te komen is niet goed.

Toch is het wel zoals Axel verwoordde netter om als iemand iets stuurt, even een reactie terug te geven net zoals je in het echte leven zou doen. Gewoon aardig. En stel je geen verder contact op prijs dan moet je dat toch gewoon eerlijk kunnen aangeven en dat moet de ander dan respecteren!

• 11 uur geleden

Met een mailtje ja.

Met een knipoog of lofje vind ik totaal niet nodig. Als ze in contact willen komen, sturen ze maar een mailtje.

• 10 uur geleden

Daar ben ik het mee eens hoor Sandra!

• 10 uur geleden

Hoi dames,

Sorry maar onderom is het ook dat de dames geen antwoord geven en geen knipoog willen ontvangen.

Als deze dames nu eens antwoord geven en de knipogen willen ontvangen dat zal je zie dat je vele reacties zult krijgen

Dus dames zet je profiel op en reageer actief probeer maar bij mij

Ik reageer altijd

• 9 uur geleden

Tja , zo kom je dus in een impasse terecht :-/

Als hij niet ....... als zij niet ... Als zij niet .... als hij niet ....
    Daar zit geen enkele actie in .

Dan zit iedereen maar achter het media kastje te staren  ......... wachten , wachten , wachten  en maar blijven wachten ..........................liever lui dan moe .

Als stroop in de winter :-/

• 7 uur geleden

Uiteraard goed dat dergelijk onderwerp eens onder de aandacht is gebracht,  we doen er goed aan te pogen om de christlijke wellevendheid te betrachten het mag geen oeverloos over en weer gesprek gaan worden, dat is zonde van ieders energie.

176 – 200 van 201    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 7  8  9  Volgende Plaats reactie