De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Topic voor leuke uitspraken van je kinderen

ForumRatjetoe

176 – 200 van 270    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 7  8  9 ... 11  Volgende Plaats reactie

• 25 oktober 2017

Ja Louise het maakt me stiekem wel blij :-)

• 10 mei 2018

Door mijn werk als gastouder heb ik doorlopend klein grut om me heen. En ja, dan zijn er weleens dingetjes die een lach op mijn gezicht toveren. Zo ook gisteren. Jongentje van 7 en een meisje van 3 waren buiten aan het spelen. Nou is dat meisje een bijdehand ding met... een pjaakgebjek. Je snapt het al: de r is nog te moeilijk. Maar gelukkig heeft ze dat handig opgelost door de j te gebjuiken.

Ik beschouwde zo hun spel en vroeg wat ze aan het doen waren? "Hij is de hond. En honden kunnen niet pjaten. Die gjommen en blaffen!" Ik: "Dat kopt! En ik hooj hem ook alleen maar gjommen" "Nee! gjommen!" Ik: 'ja, dat zeg ik toch? Gjommen" Verbolgen: "Jij pjaat niet goed: het is gjommen. Ik zeg het goed. Hooj maar: gjommen!!

• PETRA266

10 mei 2018

Leuk is dat , Petra , mijn jongste is nu met dimgen bezig als ; ik moest een week of 2 terug wat doorgeven aan de juf , dus ik zei : " ik zal de juf zo even aan haar haren trekken " , mij dochter roept heel hard , je mag de juf toch niet aan haar haren trekken , dus ik probeerde het verschil tussen letterlijk en figuurlijk uit te leggen . En net die zelfde dag kreeg ze er een taalles over .

• 10 mei 2018

Ja leuk Petra`s:-D

• 11 mei 2018

😀

• BERT970

11 mei 2018

Ik heb ook nog een leuke om te delen

Toen onze 3 kinderen nog een heel stuk jonger waren en de jongste, ze was toen 3, nog niet zo,n grote woordenschat had gebeurde er een keer het volgende:

We reden met de auto langs een natuurgebiedje vlakbij waar we wonen.

In dat natuurgebiedje leven ook allerlei dieren. Bijvoorbeeld ook fazanten.

We reden daar dus en opeens ziet onze jongste dochter een fazant.

Roept ze: " Kijk papa, mama een ZAFANT !"

Nou je kan wel begrijpen dat we even flink moesten lachen!!😂😊😅😄

• 11 mei 2018

:-)

• 11 mei 2018

grappig olifant en fazant misscien haha......

vroeger werd mij altijd wijs gemaakt dat babies bij de dokter werden gehaald.....daar geloofde ik heilig in.....en sinterklaas bestond ook echt.maar hoe kan die nou door de schoorsteen?? snapte er niks van........en snapte ook niet dat er helemaal geen goud in Gouda was!!

van mijn zoon weet ik ook nog wel heel veel......maar dat moet je zien dat kun je niet goed vertellen.......haha heb er soms zo om moeten lachen...met de kar door de winkel bijv.....hij moest en zou rijden met zo n grote kar en zelf de boodschappen er in doen natuurlijk haha......

11 mei 2018 gewijzigd door SARI439

• BERT970

11 mei 2018

Ja ik zie het al gebeuren Sari!!

🤣😅😄🤣

• 11 mei 2018

Heel lang geleden... thuis hadden we een ijzerwarenwinkel. Mijn moeder was een fervente breikous en mijn kleine broertje had een plannetje bedacht. Als kleuter zou hij zo graag een harnas hebben. Dus vroeg hij of mama die voor hem wilde breien van.... staalwol....

• 11 mei 2018

slim bedacht.....:-)

• MEREL372

12 mei 2018

Mijn zoon is al bijna 17.. maar toch vond ik deze ook wel heel lief en grappig:

Ik was net met het laatste stukje bezig voor het koken van de maaltijd, en loopt mn zoon de keuken in. Slaat zijn armen om me heen, een dikke pakkerd op mn wang, en zegt hij: "mam, weet je dat je de liefste bent?"

Nou ik smelt natuurlijk...

En dan: "Maham.... wil jij dan vanavond voor mij de afwas doen? Dan ga ik hem wel drie keer voor jou doen... "

Aahhhh 😂😂😍

• 12 mei 2018

tja........maar doet ie dan wat hij belooft?? heb zlef een zoon die 18 is......

12 mei 2018 gewijzigd door SARI439

• BERT970

12 mei 2018

Nog eentje van de tijd dat de kinderen nog jong waren:

Het was zo rond, toen nog , Koninginnedag;

We reden in de auto ergens heen en we zongen het Wilhelmus.

De kinderen konden de tekst nog niet zo goed!

Dus wij probeerden ze het te leren! Uiteindelijk lukte het al heel aardig tot mijn oudste dochter zong: Mijn schildpad en de betrouwen....

Dat gaf natuurlijk een grote lachbui!😊🤣

• PETRA266

12 mei 2018

Heerlijk die uitspraken ,vroeger als ik bij mijn vriendin was in Goedereede en we hadden gegeten , zeiden we altijd goede bekomst , mijn zoon zei toen ineens na het eten , goeïege toekomst , echt hilarisch op zo'n moment

• BERT970

12 mei 2018

Ja schitterend he!

Op zulke momenten is het echt genieten en erg komisch ook!

• MEREL372

13 mei 2018

SARI439 schreef:

tja........maar doet ie dan wat hij belooft?? heb zlef een zoon die 18 is......

Ja, dat doet hij wel! Hij houd zich wel aardig aan zijn afspraken.

• 13 mei 2018

nou , dan heb je een lieve zoon.......

• 14 mei 2018

Mijn jongste dochter zei vanavond; mamma ik wil niet naar school, dat gaat van mijn speeltijd af!

• BERT970

14 mei 2018

Gisteren tijdens een preek(kerkdienst) die ik bijwoonde:

De dominee vertelde over zijn oma en ging terug tot haar kinderjaren!

Ze kon als kind niet goed rekenen!! Ze was 10 jaar.

Op een dag had ze rekenles en kreeg haar sommen niet voor elkaar! Veels te moeilijk  allemaal!

Ze ging kauwend op haar pen naar buiten zitten staren!

Haar leraar die natuurlijk wel wist dat ze niet goed kon rekenen zat haar eerst wat te observeren. Hij was een vriendelijke, gelovige man!

Toen zei hij: Carolien , wat zie je buiten allemaal?

Toen zei ze: " Ik denk aan de hemel meester "

Toen ging de dominee verder met zijn predikatie en zei : En wij hoe vaak denken wij nu eigenlijk aan de hemel??

Eigenlijk veel te weinig!

We zijn allemaal druk met aardse dingen maar we zouden veel meer met de hemel bezig moeten zijn! Met de Erfenis die daar boven wacht!!........ enz.

Dit zette en zet mij nog erg aan het denken!

Ja hoe vaak denken/overpeinzen we over de hemel die ons door God in het vooruitzicht word gesteld!!!

" Maar t blij vooruitzicht dat mij streelt .!

Ik zal ontwaakt Uw lof ontvouwen.

U in gerechtigheid aanschouwen,

Verzadigd met Uw Goddelijk beeld!!"

Die psalm(psalm 17 vers 8) zongen we na de preek ook!!

Ontroerend en ook bemoedigend en heerlijk!!

15 mei 2018 gewijzigd door BERT970

• MARGRIET124

14 mei 2018

:-D @ Coby

• 18 mei 2018

Mijn "hofleverancier" had vanmorgen weer een leuke. Ze zat filmpjes te kijken over een hamster. Dus: "ik wil ook een hamster!" Helaas was mijn antwoord: "Dat hebben we al gehad en doen we dus niet weer." Jammer jammer... Een poosje nadenken en toen zei ze: "Nou, misschien als ik op mezelf woon? Hoe oud zou ik dan zijn? Een jaar of 40?" Ahh, hier kan ik dus nog heel lang van genieten want ze is nog maar 16....<:). Minstens tot m'n 86 een kind in huis.

• LEJO464

18 mei 2018

Ja jongens, jullie zijn nu éénmaal nog steeds kinderen en niet volwassen ...

Papa, jij bent ook een kind hoor!

Oja?

Ja, jij bent ook een kind van God hoor!

Jesse, zes jaar.

• 19 mei 2018

ja kinderen weten het goed te brengen!!

heb ook nog een verhaaltje over mijn zoon,,,,,we gingen naar een huis kijken en een makelaar was erbij.......toen we wegiingen zat mijn zoon heel bedremmeld te kijken zo tussen de grote mensen en zei ineens.tegen de makelaar......nog een kus??? de makelaar wist even niet waar hij kijkem moest!! haha:-)

19 mei 2018 gewijzigd door SARI439

• BERT970

19 mei 2018

Prachtig heh die kinderlijke eenvoud!?

Zo spontaan en onbevangen!!😉😀

176 – 200 van 270    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 7  8  9 ... 11  Volgende Plaats reactie