De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Goede boeken met christelijke inhoud

ForumInspiratie

51 – 75 van 152    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3  4 ... 7  Volgende Plaats reactie

• NATASCHA934

1 mei 2017

Deze post is op verzoek van de schrijver verwijderd

• MARGRIET124

16 juni 2017

Misschien heb ik dit boekje al eens eerder onder jullie aandacht gebracht  maar gezien de vragen in actuele topics en in de gebedsroom  doe ik het dan nog maar een keer .

Iedereen loopt met vragen rond : als Wie , Wat , Hoe , Waar en Wanneer ,  die om een antwoordt vragen.

Het boekje : Antwoorden  op levensvragen .
    Van Rick Warren
    is een echte aanrader .
    ISBN 9789063533618  
    Uitgeverij Medema

Het geeft antwoorden op vragen als :

• Hoe overwin ik m'n eenzaamheid
    • Waarom overkomt mij dit
    • Hoe kan k met stress omgaan
    • Hoe moet ik verder als ik gefaald heb
    • Hoe overwin ik mijn neerslachtigheid
    • Hoe kan ik meer genieten  van het leven  
    • Hoe kan ik vanbinnen vrede krijgen
    • Hoe moet ik omgaan met ontmoediging
    • Hoe kan ik mijn problemen overwinnen
    • Hoe heb ik mij zo in de nesten kunnen werken
    • Hoe vind ik houvast in een crisissituatie
    • Hoe kan ik ooit veranderen

Veel mensen weten dat ze de antwoorden op levensvragen in de Bijbel kunnen vinden  - ze weten alleen niet wáár ze moeten zoeken .

Dit nuttige boekje helpt om praktische , op de Bijbel gebaseerde stappen te zetten waardoor we kunnen afrekenen  met de angsten en worstelingen die iedereen wel van tijd tot tijd ervaart .

En we zullen ook in staat zijn anderen daarmee te helpen  !

• MARGRIET124

17 juni 2017

In onze Gemeente werken we nu al een jaar of tien  met door Rick Warren ontwikkelde trainingen , o.a de Celebrate Recovery discipelschaps training .  Van hem zijn o.a ook verschenen "Doelgericht leven ".
    We zien  hoe mensenlevens hierdoor veranderen , door staps gewijs  de Bijbelse principes  door te nemen en op hun leven toe te passen .

Van hem is ook het boek : De kracht om uw leven te veranderen .
    Auteur : Rick Warren
    ISBN : 9063533470

Dit omdat je je misschien afvraagt waar je de kracht vandaan moet halen om te veranderen ?  
    Hoe krijg ik mijn leven in een hogere versnelling ?
    Hoe doorbreek ik de sleur waar ik nu in zit ?
    Misschien ben je ook al jaren christen en heb je het grootste  deel van de tijd gesluimerd ?
    Als je graag productief wilt worden  , dan is dit boek een aanrader .

Celebrate recovery  wordt al in meerdere Gemeentes  in Nederland  toegepast . Meer info is te vinden via internet .

• MARGRIET124

14 juli 2017

Op het forum gaat er een topic over vergeving :

Het boekje ; Het krachtigste gebed op aarde  .

auteur Peter Horrobin

ISBN 978907741145

reikt praktische sleutels aan hoe wij God vergeving kunnen vragen  , en hoe wij onszelf
    en anderen  kunnen vergeven

Onze reaktie op de diepe pijn van het verleden is bepalend voor ons toekomstig welzijn .

De ketenen van pijn , haat en bitterheid  . definitief verbroken .

• ADRIANA359

25 juli 2017

Zelfs al ga ik door een dal...

Robert A. Schuller. ISBN 90-809633-6-4.  NUR 700.

Hour of Power Nederland, Laren NH.

• MARGRIET124

2 augustus 2017

Auteur : Willem de Vink

Boek : Wow ,zo ben jij .

drie maanden dagboek  voor tieners [  persoonlijk vind ik voor alle leeftijden :up:]

prijs : 7, 50

ISBN 078 9086 0112 16

• ADRIANA359

7 augustus 2017

Corrie ten Boom

Gevangene en toch...
    Evangelische Lektuur Kruistocht. ISBN 90 7004 801 9

Herinneringen
    uit Scheveningen
    Vught en
       Ravensbrueck

Preludium

,,Pappie weet je,dat je me nog niet hebt toegedekt?''
    Wat een verwijt kan er in de stem van een kind liggen!
    ,,Ja ik kom hoor.''
    De dokter met wie ik zit te spreken, verontschuldigt zich.
    Wij begrijpen beiden, dat toedekken veel belangrijker is
    dan welke economische problemen ook. Hij gaat naar
    boven en ik hoor licht gerucht van eventjes stoeien,
    babbelen van twee kinderstemmetjes en dan de stappen
    van de dokter die terugkomt, op de trap. Wij zetten ons
    gesprek voort, maar ik ben er niet meer bij met mijn
    gedachten.
    Dokter en mevrouw zijn joden.
    Zal straks de Gestapo komen om de kinderen uit hun
    bedjes te halen? En weg te sleuren naar een kamp, waar
    een snelle of langzame dood wacht? Zal de vader geschei-
    den worden van zijn gezin? En de moeder ver weg in
    Polen treuren om haar kinderen?
    ,,Pappie weet je dat je me nog niet hebt toegedekt?''
    In mijn hart vormt zich een besluit.
    Waar ik kan, zal ik de Joden helpen.

7 augustus 2017 gewijzigd door ADRIANA359

• 7 augustus 2017

@Adriana, ik heb vandaag even twee kleine pocketboekjes van Corrie besteld. Vertrouwen en gebed. Ik zal vast meer van haar gaan lezen, dank voor de tip, en geweldig dat je een stukje citeerde:up:

• ADRIANA359

7 augustus 2017

Ja@Linda, zo'n lieve vrouw, zoveel meegemaakt, en toch de zachtmoedigheid van Jezus, een voorbeeld van vergeving, en geloofsvertrouwen op God. Er is veel boek en luister materiaal van haar, o.a ook in de bieb.☺ Met haar goede voorbeelden, een vrouw om van te houden.

7 augustus 2017 gewijzigd door ADRIANA359

• 11 augustus 2017

Wie weet de titel nog van het boek waarin een man terugkeert naar de bergen om daar de dood van zijn zusje te onderzoeken. In plaats van de zoektocht, ontmoet hij God, Jezus en de Heilige Geest.

• MARGRIET124

11 augustus 2017

@ Sandra ,  kan het zijn dat je  het de boek "de uitnodiging "van W. Paul Young bedoelt ?

De jongste dochter van MacKenzie  Allen Phillips , Missy , is tijdens een kampeervakantie ontvoerd.
    In een verlaten hut in de wildernis van Oregon worden r aanwijzingen gevonden die erop duiden dat ze op brute wijze om het leven is gebracht .

Vier jaar later ontvangt Mack , die nog steeds in diepe rouw is , een opvallend briefje  - schijnbaar van God - met de uitnodiging om opnieuw naar de hut te gaan  en daar een weekend door te brengen .

Wat Mack in de hut vindt , veranderdt zijn leven volledig ......

Hij ontmoet daar God , Jezus en de Heilige Geest .

• 11 augustus 2017

Ja, dat is het!!!! Ik vergeet steeds de titel van het boek en maak er zelf een titel van (Schaduwen in de tuin) Waarom ik steeds ander titel maaak, geen idee.

Maar je hebt het goede boek, dankje Margriet!!

Het is een prachtig boek. Deel 2 vind ik zelf iets minder.

• 11 augustus 2017

De christenreis, van John Bunyan. Ik heb meerdere versies van hem. O.a. ook deze. Prachtig verteld door John Bunyan toen hij in de gevangenis zat, omdat hij Gods Woord predikte.

Echt een aanrader:up: De Heere heeft hem ook gebruikt om vrouw en kinderen te redden uit 'stad verderf', en dat staat zo mooi beschreven in de christinnereis<3

wscovers.tlsecure.com/index.ph ... amp;format=img+

• MARGRIET124

11 augustus 2017

:-D:up:Sandra  ,  deel drie is echter ook prachtig !! En ik  benieuwd naar deel vier dat al uit is ,, maar nog niet gelezen heb .

Eva is deel 2

De oversteek is deel 3

God is goed , maar ik niet is deel 4

Althans  deze vier boeken zijn van hem uitgekomen .[ misschien is het woord deel niet op zijn plaats ] denk dat ze opzichzelf staand zijn .

• MARGRIET124

11 augustus 2017

Voor wie nog een dagboek zoekt  :

'Elke dag met JEZUS '

Auteur : Andrew Wommack

365 dagen inzicht in ....

Bemoediging , Geestelijke groei  en Persoonlijke overwinning .

ISBN 9781910 984451

• 30 augustus 2017

30 augustus 2017 gewijzigd door LINDA978

• ADRIANA359

30 augustus 2017

@Linda, uitgebreide informatie van Corrie, en een mooie foto van haar.  ☺

Ik heb  De stille jeren van Corrie ten Boom, en ik ben nu: Geangene en toch... aan 't lezen.

• 30 augustus 2017

@Adriana

Ik ben ook haar boek: gevangene en toch vrij aan het lezen. Wil zeker nog wel meer boeken van haar gaan lezen:-)

• ADRIANA359

30 augustus 2017

@Jane, @Linda heeft een schat aan informatie van haar laten zien, je kunt in de bibliotheek, ook veel naslagwerken, van deze familie vinden.☺

• 31 augustus 2017

@Adriana

Ik heb de site bekeken die Linda plaatste, dankje voor de tip.

• ADRIANA359

31 augustus 2017

@Jane, graag gedaan!☺Mooi boek trouwens he, wat we lezen.

• MARGRIET124

1 september 2017

Dit boek wil ik onder jullie aandacht brengen :

Titel : Vlucht in de stilte
    Auteur : Ronald Thomlinson
    ISBN : 97890 3381 3962

De stilte kan voor veel mensen bedreigend overkomen . Ze voelen zich ongemakkelijk  en zouden er het liefst voor wegvluchten .

Dit boek is geschreven om die gevoelens van angst en onheil weg te nemen .

De stilte kan juist heilzaam werken .

Voorbelden uit het leven van de arend worden gebruikt om over de stilte na te denken .
    Het is een handreiking over wat je in de stilte kunt ervaren .

Een bewuste vlucht in de stilte brengt innerlijke genezing  en ontsluit de ware bron van kracht .

• 1 september 2017

Ik heb zonet Margriet in alle rust in een andere topic: Bijbleteksten Spreuken Citaten enz. een stukje citaat gelezen van deze schrijver. Prachtig vond ik dat! Als een arend...:$).

(jij hebt trouwens wel tactiek...hihi)

Zin voor zin goed overdacht en kwam tot de conclusie: "Dit boek moet ik hebben, zonder twijfel!" Zo waar en helemaal geschreven zodat ik het goed kan volgen. Dit is wel eens lastig voor mij zeg maar, om mijn aandacht er goed bij te houden, want niet iedere schrijver schrijft "gemakkelijk!" Maar deze dus wel:up: Ook een onderwerp wat mij intens boeit, en dat help vanzelfO:)

• Dank je wel voor het plaatsen.

Ik zal, als ik het gelezen heb, er een korte samenvatting van proberen te maken:-D

• MARGRIET124

1 september 2017

@Linda , het is maar een dun boek , hoop dat het nog te verkrijgen is , zal ik zo even opzoeken ben toch in de winkel aan het werk . :-D

Zag dat ik em tweede hands voor 0,50  heb gekocht , al een paar jaar terug .

Kan nog besteld worden bij Bol.com  :up: voor  7.95

1 september 2017 gewijzigd door MARGRIET124

• 1 september 2017

• Dank je wel.
    • Ja, ik zag op bol.com. Kijk ook volgende week even bij mij in de Evangelie boekwinkel. Sowieso altijd mooi om even rond te kijken;-)

51 – 75 van 152    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3  4 ... 7  Volgende Plaats reactie