De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Goede boeken met christelijke inhoud

ForumInspiratie

126 – 150 van 152    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 5  6  7  Volgende Plaats reactie

• RICHARD157

31 augustus

FRANCISCA289 schreef:

Dat heb je snel gedaan Richard , ik ben nog bezig :-)

Ja klopt, afgelopen zaterdag begonnen volgens mij :-) (dus 5 dagen) .
    Op de 1 of andere manier lees ik veel en snel..Sommige zeggen dat ik te snel lees of te veel.
    De Bijbel zelf lees ik ook van kaft tot kaft binnen 3 maanden weg...
    Sommige zeggen: Je moet herkouwen, overdenken etc etc..Maar ik doe het denk gewoon hoe ik het prettig vind en begin dan gewoon weer opnieuw en er blijft dan altijd wel wat hangen hoop ik haha:-)

31 augustus gewijzigd door RICHARD157

• 31 augustus

Een ieder doet het zoals de Geest het geeft om te doen ;-)

• MARGRIET124

1 september

Het boekje : " Bitter of beter "
    Auteur : Heleen Quist - van Rossum

ISBN : 978-90-776-6936-5

In dit boekje gaat het om de vraag :
    Word je van dat wat je hebt meegemaakt
    bitter of beter .

Ieder mens krijgt in zijn of haar leven te makken met bittere ervaringen .  Sommigen worden geconfronteerd met werkloosheid  , anderen met familie ruzies  , weer anderen met huwelijksproblemen  , echtscheiding of problemen met de kinderen .
    En wat te denken van de pijn die medegelovigen je aandoen als ze je kwetsen , belasteren of buitenspel zetten .

Inleiding

Er kunnen dingen in je leven gebeuren die bijna niet te verwerken zijn . Verschrikkelijke dingen die je zomaar overkomen .

Een sterfgeval bijvoorbeeld . Iemand waarvan je heel veel houdt , overlijdt - dan kost het tijd , soms heel veel tijd  , om je leven weer op te pakken .

Een ander voorbeeld is het krijgen van kritiek . Kritiek kan je geestelijk beschadigen  . Zelfs als dat gerechtvaardigde kritiek is  [ al zie je dat niet meteen ]
    De verwerking hiervan kost moeite en tijd .

Je kunt ook heel diep gekwetst worden door daden of woorden van anderen .
    Het overkomt je en je kunt er niets tegen doen .

Hoe ga je hiermee om ?

Reageer je hierop door kwaad te worden  of je juist terug te trekken uit die situatie  , of geef je God de kans je te laten groeien  in liefde voor die ander ?

Het is niet altijd makkelijk je houding te bepalen wanneer anderen je kwetsen  , maar dit boekje wil je helpen door daarin een weg te wijzen .

Wordt je bitter of beter ?
    Welk spoor laat je achter in je omgeving ?  Wordt je een vechter of een bidder ?
    Leer je de nood in Gods handen te leggen of koester je de bitterheid en oefen je jezelf in vlucht en vecht gedrag ?

Hoe jij reageert op dat afschuwelijke wat jou is overkomen , heeft grote gevolgen .

Ben je een navolger van Christus  en een getuige van Zijn Genade  of
    geef je satan onbewust de ruimte in je leven ?   Let op , hij is er op uit je te  verslinden .

Het is heel menselijkvoor zulke moeilijkheden weg te vluchten  , je in jezelf terug te trekken  of  er tot het bittere einde tegen te blijven vechten .

Maar God zij dank is er een betere weg  , een uitweg  , een weg die niet bitter maakt  , maar beter maakt .

1 september gewijzigd door MARGRIET124

• RICHARD157

1 september

Kijk eens hoe de pottenbakker aan het werk is..Zie je hoe de klei ,schijnbaar moeiteloos tussen de vingers gevormd wordt?
    Wij kunnen misschien ons wel vinden in het beeld van God als grote pottenbakker..Het kost ook ons ook niet veel moeite om ons zelf te zien als stoffelijk ,uit de klei getrokken schepsels.
    Klei heeft niks te vertellen, maar mensen kunnen behoorlijk eigenwijs en ongehoorzaam zijn!
    God, die uit chaos iets prachtigs tot stand kan brengen, weet als geen ander wat Hij van de klei gaat maken.
    In de handen van God wordt zelfs een grauw en zompig stuk klei omgevormd tot een volmaakt kunstwerk! En als het moet, begint hij helemaal opnieuw.
    Natuurlijk heeft de klei geen benul van wat de pottenbakker doet en de klei hoeft dat niet te begrijpen.
    Dit onbezielde materiaal kan stroef droog en verontreinigd zijn, maar zal zich nooit bewust verzetten tegen de handen van de pottenbakker.
    Hoe anders is het met ons, mensen gevormd uit aarde..Wij verzetten ons en protesteren verontwaardigd wanneer God ons stevig onder handen neemt..Wij stellen allemaal grote vragen aan onze Maker.
    Waarom ben ik hier? Wat doet U met mij? Waarom laat U dit allemaal toe? Hebt U zelf hier de hand in? Waarom word ik zo willoos heen en weer geslingerd? God weet waarom.
    Ja maar zo protesteert ons menselijk hart, ik ben toch niet een hersenloos, gevoelloos stuk klei? Moet ik me echt zomaar overgeven?
    Het is je oude aardse natuur die je vaak zo onrustig en opstandig maakt..Juist wanneer alles rondom je draait, kun je jezelf maar beter aan Gods wil overgeven.
    In Zijn bekwame handen ben je zoals in het oog van de storm, op een plek van rust.
    Ik merk wel dat U met mij aan het werk bent, Heer, maar ik kan onmogelijk zien wat U uiteindelijk met mij voor ogen hebt.U bent de Maker, ik ben de klei, hoe zou ik u kunnen bekritiseren of corrigeren?
    Vergeef me, Vader..Ik zal nadenken over het beeld van de pottenbakker..Ik wil aandachtig kijken, luisteren en leren.

www.mupload.nl/img/epkcwrt.jpg

www.bol.com/nl/p/vorm-mij/1001004002725986/

• RENZO725

6 september

Van Derek prince ; Zegen of Vloek, aan u de keus",

Komt erop neer dat Derek Prince zegt dat er in het leven van een christen twee krachten werkzaam zijn: die van de zegen en die van de vloek.

Hij schrijft :

Ziekte is het gevolg van een vloek. (pagina 38).
    --> echt ???:-)

en ik was ook verschoten van de volgende bewering :

Armoede is een vloek pagina .47, 38

Bijna alle, zo niet alle, menstruatiestoornissen zijn het gevolg zijn van een vloek" (pagina 45)
    --> interessant om weten voor de vrouwelijke lezers onder ons.

Veel vloeken komen van God (pagina 34).

Misschien dus eerder een boekje dat je niet moet lezen:-)

www.tweedehandschristelijkeboeken.nl/wp-content/uploads/2015/09/Zegen-of-Vloek_Derek-Prince_9060675754.jpg

• RICHARD157

6 september

Niet ik maar Christus – Corrie ten Boom (Prachtig boek vind ik)

www.mupload.nl/img/zugky8wpsk2q.jpg

www.gideonboeken.nl/niet-ik-maar-christus

• MARGRIET124

13 september

In het topic over de betekenis van  "Eeuwig "  heb ik een gedeelte geciteerd van A. W . Tozer .

Uit het boek : De rechte kennis van God
    Auteur : A. W Tozer
    ISBN : 978-90-6318-089-6

• RENZO725

15 september

Playing with Holy Fire: A Wake-Up Call to the Pentecostal-Charismatic Church
    Michael L Brown, PhD, George W Sarris

Heel interessant boek !
    L. Brown haalt hier de wanpraktijken binnen de Charismatische kerk aan :
    Wel in het Engels !

d30a6s96kk7rhm.cloudfront.net/original/978/154/590/9781545903971.jpg

15 september gewijzigd door RENZO725

• MARGRIET124

19 november

Problemen laten bij wie ze horen .

Help jezelf en anderendoor begrijpend te luisteren

Auteurs Gary . B. Lundberg  en Joy Saunders Lundberg

ISBN : 978 - 9027 -4664 - 71

Valideren : het vermogen emotioneel met een ander "op te lopen ' zonder te proberen hem of haar van richting te laten veranderen .

De vier regels van validering  :

1. Luister met volle aandacht
    2. Luister naar de gevoelens die worden uitgedrukt
    3. luister naar de behoeften die worden uitgedrukt
    4. Toon begrip  door u zo goed mogelijk in de positie van de ander in te leven .

Wat is de

universele menselijke behoefte ?

Te weten of te kunnen zeggen  : Ik ben waardevol  , mijn gevoelens tellen  , iemand voelt zich écht betrokken bij mij .

• BERT970

19 november

Wat ik een mooi boek vind en wat ik momenteel lees is:

U zij de glorie van Ds. Jac.van Dijk

Uitgeverij Callenbach

Een passage;

"Er zijn mensen die zeggen:" Een mens kan zichzelf niet bekeren, dat moet God doen." God moet niets, u moet. De Heere is niets verplicht, tenzij aan Zichzelf, want Hij zegt:"Ik doe het niet om uwentwil, maar Ik doe het om Mijns Heiligen Naams wil. Zo waarachtig als Ik leef, spreekt de Heere Heere,-kan het nog sterker!-als Ik lust heb in de dood van de goddeloze, daar heb Ik geen lust in, maar dáárin heb Ik lust, dat de goddeloze zich bekere van zijn weg. Bekeert u van uw boze wegen, waarom zoudt gij sterven, o huis Israels?

19 november gewijzigd door BERT970

• 21 november

De kerk GODS meesterwerk.... Twaalf tijdloze kernwaarden door Jan Pool.

• MARGRIET124

23 november

Boek : Vrouwen

Auteur : Ed Silvoso

ISBN : 97890-75226 - 41-4

In hoofdstuk 12 een verrassend heldere uitleg over de kracht van genade .

"Dit is de boodschap die nodig is  , om de kloof tussen man en vrouw te overbruggen  en de drassige vuilheid van zonde en bitterheid , die mensen overal ter wereld aankleeft , weg te wassen .
    Het is de boodschap van het niet tevergeefs ontvangen van Gods genade .
    Waar Paulus voor waarschuwde , zie 2 Kor . 6 :1

• MARGRIET124

28 december

Voor geínteresseerden

Boek titel ; Vrede stichten in de kerk
    Auteur : Eddy de Pender
    ISBN : 978- 90- 5881 - 809 - 6

Het boek bestaat uit twee delen . Het eerste deel is bedoeld voor iedereen die betrokken is bij een kerk , al dan niet leidinggevend , en geeft een handreiking voor het oplossen van interpersoonlijke conflicten .
    Het tweede deel is meer toegespitst op leidinggevenden in de gemeente  en laat zien hoe zij vanuit hun verantwoordelijkheid conflicten kunnen aanpakken .

Beter leren  hoe om te gaan met conflicten , waardoor je meer toekomt aan je roeping in de wereld  .

28 december gewijzigd door MARGRIET124

• MARGRIET124

3 januari

Boek-titel : Jesaja [ een ontdekkingsreis ]

Auteur : David Pawson

ISBN : 978- 9059 - 6931 - 73

David Pawson neemt de lezer mee op deze ontdekkingsreis en maakt hem vertrouwd met de geestelijke wereld van Jesaja.
    Op unieke wijze legt hij de verbinding van de ene Jesaja naar die andere Jesaja : Jesjoea - de Heer verlost.

Langs deze rode draad ontrafelt hij niet alleen de betekenis van de woorden voor het volk van toen , maar ook voor gelovigen nu in hun dagelijkse wandel met God .

• MARRIE295

3 januari

Margriet, dit boek Jesaja ken ik! We hebben het enige tijd geleden gebruikt bij onze bijbelstudie die toen over het Bijbelboek Jesaja ging. Inderdaad een goed boek!!:up:

• MARGRIET124

4 januari

idd Marrie :up::-)

• MARGRIET124

16 januari

Boek : Omdat U bent ....
    [ 40 namen van God ]

Auteur : Corrie Oosterhuis

ISBN : 978 - 90 - 75613 - 17 - 7

In het topic "denken in mogelijkheden "  heb ik twee voorbeelden geplaatst uit dit boekje .

• PETRA266

18 januari

Voor de  mensen die Engelse boeken lezen

The Father Heart of God van Floyd Mcclung Jr.

( het boek is er ook in het nederlands vertaalt )

18 januari gewijzigd door PETRA266

• 18 januari

Ja Petra.. Ik heb de nederlandse vertaling en het is een prachtig boek, aanrader ;-)

• CLEJO670

18 januari

Zoon van de Gezegende. Geschreven door Ds Poot.

‘Zoon van de Gezegende’ gaat in op Gods plan met Israël en de sleutelpositie die de Heere Jezus in dat plan speelt als de Messias. “Vaak wordt beweerd dat Jezus en Israël niet samen gaan”, zei Kok. “Wij hopen dat dit boek eraan bijdraagt dat Jezus en Zijn volk niet langer tegen elkaar worden uitgespeeld.” christenenvoorisrael.nl/produc ... n-de-gezegende/

18 januari gewijzigd door CLEJO670

• MARGRIET124

30 januari

Wat is er over van eeuwige trouw  en  'tot de dood ons scheid '?

"Ik heb er soms ZO GENOEG van .... "is de titel  van het boek
    Auteur  : Bram de Blouw

ISBN : 978-9063 -1824- 10

Antwoorden op vragen als  : Hoe heeft God het huwelijk bedoelt ?  Hoe groen is het gras bij de buren werkelijk ? , Wat staat me te wachten wanneer ik scheid ?  Wat betekent 'commitment "eigenlijk ?
    Wil ik gelukkig of heilig zijn ?

Een boek om eerst tien keer na te denken voor je die onomkeerbare stap zetten .

Weet waar je aan begint , bezint eer gij begint .

• MARGRIET124

21 februari

Boek : een toelichting op het evangelie van Johannes
    Auteur : David Pawson
    ISBN : 978-90-5969-3838

Johannes schrijft een opmerkelijk evangelie  , dat zich onderscheidt van de andere drie . Het weerspiegelt de unieke inzichten van de man die het dichtst bij Jezus stond  , en benadrukt  dat het niet alleen belangrijk is te weten wat Jezus deed , maar vooral  ook wie Hij was .

Het laat ook zien hoe bezorgd Johannes was over de vals eleringen die opgeld deden waardoor gelovigen op een dwaalspoor terecht kwamen  ; of dat nu Jezus ' ware identiteit  betrof  of de betrouwbaarheid van hetgeen Hij beweerde .

Johannes wilde dat gelovigen er absoluut van overtuigd waren  dat ooggetuigen  , de woorden van jezus  én zijn verbazingwekkende wonderen allemaal wezen naar die Ene ,
    die - in het vlees - waarlijk God was .

Jezus is wie Hij beweerde te zijn : de Zoon van God . Het bewijs van die uitspraak levert Johannes bladzijde na bladzijde .
    Daarmee heeft Jezus  recht op ons vertrouwen  en onze gehoorzaamheid  , niet eenmalig, maar voortdurend .

Het Evangelie van Johannes  is de vierde uitgave in de serie " Unlocking the New Testament "
    waarin David Pawson  de lezer vertrouwd maakt met de rijkdommen  van het Nieuwe Testament .

**********************************************************************************************************

Wat een heerlijk boek , zeer verrijkend .

• 10 augustus

Op dit moment bezig met: "Het zien op Jezus"

Van Isaacs Ambrosius.

• 10 augustus

Momenteel het boek NIET LANGER DEZELFDE aan het lezen van J. Schotanus.

Deze predikant benadrukte dat we helemaal niets als ons eigen werk kunnen aandragen enz.enz. komt erop neer dat NIET wat WIJ allemaal voor De Heer doen, maar wat De Heer door ons heen doet! dus Leven door de Geest.

10 augustus gewijzigd door BETTIE628

• Maandag om 17:40 uur

Ja, het is alles UIT Hem, alles DOOR Hem, om zo ook weer alles TOT Hem te komen! (Vruchten voor de Landman)

Mooi "gezond" boek lees je Patrick, van

Isaacs Ambrosius😁

www.digibron.nl/search/detail/ ... t-zien-op-jezus

Maandag om 18:39 uur gewijzigd door LINDA978

126 – 150 van 152    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 5  6  7  Volgende Plaats reactie