De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Goede boeken met christelijke inhoud

ForumInspiratie

151 – 158 van 158    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 5  6  7Plaats reactie

• LINDA978

14 augustus

Wilde eigenlijk nog even een kleine aanvulling geven op mijn bovenstaande post...(Vorige pagina achteraf😂)

...want het kan natuurlijk zo zijn dat ik Bijbeluitleggers naar voren haal, alsof zij alleen "gezond" leesvoer schrijven/schreven. Dat is niet zó hoor. Maar soms reageer ik alleen zo omdat ik die of die ken, en dus kan beoordelen . Iemand die je niet kent kun je óók niet beoordelen. Maar dit even ter verduidelijking en aanvulling ♥️

14 augustus gewijzigd door LINDA978

• 14 augustus

Een boek : 182 gebeden. 150 Psalmen  Schrijver G. de Ruissseau. uitgegeven bij mijnbestseller, in 2 uitvoeringen. 1 uitvoering met natuurfoto's  en de pocket zonder. prijzig maar zeker de moeite waard.

• 18 augustus

Die ken ik ook. Prachtig boek!

• 31 oktober

UIt " Een meer dan voortreffelijke Weg " [ naar levensheiliging en gezondheid ]

Auteur : Henry W . Wright

Vergeving : Wat God van ons verwacht - 70 x 7 keer

Wat verwacht God van ons als we iemand anders vergeven  ?

Petrus en Jezus voerden een interessant gesprek . Jezus gaf onderwijs  en Petrus vroeg de Heer hoe vaak hij zijn broeder vergeven moest . Zeven keer ?
    Jezus antwoordde : Nee , Ik zeg niet zeven keer . Ik zeg dat je hem zeventig keer zeven keer moet vergeven ".

Matteüs 18 : 22
    Jezus zeide tot hem  : Ik zeg u niet zevenmaal  , maar zeventigmaal zevenmaal .

Op een dag vroeg ik tijdens mijn gebedstijd aan de Heer  : "Heer , wat bedoelt U daar toch mee "?
    In mijn hart begreep ik het zo  : onze dagen bestaan uit 24 uur .
    Er is 8 uur voor werk , 8 uur voor het gezin  en 8 uur om te slapen . 8 - 8 - 8
    Als je 8 uur per dag ergens voor gebruikt  , het zij voor werk  , gezin of jezelf  , betekent dat eigenlijk
    dat die 3 x 8  het hele menselijke bestaan omvat , anderen , jezelf  enz ...

Als je 8 uur neemt , hoeveel minuten zitten er in een uur ?  Zestig .  60 x 8 is  480
    Wat is 70 x 7 ? 490 .

Ik voelde dat de Heer dit bedoelde : Elke minuut van de dag dat jouw broeder het op hetzelfde gebied weer verknalt  , minuut voor minuut  , uur bij uur , dag aan dag  -  laat hem los !!!

Maar misschien denk je wel : 'maar Heer  , wat als hij het weer doet  ?'
    Besef je wel hoeveel mensen bij mij kwamen en vertelden  : 'Ik ging naar ze toe  , ze bekeerden zich  , en ze begonnen weer van voren af aan ."

Hoe vaak Heer , kan mijn broeder tegen mij zondigen  en zich bekeren en moet ik hem nog steeds vergeven ?

Minuut voor minuut, uur bij uur , dag aan dag  - laat hem los !!!

Door hem of haar in de vrijheid te stellen  , stel je jezelf ook in de vrijheid .

Bovendien  , als u nog wat andere Bijbelverzen erop naslaat  , ontdekt u al snel ,
    dát de Heer zijn rechter is ,
    niet u .

Matteüs 7 :1
    Oordeelt niet , opdat u niet geoordeelt wordt .

Romeinen 14 : 10
    Maar gij . wat oordeelt gij uw broeder ? Of ook gij  , wat veracht gij uw broeder ?
    Want :

wij allen zullen voor de rechterstoel van Christus gesteld worden .

U vergeeft een ander omdat Hij  u vergeven heeft .
    Hij heeft u opgedragen  te vergeven  en u bent Zijn gehoorzaam kind .

Als u uw broeder zijn overtreding vergeven hebt  , zal God u bevrijden  omdat u uw broeder bevrijdt hebt van zijn overtreding .

U bent dan verlost van de geest van bitterheid  en de heftige emoties zullen verdwijnen .

Als u morgen of overmorgen denkt aan wat tante Annie  verkeerd heeft gedaan  of nog zal doen  , zal door het werk wat de Heilige Geest in uw leven heeft voltooid , het noemen van haar naam u niet langer in lichter laaie zetten .
    U hebt geen last meer van die heftige  innerlijke emotie .
    U weet dan nog wel dat er zich ooit iets heeft voorgedaan  , maar hoeft het niet meer als een zonde in uw eigen leven mee te sjouwen .

De zonde van een ander behoord niet tot uw ballast . Het is hun zonde .
    God zal hun rechter zijn .
    Het is uw verantwoordelijkheid om hen in de vrijheid te stellen  , tot God te gaan  , uw hart door Hem te laten coorigeren  en de draad weer op te pakken .

Uw vrijheid is niet afhankelijk van wat zij doen . Die is afhankelijk van wat u zelf  doet .

31 oktober gewijzigd door MARGRIET124

• 31 oktober

Amen! Koninklijke vergeving <3

• 8 november

Boek : Seks
    zoals God het bedoelt heeft .
    Auteur : Wilkin van de Kamp

Hoe mooi is de liefde!
    Het heerlijkste wat je verlangen kunt !
    Hooglied 7 : 7

Dit boek gaat over seks zoals God het bedoelt heeft . God heeft wat over seks te zeggen . Hij heeft het bedacht en het als een kado gegeven .
    Wat God over seks zegt is waar  , of je het gelooft of niet .
    Seks kan  een nieuw leven creëren en het kan een leven ten gronde richten .

Dit boek gaat niet over hoe je 'het 'moet doen  , maar wat 'het 'met jou doet .
    Als je er niet achter wilt komen hoe God erover denkt  , kun je dit boek beter niet lezen .

Seks is een kado van God .Seks is kostbaar . Seks is heilig . Seks is gezond . Seks is niet neutraal . Seks laat altijd sporen na . Seks moet je leren .

• Dinsdag om 17:04 uur

Boek : Gespitst op het komende Pinksterfeest

Het Evangelie van Johannes vertaald en verklaard
    Auteur : Dr .D.. Holwerda

In een van de laatste hoofdstukken besluit Dr Holwerda met het volgende :

Intussen moet men wel bedenken  , dat Jezus de bevestiging is
    van een heel scala aan beloften , door God in het Oude Testament gedaan .

Dat betuigt de apostel Paulus in zijn tweede brief aan de gemeente in Korinthe . Als hij zijn reisplan heeft moeten bijstellen en van een voorgenomen bezoek aan Korinthe heeft moeten afzien , ziet hij zich genoodzaakt verantwoording af te leggen van die wijziging .
    Hij wil namelijk voorkomen  , dat men van hem gaat zeggen : ja , hij belooft wel  , maar komt zijn belofte niet na  ; en dat men dat wantrouwen in zijn woord ook zou gaan koesteren ten aanzien van de evangelie boodschap die hij brengt .

Dan zegt hij [ 2 Kor 1: 18 - 20 ] :
    "Maar God staat er borg voor , dat onze boodschap aan u niet 'ja ' en 'nee 'tegelijk is .
    Want Gods Zoon  , Jezus Christus  , die door ons  -- door mij . Silvanus  en Timoteüs  -- onder u is verkondigd  , liet geen ruimte voor 'ja 'en  'nee' allebei  ,
    maar in Hem bleek het 'ja 'te zijn .

Want alle beloften van God die er maar zijn  , kregen in Hem hun 'ja '.

Daarom kan men ook dank zij Hem er 'amen ' op zeggen  tot eer van God .

En daarin bemiddelen wij .

• 30 minuten geleden

Boek : Groot versjes boek

Auteur: Toon Hermans

ISBN 9789026122026

Regen
    De regen zingt zijn melodie
    in luchtig , licht geklater .
    Wat hoor je ? Hoor je poëzie ?
    Of slechts het vallend water ?

Hoor , wat de avond zegt ,
    in fluisterende beken ,