De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

(Mogelijke) partner van een andere christelijke kerk

ForumSingles en relaties

26 – 50 van 72    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3  Volgende Plaats reactie

• PIET361

13 februari 2018

Mee eens Petra!

• LINDA978

13 februari 2018

Prachtig mooi verwoord, en ja...het leven begint bij Jezus! Nooit zal ik een kerkverband als zaligmakend naar voren schuiven. Nee, de Heer heeft Zijn kinderen overal...zelfs in de rimboe!

Maar daar gaat het in mijn stukje niet over hoor. Iemand die blijft volharden in homohuwelijken, enz. daar had ik het over. Ik denk dat het juist onze roeping is om dit soort dingen bespreekbaar te maken om anderen te behouden.

• DIGIPEET165

13 februari 2018

Linda: bedankt voor je aanvulling.

Petra: prachtig verwoord, herken ik.

• PETRA740

13 februari 2018

Tsja lieve schatten: zo ongeveer werkt het....

• ESLI861

13 februari 2018

@Petra

Zo denk ik er ook over!!!!

• 13 februari 2018

Hoe dan ook. Wat echt fijn is als je beide christen is, is dat je samen God mag en kan eren. Dat je samen mag en kan bidden. Dat je samen naar de kerk kan en mag gaan. Dat je samen over God mag hebben in de meest brede manier.

Dit mis je als je een vrien ofvriendin hebt die niets met het geloof heeft of zelfs getrouwd ben met zo iemand. Natuurlijk kan desbetreffende partner heel goed zijn, maar je zal het delen van Gods liefde toch missen.

We hebben een geweldige God. God is goed.

• BLESSI328

13 februari 2018

Klopt , als  we verschillen zoeken gaan we die vinden. .

Maar als de kijken naar wat de gemeenschappelijk heben ons doel  .dan komen we dan Erik verder.

Dat geloven we in die gelovende. En wat leert Gods woord ons.! Alles wat we niet zeker over zijn toetsen met het woord van God. . Het woord van God , gebed. Moeten  centraal staan voor beide partners. Veel samen bidden . Samen t woord onderzoeken. Dus ooit verschillende stromingen of kerken komen hoeft  geen probleem te zijn.

De Hemel is er voor alle gehoorzame wedergeboren  mensen.

Als de voor God staan gaat Hij niet vragen tot welke kerk wij behoren..

Natuurlijk is t gemakkelijker om iemand van dezelfde kerk als jou  te hebben .

Maar Gods wegen zijn niet onze wegen. Zijn gedachten ook niet onze gedachten..

Ik  ben blij  Dat ik van al mijn br en Zr  hier kan leren

.veel wijshijd liefde en zegen edereen..

• CHEVY514

14 februari 2018

Ik lees veel mooie reacties en ben het er deels wel mee eens. Het kerkverband zelf is geen zaligheid. Maar aan de andere kant: het is wel de plek waar God je gezet heeft, en waarom zou ik het beter weten dan God?

Ik heb een relatie gehad met een jongen van een ander kerkverband. Natuurlijk, hij geloofde in precies dezelfde Bijbel als ik. Maar we legden het zo ontzettend anders uit, dat ik er niet mee verder kon. Ik zeg hiermee niet dat ik geloof dat de kerk waarin ik zit en mijn geloof/kijk op dingen altijd helemaal perfect is. Ik zeg hiermee wel dat ik ervan overtuigd ben dat de allerbelangrijkste, fundamentele dingen uit de Bijbel in mijn gemeente op de goede manier geleerd worden. En ik kan niet van die overtuiging afgaan en in een andere kerk gaan zitten als daar niet (ik heb t over de fundamentele dingen uit het christelijk geloof! Niet over uiterlijke verschillen of wat je praktisch nou allemaal wel en niet zou mogen) hetzelfde wordt geleerd.

Dan is het wel zo dat we dezelfde God dienen, maar niet hetzelfde geloven van wat God in de Bijbel heeft gezegd. En dat vind ik fundamenteel voor een stabiele relatie.

Dit betekent overigens niet dat ik zeg dat ik per se bij mijn eigen kerkverband wil of moet blijven. Nee, als ik ergens kom waar hetzelfde geleerd wordt en misschien alleen uiterlijk of praktisch in het leven dingen verschillen, dan is dat geen ramp. Maar t gaat me wel om de waarheid. Daar kan ik niet vanaf gaan, ook niet voor de liefde.  

14 februari 2018 gewijzigd door CHEVY514

• BLESSI328

14 februari 2018

Dat is best ladtig chevey 514

• LINDA978

14 februari 2018

CHEVY514 schreef:

En ik kan niet van die overtuiging afgaan en in een andere kerk gaan zitten als daar niet (ik heb t over de fundamentele dingen uit het christelijk geloof! Niet over uiterlijke verschillen of wat je praktisch nou allemaal wel en niet zou mogen) hetzelfde wordt geleerd.

Dan is het wel zo dat we dezelfde God dienen, maar niet hetzelfde geloven van wat God in de Bijbel heeft gezegd. En dat vind ik fundamenteel voor een stabiele relatie.

Dit betekent overigens niet dat ik zeg dat ik per se bij mijn eigen kerkverband wil of moet blijven. Nee, als ik ergens kom waar hetzelfde geleerd wordt en misschien alleen uiterlijk of praktisch in het leven dingen verschillen, dan is dat geen ramp. Maar t gaat me wel om de waarheid. Daar kan ik niet vanaf gaan, ook niet voor de liefde.  

• Persoonlijk vind ik dit wel heel helder en mooi omschreven van Chevy, en ben het daar helemaal mee eens. Dank je wel voor het delen, heel mooi. Denk in dat andere geval je er gewoon meer tijd in moet steken. Want de tijd zal alles leren;-)
  • 14 februari 2018

Het is eigenlijk simpel : je moet samen op zoek naar de 'juiste' kerk, ook samen hierin groeien .
    Vraag is dan natuurlijk wat is de juiste kerk?
    En natuurlijk vinden we onze eigen kerk allemaal de "juiste kerk" ... :-)

Maar de opvatting  'het maakt niet uit naar welke kerk je gaat, want we zijn allemaal kinderen van God' is natuurlijk wel erg kort door de bocht...  lang leve het humanistische hedendaagse knuffelevangelie !

14 februari 2018 gewijzigd door RENZO725

• DIGIPEET165

14 februari 2018

het een sluit het ander niet uit.

het maakt voor God niet uit naar welke kerk je gaat;

we zijn allemaal Gods kinderen en lid van Christus kerk.

Hij zal ons oordelen en ter verantwoording roepen.

niet de dominee, pastor, bisschop of paus.

en we mogen bidden om een lang leven.

met sarcasme schieten we niets op!

• LINDA978

14 februari 2018

Er zijn ondertussen alweer verschillende reacties gegeven, maar nu doe ik er even een link bij die mooi aansluit op wat sommigen hier bedoelen. Niet dat ik vindt dat linken altijd uitkomst geven, maar wel mooi als we telkens weer op hetzelfde terugkomen! Ook weer even voor de liefhebber.;-)

www.saltoftheearth.nl/leringen ... -doden-de-kerk/

• DIGIPEET165

15 februari 2018

er wordt heel vaak gewaarschuwd:

luister niet naar (dwaal)leraars, maar ga terug naar Gods Woord.

helemaal mee eens! alleen zijn het ook (dwaal)leraars die dat zeggen.

ik bedoel; de voor -en tegenstanders zijn allemaal mensen.

wie weet zeker dat hij/zij het Woord goed uitlegt/begrijpt?

• 15 februari 2018

@DP

Dat vraag ik mij ook vaak af, ik schrik er vaak van wie er allemaal voor dwaalleraren worden uitgemaakt.

Ik vind dat we daar voorzichtig in moeten zijn. De bijbel wordt zo verschillend uitgelegd en ze hebben allemaal de nodige bijbelteksten erbij gezet. Je ziet dan door de bomen het bos niet meer.

@Linda

Ik las in deze link dat je niet naar een fisiotherapeut moet gaan, want Jezus stuurde ook niemand naar een therapeut.

Die legde zieke de handen op zoals bij die vrouw die helemaal kromgebogen liep en zij genas.

Nu worden ook handen opgelegd om voor zieken te bidden maar niet iedereen geneest. Ik begrijp niet waarom je niet naar een fisiotherapeut zou mogen.

• PETRA740

15 februari 2018

Tuurlijk off topic... maar goed...God geneest. Zeker weten. Uit eigen ervaring. Maar God heeft ons ook ons verstand gegeven om bij ziekte te rade te gaan bij iemand die kennis vergaard heeft om je te helpen/ genezen. M.i. mag je gewoon naar een reguliere arts of fysio gaan. Het wordt een ander verhaal als je richting iriscopie, homeopathie etc. gaat. En logisch: eerst God vragen of Hij je wil genezen. En of Hij anders de arts of zo wijsheid wil geven. Opdat z'n werk gezegend wordt.

Om terug te komen op het onderwerp van deze topic: het is natuurlijk heel mooi als je als nieuwbakken koppel ook in deze dingen een beetje op 1 spoor zit. En ik weet dat hierover in sommige kerken totaal verschillend wordt gedacht. Herinner me nog dat mijn vader van iemand de tip kreeg om een acupunctturist te raadplegen. Hierop kwam vanuit ons kinderen heel veel bezorgd kommentaar. Waarop hij de predikant vroeg hoe hij hierover dacht. Grote verbazing: waarom niet?? Ik ga daar zelf ook heen. Tsja.... wat moet je dan nog zeggen... Erg hoor... En dit zijn wel dingen waar je een beetje hetzelfde over moet denken. Hoewel... ook hierin moet je leerbaar willen zijn: niet op voorhand je ankeren in de dingen die je in je eigen kerk hebt geleerd maar met open vizier samen op onderzoek uit. Vragen om inzicht van Hem. Om onderscheidingsvermogen en ook om te voor te voorkomen dat je in de war wordt gebracht door allerhande wind van leer. Vader weet wat goed en zuiver is. En helaas is het gewoon zo dat mensen die kennis bezitten ook deze kennis kunnen inzetten voor eigen gewin, zieltjes winnen etc. Zo krijg je dwaalleer. Maar het is drommels moeilijk om dit te onderscheiden.

• LINDA978

15 februari 2018

O, @Jane, Ik geloof dat je in het bericht/link, wat speciaal bestemd was op het schrijven van ons, op "dokter" gedrukt, en zo aan deze informatie gekomen. Ik las dat nog niet hoor.

Toen ik deze pagina in 1 adem uitlas, toen vond ik dat heel mooi passen in de contekst van waar we het over hebben. Het wordt anders zo verwarrend, tenminste voor mij wel hoor!

Misschien ga ik ook hier nog wel een topic over maken, en gebruik dat de hele link. Kwe nie;-)

Dus in deze even alleen ingaan op de pagina die ik plaatste, over hoe we erachter kunnen komen wat dwaalleringen zijn, enz.

Wat Digpeet zegt kan ik mij even niet goed in vinden hoor. Hij zegt:

"helemaal mee eens! alleen zijn het ook (dwaal)leraars die dat zeggen."

Als we terug kijken in de Bijbel, hoe de Heere Jezus Zijn knechten persoonlijk roept, bekwaam maakt om ook anderen te leren, enz. Zo doet Hij ook vandaag de dag hoor! Een ieder dan die in aanraking komt met zo,n geroepen knecht, die ontvangt door het horen en lezen van Zijn Woord de Heilige Geest. En Hij getuigt in ons binnenste wat vals is en wat echt, Schriftuurlijk is. Dit doen mensen niet, maar God in Christus!

Even kort hoor.

Heb drukte en kan even niet er op ingaan. DV. later vandaag!

Gr. Linda

• LINDA978

15 februari 2018

Petra kwam er ook tussen...hihihi maar ik ga ook gewoon naar de arts hoor als ik wat mankeer. Na eerst de Heere om herstel gevraagd te hebben, dat wel;-) Maar even terzijde.

• DIGIPEET165

15 februari 2018

Linda:

ik bedoel dat het ook mensen zijn;

net als die andere mensen die zij dwaalleraars noemen.

niets meer en niets minder.

Dus: wie is leraar en wie is dwaalleraar?

• PETRA740

15 februari 2018

Daar kan er maar 1 het antwoord op geven: vraag het Vader....

• PETRA740

15 februari 2018

O o, en dan gebeurd het ook nog dat een leraar heel bijbelgetrouw begint en uiteindelijk sektarisch eindigd.... Zonder God kom je in een lastig pakket...

• LINDA978

15 februari 2018

LINDA978 schreef:

Wat Digpeet zegt kan ik mij even niet goed in vinden hoor. Hij zegt:

"helemaal mee eens! alleen zijn het ook (dwaal)leraars die dat zeggen."

Als we terug kijken in de Bijbel, hoe de Heere Jezus Zijn knechten persoonlijk roept, bekwaam maakt om ook anderen te leren, enz. Zo doet Hij ook vandaag de dag hoor! Een ieder dan die in aanraking komt met zo,n geroepen knecht, die ontvangt door het horen en lezen van Zijn Woord de Heilige Geest. En Hij getuigt in ons binnenste wat vals is en wat echt, Schriftuurlijk is. Dit doen mensen niet, maar God in Christus!

Heb je niks DP aan dit antwoord van mij dan? Vroeg het mij gewoon even af hoor!

• DIGIPEET165

15 februari 2018

natuurlijk heb ik iets aan je antwoord; dat mensen geroepen worden; helemaal waar.

maar dat zeggen alle (dwaal)leraars. daarom vertrouwen op mensen;  moeilijk.

zoals Petra zegt:  vraag het Vader, zonder God wordt het lastig.

• 15 februari 2018

@Linda

Ja snap ik, het is ook off-topic, ik was alleen zo verbaasd toen ik dit las in die link en dan reageer je niet lettende op waar de topic over ging:-)

• LINDA978

15 februari 2018

O, nou..is eigenlijk ook wel logisch hoor, zou mij ook zo gaan, nu erover gedacht te hebben. Het niet mogen gaan naar de Fisiotherapeut, dat zou je mij ook nooit horen zeggen!

Was eigenlijk wel benieuwd waar je dat vond.

Zal zelf ook even zoeken, hihihi

26 – 50 van 72    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3  Volgende Plaats reactie