De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

(Mogelijke) partner van een andere christelijke kerk

ForumSingles en relaties

51 – 65 van 65    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3Plaats reactie

  • PETRA740

    15 februari 2018

    Dat staat gewoon op de link die je geplaatst hebt hoor @Linda.

  • 15 februari 2018

    Het staat onder het kopje: Jehovah...Rapha

    15 februari 2018 gewijzigd door JANE993

  • LINDA978

    15 februari 2018

    Dank jullie wel;-)

    • Verder nog even over mogelijk partner van een andere christelijke kerk...

    Ik geloof dat het ook weer niet zo gemakkelijk is dan gedacht wordt. Ik houd toch deze link even voor mij, waar hele diepe en duidelijke, maar vooral waarschuwende dingen in staan. ook al ben ik het misschien niet helemaal eens met alles!

    Ik citeer uit de link:

    • "Er worden leringen van mensen toegelaten, zonder dat men daar kwaad in ziet. De kerk gaat mee met het denken van de wereld...en laat theorien binnen en passen die toe. Zoals de wereld denkt, denkt de kerk. Het onderscheid met de wereld en de kerk is er bijna niet meer".

    Ja, ik geloof dat velen het niet door hebben...en denken veilig en goed te zitten. En dit is dan niet in de eerste plaats de fout of schuld van toehoorders, maar de predikanten, die ten diepste geen predikant zijn, en de Schrift niet verstaan!

    Maar vanzelf uiteindelijk, toch zelf verantwoordelijk...want de Schrift leert ons dat ook duidelijk. Dat we niet voor de Rechterstoel van Christus komen, en kunnen zeggen: "Ja, de voorganger heeft het niet verstaan en daarom ...".

    Ik geloof zeker dat er velen zijn met een toegeschroeid geweten, en het idd op de humanistiche manier eigenen! En puur en alleen kerken om de sfeer, het samen zijn enz. Dit kun je met de hulp van de Heere echt wel onderscheiden hoor!

    Het is best wel scherp, maar realiteit. Want nogmaals: Hoe kunnen we homohuwelijken en abortussen enz. goed spreken?

    En Gods Woord leert ons duidelijk: "Alles wat uit God niet is, is duivels".

    Maar ook geloof ik dat we in deze niet alles over één kam mogen scheren. Verre van dat! Ik heb ondertussen geroepen knechten gevonden waar ik een totaal "andere kant" van het Evangelie hoor. Drie jaar geleden had Richard157 gelijk door te zeggen:

    • "Als één iemand voor een auto staat en één iemand achter een auto en je vraagt beide dezelfde auto te bescrhijven dan zullen ze beide het anders beschrijven omdat ze beide de auto zien van een andere gezichtspunt dus het zal verschillen, maar toch spreken beide de waarheid want ze hebben getrouw de auto beschreven.."

    Maar omdat ik op dat moment nog helemaal wennen moest aan dit hele forum en schrijven, ben ik helaas nooit meer hier op ingegaan! Ook had ik 9 jaar lang één en dezelfde prediking gehoord na ontvangen genade, en was ik totaal niet actief op internet, dus kon dit stukje dan ook "onmogelijk" verstaan! Er kon op dat moment bij mij niet veel mee door, en ja, ik zag echt in dat dit sektarisch overkwam! Maar Gode zij dank dat in mijn hart kwam om een christelijke daitingsite te bezoeken, en toen gebeurde er in korte tijd heel erg veel..hihihi

    Verder kom ik de punten die in deze link naar voren komen, de leringen van de duivel...ook niet tegen in de lezings die ik beluister en lees!

    • Als ik voor mijzelf mag spreken:

    Heb ik weer wat gevonden, dan luister ik dat...en dan op de één of andere manier komt de Heere over en geeft mij rust en lust om verder te luisteren. Komt er verwarring en onrust, of ik zie dat een Bijbelgedeelte wel heel erg uit zijn verband wordt gerukt, dan verwijder ik gauw!

    Verder geloof ik wel dat druppeltjesgewijs al deze verwarring is onstaan, en dat men idd zoals Jane naar voren bracht, door de bomen het bos niet meer ziet. Het éénvoudig Woord van God, Wet en Evangelie, zonder deze twee te vermengen...kom je zaligmakend mee uit!

    • En wat bedoel ik daarmee?

    Ik citeer even een stukje uit een link van Refoweb, om het wat gemakkelijk te maken:

    • De Wet werkt alleen toorn en eist wat wij niet kunnen. Wanneer de Wet zijn werk doet ontstaat er behoefte aan Christus. De overtuigde wordt niet tot Christus gedreven door geschiktheden, maar door de eisen van de Wet, door nood, schuld, en verlorenheid. Toch zou hij of zij niet tot Christus komen, indien het Evangelie met zijn lieflijke nodiging niet trok. Ik zeg in mijn Catechismus terecht, dat hoe noodzakelijk het werk van de Wet ook is om ons van onze ellende te overtuigen, dat zonder het Evangelie niet één hart voor Christus zal opengaan.

    www.refoweb.nl/vragenrubriek/2 ... t-en-evangelie/

    En ik geloof, dat als we uit verschillende denominaties komen, en we hier maar ietsie pietsie van kennen...dan zal de Heere God absoluut met jou en mij zijn! Hij zal het wél maken en uitwerken!

  • 20 juli

    NICKJ146 schreef:

    Hallo iedereen,

    ik ben nieuw op deze site. Bij het maken van een profiel kan je aangeven tot welke kerk je behoort. Nu vroeg ik mij af: Hoe gaan jullie om met mensen waarin je misschien geïnteresseerd bent, maar die tot een andere kerk behoren?

    Als je geloofd dat het de kerk is die mensen bij elkaar brengt en niet God heb je het goed mis is mijn mening.

    Ik kijk dus over kerkmuren heen.

    Is het voor diegenen die op mijn profiel kijken wel "een ding"?

    Dan ben ik niet de juiste man voor die persoon denk ik.

    20 juli gewijzigd door PATRICK233

  • 12 december

    Ik denk dat het gemakkelijker is als je beiden naar de zelfde kerk ga ,  je kan je samen inzetten leerd de zelfde mensen kennen , ga samen aan het avond maal , je kan samen na praten over de preek ik denk dat er anders het gevaar in zit dat je ook uit elkaar groei

  • 12 december

    Geen enkele kerk is zaligmakend. Als de KERN van het geloof met de toekomstig partner op één lijn ligt .en. je bent samen daarvoor in gebed gegaan  is het maken van de keuze voor een geestelijk huis de volgende stap. Als mensen daarin gezamenlijk tot een keuze kunnen en ook willen komen heb je al een mooie eenheid waar de Heer immers ook in is gekent? Voor een verbintenis met een ander christen buiten het geeigende is -LOSLATEN- van heilige huisjes belangrijk. Jezelf  flexibel opstellen is in een relatie van groot belang.

  • ALIE892

    16 december

    Mijn eigen ervaring is dat iemand van de zelfde kerk ook altijd niet geluk makend is .Het is belangrijk dat je elkaar respecteerd en open staat voor elkaar ,samen kunt bidden en bijbellezen ,de zelfde normen en waarden hanteerd,goede afspraken maken en de belangrijke dingen kunt bepraten met elkaar ,ik ben 27.5 jaar gehuwd geweest met een Katholieke man en wat ik net beschreef was onze basis .

  • 16 december

    Prachtig te lezen Alie, dat is de oecumene van het hart en daar gaat het om. Hier kan ik alleen maar amen op zeggen.

    16 december gewijzigd door BETTIE628

  • 17 december

    Het kan zeker goed gaan als je niet bij dezelfde kerk bent. Heb zelf een relatie gehad met iemand van dezelfde denominatie en dat wil niet zeggen dat dat zaligmakend is. Ga er niet over uitweiden hier, maar wat Alie zegt kan ik mij wel in vinden.

  • ESLI861

    17 december

    Wat mooi Alie

  • MARGARETTY504

    24 december

    Een mooie overdenking, maar vaak maak ik mee dat de andere moeite heeft dat je andere beleving hebt met de Here of dat je naar die andere kerk gaat. Het zou niet moeten zijn , maar achtergrond en afkomst speelt soms ook een rol. 🤭

  • 24 december

    Een...hele fijne omschrijving  hoor Alie...🕊

  • ALIE892

    27 december

    Weet je Margaretty als je iemand ontmoet die op zijn of haar standpunt blijft staan moet je er ook niet aan beginnen ,Dat geeft alleen maar verdriet en problemen .Mijn uitganspunt is het belangrijkste punt, dat ik de Heer wil blijven dienen in mijn leven .

    MARGARETTY504 schreef:

    Een mooie overdenking, maar vaak maak ik mee dat de andere moeite heeft dat je andere beleving hebt met de Here of dat je naar die andere kerk gaat. Het zou niet moeten zijn , maar achtergrond en afkomst speelt soms ook een rol. 🤭

  • 13 januari

    [Offtopic]

    Maandag om 15:24 uur gewijzigd door SAMENCHRISTEN

  • Zaterdag om 23:59 uur

    PIET361 schreef:

    Toen ik mijn vrouw trouwde, was zij ongelovig en ik was van het geloof afgedwaald. Later zijn we beiden tot geloof gekomen en in Pinkster hand in hand gedoopt. Door omstandigheden, gingen we later helemaal niet meer naar een Kerk. Mijn vrouw is dus buitenkerkelijk overleden, maar als kind van de Heer! En dat laatste is veel belangrijker.

    Gelukkig zijn wij de kerk 😉 ze is in goede handen 💓

51 – 65 van 65    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3Plaats reactie