De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Wat kies jij?

ForumRatjetoe

8376 – 8400 van 8476    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 335  336  337 ... 340  Volgende Topic gesloten

• NATASCHA934

22 maart

Ook daar buiten

Vind je het soms ook zo lastig als mensen anti zijn, of blijf je dan toch doorpraten over God?

• BERT970

22 maart

Ja, ik ben soms best wel een "doorzetter"! Maar je merkt vaak dat het dan beter is om te zwijgen! Toch wil je zo graag mensen "winnen" voor God!

Maar als ze echt anti zijn kun je beter voor ze bidden!

Word je blij als mensen "milder" worden, en openstaan voor het evangelie?

• NATASCHA934

23 maart

Ja, heel blij. :)

Weet je ook dat het God Zelf is die uiteindelijk overtuigt, of wil je het nog te veel zelf doen (die neiging heb ik dus)?

• NATASCHA934

23 maart

@Bert: het is 'wat kies jij'.;-)

• BERT970

23 maart

Ja, herkenbaar! Heb ook wel die neiging! Maar wij kunnen planten en natmaken maar God geeft de wasdom/de groei!!

Bedankt Natascha voor je hint!! Was bijna al weer de "fout" in gegaan!

Berusten of "er voor gaan/vol vuur!"( het Getuige zijn!)

23 maart gewijzigd door BERT970

• NATASCHA934

23 maart

Wat is de keuze??

• 23 maart

Niet berusten!  "soms" weleens loslaten en aan God overlaten,(met volle handen kunnen we immers niets ontvangen?) Hij  kent van tevoren "AL" onze gedachten weet ook wat er in  ieder mensenhart leeft " ik denk weleens wie denken wij soms wel dat we zijn?" Hij is de Alom tegenoordige, die uiteindelijk de touwtjes in handen heeft en we kunnen ook weleens behoorlijk in de weg staan met al onze goed bedoelde handreikingen. Kleine mensjes als wij. We zijn niet meer dan een druppel aan de emmer. Als Hij ons Voorbeeld blijft mogen wij Zijn Liefdevolle oplossingen soms zien en Zijn Genade ervaren.

Dat is toch opbeurend!    

• 23 maart

En de volgende vraag Bettie?

• BERT970

23 maart

BETTIE628 schreef:

Niet berusten!  "soms" weleens loslaten en aan God overlaten,(met volle handen kunnen we immers niets ontvangen?) Hij  kent van tevoren "AL" onze gedachten weet ook wat er in  ieder mensenhart leeft " ik denk weleens wie denken wij soms wel dat we zijn?" Hij is de Alom tegenoordige, die uiteindelijk de touwtjes in handen heeft en we kunnen ook weleens behoorlijk in de weg staan met al onze goed bedoelde handreikingen. Kleine mensjes als wij. We zijn niet meer dan een druppel aan de emmer. Als Hij ons Voorbeeld blijft mogen wij Zijn Liefdevolle oplossingen soms zien en Zijn Genade ervaren.

Dat is toch opbeurend!    

Heb hierover lied geplaatst bij Opwekkingsliederen e.a. topic!!

• 23 maart

Mooi verwoord Bettie 🙏🏻

Gaat de bijbel meer tot je spreken door wat Je hebt meegemaakt in je leven?

Of

Heb je een andere ervaring

• 23 maart

Andere ervaring

Ben je van kindsafaan al gelovig of is dat later gekomen?

En ja mooi geschreven Bettie

23 maart gewijzigd door JANE993

• NATASCHA934

23 maart

Van kindsafaan

Is je geloof altijd stabiel gebleven, of ook wel 's periodes van minder geloof?

• NATASCHA934

23 maart

Prachtig, Bettie.<3

BETTIE628 schreef:

Dat is toch opbeurend!    

• SARI439

24 maart

niet stabiel

heb je ook veel twijfels nav het geloof?

• NATASCHA934

25 maart

Ik ken zeker twijfels en heb mezelf lange tijd een agnost genoemd, maar door bepaalde ervaringen weet ik het echt wel veel meer zeker. Maar... ik twijfel nog steeds wel 's. Ik denk ook dat dat normaal is en menselijk. Maar ik wil het niet en vraag God om het van me weg te nemen. (hihi.. lang antwoord)

Voel je je dan schuldig als je twijfelt, of niet?

• 25 maart

Af en toe, maar de wetenschap dat  wie twijfelt vertwijfeld daar verzet ik mij tegen.

en jij?

• 25 maart

waar uit kiezen @Bettie?

• SARI439

25 maart

maar kun je je zelf tegen twijfel verzetten??

ja of nee??

25 maart gewijzigd door SARI439

• ANNE402

25 maart

Waar moet ik uit kiezen?

25 maart gewijzigd door ANNE402

• ANNE402

25 maart

Jinek of Pauw?

• PETRA740

25 maart

jinek

dreft of robijn?

• LAURENT014

25 maart

dreft

nos journaal of rtl nieuws ?

• PETRA740

25 maart

nos journaal

homeopathie of fytotherapie?

• ANNE402

25 maart

Geen van beiden.

Een waddeneiland of Zeeland?

• 25 maart

Waddeneiland

Texel of Terschelling ?

8376 – 8400 van 8476    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 335  336  337 ... 340  Volgende Topic gesloten