De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Eenzaamheid

ForumSingles en relaties

76 – 90 van 90    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3  4Plaats reactie

• NATASCHA934

24 juli 2017

Deze post is op verzoek van de schrijver verwijderd

• NATASCHA934

24 juli 2017

Deze post is op verzoek van de schrijver verwijderd

• 24 juli 2017

@Natascha

Ik ben Piet niet, maar ik geloof zeker dat als je over de tachtig bent er wel anders in staat dan zoals iemand van jou leeftijd. Dan ligt er mogelijk nog een hele tijd voor je die je alleen door moet brengen. En als je  een goed huwelijk hebt gehad van zo`n 50 jaar of zo dan lijkt mij dat ook wel mooi geweest.

• ADRIANA359

25 juli 2017

Verlustig u in de Heer;

Wentel uw weg op de Heer dan zal Hij u geven de

wensen van uw hart, en Hij zal het maken.

Psalm 37:4,5.

• MARGRIET124

25 juli 2017

Seizoenen

En toen het nieuwe licht kwam
    kwam het nieuwe licht in mij
    en toen het nieuwe groen kwam
    kwam het nieuwe groen in mij
    en toen de nieuwe zon kwam  en lachte
    lachte de nieuwe zon in mij .

Zo heeft het moeten zijn
    het donker , de pijn , het verdriet ,
    de eenzaamheid , het lag achter mij
    toen het nieuwe licht kwam .

Je kunt het niet oproepen
    of aansteken
    het komt wanneer het komt ,
    Laat het zo
    laat het over je heen komen
    alles komt uit Zijn hand.

• ADRIANA359

25 juli 2017

Mooi Margriet☺

• 10 augustus

Mooi stukje voor als je eenzaamt voelt.
    Het bestaat uit 4 delen . Alle woorden die geel onderstreept zijn, daar kun je op klikken en dan opent zich een ander venster met uitleg of (bijbel)tekst.

Deel 1:
    visie.eo.nl/2017/09/eenzaamheid-in-jouw-leven-14/

Deel 2:
    visie.eo.nl/2017/09/de-bijbel-over-eenzaamheid-24/

Deel 3:
    visie.eo.nl/2017/09/eenzaamheid-in-de-media-34/

Deel 4:
    visie.eo.nl/2017/09/eenzaamheid-in-de-media-34/

10 augustus gewijzigd door FRANCISCA289

• 10 augustus

In mijn trouwen (vooral de laatste jaren) voelde ik mij eenzaam!

Ondanks enorm véél aanloop en familie/vrienden, héél erg eenzaam.

Totdat...op mijn 40e de Heere een doorwerkend werk verrichte en ik van dood Leven gemaakt werd. Stilgezet, en in Christus verder mogen wandelen. Ondertussen nét gescheiden, maar ik kreeg een geheel nieuw leven 💕

Zal de link nog even lezen hoor. Dit wou ik gewoon even delen naar aanleiding van je post!

Ben ondertussen 13 jaar verder, maar die Liefde die ik uit de Hemel mocht ervaren, kende ik niet hier op aarde. Een kus van 'Jezus mond was nodig om mij nóóit meer zo ellendig en eenzaam te voelen!

En nu...de Heer gaf mij contacten en kinderen waar ik af en toe mee mag optrekken 😇

• 10 augustus

Mijn gevoel van EENZAAMHEID WORDT slechts dan een KWELLING, als MIJN GELOOFSPERSPEKTIEF "door een teveel aan narigheid" mijn HELDERE ZICHT op God's Voorzienigheid BELEMMERT. Dank aan HEM kan ik nog steeds OP ZIJN VOORZIENIGHEID aan.

• Zondag om 11:44 uur

Ik heb zowat alles wat je maar kunt bedenken, meegemaakt in het leven.
    Het zwaarst echter was de ontdekking dat ik vanaf klein kind  door mannen werd gezien en behandeld als een lustobject. Wat heb ik mij op dat moment, toen ik mij dat bewust werd, eenzaam gevoeld. Een onbeschrijvelijk moment van eenzaamheid dat je hele wezen bekruipt.
    Huilend aan Gods voeten mijn hart en verdriet uitgestort.

En weet je wat zo mooi is......
    Gods liefde Die ik mag ervaren, Die ik met geen woorden kan omschrijven maar Die mijn hele wezen vervult. Die, dat is de Heilge Geest die in mij woont.

Zodra we een kind van God zijn, zijn we nooit meer alleen, we moeten leren om ons niet mee te laten sleuren door onze gevoelens maar bewust worden van het feit dat de Heilige Geest in ons woont. Bedenk eens Wie de HG is en dan bewust worden dat Diezelfde HG in ons woont ;-)

Gods zegen lieve br en zr.

Ik ben ervan overtuigd dat het lijden van deze tijd in geen verhouding staat tot de luister die ons in de toekomst zal worden geopenbaard. Romeinen 8:18

Zondag om 13:20 uur gewijzigd door FRANCISCA289

• Zondag om 12:27 uur

@Francisca,

Wat moet jij eenzaam zijn geweest, door wat je mee hebt gemaakt. Zo erg als kinderen dit meemaken. Ik ken de verhalen uit boeken en ook van iemand die dit ook heeft meegemaakt.

Mooi om te lezen dat je als kind van God nooit meer alleen bent, door de Heilige Geest die in jou en ons woont.

Mensen maken veel mee in hun leven, maar ze komen er met Gods hulp zo mooi en moedig uit.

Dan zie ik ze schitteren  en blij en dankbaar zijn.

Dank voor het delen Francisca en Gods rijke Zegen voor jou❤🙏❤

• Zondag om 13:15 uur

Graag wil ik reageren voor de woord Eenzaamhaeid. Als christen zij de vrouw van ons pastor, je gaat naar de kerk, je bent bekeerd, Jezus in jou hart, dan mag je niet eenzaam voelen, dat betekend dat je geen vertrouw hebt in de Here God. Dat is niet waar zegt ik tegen haar. Zij zegt terug tegen mijn, jij zelf laat de duivel in jou denkwerld komen, als kind van God moet jij het niet toelaten. Na een paar dagen hoor ik de preek van Joce Meyer. En toen besef ik dat ik verkeerd mee bezig was, door te denken dat ik eenzaam bent, laat ik de duivel in mijn denkwerld komen, ik was verkeerd aan het denken, Jezus houd zoveel van mijn en iedereen, laat de duivel ons niet gek maken.

• Zondag om 13:27 uur

@Daysinda.
    Niemands levenservaring is hetzelfde, je weet niet wat een ander heeft meegemaakt.
    De 1 groeit op in geloof, de ander komt later tot bekering en weer een ander staat op de rand.
    We mogen een ander nooit beoordelen op wat wij zelf meemaken of meegemaakt hebben.
    Een ieder is en heeft een weg te gaan en groeit in zijn/haar weg met Jezus tot die volmaaktheid.
    De 1 doet er langer over dan een ander maar het gebeurd alles op Gods tijd.
    Soms is er heel wat voor nodig om tot dat punt te komen dat we volledig op God vertrouwen en niet meer zien op de omstandigheden of op onze gevoelens.

We mogen getuigen van onze persoonlijke ervaringen maar nooit oordelen ;-)

• Zondag om 13:44 uur

Precies, ik had het niet mooier/beter en💪kunnen verwoorden!

"Niemand hoeft een ander te leren: "Ken God", want zij zullen mij allen kennen, van de kleinen tot de groten"

(Gods Woord)

• Maandag om 13:41 uur

Ken HEM op al uw wegen en het zal u geworden staat in GOD's Woord. O, ja we kunnen eenzaam zijn en ons "ook al zijn we omringd door vrienden" eenzaam voelen, maar zoals oud konigin Wilhelmina in haar boek ook al benoemde we zijn wellicht wel eenzaam ..maar.. NIET ALLEEN. Mooi als je de weg naar boven heb gevonden.

Maandag om 19:56 uur gewijzigd door BETTIE628

76 – 90 van 90    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3  4Plaats reactie