De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Eenzaamheid

ForumSingles en relaties

101 – 125 van 128    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 4  5  6  Volgende Plaats reactie

• 8 september

Sorry Maxima het gaat er niet om dat ik mijn weg niet gevonden heb,  voor mensen die jong zijn is het anders dan mensen die ouder zijn,dat heeft niets met medelijden te maken ,er zijn ook mensen die niets meer kunnen geen club geen vrijwilligers werk ,er op uit gaan is dus niet voor iedereen weggelegd  dat moet je je wel realiseren .ik heb mij zelf een doel gesteld en dat gaat prima ik ben niet zielig maar er zijn wel situaties als je zonder je kinderen moet leven wat wel pijn doet en moeilijk is ,ik hoop voor jou dat je zulke dingen nooit mee hoeft te maken in je leven .

• 8 september

Ja helaas zijn er in deze op zich zelf gerichte land. Veel oudere en jonger Mensen die zich eenzaam voelen . Maar het komt ook voor dat mensen in een relatie zich eenzaam voelen. Daar weet ik alles van. Niet te min. Het is verdrietig dat eenzaamheid voor komt. Ik denk niet dat je er altijd iets aan kan doen. Heel veel mensen in dit land zijn zo druk met hun werk hobby's oa dat ze geen tijd meer hebben voor elkaar. Ik denk bijbels gezien dat het niet goed is. De Here God schrijft het al in zijn woord. Het is niet goed dat de mens alleen is ik zal hem een hulp maken. Als de Here God het zegt dan zegt dat genoeg over de eenzaamheid van mensen hier

8 september gewijzigd door HERMAN648

• 8 september

Ja Herman dat is zo ,wij als Christenen hebben ook de opdracht om naar ander omte zien ,ik heb zelf veel met senioren te maken gehad ook binnen de gemeente ,vanmorgen werden we in de gemeente opgeroepen om een Herder te willen zijn en naar elkaar en die gene die zich niet zo prettig voelen misschien in een relatie de hand toe te steken .De prediking ging voornamelijk over JOH.10 .

De afgelopen week was ik bij mijn vrienden in Boedapest ,heel veel mensen verdienen of bezitten niet veel maar de gezinnen zijn hecht ,finacieel delen ze ook alles met elkaar ,tenminste de Fam.waar ik contact mee heb ,ik voelde mij zo thuis het deed mij aan vroeger denken toen de mensen hier ook veel meer naar elkaar omkeken .

8 september gewijzigd door ALIE892

• 8 september

Ja het is goed dat de kerk hun gemeente leden oproept om naar elkaar om te zien. Wou dat het net zo was als wat jij in Hongarije hebt gezien. Dat de mensen alles delen ook al hebben ze niet veel. Daar kunnen wij in Nederland ook als christen veel van. Leren

ALIE892 schreef:

Ja Herman dat is zo ,wij als Christenen hebben ook de opdracht om naar ander omte zien ,ik heb zelf veel met senioren te maken gehad ook binnen de gemeente ,vanmorgen werden we in de gemeente opgeroepen om een Herder te willen zijn en naar elkaar en die genen die zich niet zo prettig voelt misscien in een relatie de hand toe te steken .De prediking ging voornamelijk over JOH.10 .

De afgelopen week was ik bij mijn vrienden in Boedapest ,heel veel mensen verdienen of bezitten niet veel maar de gezinnen zijn hecht ,finacieel delen ze ook alles met elkaar ,tenminste de Fam.waar ik contact mee heb ,ik voelde mij zo thuis het deed mij aan vroeger denken toen de mensen hier ook veel meer naar elkaar omkeken .

• 8 september

Het klopt maxima ,doe wat er wat aan als je eenzaam bent ...sluit je aan bij van alles..je moet het zelf doen .

• 8 september

Niet iedereen is het zelfde. Niet iedereen kan door omstandigheden contacten leggen of er op uitgaan.

LOUISE648 schreef:

Het klopt maxima ,doe wat er wat aan als je eenzaam bent ...sluit je aan bij van alles..je moet het zelf doen .

• 9 september

BETTIE628 schreef:

Eenzaam is hij die alle moed heeft verloren. Wie Christus voor ogen houd ziet Zijn licht schijnen ook al is het nog zo donker.

Heel eerlijk vind ik dit echt héél Geestelijk en staat het óók zo in Zijn Woord.

O, wat kunnen mensen soms in diepe narigheid (eenzaamheid) of nog erger...(brandstapel, vervolging/gedood enz) komen,

...maar zo, n intense troost krijgen in/ met Hem, wat gewoon alle verstand te boven gaat. Gods Geest tilt een wedergeboren christen boven dit alles uit, en zal nóóit Zijn kinderen "laten verdrinken ".

Ik zeg het even in mijn eigen simpele  woorden hoor, want het is inleving/beleving dat we in dit alles méér dan overwinnaars zijn...door Christus Jezus❣

Bettie, je spreekt niet over Gods Woord, maar je mag ERUIT spreken.

• 9 september

Sorry Alie, het is natuurlijk heel verdrietig als je zonder je kinderen moet leven. En inderdaad als je ouder wordt is het anders. Kun je niet meer naar clubs ed. Maar dan zou ik je aanraden als je je alleen voelt om te gaan bidden. Zijn nabijheid te voelen. Hoe mooi is dat! Wij zijn nooit alleen, wij hebben Hem! Zo ook met een vriend/vriendin. Wij hebben al een Vriend/Vriendin. Kunnen tegen Hem alles zeggen. Hij begrijpt ons want Hij is zelf mens geweest. Hij begrijpt onze gevoelens van eenzaamheid. Want ook Hij is eenzaam geweest. Ga tot Hem!

• 10 september

Maxima eigenlijk schreef ik meer over wat ik tegenkom dan over mij ,ik kan nog alles doen en ben niet eenzaam ,maar je kunt je wel eens alleen voelen , natuurlijk is het ook de Heer die   voor mij zorgt ,dat ervaar ik elke dag . Ik heb wel 2 kinderen ,de een woont in Canada en de ander woont in Nederland ik heb altijd veel voor mijn kinderen over gehad ,met mijn zoon en zijn vrouw in Canada heb ik zo nu en dan contact ,Voor bijna 2 jaar terug kreeg ik een kleinkind in Nederland ,daar ging het niet goed ,ik kwam nooit spontaan bij de kinderen hier alleen op afspraak ,omdat ik vond dat ze hun eigen leven hadden ,ik heb drie Keer mijn kleinkind gezien mijn kinderen bepaalden wanneer ik mocht komen , voor anderhalf jaar terug  belde mijn zoon dat ik niet weer mocht komen .Ik heb een bemiddelaar gevraagd om gesprekken te leiden ,om het kort te zeggen mijn schoondochter had overal moeite mee .en dat maakt het moeilijk ,dat kost strijd om het los te laten ,ik ontdek dat heel veel grootouder daardoor in de problemen komen .,ik wens je een gezegende dag .

• 10 september

Ervaringen met de levende Heer is levende realiteit van waaruit wij kunnen/mogen uitdelen. Geloofservaringen gaan soms gepaard  met veel geestelijke strijd en innerlijke pijn. Tja het afsterven aan jezelf is een proces waar wij "als mens" enorme moeite mee hebben "ALLES"  OVERGEVEN aan DE SCHEPPER van alle CREATUUR " houd namelijk in" AFSTAND NEMEN van ALLES wat je LIEF en DIERBAAR is, DAT IS OOK NIET ZOMAAR WAT! Daar is BEKERING voor NODIG. De donkere tunnel des levens is voor ons een zware beproeving, maar zonder beproevingen komen we niet tot inzicht. Wanneer wij in de turbulentie van ons leven de stilte leren beminnen in ons diepste wezen en op zoek DURVEN gaan naar die OMGANG met de HEER -dan pas- leren/kunnen wij ook ons eigen weerbarstige hart echt leren lezen "anders wordt het een moeilijk proces" dan zullen we verschrikt tot ONTDEKKING komen, dat ONS HART nog een VRAAGTEKEN VOOR ONSZELF is .en. dat  we nog een lange weg te gaan hebben om te leren knielen voor ZIJN KRUIS . Vandaaruit .en. WEDERGEBOREN kunnen wij pas goed voorbereid op pad gaan . Eenzaam kunnen wij zijn, maar wanneer wij ons tot HEM hebben gericht mogen wij weten WIJ zijn NOOIT MEER ALLEEN. Als we maar NOOIT vergeten HIJ heeft ons GEEN KALME REIS BELOOFT, MAAR WEL EEN BEHOUDEN AANKOMST!  HIJ OPENT DEUREN, DIE VOOR ONS GESLOTEN ZIJN!!!! Lieve broers en zussen laten we op HEM vertrouwen blijven totdat HIJ KOMT!!  

• 10 september

Hoe het ook is. Eenzaamheid is niet mooi en zeker niet als het bij kinderen van de Here God voorkomt. Ik hoop en bid dat wij als kinderen van de Here God meer en meer ons verbinden met onze mede broeder en zuster in de levende Heer. Dat we meer en meer op onze grote  voorbeeld gaan lijken. Dat we zeggen tegen elkaar heb je lief met de Liefde van levende Heer 😘😘😘

10 september gewijzigd door HERMAN648

• 11 september

Herman ik had jou schrijven gelezen ,dat is mijn verlangen dat wij door dichter bij de Heer te gaan leven de mensen lief hebben  door zijn genade .

Ik was vandaag het concert aan het door nemen voor Zondagavond van Choir Company en dat lied moest ik net weer aan denken .Als je zo ver wilt komen dacht ik voor mij zelf dat je tegen een ander kunt zeggen ik heb je lief met de liefde van de Heer.

Maak ons een maak ons een ,maak ons een ,bind ons samen door Uw liede ,

Maak ons een Maak ons een,Maak ons een, om de eer van Uw Naam  ,

Het gaat toch echt om de eer van Jezus naam .

• 12 september

🌼Mooi Alie, dank je wel voor het delen🌷

• Zaterdag om 14:52 uur

Eenzaamheid lijkt op een hongergevoel,een gevoel die je niet alleen kunt voeden, maar moet slikken.
    Eén is er die onze eenzaamheid ziet, Hij is onverwacht in je nabijheid en laat Zijn licht over je schijnen!

• Zaterdag om 23:40 uur

Wauw dat vind ik een mooi vergelijk Alexander, zo kun je inderdaad ook bekijken! ga ik onthouden!

• Zondag om 10:43 uur

Mooi verwoord hoor.. God zijn zegen

ALEXANDER688 schreef:

Eenzaamheid lijkt op een hongergevoel,een gevoel die je niet alleen kunt voeden, maar moet slikken.

Eén is er die onze eenzaamheid ziet, Hij is onverwacht in je nabijheid en laat Zijn licht over je schijnen!

• Dinsdag om 20:24 uur

www.mupload.nl/img/vv043hui2d0.png

• Woensdag om 22:10 uur

Ik vraag mij weleens af welke eenzaamheid is erger. Wanneer je in een huwelijk (of welke intieme relatie dan ook) zit en je kunt desondanks niet jezelf zijn?  .of.. wanneer je alleen bent in je huis omdat je niet zo mobiel bent? In het eerste geval kun je niet zomaar ontsnappen, maar in het tweede geval zijn er alternatieve oplossingen waardoor interactie met anderen wel mogelijk is toch? Is het gevoel van eenzaamheid niet meer een gevoel dan realiteit?? had graag jullie mening gehad, wie heeft hier een antwoord op?

• Gisteren om 7:36 uur

Ja Bettie je hebt gelijk dat je je in een relatie eenzaam kunt voelen ,maar weet je als  je je maatje kwijt bent op wat voor manier dan ook kom je als je weg gaat wel altijd alleen in je huis terug en is de realiteit daar . Ik heb vaak dat als ik ergens geweest bij bij vrienden Gemeente of wat dan ook en thuis kom is het stil  in mijn huis en dat is denk ik de realiteit die op je af komt . Je kunt niet alles delen zoals je in een relatie kunt doen .Jij noemt het intieme ik denk dat dat voor mannen vaak nog moeilijker is dan voor vrouwen ,alhoewel even een arm om je schouder heen ook heel belangrijk kan zijn .

Ik weet dat Jezus bij mij is en heb vrede in mijn hart maar je eenzaam voelen op sommige momenten is voor mij wel realiteit

• Gisteren om 12:14 uur

Die eenzaamheid in je huwelijk is erger vind ik. Dat heb ik zelf zo ondervonden. Het niet tot elkaar kunnen komen op alle vlakken is mij als een donkere schaduw, een bitterheid gebleken/geweest!

Nét na mijn scheiding kwam ik tot een zaligmakende radicale  bekering in Christus, en toen mocht ik ervaren in een puntje des tijds dat die schaduw/ bitterheid verdwenen was. Het is ook nóóit meer terugkomen, omdat deze Liefde uit de Hemel kwam, puur en echt. Deze Liefde kende ik nog niet, en het was als zalf voor mijn ziel!

Daarna ging mijn leven gewoon verder " in de stilte", en heeft de Heer mij in het tijdelijke óók rijk willen zegenen en....troosten met kleinkinderen waar ik héél close mee ben. Zie het maar als een Naomi dan. God nam haar bitterheid óók weg, en gaf haar een nieuw leven, voor tijd en eeuwigheid beide ❣❣❣

• Gisteren om 12:41 uur

Linda nu ga je toch echt bagataliseren zeg niet dat het een erger is dan het ander misschien in jou ogen maar zo werkt rouwverwerking niet ,het gaat niet om mij maar ik weet uit gesprekken met mensen dat iedereen het anders ervaart en er tijd voor nodig is net als bij jou zelf .

Ik weet waar ik over praat op mijn jonge leeftijd heb ik een scheiding mee gemaakt en later het verlies van mijn man waar ik weer mee getrouwd was .Ik ben niet verbitterd .

Rouwverwerking hoeft helemaal niet met bitterheid te maken te hebben ,zoals jij zegt dat je troost hebt aan je kleinkinderen maar daar is ook niet iedereen mee gezegend en zoekt het weer in andere dingen ,het is voor iedereen een genezings proces .En de Heer gaat met iedereen een eigen weg Zijn weg .

• Gisteren om 12:58 uur

Hallo Alie,

Is juist op dit forum niet de bedoeling dat we elkaar respecteren in onze eigen bevindingen?

Vind het héél lastig en pijnlijk dat je mijn post persoonlijk opvat en mij geen ruimte geeft om zélf te antwoorden!

Dit is niet boos geschreven hoor, echt waar niet...maar Bettie vraagt aan ons iets, en ik geef mijn eigen antwoord, mijn eigen bevindingen.  Dus denk dat we onderscheiden moeten wat eigen bevindingen zijn en elkaar respecteren, en discussie, toch?

Wilde dit tóch even vertellen hoor, vóór er nog méér verwarring en onbegrip ontstaat!

Liefs,

Linda🌼

• Gisteren om 13:59 uur

Ieder heeft zo zijn persoonlijk verhaal over eenzaamheid. We kunnen elkaar daarin ook vaak niet begrijpen Soms zijm er raakvlakken en soms ook niet!

Onze hemelse vader die ons beter kent als wij ons zelf kennen Kent ons hele verhaal , waar pijn , verdriet en eenzaamheid vandaan kunnen komen

Laten wij een luisterend oor voor elkaar zijn en niet oordelen, als we elkaar niet begrijpen en elkaars levensverhaal niet kennen. Eenzaamheid is voor ieder weer anders . En dat mag!

Liefs Esli

Gisteren om 14:00 uur gewijzigd door ESLI861

• Gisteren om 14:06 uur

Lieve zusters bedankt voor jullie beider gezichtspunt hoor! Heb nu genoeg stof tot nadenken gekregen hoor! het was zeker niet mijn opzet om hierdoor een discussie te laten ontstaan. Ik waardeer beider antwoorden en begrijp jullie ook allebei. Eenzaamheid blijft de gemoederen bezighouden, daarvoor zijn we mensen en is het goed om ieders beleving te beluisteren en te respecteren en lieve zusters dit doe ik dan ook. Fijn dat eraan gevolg is gegeven. Jullie beider uitleg is mij dierbaar mijn hartelijke dank zusters!

• Gisteren om 14:30 uur

Dank jullie wel, @Esli, @Alie, en @Bettie.

Klopt hoor Alie, ieder heeft een eigen weg en omstandigheden, en God weet precies hóe en wát een ieder nodig heeft, om het alles mede te laten werken ten goede@

😊

101 – 125 van 128    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 4  5  6  Volgende Plaats reactie