De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Eenzaamheid

ForumSingles en relaties

126 – 150 van 154    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 5  6  7  Volgende Plaats reactie

• 19 september

Amen mooi verwoord weer

LINDA978 schreef:

Dank jullie wel, @Esli, @Alie, en @Bettie.

Klopt hoor Alie, ieder heeft een eigen weg en omstandigheden, en God weet precies hóe en wát een ieder nodig heeft, om het alles mede te laten werken ten goede@

😊

• 19 september

Dank je wel😁

• 19 september

Linda je moet het niet te persoonlijk opvatten ,maar gewoon wat breder zien ,ik heb het niet gezegd omdat ik je aanval daarin maar er is een breder vlak in deze dingen .ik had ook op Bettie gereageerd ,ik vind het goed om over dingen na te denken en een ander zijn gezichtspunt te overdenken .Groetjes Alie

• 15 oktober

Eenzaamheid is NIET aan jezelf overgeleverd zijn, het is een tijd van zelfreflectie, waardoor je kunt ontdekken om wie (of waarom) het nu werkelijk gaat. Geen van ons mensen wil eenzaamheid ervaren en we proberen alles in het werk te stellen om hoor en wederhoor  "alles naar de mens, die zich in ons manifesteert", God geeft ons alles op ZIJN tijd, dat wil zeggen "de door HEM juiste tijd". Wanneer wij ons realiseren dat HIJ "de hele wereld" in ZIJN machtige handen houd en Zijn tijden anders zijn dan die van ons kunnen wij ontdekken hoe belangrijk het is "om geduld te beoefenen" slechts zo leren wij Zijn Wil voor ons leven te verstaan. God houd Zijn belofte ALTIJD en hoort onze oprechte gebeden "ook al ervaren wij er niets van". Leren berusten en vertrouwen op Zijn Beloften brengt ons dichter bij de mens die HIJ wil dat wij zullen zijn in deze woelige wereld van nu.

16 oktober gewijzigd door BETTIE628

• 16 oktober

Wat mooi omschreven Bettie. Kom er later nog even op terug 😊😁

• LIEN423

16 oktober

:up:

BETTIE628 schreef:

Eenzaamheid is NIET aan jezelf overgeleverd zijn, het is een tijd van zelfreflectie, waardoor je kunt ontdekken om wie (of waarom) het nu werkelijk gaat. Geen van ons mensen wil eenzaamheid ervaren en we proberen alles in het werk te stellen om hoor en wederhoor  "alles naar de mens, die zich in ons manifesteert", God geeft ons alles op ZIJN tijd, dat wil zeggen "de door HEM juiste tijd". Wanneer wij ons realiseren dat HIJ "de hele wereld" in ZIJN machtige handen houd en Zijn tijden anders zijn dan die van ons kunnen wij ontdekken hoe belangrijk het is "om geduld te beoefenen" slechts zo leren wij Zijn Wil voor ons leven te verstaan. God houd Zijn belofte altijd en hoort onze oprechte gebeden "ook al ervaren wij er niets van". Leren berusten en vertrouwen op Zijn Beloften brengt ons dichter bij de mens die HIJ wil dat wij zullen zijn in deze woelige wereld van nu.

• 2 november

Eenzaam

Ik zal haar leven maar niet langer meer vergallen ,
    dacht hij  , ik heb er toch al heel wat aan bedorven ,
    ik zal haar vanavond niet meer lastigvallen
    en even later is hij heel alleen gestorven .

Toon Hermans

• 2 november

Dit is een in triest verhaal van Toon Hermans "erg genoeg dat het voorkomt" zeker niet bemoedigend.

• 3 november

Er zit een diepere wijsheid in Bettie <3

• 3 november

Wijsheid houd in dat  "de medemensen", bemoediging en liefdevolle waarschuwingen van je mogen verwachten en kunnen ervaren kritisch beoordelen kan slechts dan stichtend zijn. Het vers van Toon Hermans mag dan diep van betekenis zijn ..toch.. komt zijn vers erg pijnlijk over het openbaart hierin "de cirkel van eigen oordeel", waarmee de mens zichzelf kwelt, uit dit vers van Toon Hermans komt HET GELOOF in onze Schepper en ZIJN LEIDING niet echt uit de verf. Eenzaam is de mens die vanuit eigen kunnen handeld en geen rekening houd met God.<3<3<3

3 november gewijzigd door BETTIE628

• 3 november

Misschien het stukje wat vaker lezen of Margriet om uitleg vragen.

Het is een prachtig stukje!

Het is een pakkend stukje die je laat nadenken.

• 3 november

Hartelijk dank Sandra, maar weet je ik bepaal dat toch liever zelf.

• 3 november

@ Bettie , het boek Prediker verkondigt op gelijke manier deze wijsheid  .

Dat je je niet direct bemoedigt weet door dit stukje kan ik wel begrijpen  en het is als het ware een spiegel van de mensheid . Of zoals jij het zegt de cirkel van eigen oordeel . wel één die doorbroken moet worden .

Toon Hermans ken ik door zijn werk , en daaruit komt steeds zijn diep besef van de kleinheid van de mens ten opzichte van zijn Schepper naar voren , en zijn eigen bewustzijn daarvan waar het zich zelf betrof .

Maar zoals je al aangaf jij bepaald dat liever zelf .

• 3 november

MARGRIET124 schreef:

Eenzaam

Toon Hermans

Maar even los Margriet dat jij/jullie gelijk hebben dat dit diep is...heeft Bettie toch gelijk als ze zegt dat dit niet bemoedigd?

Het eindigd in de mens, en dat bedoeld Bettie toch? Dat zegt ze óók héél treffend. Mag ze haar visie niet delen?

Zelf zou ik dan die kleinheid van de mens ten opzichte van zijn Schepper in elk stukje dan naar voren halen. Eindigend altijd in God. Dat is Bijbels, toch?

Ik persoonlijk ken Toons werk niet. En Mischien velen(christenen) wel niet?

3 november gewijzigd door LINDA978

• 3 november

Hij heeft een prachtige uitspraak: Bidden hoort bij het leven zoals ademen.

Heb dat ooit ergens gelezen en nooit meer vergeten.

3 november gewijzigd door SANDRA421

• 3 november

LINDA978 schreef:

Maar even los Margriet dat jij/jullie gelijk hebben dat dit diep is...heeft Bettie toch gelijk als ze zegt dat dit niet bemoedigd?

Het eindigd in de mens, en dat bedoeld Bettie toch? Dat zegt ze óók héél treffend. Mag ze haar visie niet delen?

Zelf zou ik dan die kleinheid van de mens ten opzichte van zijn Schepper in elk stukje dan naar voren halen. Eindigend altijd in God. Dat is Bijbels, toch?

Nog even ter aanvullig...maar deze man kennen doe ik echt niet zoals jij Margriet. Heb mij hier nooit in verdiept!

God weet dat ik de waarheid spreek. Van gehoord en wel eens wat gelezen .. is een héél ander ding!

• 3 november

MARGRIET124 schreef:

Eenzaam

Toon Hermans

Dus nog even opnieuw mijn vraag aan jou Margriet:

Liefs,

Linda

• 3 november

Mijn reactie naar Bettie is afdoende .

Daar is geen verdere discussie voor nodig .

• 3 november

Dat is heel jammer Linda. Hij heeft geweldige gedichtjes geschreven. Het was een zeer gelovig man.

• 3 november

Ja dat was hij ook..naast  zijn grappen was hij ook erg serieus..en kon prachtig dichten.

• 5 november

SANDRA421 schreef:

Hij heeft een prachtige uitspraak: Bidden hoort bij het leven zoals ademen.

Heb dat ooit ergens gelezen en nooit meer vergeten.

Ja, fijn om deze weer even tegen te komen. De Grote inspirator is God in Christus Zelf, en denk dat Toon het van daaruit óók zo mocht weten!

Deel even een mooie link hierover, en ja, wie het écht kent, wéét dat de échte eenzaamheid verslonden is geworden...nu je zó intens de verbinding met "boven " mag beleven. Althans, zo ervaar ik het wel❣

www.digibron.nl/search/detail/ ... mtocht-der-ziel

5 november gewijzigd door LINDA978

• 5 november

Die tekst uit Openbaring 3  had ik nu net even nodig om door te sturen aan iemand in nood .Reminder van God dat Hij het in Zijn hand heeft en niet loslaat .

Dank je Linda

• 5 november

Super Margriet! Zo werkt God❣

• 5 november

BETTIE628 schreef:

Wijsheid houd in dat  "de medemensen", bemoediging en liefdevolle waarschuwingen van je mogen verwachten en kunnen ervaren kritisch beoordelen kan slechts dan stichtend zijn. Het vers van Toon Hermans mag dan diep van betekenis zijn ..toch.. komt zijn vers erg pijnlijk over het openbaart hierin "de cirkel van eigen oordeel", waarmee de mens zichzelf kwelt, uit dit vers van Toon Hermans komt HET GELOOF in onze Schepper en ZIJN LEIDING niet echt uit de verf. Eenzaam is de mens die vanuit eigen kunnen handeld en geen rekening houd met God.<3<3<3

Eenzaam is de mens die vanuit eigen kunnen handeld en geen rekening houd met God.

Zou ik daar wat uitleg over kunnen krijgen?

Ik snap dat niet goed, het ging hier toch over gelovigen? Kan een gelovige dan niet eenzaam zijn?

• 5 november

Hallo Piet ,natuurlijk kun je je als gelovige eenzaam voelen vaak ligt dat ook aan de omstandigheden die op je afkomen ,als je gelovig bent mag je ook weten dat God bij je is ,ik ben dankbaar al ben ik alleen als ik zie hoe onverwachte dingen in mijn leven gebeuren waar ik zelfs niet aan heb gedacht .

Ik denk ook dat als je God niet kent je een leeg gevoel hebt en het nog moeilijker is .

126 – 150 van 154    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 5  6  7  Volgende Plaats reactie