De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

De opname van de gemeente: zijn we er klaar voor?

ForumChristelijk leven

1 – 25 van 301    Ga naar pagina:  1  2  3 ... 13  Volgende Plaats reactie

  • 28 augustus 2017

    We leven in spannende tijden. Een tijd zoals er niet eerder geweest is. Vandaag werd ik zo bepaald bij de 5 wijze en de 5 dwaze meisjes. Alle 10 waren ze klaar om de Bruidegom te ontmoeten. Alle 10 werden ze moe en vielen in slaap. Maar bij 5 meisjes was er extra olie (beeld van de Heilige Geest) op voorraad om de Bruidegom tegemoet te treden. Zijn wij er klaar voor? Hebben we voldoende olie? Verwachten wij Hem vandaag nog? Hebben we onze oren gespitst om de sjofar die door onze Heiland zal worden geblazen te horen? Is onze blik naar de hemel gericht? Is onze handel en wandel doordrongen van het feit dat het écht gaat gebeuren? En gaat een ieder die dit leest mee, de Heer tegemoet? In een punt des tijds...Voor eeuwig vereenigd met hem... Middels deze topic wil ik een ieder aansporen om te zorgen voor voldoende olie. Maar ook voor een hart dat brand van verlangen om naar Hem toe te mogen gaan. Welk een uitzicht bruidsgemeente.....!!

  • 28 augustus 2017

    3.bp.blogspot.com/_gXji77SXfsQ/Soz9iRnPdWI/AAAAAAAACUU/3VHKpkOi-_c/s400/WijzeEnDwazeMaagden.jpg

    28 augustus 2017 gewijzigd door LINDA978

  • 29 augustus 2017

    Prachtig onderwerp Petra!!
    Het staat idd voor de deur!!
    Helemaal met je eens, het is zeer, zeer dichtbij. Heb de extra olie bij me...

  • PIET361

    29 augustus 2017

    Gert.

    Ik heb olie genoeg hoor, daar gaat het niet om.

    Maar waar maak jij uit op dat het zeer, zeer nabij is?

    Er zijn altijd oorlogen geweest en die zullen er altijd blijven.

    Er is altijd ellende in de wereld geweest en ook dat zal altijd blijven.

  • 29 augustus 2017

    23 september, Rosh Hasjana (oordeelsdag). Op deze dag is er een uiterst bijzondere sterrenconstellatie te zien in het sterrenbeeld maagd. Tussen 19.45 en 19.55. De maagd... denk aan wat er in openbaringen staat over de maagd die een kind zal baren nou ja, ga zo maar door. Lieve mensen: ga op onderzoek uit en laat deze dag je niet verrassen, laat het ons niet overvallen als een dief in de nacht. Wat zal het een geweldig moment zijn: Heel snel zijn we bij Hem! Weet je: ik krijg gewoon kippenvel bij het idee: dan mag ik bij Hem zijn!! En dat hij mij, een zondig mens, het waard vind om op te halen. God die mij door het bloed van Zijn Zoon rein en onberispelijk ziet staan. Ik wil jullie zo aansporen tot studie. En met internet tot onze beschikking is dat zo moeilijk niet. En of het idd op 23 september gebeurd? We wachten af. Maar er komt een moment dat het gebeurd. En wij hebben maar 1 opdracht: zorg dat je erbij hoort!!! De bruidegom komt!! En net als bij de bruiloft te Kana staat het Bruilofts maal klaar. Net als toen met de wijn: Hij heeft het beste voor het laatst bewaard. En Zijn gemeente, Zijn bruid mag daar deel aan hebben. Ik strek me uit om jullie allen daar bij Hem te ontmoeten!!!

  • 29 augustus 2017

    Zelf geloof ik niet in datums, want Gods Woord spreekt duidelijk dat God die ure/dag alleen weet, maar dat we de tekenen van de tijd waarin we nu leven, en zoals De Heere Jezus ook spreekt in de Evangelien, dat de ongerechtigheden en de boosheden zullen toenemen.(gelijkenissen)

    Maar het zou bijwijze nog wel duizenden jaren  kunnen duren, wij weten dat niet maar God wel!!1 dag is bij God als duizend jaren, en duizend jaren als een dag.

    Als de laatste is toegebracht, dan komt onze Bruidegom<3

    Er is natuurlijk veel meer over te zeggen vanuit de Schrift, maar de tijd ontbreekt mij nu...hihi:$)

    29 augustus 2017 gewijzigd door LINDA978

  • RICHARD157

    29 augustus 2017

  • RICHARD157

    29 augustus 2017

    Waar je ook nog over kan discuseren is dit: De ene helft van de christenen gelooft in de opname voor de grote verdrukking..De andere helft gelooft dat ook de christenen door de grote verdrukking van 7jaar heen moet waar er moeilijke tijden zijn als de anti christ regeert.

    Ik heb van beide kanten studies gelezen en ze zijn beide Bijbels te onderbouwen.

  • 29 augustus 2017

    1000den jaren Linda? O ja, er komt nog een 1000 jarig vrederijk. Maar de opname van de gemeente staat zeer dicht voor de deur. Heel leerzaam en duidelijk is het filmpje van Richard. God heeft gezegd dat in de laatste dagen de kennis zal toenemen. Ziedaar: voor ons met het internet is dat zo moeilijk niet. We hebben de kennis van Hem ontvangen. Laten we ons niet in slaap laten sussen door: het kan nog wel 1000 jaar duren. En: bij God is 1000 jaar als 1 dag en 1 dag als 1000 jaar. Dit geeft alleen maar aan dat God de tijd in Zijn had heeft. En zeker: hij bepaald de tijd. En het loopt Hem niet uit de hand. Hij heeft de regie en volvoerd Zijn plan. Maar zoals de Joden binnen 20 jaar de Messias verwachten, zo mogen wij Zijn "opname van de gemeente" véél eerder verwachten. Let op de teken der tijden, let op de olijfboom: Israel. Let op de ontreddering bij de volken, let op de natuurrampen, let op wat er in het profetisch woor geschreven staat, let op wat God persoonlijk tegen mensen zegt en ga zo maar door. Onderzoek.... onderzoek en wees klaar! Blijft natuurlijk altijd gelden: je moet elk moment klaar zijn om de Heer te ontmoeten. Domweg omdat je gewoon kunt sterven. Maar ik persoonlijk verwacht de dood niet te zullen smaken. Ontwaakt lieve mensen.....!

  • PIET361

    29 augustus 2017

    Ik schaar me achter Linda. Er is er maar EEN die het weet, en dat is GOD zelf!

  • 29 augustus 2017

    www.gotquestions.org/Nederland ... terugkeert.html

    Ik heb even een link geplaatst, en zal af en toe gebruik maken van stukjes uit deze link met Gods Woord er naast.:-D

    Hieronder heb ik alvast het laatste stukje uit de link geplaatst hoor;-)

    • Waar het hier om gaat: (1) De Bijbel spoort ons nergens aan om te proberen om het tijdstip van de wederkomst van Jezus te bepalen. (2) De Bijbel geeft ons geen expliciete data waarmee een dergelijk tijdstip zou kunnen worden bepaald. In plaats van wilde en speculatieve berekeningen op te stellen om te bepalen wanneer Jezus terugkomt, moedigt de Bijbel ons aan om “waakzaam” en “voorbereid” te zijn (Matteüs 24:42-44). Het feit dat de datum van de wederkomst van Jezus onbekend is, zou ons moeten motiveren om elke dag te leven in het licht van Zijn op handen zijnde terugkeer.

    Gode de eer

  • RICHARD157

    29 augustus 2017

    Ik wou even zeggen dat het bovenstaande filmpje wat ik postte niet aangeeft dat Jezus terug komt maar wel een mooi profetie is uit Openbaring op 23 september..De Bijbel spreekt over vele tekenen aan de hemel en dit is er één van.

    Maar alleen de Vader weet de dag en zelfs de Zoon niet..Vele door de geschiedenis heen zaten er naast..
    Vele hadden het idee dat de Heer dan en dan zou terug komen en iedereen zat er naast waaronder Luther.

    Als je goed de brieven van Paulus leest had ook zelfs hij het gevoel dat Jezus in zijn tijd bij wijze van spreken morgen terug zou komen.

    Wat ik wel heb begrepen en hoever het waar is weet ik niet en is dat vooral de Joodse feestdagen ook met vele profetiën te maken hebben zoals de 4 rode manen op rij vorig jaar maar daar ben ik niet zo in thuis.

    Maar alleen de Vader weet wanneer Hij komt.

    29 augustus 2017 gewijzigd door RICHARD157

  • 29 augustus 2017

    RICHARD157 schreef:

    Als je goed de brieven van Paulus leest had ook zelfs hij het gevoel dat Jezus in zijn tijd bij wijze van spreken morgen terug zou komen.

    • Ja, dit klopt absoluut hoor. Mensen gingen niet meer werken in die tijd, legden als het ware het bijltje er bij neer, omdat...zo dachten ze, dat de Heere in hun eeuw weer terug kwam zeg maar. Maar dit even ter zijde;-)
  • PIET361

    29 augustus 2017

    Ik denk dat het voor ons niet zo belangrijk is om te weten wanneer de opname er zijn zal. Het is m.i. Belangrijker dat we bereid zijn om Hem te ontmoeten. Hetzij bij ons sterven, of bij Zijn ontmoeting in de lucht.

  • 29 augustus 2017

    En dat bedoelde ik ook Piet: we moeten klaar zijn om Hem te ontmoeten. Daarbij in ogenschauw nemend dat de teken der tijden duidelijk zeggen: Zijn komst genaakt. En ik baal er enorm van dat er (en dan spreek ik nu over mijn eigen gemeente) nooit over gepreekt wordt. O ja, men geloofd wel dat de opname gaat gebeuren. Maar verder...? En idd: in de tijd waarin het boek handelingen geschreven werd dacht men: de Heer komt heel biinenkort terug. Dus werke men niet meer etc. Maar inmiddels zijn we 2000 jaar verder. Is onze kennis zeer vermeerderd en zien we de profetieën uitkomen. Daarom mag je weten dat de opname aanstaande is. 23 september? Wie zal het zeggen? Het gaat me ook niet zozeer om die datum als wel om het feit dat we zo moeten leven dat we hem vandaag kunnen ontmoeten. Daarom wilde ik jullie aanscherpen, zo nodig wakker maken.

  • 29 augustus 2017

    PETRA740 schreef:

    Maar inmiddels zijn we 2000 jaar verder. Is onze kennis zeer vermeerderd en zien we de profetieën uitkomen. Daarom mag je weten dat de opname aanstaande is.

    :up:Dit is absoluut waar hoor, dat de Heere in alle eeuwen door gaat met Zijn Woord te openbaren, en wat men bv. 500 jaar geleden nog niet kon lezen/weten, kan men nu wel zien en verstaan.

    • Het werk des Geestes gaat altijd door. Mooi dat je dit zo even noemde!

    Daarom lezen we ook in de brieven van Paulus dat we Gods Woord goed moeten onderzoeken, en bidden om verlichting des Geestes.


    Maar om nu met datums te beginnen, nee. Daar denk ik niet aan!

    • Wel heel mooi dat je ons zo wilt aanscherpen hoor, want ja, ik geloof ook zeker dat dit naar Gods Woord is, elkaar aanscherpen, bemoedigen, als broeders en zusters enz. Dank je wel:-D

    Een lichtpuntje mogen zijn naar elkaar, maar ook naar de wereld (wakker maken idd) toe.

    • God gebruikt het geestelijke samen met de tijdelijke dingen, en dat vind ik prachtig! Zo duidelijk en eenvoudig, zodat ook een kindeke het alles goed kan volgen en verstaan.

    Gode de eer

    30 augustus 2017 gewijzigd door LINDA978

  • PIET361

    29 augustus 2017

    Ja ik ben het wel met jullie eens, maar...

    Ergens in de Bijbel staat, dat het niet eerder geschieden zal als dat Alle volken op aarde het Evangelie gehoord zullen hebben.

  • PIET361

    29 augustus 2017

    En ik denk niet dat alle volken het al gehoord hebben.

  • 29 augustus 2017

    • Is ook Bijbels hoor @Piet. Goed dat je dit even aanvult:up:
  • 29 augustus 2017

    Ik volg een serie....eindtijd en profetie van Jan v Barneveld. Echt heel interressant, ook over Israël is veel te zeggen. Er is al zoveel uitgekomen, wat allemaal in de bijbel staat beschreven.

    “Wanneer nu deze dingen beginnen te geschieden, kijk omhoog en hef uw hoofd op, omdat uw verlossing nabij is”
    (Lukas 21:28)

  • 30 augustus 2017

    Er is zoveel hierover te vinden op internet. Zoveel studies en lezingen. Jan van Barneveld is een zeer goede en betrouwbare bijbelleraar. Maar ook het webblog van "appie", Kees Abspoel, is leerzaam. Dirk van Genderen die elke week een prachtige nieuwsbrief uitzend. En zo zijn er talloze mensen de ons scherp willen houden. Het linkje wat Linda dinsdag om 15.01 heeft geplaatst geeft heel goede info weer.

  • DICK866

    30 augustus 2017

    Dank je Petra voor de geweldig mooie en warme aansporing !!

    Dit is de ware gunnende naaste liefde.

    Jezus zegt : Zoek/kies dan heden wie gij dienen zult

  • CASPER036

    30 augustus 2017

    Een keiis van mij schreef jaren geleden hier een mooi stuk over in het blad Verborgen Schatten:

    De gelijkenis van de tien maagden
    Jezus vertelt ons in de gelijkenis van de tien maagden, Matt. 25:1-13, twee zeer belangrijke dingen: dat Hij zal weerkomen, en in wat voor toestand de christenen en de mensen in de wereld dan zullen zijn.
    Jezus' eerste komst was voorzegd in de profetieën. Er zouden driemaal veertien geslachten voorbijgaan, voordat Hij komen zou. Matt. 1:17. Toen het dertiende geslacht voorbijgegaan was en het veertiende kwam, leefde onder de godvruchtige Joden een sterke verwachting. Door waken en bidden konden Simeon en Anna te juister tijd naderbij komen.


    De tweede komst van Jezus wordt duidelijk aangekondigd in de gelijkenis van de tien maagden. Jezus stelt in deze gelijkenis zijn tweede komst op middernacht. Voor ons is het zaak de tijd te verstaan, zodat we als Simeon en Anna kunnen waken en gereed staan als het geroep klinkt.


    De gelijkenis gaat over wijze en dwaze maagden, lampen, kruiken en olie. Dit alles om ernstig te overdenken, om het lot van de dwaze maagden niet te hoeven delen.
    Alle maagden hadden lampen. Die zijn gratis en het gemakkelijkst verkrijgbaar. “Kom en koop zonder geld en zonder prijs wijn en melk.” Jes. 55:1. Maar olie moeten we kopen. Matt. 25:9. Het hebben van een schijnende lamp betekent deelnemen aan de samenkomsten, getuigen en bidden en de zichtbare buitenkant in orde hebben.


    Olie komt door verbrijzeling. In het oude verbond ging het om olijven. Ex. 27:20. Nu gaat het erom je eigen leven te vinden en dat in de dood van Christus teniet te doen. Zelfingenomenheid en zelfzucht zijn uitwerkingen van onze natuur. Als al dergelijke dingen verbrijzeld worden, borrelt er olie op. De lamp krijgt olie als iemand zich bekeert om God te dienen. De kruik krijgt olie als je in dit dienen van God je leven vindt en het verliest.


    Olie hebben in de lamp maar niet in de kruik betekent dat iemands zonden zijn vergeven en Gods woord in hem is geplant, maar dat hij er niet naar heeft gehandeld. Daarom moeten we de vermaning: “neem met zachtmoedigheid het in u geplante woord aan” ernstig ter harte nemen.
    Dit was de noodlottige fout van de dwaze maagden. Zij hadden het woord gehoord, het was in hen geplant, maar ze hadden er niet naar gehandeld. Zij hadden geen met Christus in God verborgen leven, alleen maar het zichtbare leven. Ze wilden Christus' juk niet op zich nemen. Matt. 11:29. Zij wilden hun natuur niet aan het kruis, zij wilden geen last. Op. 2:21. Dat vonden ze maar slavernij. Daardoor kwam er geen dieper leven. Gods woord dat schift en vaneenscheidt, hadden ze niet aangenomen. Hebr. 4:12.


    Toen de komst van de bruidegom werkelijkheid werd, gingen de wijze maagden hem met brandende lampen tegemoet, terwijl de dwaze maagden moesten heengaan om olie te kopen. Toen zij terugkwamen, kregen ze te horen: “Ik ken u niet.” Dit leert ons dat we de olie niet in een handomdraai kunnen verzamelen. We moeten heel de ons toegemeten genadetijd met ijver gebruiken.
    Jeremia drukt het zo uit: “Moab heeft van zijn jeugd af rust gehad, het heeft stil op zijn droesem gelegen, …daardoor is zijn smaak hem gebleven en is zijn geur niet veranderd.” Jer. 48:11.
    Israël als volk van God is niet verschoond gebleven van kolossale beproevingen en omwentelingen. Uiteindelijk zal er een rest overblijven, die als goud is gelouterd en gereinigd.


    Zo gaat het ook met de toebereiding van de bruid voor haar bruidegom. Van uitrusten weten de wijze maagden niet. Zij dringen met geweld het koninkrijk Gods binnen.
    We zien aan de gelijkenis, dat het bij de komst van Jezus verschrikkelijk slecht gesteld is met de christenen. Jezus vraagt zelf of Hij wel het geloof zal vinden op aarde. Voor de volken is het dan middernacht. De boze machten hebben de overhand gekregen.


    Laten we daarom waken en zien hoe ernstig het is, dat je vergeving van zonde kunt hebben gekregen en genadegaven, maar dat Jezus je niet kent omdat je geen olie hebt.
    God doet niets af van zijn woord. “Indien wij met Hem lijden, zullen wij met Hem verheerlijkt worden.” Rom. 8:17. Maar lijden, dat willen dwaze maagden niet.


    Van Trygve Sandvik (december 1974)

  • MARGRIET124

    30 augustus 2017

    @ Casper , héél mooie bijdrage  , en duidelijk , dank je wel .

  • 31 augustus 2017

1 – 25 van 301    Ga naar pagina:  1  2  3 ... 13  Volgende Plaats reactie