De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

De opname van de gemeente: zijn we er klaar voor?

ForumChristelijk leven

226 – 240 van 240    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 8  9  10Plaats reactie

• 14 maart

Ja Jane, ik vond het ook wat tegenstrijdig. Heb beide heren goed gevolgd. Het lijkt mij het beste om de Heer maar gewoon te verwachten en al die voorspellingen laat ik wel aan me voorbij gaan.

14 maart gewijzigd door PIET361

• 14 maart

@Piet

Ik had al een idee dat jij die uitzendingen ook volgt op fam 7. Wat ik er nog van heb onthouden is dat Ds Glashouer zei: waarom zouden wij heidenen wel voor de grote verdrukking opgenomen worden en Israël niet en zij gaan wel door de grote verdrukking, dat geeft mij wel stof tot nadenken.

m.a.w. Voor ons geen centje pijn en voor de Israelieten dan wel?

Er staat in Mattheus dacht ik dat de tijd ingekort zal worden voor de gelovigen, als wij al opgenomen zouden zijn waarom zou dan de tijd ingekort moeten worden vraag ik mij af.

• 14 maart

Ik denk... dat de gemeente vóór de grote verdrukking wordt opgenomen. En daar zijn uiteraard ook Joden bij. Immers: de gemeente bestaat uit wedergeborenen uit alle landen en volken. Heidenen en Joden dus. Een voorwaarde: ze moeten de Here Jezus van harte liefhebben. Zich gekocht en betaald weten door het bloed van het Lam.

• 14 maart

In dit antwoord van Petra kan ik mij helemaal vinden en zeg ik amen op.

• Vrijdag om 10:35 uur

Heeft er iemand enig idee dan waarom en voor wie de tijd ingekort zou worden?

Matt 24 vs 22

Als God die tijd niet zou verkorten, zou geen mens gered worden. Maar die tijd zal worden verkort terwille van hen die bij God horen.

Of zou deze tekst dan slaan op mensen die in die grote verdrukking nog tot geloof komen.

Het is voor mij niet helemaal duidelijk deze tekst.

• Vrijdag om 10:43 uur

Zoals ik dit lees gaat het over de gelovigen die leven tijdens de grote verdrukking.

• Vrijdag om 11:34 uur

Zou kunnen Petra !

• Vrijdag om 12:19 uur

Ik heb daar ook een idee over, maar anders dan jullie. Mag dat?

Ik denk dat de opname voor de grote verdrukking komt, maar alleen voor hen die Jezus nu belijden. Hetzelfde als Petra dus  maar... Niet met heel Israel. Want Israel heeft Jezus verstoten en die straf ontlopen ze niet. Bovendien zijn er veel on-bekeerde Christenen. Dus ik denk dat met die gelovigen bedoeld wordt, on-bekeerde Christenen en Joden die niet geloven dat de Messias reeds gekomen is. Want waarom zou God anders die 144.000 uit elke stam van Israel uitzenden na de Grote Verdrukking?!

Sorry mijn telefoon was weer de baas.

Vrijdag om 13:05 uur gewijzigd door PIET361

• Vrijdag om 13:05 uur

Dat is dus ook wat ik zeg: de opname is voor wedergeboren kinderen van God. Geboren uit de heidenen, geboren uit het Joodse volk. Dus zeker niet alle leden van de kerken, gemeentes of alle Joden.

De 144.000 zijn Joden die tijdens de grote verdrukking tot geloof komen. 12.000 uit iedere stam.

• Vrijdag om 14:45 uur

JANE993 schreef:

Heeft er iemand enig idee dan waarom en voor wie de tijd ingekort zou worden?

Matt 24 vs 22

Als God die tijd niet zou verkorten, zou geen mens gered worden. Maar die tijd zal worden verkort terwille van hen die bij God horen.

Of zou deze tekst dan slaan op mensen die in die grote verdrukking nog tot geloof komen.

Het is voor mij niet helemaal duidelijk deze tekst.

Misschien voor de gelovigen vlak voor de uitbarsting van de grote verdrukking? Baas blijven over de knop van de tv, blijven omzien naar mensen met veel strijd, in de Liefde proberen te blijven, het proces van vernieuwing van je gedachten in stand houden?

M.a.w.  zoals in de gelijkenis van de wijze en de dwaze meisjes staat.... de verleiding om in slaap te vallen weerstaan....etc. ..de bruidegom in een actieve 'state of mind' vewachten...

(heb erge hoofdpijn, maar las deze vraag. Als ik niet duidelijk overkom...let me know)..

Vrijdag om 14:46 uur gewijzigd door PAULA777

• Vrijdag om 15:44 uur

www.biblestudytools.com/svv/1- ... thiers+15:52-58

In een punt des tijds!

Zal het niet zo zijn dat ook de Uitverkorenen de Grote Verdrukking zullen meemaken? Waarin de dagen verkort zullen worden? Wie worden er anders verdrukt??

"In de wereld zult gij verdrukking hebben, maar hebt goede moed, Ik heb de wereld overwonnen!" En... "Ze hebben Mij vervolgd, ze zullen ook u vervolgen!!"

"Maar" zegt Paulus: "het lijden van deze tegenwoordige wereld weegt niet op tegen de heerlijkheid die ons geopenbaard zal worden!"🙏

• Vrijdag om 15:52 uur

Volgens mij wordt die tijd verkort ten behoeve van de mensen die tijdens de grote verdrukking nog tot geloof komen. Als ik de woorden van Jaap Dieleman  in deel 5, goed begrijp is de Gemeente dan allang, vóór de grote verdrukking, opgenomen.

Vrijdag om 15:53 uur gewijzigd door LAURENT014

• Vrijdag om 16:13 uur

Klopt Laurent, tijdens de grote verdrukking zullen er nog velen tot geloof komen. De gemeente van vóór de grote verdrukking is dan thuis. De Bruidegom heeft Zijn bruid opgehaald. En zal aan het einde met Hem nederdalen op aarde:de wolk van getuigen.

• Vrijdag om 16:19 uur

Ja, ik vind dat eigenlijk ook het meest logische omdat de verdrukking nog echt een laatste waarschuwing is van God. Zelfs dan kan je je nog tot Hem wenden.

Ik vind deze site wel heel verhelderend over wat er in de bijbel staat:
    christenzijn.nl/wat-zegt-de-bijbel-de-opname

• Vrijdag om 16:27 uur

Ja, Natascha, zeer verhelderend en zeer beknopt wordt het weer gegeven als je op de blauwe knop in jouw antwoord klikt.

226 – 240 van 240    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 8  9  10Plaats reactie