De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

De opname van de gemeente: zijn we er klaar voor?

ForumChristelijk leven

126 – 150 van 278    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 5  6  7 ... 12  Volgende Plaats reactie

• 7 januari 2018

@Dorcas

Mooi gedicht en zou best kunnen dat we nog teveel in het nu leven, alhoewel ik er erg naar uitkijk, van mij kan het niet snel genoeg gebeuren.

Vanavond een preek over de geschiedenis van Lot gehoord. Wat een drama dat zijn vrouw Lot omkeek en in een zoutpilaar veranderde. Zij kon dat leven niet loslaten en keek toch om....nadat haar gezegd was om dat niet te doen.

Ze was heel dicht bij haar redding maar heeft het net niet gehaald. Ik vind het elke keer weer aangrijpend om dat te horen in een preek.

• 7 januari 2018

En dat is een leerschool voor ons dat we echt wel gewoon in dit leven mogen leven. Maar dat we startklaar moeten staan voor de eeuwigheid. Want of door de opname of door de dood: we gaan Hem ontmoeten. En je moet er toch niet aan denken zoals de vrouw van Lot: op het randje... en dan toch niet.

• 25 juni

Uuuh , moet de bijbel niet eerst in alle talen vertaald zijn? Isnog niet zo volgens wiclyfffe bijbelvertaling en we hebben nog een opdracht om te getuigen van ons geloof...

• DIGIPEET165

25 juni

Bijbel vertalen in alle talen; waar staat dat?

opdracht om te getuigen zullen wij altijd hebben.

maar, zoals Petra zegt, wij moeten er altijd klaar voor zijn.

• LEJO464

25 juni

Nou, ik ben er helemaal klaar voor hoor, laat maar komen.

Dan horen we tenminste allemaal bij Jezus en is dat Gereformeerde, Hervormde, Katholieke of
    Baptistische (voor de stromingen die ik niet heb genoemd, sorry, maar jullie moge er ook zijn hoor) gedraai en geleuter eindelijk eens afgelopen,

Wanneer gaan mensen nu eens beseffen dat Jezus geen religie aanhing maar gewoon de wil van ZIjn Vader deed...

:-@

• LEJO464

25 juni

Ik zie een wolkje aan de lucht, zou Jezus daar opstaan?

IK HOOP HET WEL !!!

<3O:)<3

• 25 juni

Broertje Lejo, wat heb je dit weer mooi gezegd. Hups, klaar staan voor de GROTE dag! Want Hij komt, reken daar maar op.

• 25 juni

Hi hi, dat zou me toch gaaf zijn. Allemaal in 1 klap naar boven. En daar samen Hem loven, Hem aanbidden. De eeuwige eeuwigheid lang. Ik kan niet wachten!

• ADRIANA359

25 juni

@Petra, je anthosjasme werkt aanstekelijk!

Dan zijn we bij HEM en nooit meer alleen!

• 25 juni

Ja hé Adriana... ik hoop zo dat we elkaar dáár mogen ontmoeten. Loop ik daar rond en zie: kijk daar is Adriana.. Ohh wat leuk! Kijk daar is Jane... enne Lejo, Peter, Bert, Merel.... o kijk... de buurvrouw. En ach heden, ook Chris loopt daar. Die sluit zich aan in het koor. Bert en Jane ook.

Nou ja, wat een feest zal dat zijn. En het heerlijkst is... daar zien we Jezus!

• LEJO464

25 juni

Halleluja <3<3<3

• 25 juni

@Petra

HiHi ik zie het voor me en Piet zien we ook sjouwend met al zijn weeframen

Wat een dag zal dat zijn zeg<3:-Den ik wil wel in een koor zingen yeee

• BERT970

25 juni

PETRA740 schreef:

Ja hé Adriana... ik hoop zo dat we elkaar dáár mogen ontmoeten. Loop ik daar rond en zie: kijk daar is Adriana.. Ohh wat leuk! Kijk daar is Jane... enne Lejo, Peter, Bert, Merel.... o kijk... de buurvrouw. En ach heden, ook Chris loopt daar. Die sluit zich aan in het koor. Bert en Jane ook.

He @ Petra!! Is er nog een 2e Bert? Nou leuk hoor! Bert , jij ook van harte welkom hoor en join de Club!! ♥️👍🙏🤓

• ADRIANA359

25 juni

Waar het hart vol van is......:-p<3(lol)

Ja ons verlangen is echt; naar HEM. Is dat geen wonder die de Heilige Geest in ons hart bewerkt heeft? Ook dat wij onze geliefden weer zien, en alle bekenden. Christus leeft, in ons hart en leven.

Dat we maar bidden, dat alle lieve, (en niet lieve)mensen zich bekeren tot de levende God, en zij behouden worden voor de eeuwigheid. Hij is bij machte ons gebed te verhoren; tijdens of na ons leven.

• 25 juni

En weet goed: God wil niet dat er iemand verloren gaat! Het bloed van de Here Jezus is voldoende voor de gehele mensheid. Die nu leven, die reeds overleden zijn en die nog geboren zullen worden. Maar 1 stap is er nodig: Dat de mens zijn of haar hart aan de Here Jezus geeft. En al die mensen zullen het meemaken: in een punt des tijds deze aarde verlaten. Eerst de gestorvenen, direct gevolgd door de levenden. Zo gaaf: Komen we allemaal tegelijk boven en daar staat de Helilge, de Schepper van hemel en aarde, de Eeuwige...ons op te wachten. En Hij zegt: mijn Zoon, geweldig wat een oogst! En dat uitsluitend te danken aan jou offer!

• 25 juni

kunnen mensen die reeds overleden zijn die stap nog nemen dan?

PETRA740 schreef:

En weet goed: God wil niet dat er iemand verloren gaat! Het bloed van de Here Jezus is voldoende voor de gehele mensheid. Die nu leven, die reeds overleden zijn en die nog geboren zullen worden. Maar 1 stap is er nodig: Dat de mens zijn of haar hart aan de Here Jezus geeft. En al die mensen zullen het meemaken: in een punt des tijds deze aarde verlaten. Eerst de gestorvenen, direct gevolgd door de levenden. Zo gaaf: Komen we allemaal tegelijk boven en daar staat de Helilge, de Schepper van hemel en aarde, de Eeuwige...ons op te wachten. En Hij zegt: mijn Zoon, geweldig wat een oogst! En dat uitsluitend te danken aan jou offer!

• 25 juni

1 tess. 4: 15-18.

Eerst gaan de graven open, de doden gaan de Heer tegemoet en wij de levenden, zullen direct daarna volgen. Dit is de opname van de gemeente.

Natuurlijk kan iemand die overleden is geen keuze meer maken. Dat moet bij leven gebeurd zijn.

• LEJO464

25 juni

Mijn ziel is in de hemel voordat ze me in de fik steken hoor, lichaam heb ik daar niet nodig ...

• 25 juni

Toch krijg je een verheerlijkt opstandingslichaam. En geloof me: Papa is zeer wel in staat om ook al is er niets meer van de mens over, uitgestrooit of zo, om daar een mooi fijn opstandingslichaam van te maken. Mijn God is zo groot, zo sterk en zo machtig: er is niets wat Hij niet kan doen!

26 juni gewijzigd door PETRA740

• BERT970

25 juni

Nieuwe schepselen in een Verheerlijkt lichaam!! Dat zal wat zijn!! " Wat zal de wereld mooi zijn op die dag!!"

• PIET361

25 juni

Krijg ik dan ook nieuwe schoenen? Want mijn oude zijn versleten!

• 25 juni

Mozes zegt ergens in deut. Uw schoenen zijn niet versleten 😀

• WILLEM690

25 juni

1 ding weet ik zeker , morgen komt Jezus NIET terug ......

• MEREL372

25 juni

PETRA740 schreef:

1 tess. 4: 15-18.

Eerst gaan de graven open, de doden gaan de Heer tegemoet en wij de levenden, zullen direct daarna volgen. Dit is de opname van de gemeente.

Natuurlijk kan iemand die overleden is geen keuze meer maken. Dat moet bij leven gebeurd zijn.

Aha! Ik geloof zelf dan niet in de opname, maar wel duidelijk zo Petra. Nu begrijp ik ook beter wat je bedoeld met de opname 😉. En hoe zie je je het dan verder? Na de opname het bruiloftsmaal? Ik ben niet zo bekend met de ideeen over de opname..en nee 😂, ik ga hier geen discussie van maken met lappen tekst.. Maar nijn vraag is meer uit interesse 😉.

• MEREL372

25 juni

PETRA740 schreef:

Hi hi, liefff. En ohw, hoe zal dat zijn!

Echt hoor, dit vind ik ook zo'n troost. Wanneer je geliefden los moet laten door sterven, ,wanneer gedoe in je leven hebt.Je weet... echt afscheid is het niet. En je weet, ik leef niet alleen voor dit leven 😊. Zeer troostrijk vind ik dat..

126 – 150 van 278    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 5  6  7 ... 12  Volgende Plaats reactie