De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

De opname van de gemeente: zijn we er klaar voor?

ForumChristelijk leven

151 – 175 van 278    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 6  7  8 ... 12  Volgende Plaats reactie

  • 26 juni

    hoe dat zal zijn weet niemand,,,,hoe kom je terug?? in welke hoedanigheid??zal ik bijv mijn vader weer als mijn vader zien of weer heel anders.....niemand kan echt weten hoe dat zal zijn....je moet toch je oude leven loslaten en is niet zomaar iets.......

  • WILLEM690

    26 juni

    Inderdaad sari439,

    De hemel is geen kopie van het aardse leven nu.

    Paulus zei het zo : wat geen oog heeft gezien en wat geen oor heeft gehoord en wat in geen mensenhart is opgekomen , dat heeft God bereidt voor zijn kinderen.

  • ADRIANA359

    26 juni

    Het duurt zo lang

    Soms wordt het moeilijk om nog te verwachten
    de wederkomst van Jezus, onze Heer.
    Het duurt zo lang, veel langer dan wij dachten.
    Soms kun je 't nauwelijks geloven meer.
    Zei Prediker al niet: ' de zon gaat onder,
    Waar blijft o God, waar blijft uw vrederijk?
    Wij weten wel, U rekent niet met jaren,
    want duizend jaren zijn bij U een dag.
    U wilt uw kinderen bijeen vergaren,
    Hoelang dat in ons oog ook duren mag.
    En daarom Heer, wij blijven op U wachten.
    Geef ons geloof, al groeit ons ongeduld.
    Maak ons bereid, en richt onze gedachten
    op U, tot al uw tijden zijn vervuld.

    Enny IJskes-Kooger.

    26 juni gewijzigd door ADRIANA359

  • 26 juni

    Niemand heeft een beeld van hoe het "daar" zal zijn. Hoewel er mensen zijn die na en BDE wel vertellen wat ze gezien hebben. Als we in Gods woord lezen hoe het beschreven wordt dan moet je beseffen dat er met aardse woorden iets on-aards wordt beschreven. Het zal zo onbeschrijfelijk mooi zijn. Paarlen poorten? Gouden straten?Tsja... Zullen we elkaar herkennen? Weet je: het maakt me niet uit. Ik zelf denk dat er herkenning is maar geen gemis. Want dan zou er verdriet zijn om bv kinderen die er niet zijn. Maar hoe? Geen idee. Ik denk niet dat het erg is om met de kennis die we hebben een beeld te vormen. En als je op die kennis jezelf toestaat om daar in gedachten nog meer pracht toe te voegen, daar is toch niets mis mee? Daarmee geef je God toch de eer dat je je realiseerd dat het zo... zeg maar Goddelijk zal zijn.

    En verder roept Gods woord op om Hem dagelijks te verwachten. Dat doe ik ook. Hou echt rekening ermee dat de Here Jezus vanmorgen nog de sjofar zal blazen. En dat wij in die punt des tijds Met Hem verenigd voor God verschijnen.

    Ben niet zweverig, leef en werk, plan mijn vakantie, denk na over de aardse toekomst, verheug op weer een kleinkind, bekleed de wieg... kortom: met de beide beentjes op de grond en heel nuchter... de Heer verwachten.

  • BERT970

    26 juni

    Amen @Petra!! Zijt nuchter en waakt!☺🌹

  • 26 juni

    Ik denk vaak in beelden, dus ik zie vanalles voor me, maar het zal vast duizend keer mooier zijn:-)

    Ik zie altijd een grote schare engelen voor me die geweldig mooi aan het zingen zijn met stemmen zo helder als glas.

    k`ben ook niet zweverig maar ik zou toch wel graag naar boven willen zweven, maar helaas niet op onze tijd maar op ZIJN tijd. Inderdaad in een puntje des tijds!!

    En ja nuchter maar ook waakzaam.

    Alle lof en dank aan God die voor ons een woning heeft bereid..

    26 juni gewijzigd door JANE993

  • 26 juni

    Iemand uit mijn omgeving heeft een BDE gehad. Op dat moment was hij zeker geen gelovige. Hij kwam bij een enorme poort die voor een stuk open stond. Er stond een lichtend figuur voor die poort en er kwamen mensen aan. Hij wees hen welke kant of ze op moesten. Achter die poort was een "muur" , meer zo'n oosterse rotswand. Een witte muur met daarin uitgehouwen ruimtes met een deur erin. Op of boven die deuren stonden namen. Van gestorven maar ook van nog levende mensen. Hij zag ook zijn eigen naam. Ik denk dat hij een blik heeft mogen werpen op het huis met de vele woningen.

  • 26 juni

    @Petra

    Wat bijzonder!!

  • 26 juni

    Ja hé? De gedachte dat mijn naam reeds op de deur van mijn nieuwe huis staat... is toch zo troostvol. En dat een niet wederom geborene dit heeft mogen zien. Je snapt dat dit hem een verandering van denken heeft gegeven. Zo ken ik ook iemand die in een visioen "boven" is geweest. Hij heeft daar kleuren gezien die op aarde niet voorkomen. Daarmee dus een stukje van die pracht die beschreven staat.

  • 26 juni

    Wat heerlijk zal dat zijn!

  • 26 juni

    is er dan niemand bang voor de dood??

  • MARGRIET124

    26 juni

    Niet meer @Sari , dank zij Jezus !

  • 26 juni

    Ik ook niet. Hoogstens voor een eventueel ziek zijn, pijn, maar niet voor de dood. Want ik weet dat de Heer met open armen op me wacht. Dit leven is slechts een voorbereiding op de eeuwigheid. Maar, blij vooruitzicht dat mij streelt...Ik zal, ontwaakt Uw lof ontvouwen. U in gerechtigheid aanschouwen. Verzadigd met Uw Godd'lijk beeld.

  • 26 juni

    duidelijk ja:-)

  • 26 juni

    @Sari

    Wie in de Zoon gelooft zal leven:-)

  • 26 juni

    kwam dit stuk nog tegen,,,,,,,,"De Bijbel noemt de dood niet voor niets de laatste vijand. Niet dat we ontzag moeten hebben voor de dood, want aan de andere kant zegt Paulus: 'dood waar is uw overwinning', al kan dat woord dood ook vertaald worden met dodenrijk en dat is net even wat anders. De dood is het laatste gevecht voor een christen, de laatste hindernis voordat we de eeuwigheid in mogen gaan met Jezus. We hoeven niet doodsbenauwd te zijn, maar ook zeker niet laconiek. De dood is het meest gruwelijke gevolg van de zonde en de duivel maakt daar graag gebruik van. Vele christenen die geloofszekerheid hadden, heb ik op hun sterfbed ineens weer zien twijfelen, omdat het er dan echt op aan komt."

  • BERT970

    26 juni

    @Sari De laatste vijand is inderdaad de dood! Maar in Christus zijn wij meer dan overwinnaars! Hij die ons eerst heeft liefgekregen! We moeten allemaal die Doodsjordaan  nog oversteken!! We moeten dat doen met het hoofd boven water opziende naar Hem die de Overste Leidsman en Voleinder van het geloof Is!

  • MEREL372

    29 juni

    Ik ben me een beetje aan het inlezen over wat de opname inhoud. Maar wat ik begreep is dat de doden opgewekt zullen worden en dat zij, en de gemeente opgenomen gaan worden in de hemel. En dat de gemeente de bruid is van Jezus, en is het dan zo dat dan, na de opname in de hemel, dat dan het huwelijk tussen God en Zijn volk plaatsvind? Of komt die huwelijks sluiting dan later?

    Want hoe zit dat dan met de Joden? Horen zij ook bij de gemeente van God?

  • 29 juni

    De gemeente bestaat uit alle mensen die de Here Jezus als verlosser hebben aangenomen. Daarin is er geen verschil tussen Joden en andere mensen.

  • MEREL372

    29 juni

    Okeej, helder 😊.

    En hoe zit het dan met: Joden die geloven dat God YHWH vergeeft, zoals dat in het o.t. staat

    En de Joden die hun vertrouwen hebben in God YHWH, en die net als David, geloven in het bloed van het Lam, dat met hysop je witter wast dan wit. En geloven dat er buiten God YHWH er geen verlossing is, en ze in die verlossing van God geloven. Dat zij in hetzelfde bloed van het Lam geloven, alleen dat hun de komst van de Verlosser nog verwachten in de toekomst?

    Betekend het dan dat Joodse mensen de wel indit  bloed van het Lam geloven maar dat niet in Jezus herkend hebben, niet de gemeente zijn?

    Of kan deze laatste vraag van mij ook beantwoorden met: iedereen die in Jezus gelooft is de gemeente, of je nu Jood bent of niet, of welke nationaliteit?

    Ik probeer de stellingname van "de opname" en "de gemeente van Christus" te begrijpen 😉.

  • 29 juni

    Pfff.... ik ben God niet...;-). Mijn intuitie zegt dat er maar 1 weg tot behoud is en dat is Jezus. Hij komt immers Zijn bruidsgemeente halen. Zou Hij dan mensen meenemen die niet in Hem hebben geloofd? Maar dit is gewoon wat mijn gevoel zegt. Wellicht is er iemand hier die dit beter weet en dit beter kan onderbouwen.

  • MEREL372

    29 juni

    @ Petra, thx hoor!

    Ja, ikzelf heb moeite dat zegmaar "de kerk" wel opgenomen zou worden, en Judah die Gods bruid is zou in die zware tijd wel op aarde blijven.  Terwijl we dezelfde Messias verwachten, en God is de de God van Israel is, en wij de enten. Dat is iets wat ik niet kan begrijpen.

    Maar... verder laat ik het hierbij hoor. Er is me zo wel het een en ander duidelijk over het idee/geloof in de opname. Ik kan er verder niet achterstaan in hoe de kerk het zegmaar benaderd.ik heb er een wat andr idee over.

    Ja, God is rechtvaardig! kunnen wij al Zijn plannen doorgronden? Wie is uitzichzelf rechtvaardig? GOD is onze aller Helper en Verlosser.

    Klopt, ik geloof erin dat de torah nog steeds bestaat om te doen, maar onze verlossing is van Jezus 😉, de Bruidegom.

    ,ik wilde graag wat meer weten over de opname, bedankt voor je reactie, enne, ga ik verder niet een hele discussie beginnen hoor. 😉.

  • MARGRIET124

    29 juni

    Maak je daar maar geen zorgen over @ Merel :-)  God zelf zal de verblinding die over Israël ligt opheffen .

  • MEREL372

    29 juni

    Met je eens Margriet 😉. En ook de bedekking van de tien verloren stammem/efraïm zal Hij weg nemen. Alles op Zijn tijd. 😉.

  • JAMIE759

    2 juli

    Ik vind het een zeer goed onderwerp petra. Ja ik denk dat de meeste christenen klaar zijn voor de wederkomst van christus de bijbel is nu al eeuwen oud en van generatie op generatie doorgegeven. het middel oosten staat te trappelen voor de wederkomst van christus voor de lang voorzegde vrede, ik las dat de joden zich helaas zullen moeten teleurstellen want hun langverwachtte messias zal blijkbaar de neppe messiah zijn jaa (de anti-christ) oftewel satan, de oude slang. De joden zouden niet meer weten wat ze zouden moeten doen en de echte christus en christenen hun gelijk moeten geven dat de messiah in het nieuwe testament de enigste echte levende god is. (hallelujah) zoals je kunt zoals de bijbel zegt  in Johannes lopen er al heel wat anti-christelijke wezens ja wezens rond.. deze bepalen dan ook echter dat de eindstreep behaald is en christus niet langer op zich zal laten wachten om de noodlijdende, de onderdrukte, wees en weduwe te bevrijden van deze plaag. de laatste adam is in aantocht en ik heb hier vlakbij Amsterdam mijn best gedaan het rond te bazuinen zo gezegd van de daken, maar zoals verwacht zal er geen een van de goddeloze reageren. Mja gelukkig is de mens,die in de wandeling niet luistert naar de raad van slechte mensen, die niet blijft stilstaan op de weg van de zondaars en vermijdt te zitten bij hen die met god spotten. psalmen 1:1. Christenen weten als het goed is wat ze moeten doen tot die tijd..... en anders zo te zien zie ik hier een sterke christen band die niet zomaar weggerukt kunnen worden door de duivel (hahah). dus zullen wij ieder helpen die het pad van de here wilt bewandelen. Ik bid voor julllie broeders en zusters dat er voorspoed mag komen in je leven. Gezegend zijn hen die aan god denken en liefde voor de medemens heeft. God is geweldig AMEN!!!!

151 – 175 van 278    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 6  7  8 ... 12  Volgende Plaats reactie