De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

De opname van de gemeente: zijn we er klaar voor?

ForumChristelijk leven

201 – 225 van 301    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 8  9  10 ... 13  Volgende Plaats reactie

  • 21 februari

    Daar ben  ik het helemaal mee eens!

  • PIET361

    21 februari

    Hoi Francisca

    Hoe kom je er aan? Ik heb me groen en geel gezocht op internet.

    Uiteindelijk video's van YouTube gekopieerd. Maar ik kon lang niet alle deeltjes vinden.  Ben wel blij hoor dat jij het wel kon. Je bent een slim vrouwtje.😉😇

  • 21 februari

    MARTJE329 schreef:

    Shalom,

    We leven in het einde der dagen de eindtijd en zitten al in de grote verdrukking tot aan de opname ook wel rapture geheten, dit zijn de allerlaatste jaren, van genade, op Roshashanna 2012 heeft de Here YHWH besloten omdat er velen wereldwijd tot bekering kwamen, om de tijd te verlengen, en blies de opname af, Het was aan Jezus Christus dus geopenbaard door de Vader, en gedeeld met Gods ware dienstknecht in de eindtijd Profeet Benjamin Cousijnsen, hij en zijn huidige vrouw zijn de 2 getuigen uit openbaringen die na de rapture in Israël in opdracht van God, zullen spreken, alles klopt, en is waar, alle boodschappen vervullen zich die de Heer Jezus Christus Yeshua Hamasiach over laat brengen, wie hen zegend zegt de Heer zal gezegend worden maar wie hen haat zal de zegen missen, en wellicht de rapture al zegt hij of zij christen te zijn, Omdat men dan Gods woorden en waarschuwingen ook niet heeft geloofd.

    Meer dan 3000 boodschappen zijn reeds gebracht,

    Aan deze eenvoudige man die overigens hier in Nederland is geboren,

    in de evangelicalendtimemachine.com zijn deze belangrijke boodschappen Gods op bijbels fundament te beluisteren en te lezen.

    En toch.. Het Woord van God waarschuwd ons. In de laatste dagen (de tijd waarin wij nu leven) zullen er valse profeten opstaan. En heel eerlijk: mijn onderbuikgevoel zegt: pas op! De Heilige Geest woont in me. En ik vertouw dat "gevoel" dus. Heb even gezocht op deze Benjamin. Wellicht een aanrader om dat ook te doen? Gewoon omdat wat hier verkondigd wordt zover afstaat van wat ik lees in Gods woord.

  • 21 februari

    Dat heb ik ook gedaan, alles opgezocht over Benjamin C.

  • PIET361

    21 februari

    Ja ik vind ook dat we ons beter aan de bijbel kunnen houden.

    Daarom ben ik zo blij dat Francisca deze volledige bijbel studie gevonden heeft. Ik luister wel vaker op Family7 naar Jaap Dielemans. Hij zoekt het allemaal goed op en houd zich volledig aan de Bijbel, Gods Woord!

  • PIET361

    21 februari

    Derhalve raad ik u aan deze Bijbelstudie over de opname te beluisteren. Ik zelf zal dat zeker doen, ben er trouwens al aan begonnen.

  • 21 februari

    #Martje329: Je moet niet elke onzin geloven die mensen vertellen als dit niet klopt met wat de Bijbel zegt.

    Over de laatste 7 jaar voordat Jezus terugkomt kunnen we lezen in Daniel 9 : 27 dat er eerst een verbond gesloten wordt met 'velen', lees daarvoor diverse vertalingen, ook o.m. de King James om deze tekst iets beter te snappen, een vredesverbond met Israel en de omliggende landen en vooral de Palestijnen, daarna krijgen we 2 x 3,5 jaar. Daarna het beloofde vrederijk van 1000 jaar.

    Deze laatste 7 jaar staan echter wel voor de deur, het vredesplan ligt al uitgewerkt klaar en het plan is nu om dat direct na de Israelische verkiezingen in april openbaar te maken. De onderhandelingen kunnen dan van start gaan. Als het eenmaal getekend is zou die laatste 7 jaar ingaan.

    De grote verdrukking, ook wel de benauwdheid van Jacob genoemd, is nog niet gaande! Kijk naar Israel en zie hoe het floreert zonder merkbare verdrukking.
    Dat kan snel veranderen als het zover is. De betrokken landen die in Ezechi¨el 38 genoemd worden zijn al volop aanwezig in het Noorden van Israel, in Syrie dus.

  • PAULA777

    21 februari

    Hoe lang zouden die onderhandelingen kunnen duren, Gert?

  • 21 februari

    Dat weet niemand omdat dat natuurlijk helemaal afhangt van de betrokken landen. Elke partij zal het meeste eruit willen halen en dat kan lanf duren... maar als God haast heeft is het zo klaar.:-)

  • 21 februari

    Nog een bewijs dat de grote verdrukking nog niet gaande is dat er gesprokene wordt dat de antichrist de offerranden zal laten ophouden, het brengen van offers in de tempel. Deze tempel moet nog gebouwd worden! Dat kan overigens wel heel snel want alles ligt al klaar. Er wordt gezegd door ingewijden dat het in 1 jaar gebouwd kan worden.

  • PIET361

    21 februari

    Bedankt Gert, dat je het zo goed uitlegt. Dat is ook een gave van de Heilige Geest.

  • 21 februari

    @Piet...graag gedaan Piet. Ik ben blij dat jij er blij mee bent :-)

  • 22 februari

    Dankjewel Gert, ben heel blij met je uitleg, je toevoeging.

  • NATASCHA934

    22 februari

    @Gert: helder uitgelegd. :up:

  • 22 februari

    Heel duidelijk Gert !

  • LEJO464

    22 februari

    www.mupload.nl/img/0scci7g.jpg

  • PIET361

    22 februari

    @Francisca.

    Ik vind het een heel interessante Bijbelstudie, Het Mysterie van de Opname. Leer er erg veel van en mijn visie wordt aardig bijgeschaafd. Zelfs zo, dat ik  nu begin te twijfelen aan dat Aion verhaal. Sorry aan alle SC-ers dat ik jullie heb geprobeerd dat verhaal op te dringen. Maar ik wist niet beter, nu gaan mijn ogen open. Zo zie je, je bent nooit te oud om te leren. Ik lees iedere dag 1 of 2 delen en overdenk ze daarna. Morgen begin ik aan deel 4. Ik heb het maar gedownload Francisca, dat vond ik makkelijker. Nu staat het in mijn telefoon en kan ik er naar kijken en luisteren wanneer ik wil. Zoals laatst, na middernacht toen ik niet slapen kon.😜😀

  • LAURENT014

    22 februari

    Ja, ik heb het eerste deel afgeluisterd. Erg interessant ! Ga ook de andere delen doen.

  • 22 februari

    @Piet

    Mooi dat je het inziet:up:, het is je vergeven dat je het ons wilde opdringen.:-)

  • 22 februari

    wat fijn om te lezen Piet, dat vind ik zo mooi aan Gods Woord, het is levend.
    Elke dag lezen wij, bidden wij en toch is elke dag anders en krijgen we weer een openbaring over het Woord, Ik heb het ook, dan lees ik soms iets en dan denk ik ...heyyyyy.... en ineens gaat er een lampje branden en lees ik ineens iets heel anders door een tekst heen wat ik daarvoor niet zag.
    Dat is zo mooi  aan een relatie met God, vind ik, het is 1 groot avontuur en we blijven leren, of we nu 1 jaar of 30 jaar op weg zijn met God.
    Daarom is het fijn om open te staan voor anderen, een ieder in zn waarde laten, we kunnen van elkaar leren, we zijn Zijn kinderen, en God zegt niet jij bent van gereformeerd dus jij telt niet mee, of jij bent van pinkster dus jij telt niet mee, nee...God slijpt ons aan elkaar, wij zijn Zijn lichaam. we leren van elkaar :-) en we mogen ook leren om elkaar te verdragen en met liefde te behandelen, ook dat groeit voor elkaar. Dit doet mij echt goed om te lezen, het sticht mij ook en ook ik leer hiervan dat we allemaal anders zijn, iedereen is uniek en toch zijn wij één in Jezus :-)
    Gods zegen lieve br en zr <3
    (ps. ik ben ook verre van perfect en heb zo mijn eigenaardigheden ;-) )

  • 22 februari

  • NATASCHA934

    22 februari

    Ik ben blij voor je, Piet. <3:-*

    Ben zelf ook van plan om te gaan luisteren, na m'n cursus. Ben heel benieuwd.

  • 14 maart

    Zijn we nog wakker? Verwachten wij onze vereniging met Hem? Wie weet is het wel vandaag. Als we zien wat Gert hierboven schrijft over het vredesplan dan zien we hoe dicht we het glorieuze moment zijn genaderd! Heeft een ieder nog voldoende olie ( beeld van de Heilige Geest) in zijn/haar lampje?

  • NATASCHA934

    14 maart

    En anders tot er een definitieve oplossing is, toch maar steeds even door iedereen naar boven halen. Zoals nu weer.:up:

  • 14 maart

    Heb de uitzendingen: het mysterie van de opname gevolgd met Jaap Dieleman een tijdje geleden,

    dan is hij in gesprek met Dolf van de Vegte (die helaas pas is overleden) waarin wordt verteld dat de gelovige voor de grote verdrukking zullen worden opgenomen.

    En nu is er weer een uitzending over dit onderwerp waarin Dolf in gesprek is met Ds Willem Glashouer en die zegt dat wij wel door de verdrukking heen gaan "in ieder geval de eertste drie jaar" maar dat wij gelovige beschermd zullen worden.

    Beide voorgangers kunnen alles Bijbels onderbouwen, dus geen losse teksten hier en daar maar alles in de contekst.

    Nou wat de waarheid ook mogen zijn we zien er naar uit hoe het ook zal gaan<3

201 – 225 van 301    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 8  9  10 ... 13  Volgende Plaats reactie